Er fattige rigtige mennesker?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 140
Likede indlæg: 2092

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf eks-Maupassant » 24. aug 2016, 22:25

Dikus skrev:Altså... Jeg forstår godt, hvor Zorning kommer fra. Jeg har selv understøttet en, der derefter lød som Karina. Og Og pev, da jeg lukkede kassen og bogstaveligt gav hende valget mellem gaden eller den kommune, hun var hævet over.

Hun valgte gaden. En uge. Så gik hun til kommunen.

Og nej. Hverken hende eller Karina er bedre og mere ufhængig end andre, der modtager hjælp. Og det ville klæde dem at stå ved, at "ingen penge" sådan set ikke engang var motivationsfaktor nok for dem selv til at kunne klare sig uden hjælp

Det er væsentligt nemmere at være uafhængig så længe man har penge :)
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5884

Indlægaf Dikus » 24. aug 2016, 22:35

eks-Maupassant skrev:
Dikus skrev:Altså... Jeg forstår godt, hvor Zorning kommer fra. Jeg har selv understøttet en, der derefter lød som Karina. Og Og pev, da jeg lukkede kassen og bogstaveligt gav hende valget mellem gaden eller den kommune, hun var hævet over.

Hun valgte gaden. En uge. Så gik hun til kommunen.

Og nej. Hverken hende eller Karina er bedre og mere ufhængig end andre, der modtager hjælp. Og det ville klæde dem at stå ved, at "ingen penge" sådan set ikke engang var motivationsfaktor nok for dem selv til at kunne klare sig uden hjælp

Det er væsentligt nemmere at være uafhængig så længe man har penge :)

Eller låner af folk, der har...
1
Brugeravatar
heysamaysa
Kort karma: 23
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 145

Indlægaf heysamaysa » 25. aug 2016, 11:28

jeg synes hun er modbydeligt at høre på og jeg væmmedes virkeligt da jeg læste artiklen. Jeg synes hun lyder som et modbydeligt kvindemenneske der med en hård barndom og jagten på et "almindeligt" liv mistede empatien for andre mennesker på vejen....
5
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1149
Likede indlæg: 6745

Indlægaf Wizzze » 25. aug 2016, 11:38

Tux skrev:
Code71 skrev:
eks-Maupassant skrev:Hvorfor skal det egl. altid være skattelettelser i toppen?

Der er jo 117 afgifter man kan skære ned på, så pengene blir mere ligeligt fordelt. Det ku også være bundskatten eller momsen. Eller små mærkelige afgifter som afgiften på nødder. Der er vel masser af dem.

Højrefløjen oplever jeg meget sådan - vi har en masse helt forskellige ting vi kan gøre - og vi er på ingen måde fikseret på skattelettelser for folk der tjener meget - jeg tager nu et helt tilfældigt forslag op af min høje hat - MY GOD der står "sænke topskatten!" - utroligt at det forslag altid kommer frem hver gang jeg vil sætte en helt vilkårlig skat ned! What are the odds!

Jeg vil anbefale dig at kigge LA's program igennem. De har fra dag 1 bla andet forsøgt at få indført et bundskattefradrag på 7%. Altså så de lavest indtjenende får en skattesænkning som er til at mærke. Det er jeg godt klar over at pressen og fremfor alt de røde ikke fokuserer på, da det ikke passer ind i deres verden at højre orienterede og især LA er det inkanerede ondskab

Topskattelettelserne er en lille del af deres forslag til omlæggelse af skatter og afgifter. Omend det eneste pressen og røde vælgere fokuserer på

Altså nu en lettelse af topskatten jo faktisk det eneste punkt som LA har som ultimativt krav i de kommende finanslovsforhandlinger, så det er måske ikke så mærkeligt at det er det som pressen fokuserer på.. LA kunne jo lige så godt have sat andre skattelettelser på dagsordenen, men nej, det er topskatten som har førsteprioritet..

