Hvilke ord har du før i tiden haft misforstået betydningen af eller udtalt forkert?

Lad os spise farmor. Diskutér vigtigheden af korrekt kommatering og andre sproglige finurligheder her.
Brugeravatar
Evapeva
Kort karma: 105
Likede indlæg: 953

Re: Hvilke ord har du før i tiden haft misforstået betydningen af eller udtalt forkert?

Indlægaf Evapeva » 13. jun 2016, 08:40

Jeg har alle dage sagt "gaffatape". Det var faktisk herinde, jeg lærte, at det hedder "gaffertape". Og jeg fandt ud af det, fordi jeg korreksede en anden for at skrive det. :D
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 258
Likede indlæg: 4272

Re: Hvilke ord har du før i tiden haft misforstået betydningen af eller udtalt forkert?

Indlægaf Flora » 13. jun 2016, 08:45

Evapeva skrev:Jeg har alle dage sagt "gaffatape". Det var faktisk herinde, jeg lærte, at det hedder "gaffertape". Og jeg fandt ud af det, fordi jeg korreksede en anden for at skrive det. :D

Så lærte jeg også noget nyt. Jeg troede også det hed gaffatape :D
1
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Dime
Kort karma: 356
Likede indlæg: 1438

Indlægaf Dime » 13. jun 2016, 09:18

Det her bandnavn... det kommer jeg nok aldrig til at kunne udtale (hverken rigtigt eller forkert) :D

https://www.facebook.com/eximperitus.official/
0
Damn, I'm fucked...
- Dime, 1.52
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 197
Likede indlæg: 1978

Indlægaf lillebjoern » 13. jun 2016, 10:47

Jeg har altid troet det hed havaaaariblink, ligesom udtalen i havartiost og Hawaii...

Vi var på motorvejen og så skulle jeg tænde det, og udbryder "hov, nu skal jeg lige tænde for havaaaariblinket". Min kæreste troede jeg mente det for sjov. Yæs yæs :genert:
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
PerXX
Kort karma: 2
Likede indlæg: 87

Indlægaf PerXX » 13. jun 2016, 11:59

Når man hører en tidligere radioudsendelse på DR's hjemmeside følger man et link der hedder noget i retning af http://www.dr.dk/radio/ondemand/p6/musikprogram...

Min hjerne læser det konsekvent som "Onde Mand", i stedet for "On Demand"... :gruble:
1

Tilbage til "Sprog"