Hvad har du lært om at date?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Wunder8
Kort karma: 34
Likede indlæg: 369

Re: Hvad har du lært om at date?

Indlægaf Wunder8 » 2. sep 2016, 09:45

Nåja, en anden ting. Folk, der lige er kommet ud af et forhold, skal man holde sig fra. I hvert fald hvis man søger noget seriøst.
7
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5908

Indlægaf Dikus » 2. sep 2016, 10:49

Wunder8 skrev:Nåja, en anden ting. Folk, der lige er kommet ud af et forhold, skal man holde sig fra. I hvert fald hvis man søger noget seriøst.

Sååååå uenig.
0
Wunder8

Indlægaf Wunder8 » 2. sep 2016, 11:04

Dikus skrev:
Wunder8 skrev:Nåja, en anden ting. Folk, der lige er kommet ud af et forhold, skal man holde sig fra. I hvert fald hvis man søger noget seriøst.

Sååååå uenig.

Nu hedder tråden jo "Hvad har DU lært om at date?", sååå ;)

Det er min personlige erfaring.
8
Brugeravatar
Q-beben
Kort karma: 35
Likede indlæg: 561

Indlægaf Q-beben » 2. sep 2016, 12:18

Mister84 skrev:Af samme årsag – tror jeg – har jeg også tidligere oplevet at nogen måske falder lidt nemmere for mig når jeg ikke er interesseret, og slet ikke bekymrer mig om hvad de synes om mig, og derfor ikke er selvbevidst. Den anden vej rundt er jeg også selv faldet for en kvinde, som jeg gennem en ven var kommet tæt på, til dels fordi hun var ”lige glad” og opførte sig helt kompromisløst som sig selv uden på nogen måde at danse efter min fløjte. Uden facaden skinnede nogle kvaliteter bare mere tydeligt igennem.

…en anden ting. Et par af mine dates var meget forskellige, personlighedsmæssigt. For én var et kram naturligt da vi mødtes første gang, for den anden var det åbenlyst et lidt mere afmålt håndtryk. Det er selvfølgelig bare at aflæse den anden så godt som muligt, det er klart, så jeg spørger derfor mest af ren nysgerrighed, men hvad er mest naturligt for jer hvis det er en date i kun kort har skrevet med forinden?

Har tilladt mig at sakse lidt i dit indlæg :)

Jeg gir altid et knus, når jeg mødes med nogen på 1. date. Jeg har aldrig prøvet at give hånd. Det ville virke helt akavet for mig at gøre :)

Mht. det første du skriver om det med at virke ligeglad. Jeg tror, du skal handle mere og ikke tænke så meget. For du er jo ikke ligeglad, så det hjælper ikke at spille ligeglad. Jeg tror, det vigtigste er, at du er dig selv. Ligesom du selv skriver, at du tør give komplimenter, men kun, hvis du virkelig mener det. Og sig kun det, du mener :)
2
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 2. sep 2016, 19:50

Wunder8 skrev:
Dikus skrev:

Sååååå uenig.

Nu hedder tråden jo "Hvad har DU lært om at date?", sååå ;)

Det er min personlige erfaring.

Undskyld, jeg formulerede mig så uforståeligt.

Det er ikke MIN personlige erfaring ;)
1
Brugeravatar
JessicaD
Kort karma: 75
Likede indlæg: 1018

Indlægaf JessicaD » 2. sep 2016, 20:01

Jeg har altså også dårlige erfaringer med folk, der lige er blevet single. "Lige blevet single" er så en relativ størrelse alt efter forholdets længde. Hvis det har været et langt forhold, kan de være forvirrede i flere år efter. Nogen af dem er også gået tilbage til x´en igen - den ene selvom de havde været fra hinanden i over 1 år. Det er farligt område. :D
4
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 2. sep 2016, 21:43

JessicaD skrev:Jeg har altså også dårlige erfaringer med folk, der lige er blevet single. "Lige blevet single" er så en relativ størrelse alt efter forholdets længde. Hvis det har været et langt forhold, kan de være forvirrede i flere år efter. Nogen af dem er også gået tilbage til x´en igen - den ene selvom de havde været fra hinanden i over 1 år. Det er farligt område. :D

Døden skal jo have en årsag.