Fordi de jo mener at det vil være det bedste for samfundet, her og nu. Ligesom EL vil omfordele endnu mere en det gøres i dag, fordi de mener det vil være det bedste for samfundet. Alle har deres mærkesager, som det vel er helt fair at kæmpe for? Eller? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3395

Indlægaf FruDulle » 25. aug 2016, 12:07

heysamaysa skrev:jeg synes hun er modbydeligt at høre på og jeg væmmedes virkeligt da jeg læste artiklen. Jeg synes hun lyder som et modbydeligt kvindemenneske der med en hård barndom og jagten på et "almindeligt" liv mistede empatien for andre mennesker på vejen....

Jeg hørte hende i 24/7 Morgen i dag og jeg var ikke imponeret. Jeg syntes hun var unødigt hård og negligerende. Jeg synes det virker tragikomisk at hun fortæller at hun ikke har ser på sjælen og hun behøver ikke professionel hjælp. Basically at fattige og svage er nogle tabere som skal tage sig sammen. Hun er hård og kynisk og har efter min opfattelse absolut taget skade.

Jeg havde ikke lyst til at høre det til ende. Hun virkede ikke som et særligt rart menneske
2
Whatever
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 53
Likede indlæg: 702

Indlægaf Tux » 25. aug 2016, 12:16

Wizzze skrev:
Tux skrev:
Code71 skrev:
eks-Maupassant skrev:Hvorfor skal det egl. altid være skattelettelser i toppen?

Der er jo 117 afgifter man kan skære ned på, så pengene blir mere ligeligt fordelt. Det ku også være bundskatten eller momsen. Eller små mærkelige afgifter som afgiften på nødder. Der er vel masser af dem.

Højrefløjen oplever jeg meget sådan - vi har en masse helt forskellige ting vi kan gøre - og vi er på ingen måde fikseret på skattelettelser for folk der tjener meget - jeg tager nu et helt tilfældigt forslag op af min høje hat - MY GOD der står "sænke topskatten!" - utroligt at det forslag altid kommer frem hver gang jeg vil sætte en helt vilkårlig skat ned! What are the odds!

Jeg vil anbefale dig at kigge LA's program igennem. De har fra dag 1 bla andet forsøgt at få indført et bundskattefradrag på 7%. Altså så de lavest indtjenende får en skattesænkning som er til at mærke. Det er jeg godt klar over at pressen og fremfor alt de røde ikke fokuserer på, da det ikke passer ind i deres verden at højre orienterede og især LA er det inkanerede ondskab

Topskattelettelserne er en lille del af deres forslag til omlæggelse af skatter og afgifter. Omend det eneste pressen og røde vælgere fokuserer på

Altså nu en lettelse af topskatten jo faktisk det eneste punkt som LA har som ultimativt krav i de kommende finanslovsforhandlinger, så det er måske ikke så mærkeligt at det er det som pressen fokuserer på.. LA kunne jo lige så godt have sat andre skattelettelser på dagsordenen, men nej, det er topskatten som har førsteprioritet..

Fordi de jo mener at det vil være det bedste for samfundet, her og nu. Ligesom EL vil omfordele endnu mere en det gøres i dag, fordi de mener det vil være det bedste for samfundet. Alle har deres mærkesager, som det vel er helt fair at kæmpe for? Eller? :gruble:

Ja det er det selvfølgelig, og det skal de da også gøre. Men som jeg skriver til Code, når førsteprioriteten netop et topskattelettelser, kan man ikke samtidig være overrasket over at pressen har fokus på netop den del af partiprogrammet - eller tage credit for at man også vil give alle andre skattelettelser.
0
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 161
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1491

Indlægaf Code71 » 25. aug 2016, 12:38

Tux skrev:Ja det er det selvfølgelig, og det skal de da også gøre. Men som jeg skriver til Code, når førsteprioriteten netop et topskattelettelser, kan man ikke samtidig være overrasket over at pressen har fokus på netop den del af partiprogrammet - eller tage credit for at man også vil give alle andre skattelettelser.

