Hjælp mig videre...

Brugeravatar
onbird
Kort karma: 6
Likede indlæg: 58

Re: Hjælp mig videre...

Indlægaf onbird » 29. aug 2016, 19:23

Æble skrev:Hvem er det der har sagt at din ansøgning er god? Hvis du har søgt rigtig mange jobs men kun kommet til en samtale, så tyder det på at dine ansøgninger skal være bedre.

Kan du få noget professionel hjælp til det?

Jeg har jo efterhånden været igennem en del kurser i min tid som ledig, så det er derigennem, jeg har fået det at vide. Af jobcenter, a-kasse og private aktører. (Og venner og bekendte, men det tæller ikke så meget)
0
Brugeravatar
onbird

Indlægaf onbird » 29. aug 2016, 19:24

Rakel skrev:Overvejet at flytte fra Nordjylland? Det er bare ikke et område, hvor man let får job som sociolog eller ufaglært.

I know... Men vi har alt heroppe, familie og kærestens job, så det er ikke bare sådan lige :/
0
Brugeravatar
onbird

Indlægaf onbird » 29. aug 2016, 19:27

Rapfisk skrev:Prøv at opdatere det CV, du har lagt op hos dem, så du kommer højere op i bunken, når de søger. Sørg for at have nogle søgeord, de kan finde, i det, du oplader - fx kontor, service eller andre ord, der beskriver de stillinger, du søger hos dem. Alternativt: Grib knoglen og ring. Ligesom alle andre steder handler det om at blive set.

Hvad angår netværk, så handler det om, at du skal have adgang, ikke at andre kan gøre noget. Man kan ikke holde styr på sit netværk hele tiden, eller matche perfekt, men hvis du på LinkedIn ser, at en veninde har gået i skole med én, der arbejder for et firma, du gerne vil til, kan du bryde den barriere, din veninde har, om at huske, at han er der, og at det er der, du gerne vil arbejde. Giver det mening?

Det vil jeg prøve :)

Ja det giver fin mening, det du skriver. Jeg må nok granske lidt mere i det der netværks-halløj! Det er jo efterhånden der, man hører, at folk får deres job.
0
Brugeravatar
onbird

Indlægaf onbird » 29. aug 2016, 19:29

Hunkat skrev:Nu er det slet ikke for at neglegeret at du sikkert har søgt med lys og lygte. Jeg ville bare nævne at min erfaring er at især det offentlige er villig til at betale voksenelevløn. Og de skal slå et vist antal pladser op, så der er altid noget (selvom det jo ikke hjælper hvis man er 200 om buddet).

Det er godt at høre, at de ikke er skræmt af voksenelevløn! Har søgt alle de pladser, der har været tilgængelige i det offentlige. Desværre uden held. Men ja, der har igen nok været for mange om buddet.
0
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 460
Likede indlæg: 4103

Indlægaf Viskelæder » 29. aug 2016, 19:36

Jeg kan også forestille mig, at din ansøgning ikke er god nok. Hvis du har søgt så mange stillinger, burde du være blevet indkaldt til flere samtaler, hvis din ansøgning er god.
Nogle gange oplever jeg, at dem på CV-kursus og alt det der, roser nogle "tørre" ansøgninger, der er meget faktuelle, og at det kan hjælpe at få noget mere personlighed ind i det.
Da jeg var nyuddannet psykolog i Nordjylland, var der saftsuseme også mange om buddet, og jeg søgte nogle svære stillinger. Og havde nada erfaring jo (udover lidt frivilligt arbejde under studiet), men jeg blev kaldt til mange samtaler, fordi min ansøgning var lidt mere personlig og livlig. Det var den feedback, jeg fik i hvert fald.

