Er fattige rigtige mennesker?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1150
Likede indlæg: 6748

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Wizzze » 4. sep 2016, 08:05

Historien ER i Presselogen lige nu!
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10225

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. sep 2016, 08:40

paint skrev:Jeg er helt med på, at Karina mener at alkoholisme, har ødelagt hendes familieliv og opvækst. Men jeg synes at hendes argumentation, starter et skridt længere tilbage, altså at hendes grundlæggende præmis er at bistandshjælpen i sig selv, var årsagen til moderens alkoholisme, brødrenes kriminalitet og generelle flop i tilværelsen. Hun giver, som jeg ser det, ikke kun moderen skylden, men mere (det blødsødne) 'system'' som i misforstået godhed/medlidenhed, har ødelagt hendes familie. 'Systemet', skaber taberne og hendes mor og brødre, er bare nogle af ofrene.

Jeg ser hende nok også mere kynisk, end du gør. Jeg tror at hun har brudt med sin mor, men at hun i ren kynisme misbruger moderen, fordi hun ikke har andre muligheder. Og her er også hele modsætningen i hendes forkvaklede tankegang; hun gør præcis det samme, som hun beskylder moderen for. Nu er hun (Karina) bare tredje led i kæden, 'systemet - moderen- og hende selv.

Men igen, jeg forholder mig her ikke til hendes budskab, men til hende som person. Som sagt læser jeg det, hun kommunikerer ud, præcis, som du gør, og det er ikke rigtig nogen undskyldning for at være så perfid og hadsk. Samtidig har jeg på fornemmelsen, at hendes manglende evne til at forholde sig bare nogenlunde objektivt til noget som helst, bunder i, at hun ubevidst (især ubevidst for sig selv) har gang i et stort offentligt raserianfald mod moderens misbrug. Hun er helt sikkert kynisk og udspekuleret i sin vrede, men også ret sølle.
2
Je suis un tableau noir.
Modesty Blame
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1055

Indlægaf Modesty Blame » 4. sep 2016, 14:55

Jeg kvier mig ved det, for jeg er grundlæggende uenig med Karinas holdning til samfundet, men jeg synes, at bølgen mod hende til tider ruller lidt i den forkerte retning.

Hver gang hun taler om noget, der ikke kan karakteriseres som hendes personlige oplevelse, så skal hun selvfølgelig holdes op på det. Men hun skal vel ikke holdes mere op på det end Majse Njor blev ifm Michael Laudrups Tænder. Hvis det ikke handler om umiddelbart identificerbare personer, der hænges ud på negativ vis, så skal hun bare have lov - mener jeg. Det øjeblik hun taler om tidligere klassekammerater (selv uden navn er det umiddelbart identificerbare), sine søskende osv. så skal journalisterne altså gøre deres arbejde.

Forskellen på Majse Njor (og hende hun skrev med) og Karina Pedersen er vel egentlig, at Michael Laudrups Tænder var letfordøjelig underholdning, og at de, som blev nævnt var indforstået med det.

Nå, jeg har talt mig selv væk fra det, jeg ville skrive, så hej hej.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 183
Likede indlæg: 2232

Indlægaf Moxy-lady » 4. sep 2016, 16:16

Anders Samuelsen har nu kommenteret.

"Først lod mediet Zetland Karina Pedersen fortælle historien om en voldsom opvækst, incl en række meget personlige anklager. Det var voldsom læsning - også selvom den har været bragt før.
Jeg delte historien.
Hvis de afsløringer Lars Fogt og MX har bragt frem holder vand, og det må jeg sige, at jeg føler mig helt overbevist om at de gør, så burde jeg aldrig have delt Zetlands historie. Trist historie for alle involverede parter. Men ros til Lars for at stille det oplagte spørgsmål: "Kan det virkelig være rigtigt?". Stærkt journalistisk arbejde."
5
Modesty Blame

Indlægaf Modesty Blame » 4. sep 2016, 16:31

Moxy-lady skrev:Anders Samuelsen har nu kommenteret.