Jeg erindrer ikke at have talt om lige nu. LA har haft dette på programmet lige siden de opstod. Alligevel har ingen i rød blok eller pressen på nogen måde, på noget tidspunkt fokuseret på det. Fordi det nok ikke passer ind i det skræmmebillede man i rød blok gerne vil opbygge af LA.
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 53
Likede indlæg: 702

Indlægaf Tux » 25. aug 2016, 13:50

Code71 skrev:
Tux skrev:Ja det er det selvfølgelig, og det skal de da også gøre. Men som jeg skriver til Code, når førsteprioriteten netop et topskattelettelser, kan man ikke samtidig være overrasket over at pressen har fokus på netop den del af partiprogrammet - eller tage credit for at man også vil give alle andre skattelettelser.

Jeg erindrer ikke at have talt om lige nu. LA har haft dette på programmet lige siden de opstod. Alligevel har ingen i rød blok eller pressen på nogen måde, på noget tidspunkt fokuseret på det. Fordi det nok ikke passer ind i det skræmmebillede man i rød blok gerne vil opbygge af LA.

Men hvorfor skulle nogen fokusere på noget der tydeligvis ikke er en prioritet for LA? Det ligger da i deres egne hænder at sætte det på dagsordenen. Sorry men det lyder lidt som noget tuderi, når du prøver at fremstille det som om der er en eller anden form for hetz mod LA..
0
Brugeravatar
Code71

Indlægaf Code71 » 25. aug 2016, 14:52

Tux skrev:
Code71 skrev:

Men hvorfor skulle nogen fokusere på noget der tydeligvis ikke er en prioritet for LA? Det ligger da i deres egne hænder at sætte det på dagsordenen. Sorry men det lyder lidt som noget tuderi, når du prøver at fremstille det som om der er en eller anden form for hetz mod LA..

Du kan da synes at det ligner lige præcis hvad du har lyst til. Det ændrer bare ikke på at den fortælling ikke passer ind i de rødes forsøg på at fremstille borgerlige som om de udelukkende vil stjæle fra lavindskomst og give til de rige..
0
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 140
Likede indlæg: 2092

Indlægaf eks-Maupassant » 25. aug 2016, 19:21

Billede

Billede
2
Brugeravatar
Code71

Indlægaf Code71 » 25. aug 2016, 19:23

Hvor er de dog pinlige begge to
3
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10262

Indlægaf icelady » 25. aug 2016, 19:40

Code71 skrev:Hvor er de dog pinlige begge to

Jeg kunne ikke lide Zornig i forvejen og det her hjælper da ikke ligefrem på hendes image.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3009

Indlægaf vibbsen » 25. aug 2016, 19:45

heysamaysa skrev:jeg synes hun er modbydeligt at høre på og jeg væmmedes virkeligt da jeg læste artiklen. Jeg synes hun lyder som et modbydeligt kvindemenneske der med en hård barndom og jagten på et "almindeligt" liv mistede empatien for andre mennesker på vejen....

Jeps....Hun er næsten lige så skinger som Zornig.
2
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1149
Likede indlæg: 6745

Indlægaf Wizzze » 25. aug 2016, 21:44

1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Kort karma: 94
Likede indlæg: 2353

Indlægaf paint » 25. aug 2016, 22:33

Gad vide hvad hun egentlig vil, med den bogudgivelse? (Karina Pedersen). Hun har jo i årevis, skrevet det samme i diverse blogs? Dvs. lige indtil Politiken smed hende ud (for 5 år siden). På '180 grader', har hun også huseret (hvis ikke hun gør det endnu). Hun har i hvert fald en del fans på dén side.
Dét havde hun til gengæld ikke på Politikens blogside, hvor hun et sted citerede en af kommentarerne til hendes udgydelser:

""Som overskriften indikerer, har jeg besluttet mig for at takke af som blogger for Politiken" "en [...] skrev til mig, at jeg var en gadekøter, og uanset hvor meget jeg end vaskede mig, altid ville være det. En anden - igen i den pænere ende - formåede at levere sin kommentar med religiøse undertoner: ” Af rendestenen er du kommet ” skrev han, og forsatte ” og rendestenen vil du altid tilhøre “
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"