Får du forsøgt vendt det, du har lavet i de her 5 år, til noget positivt? Eller bliver det sådan en skamplet, at du ikke har haft sociologarbejde, siden du blev færdiguddannet?
0
Brugeravatar
onbird

Indlægaf onbird » 30. aug 2016, 18:03

Viskelæder skrev:Jeg kan også forestille mig, at din ansøgning ikke er god nok. Hvis du har søgt så mange stillinger, burde du være blevet indkaldt til flere samtaler, hvis din ansøgning er god.
Nogle gange oplever jeg, at dem på CV-kursus og alt det der, roser nogle "tørre" ansøgninger, der er meget faktuelle, og at det kan hjælpe at få noget mere personlighed ind i det.
Da jeg var nyuddannet psykolog i Nordjylland, var der saftsuseme også mange om buddet, og jeg søgte nogle svære stillinger. Og havde nada erfaring jo (udover lidt frivilligt arbejde under studiet), men jeg blev kaldt til mange samtaler, fordi min ansøgning var lidt mere personlig og livlig. Det var den feedback, jeg fik i hvert fald.

Får du forsøgt vendt det, du har lavet i de her 5 år, til noget positivt? Eller bliver det sådan en skamplet, at du ikke har haft sociologarbejde, siden du blev færdiguddannet?

Tror ikke mine ansøgninger er direkte tørre, men de kunne sikkert godt bruge lidt mere personlighed :) Plejer at forsøge at tilpasse dem til stillingsopslaget i "tonen".
Har du tilfældigvis nogle af dine tidligere ansøgninger liggende, som jeg kan få lov at kigge på?

Jeg tror ikke jeg plejer at nævne, at jeg ikke har haft relevant arbejde i alle de år - fortæller bare, hvad jeg har lavet sidenhen af kurser osv.
Men nu hvor jeg er færdig med at få børn, overvejer jeg at skrive noget ala at jeg har brugt årene på at opkvalificere mig og prioritere familien. Vil det være dumt? Sådan at jeg signalerer, at hey, jeg har gerne ville bruge så meget tid med mine børn som muligt, mens de har været små, men nu er jeg klar til at komme ud og lave noget.
0
Rakel
Kort karma: 419
Likede indlæg: 3100

Indlægaf Rakel » 31. aug 2016, 06:13

onbird skrev:
Rakel skrev:Overvejet at flytte fra Nordjylland? Det er bare ikke et område, hvor man let får job som sociolog eller ufaglært.

I know... Men vi har alt heroppe, familie og kærestens job, så det er ikke bare sådan lige :/

Pendle?
Jeg tror i den grad, at du har geografien imod dig, hvis du ikke på fem år efter uddannelsen er slut har fået opbygget et netværk lokalt (i Nordjylland), der kan trækkes på ved jobsøgning.
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3478

Indlægaf Ballademager » 31. aug 2016, 20:29

onbird skrev:
Viskelæder skrev:Jeg kan også forestille mig, at din ansøgning ikke er god nok. Hvis du har søgt så mange stillinger, burde du være blevet indkaldt til flere samtaler, hvis din ansøgning er god.

Tror ikke mine ansøgninger er direkte tørre, men de kunne sikkert godt bruge lidt mere personlighed :) Plejer at forsøge at tilpasse dem til stillingsopslaget i "tonen".
Har du tilfældigvis nogle af dine tidligere ansøgninger liggende, som jeg kan få lov at kigge på?

Jeg tror ikke jeg plejer at nævne, at jeg ikke har haft relevant arbejde i alle de år - fortæller bare, hvad jeg har lavet sidenhen af kurser osv.
Men nu hvor jeg er færdig med at få børn, overvejer jeg at skrive noget ala at jeg har brugt årene på at opkvalificere mig og prioritere familien. Vil det være dumt? Sådan at jeg signalerer, at hey, jeg har gerne ville bruge så meget tid med mine børn som muligt, mens de har været små, men nu er jeg klar til at komme ud og lave noget.

Skriver du, hvordan du vil løse opgaverne i stillingsopslaget? Det har personligt gode erfaringer med.
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...

Tilbage til "Job"