"Først lod mediet Zetland Karina Pedersen fortælle historien om en voldsom opvækst, incl en række meget personlige anklager. Det var voldsom læsning - også selvom den har været bragt før.
Jeg delte historien.
Hvis de afsløringer Lars Fogt og MX har bragt frem holder vand, og det må jeg sige, at jeg føler mig helt overbevist om at de gør, så burde jeg aldrig have delt Zetlands historie. Trist historie for alle involverede parter. Men ros til Lars for at stille det oplagte spørgsmål: "Kan det virkelig være rigtigt?". Stærkt journalistisk arbejde."

En ekstremt undervældende kommentar.
3
Brugeravatar
Bad Samaritan
Kort karma: 132
Likede indlæg: 1530

Indlægaf Bad Samaritan » 5. sep 2016, 05:37

Det værste egentlig, synes jeg, er det dér væld af facebook-opdateringer lige nu, hvor folk blankt erkender at "nå ja, det var måske ikke liiiiiige så heldigt, at lortet viser sig nærmest at være fri fantasi. Men det er sjovt skrevet og den dér klasken-på-lårene-agtige måde, hun ligesom bare fanger alle mine fordomme om taber-typer på er bare sååååå underholdende og siger alligevel vildt meget om, hvordan JEG synes tingene er i dagens Danmark".

Jeg har talt seks af dem nu på mindre end tyve minutter. Man må sige at Danmark virkelig er blevet katapulteret ind i den post-faktuelle tidsalder...

Det værste er, at Gyldendal nu er hoppet på limpinden og har kastet sig ud i en "det må vi til bunds i"-agtig og dybt forurettet pressemeddelse, og nu truer med at tilbagekalde bogen. Så nu kan vi se frem til flere ugers tuderi om politisk korrekthed fra alle de dér typer, mens bogen topper bestseller-listerne og Karina helgenkåres som hende der tør, hvor andre tier. :sarkasme:
3
Brugeravatar
Precaseptica
Kort karma: 74
Likede indlæg: 655

Indlægaf Precaseptica » 5. sep 2016, 07:32

Jeg delte historien.

Umiddelbart er det da prisværdigt at stå ved fejlen. Anders har begået samme fejl som alle folks veganervenner ofte gør. Han delte helt ukritisk fordi noget bekræftede hans egne synspunkter.
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 94
Likede indlæg: 2355

Indlægaf paint » 5. sep 2016, 08:35

Precaseptica skrev:

Jeg delte historien.

Umiddelbart er det da prisværdigt at stå ved fejlen. Anders har begået samme fejl som alle folks veganervenner ofte gør. Han delte helt ukritisk fordi noget bekræftede hans egne synspunkter.

Jeg har ret svært ved at se det ”prisværdige” ved ”fejlen”.

Er det 'prisværdigt' at stå ved en fejl, når man ikke kan gøre andet? Det han har delt, er løgn, og det kan bevises. Kan han gøre andet end at erkende fejlen?

Før man begynder at rose manden, for at have og dele synspunkter, må man vel også lige kaste et blik på 'synspunkterne'? I dette tilfælde nedgør han en hel befolkningsgruppe, ved det at han er enig i Karina Pedersens stærkt usympatiske skildringer/beskyldninger mod folk på offentlige ydelser.

Offentlige ydelser, ødelægger folk, gør dem dovne og dvaske. De laver ikke andet end at svindle 'systemet', når de da ikke er i gang med at pleje deres alkoholisme, eller begå kriminalitet etc.

Konklusion: de burde ikke have en øre. (så er der også lidt flere penge til skattelettelser i toppen)

Er det prisværdigt?
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
Precaseptica
Kort karma: 74
Likede indlæg: 655

Indlægaf Precaseptica » 5. sep 2016, 11:50

paint skrev:Jeg har ret svært ved at se det ”prisværdige” ved ”fejlen”.

Er det 'prisværdigt' at stå ved en fejl, når man ikke kan gøre andet? Det han har delt, er løgn, og det kan bevises. Kan han gøre andet end at erkende fejlen?

Før man begynder at rose manden, for at have og dele synspunkter, må man vel også lige kaste et blik på 'synspunkterne'? I dette tilfælde nedgør han en hel befolkningsgruppe, ved det at han er enig i Karina Pedersens stærkt usympatiske skildringer/beskyldninger mod folk på offentlige ydelser.