Jeg kender flere, der er gået fra 12+ årige forhold til nye langvarige forhold. Jeg kender bestemt også til det modsatte. Præcis som jeg kender til singler, der ikke er et catch...
0
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 215
Likede indlæg: 2278

Indlægaf Zombie » 3. sep 2016, 00:27

Jeg synes bare det virker åndssvagt at dømme på en så ekstern faktor, som hvorvidt der er gået 1 måned eller 1 år efter bruddet.
Det vigtige er vel, hvor folk er i den følelsesmæssige proces. Og det handler ikke så meget om tid, er min erfaring. Jeg ville snakke med folk, spørge, og finde ud af om de var klar på denne måde, fremfor at kigge i kalenderen og tro, at jeg baseret på dette kendte dem bedre.
6
Brugeravatar
JessicaD

Indlægaf JessicaD » 3. sep 2016, 01:06

Folk siger jo bare aldrig til en date, at de ikke er klar. Måske fordi de lyver for dem selv også. Jeg har oplevet det flere gange desværre. Nogen af dem har jeg så talt med nogle år senere, og der siger de så, at i bakspejlet kan de godt se, at de ikke var klar, selvom de benægtede det dengang, når jeg spurgte dem direkte om det. Der er bare nogen mennesker, der ikke har så meget indsigt i deres egne følelser på den måde.
3
Brugeravatar
JessicaD

Indlægaf JessicaD » 3. sep 2016, 01:08

Men jeg skriver jo også, at det er relativt. Folk kommer selvfølgelig videre i forskellige tempoer. Men nu skal I heller ikke tage det personligt, bare fordi vi andre har dårlige erfaringer med det. Hvis det fungerer for jer selv at date den slags mænd, så er det jo bare fint. Hver sin smag/lyst. :)
1
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4297

Indlægaf Rapfisk » 3. sep 2016, 06:26

Det kommer meget an på det forhold, man lige er kommet ud af. Jeg har prøvet ikke at være klar, men også at mit forhold havde været dødt så længe, inden vi tog beslutningen, at jeg havde sørget og var klar til et nyt forhold med det samme.

Derudover er der selvfølgelig også forskel på folk.
2
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 3. sep 2016, 08:38

JessicaD skrev:Men jeg skriver jo også, at det er relativt. Folk kommer selvfølgelig videre i forskellige tempoer. Men nu skal I heller ikke tage det personligt, bare fordi vi andre har dårlige erfaringer med det. Hvis det fungerer for jer selv at date den slags mænd, så er det jo bare fint. Hver sin smag/lyst. :)

For mit vedkommende baserer jeg det ikke kun på, de få mænd, jeg har kendt efter mit brud/min egen ageren. Men også på de mennesker, jeg kender, der har hold sølvbryllup med den nye partner, fået flere børn med denne, flyttet sammen mm.

Jeg tror, folk nogle gange glemmer, hvor sjældent man finder DEN person, når man dater.
1
Wunder8

Indlægaf Wunder8 » 3. sep 2016, 08:58

Ok, jeg bør måske forklare mig lidt. Min oplevelse med at date folk, der netop er kommet ud af forhold (her snakker vi 2-3 måneder) er, at de er meget 'på' i begyndelsen, fordi de savner opmærksomheden, sexen etc., men ikke rigtigt er klar til at committe til noget seriøst. Det hænger sikkert sammen med, at vedkommende er blevet forladt og ikke omvendt (hvor man ofte, som Rapfisk siger, har forberedt sig mentalt i noget tid). Så kort sagt: Ny-singler er ofte ikke kommet sig helt over deres eks.

Naturligvis er der masser af eksempler på det modsatte.
4
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 3. sep 2016, 11:58

Wunder8 skrev:Ok, jeg bør måske forklare mig lidt. Min oplevelse med at date folk, der netop er kommet ud af forhold (her snakker vi 2-3 måneder) er, at de er meget 'på' i begyndelsen, fordi de savner opmærksomheden, sexen etc., men ikke rigtigt er klar til at committe til noget seriøst. Det hænger sikkert sammen med, at vedkommende er blevet forladt og ikke omvendt (hvor man ofte, som Rapfisk siger, har forberedt sig mentalt i noget tid). Så kort sagt: Ny-singler er ofte ikke kommet sig helt over deres eks.

Naturligvis er der masser af eksempler på det modsatte.

Min oplevelse er, det gælder de fleste. Uanset, om de har været i forhold for nyligt eller ej.

Jeg forestiller mig, du igså har datet en del andre, uden det lige blev til noget. Der fik noget andet så bare skylden.
0
IrmaPigen
Kort karma: 76
Likede indlæg: 944

Indlægaf IrmaPigen » 3. sep 2016, 12:06

At det ikke virker...
0

Tilbage til "Forhold og sex"