Offentlige ydelser, ødelægger folk, gør dem dovne og dvaske. De laver ikke andet end at svindle 'systemet', når de da ikke er i gang med at pleje deres alkoholisme, eller begå kriminalitet etc.

Konklusion: de burde ikke have en øre. (så er der også lidt flere penge til skattelettelser i toppen)

Er det prisværdigt?

Ja da. Han kunne have undladt at stå ved det.

Kritikken af det neoliberale syn på fattigdom og fattige mennesker kan sagtens stå ved imens man kommenderer at manden æder sine ord i sig igen. Vores statsminister, som et eksempel, kunne lære noget af Samuelsen her.

At jeg er lodret uenig med langt det meste af LAs politik behøver ikke betyde, at ALT hvad Sammy-boy lægger ud skal ses sort på. Som jeg har sagt flere steder synes jeg han sætter en højere standard end langt de fleste andre politikere. Dette kan jeg synes SAMTIDIGT med at jeg håber han mister alle sine mandater fordi de bruges til politik der er hul i hovedet.

Så ja, det er prisværdigt når en politiker er ærlig. Det er de nemlig sjældent.
0
Brugeravatar
Hunkat
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3305

Indlægaf Hunkat » 6. sep 2016, 07:00

Jeg ved efterhånden ikke om det er mest pinligt for forfatteren eller for forlaget... :tie:

http://politiken.dk/kultur/medier/ECE3371073/karina-pedersen-har-foerst-lige-laest-sin-egen-bog/
1
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Oveditlevsen
Kort karma: 21
Likede indlæg: 416

Indlægaf Oveditlevsen » 6. sep 2016, 07:58

Hunkat skrev:Jeg ved efterhånden ikke om det er mest pinligt for forfatteren eller for forlaget... :tie:

http://politiken.dk/kultur/medier/ECE3371073/karina-pedersen-har-foerst-lige-laest-sin-egen-bog/

Lyder mærkeligt :gruble:
Hun må da have fået det til godkendelse..
0
Modesty Blame

Indlægaf Modesty Blame » 6. sep 2016, 08:13

Det er det rene bullshit. Hun har lavet et manuskript, baseret på mails hun selv har skrevet. Og nu er hun overrasket over, at materialet er med i den bog, der er udgivet på baggrund af materialet.
1
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3401

Indlægaf FruDulle » 6. sep 2016, 08:44

Jeg nægter at tro på at hun intet anede om indhold af en bog hun har skrevet. Hun går bare i er ynkeligt panik mode.

Var der nogen der så det program med hende og Abdel i går? Jeg gjorde ikke, men hørte et klip i 24/7 og der sagde hun At hun først havde læst den i onsdags og havde syntes at det var en morsom bog :rulle:

Den dame er helt væk
1
Whatever
Brugeravatar
Hunkat
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3305

Indlægaf Hunkat » 6. sep 2016, 08:51

FruDulle skrev:Jeg nægter at tro på at hun intet anede om indhold af en bog hun har skrevet. Hun går bare i er ynkeligt panik mode.

Var der nogen der så det program med hende og Abdel i går? Jeg gjorde ikke, men hørte et klip i 24/7 og der sagde hun At hun først havde læst den i onsdags og havde syntes at det var en morsom bog :rulle:

Den dame er helt væk

Du kan se klippet på politiken (den artikel jeg linkede til) :)
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Bad Samaritan
Likede indlæg: 1530

Indlægaf Bad Samaritan » 6. sep 2016, 08:57

Modesty Blame skrev:Det er det rene bullshit. Hun har lavet et manuskript, baseret på mails hun selv har skrevet. Og nu er hun overrasket over, at materialet er med i den bog, der er udgivet på baggrund af materialet.

I flere af de aktive diskussioner om bogen på facebook spekuleres der også i, om hvorvidt bogen er blevet ghostwritet af en eller anden LA-type på redaktionen, og at der reelt skulle være tale om et stykke politisk bestillingsarbejde. Den snak affærdigede jeg i første omgang som noget halvparanoidt sludder. Men seriøst, hvis damen ikke engang har læst den selv, så tror jeg virkelig Gyldendal skal se forholdene omkring den udgivelse nærmere efter i sømmene.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"