Er fattige rigtige mennesker?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1143
Likede indlæg: 6721

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Wizzze » 2. sep 2016, 18:00

Børnehaven har vist lige fået en ny stue :rulle:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... 00/6271103

Med de lig i lasten kan man undre sig over hvorfor hun farer så voldsomt frem :gruble:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 161
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1491

Indlægaf Code71 » 2. sep 2016, 18:04

Wizzze skrev:Børnehaven har vist lige fået en ny stue :rulle:

Med de lig i lasten kan man undre sig over hvorfor hun farer så voldsomt frem :gruble:

Hold da kæft hun er da en kost. Utroligt at medierne så ukritisk åd hendes lort INDEN de havde forsket bare en smule i hvem og hvad hun er
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1818

Indlægaf Anilara » 2. sep 2016, 18:11

Metroxpress (Lars Fogt) har, som de tilsyneladende eneste, forsøgt at tjekke op på de utallige påstande Karina har skrevet om sin barndom. Ingen fra folkeskoleklassen kan genkende billedet - alle forældre havde uddannelser, og de er også alle selv uddannede i dag (på nær Karina og én anden). De har talt med utallige fra området, som er dybt forundrede over, at være blevet omtalt som sociale tabere, drankere m.m.
Selv brødrene har arbejde.

Det er sgu pinligt. Ingen har fulgt op på dette før nu.
Senest rettet af Anilara 2. sep 2016, 18:45, rettet i alt 1 gang.
5
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5918

Indlægaf LadyFox » 2. sep 2016, 18:17

Wizzze skrev:Børnehaven har vist lige fået en ny stue :rulle:

Ja, for man skal jo ikke betale pengene tilbage hvis man synes at udlåner er en Stalker det er klart.
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1818

Indlægaf Anilara » 2. sep 2016, 18:38

MetroXpres fortjener at blive linket: http://www.mx.dk/feature/coverfull/story/18483646
5
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2174

Indlægaf Moxy-lady » 2. sep 2016, 19:12

Jeg kan da også godt forstå at han har forsøgt at komme i kontakt med hende, når nu hun ikke vil betale ham hans penge tilbage. Hvor er det lavt af hende at insinuere at han lånte hende penge for at komme i kanen med hende.

Men på den anden side bekræfter hun da sin egen historie. Hun er en nasser og uden moral.
4
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 387
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3813

Indlægaf Delfin » 2. sep 2016, 19:19

Anilara skrev:Metroxpress (Lars Fogt) har, som de tilsyneladende eneste, forsøgt at tjekke op på de utallige påstande Karina har skrevet om sin barndom. Ingen fra folkeskoleklassen kan genkende billedet - alle forældre havde uddannelser, og de er også alle selv uddannede i dag (på nær Karina og én anden). De har talt med utallige fra området, som er dybt forundrede over, at være blevet omtalt som sociale tabere, drankere m.m.

Jeg boede i byen i slut 70'erne og har hele tiden haft svært ved at genkende billedet.
Godt nok boede jeg ikke i Korskærparken og gik heller ikke på samme skole, men byen var lille nok til, at de fleste kendte til de forskellige dele af byen.
Mine forældre flyttede senere til et nærliggende boligområde, og jeg er ofte passeret gennem Korskærparken. Der var såmænd meget fredeligt, grænsende til det kedelige. Jeg ved dog ikke noget om tiden fra midt 90'erne og frem.

Hun har nok ret så langt, at der boede nogle familier, som tilhørte det segment, der, såvel som andre steder i byen , men de var bestemt ikke i flertal dengang. Jeg tror, at hun kan have færdedes i sådanne miljøer (krage søger mage), men hun har på ingen måde ret i, at det var flertallet derude, og hun er tydeligvis helt ude af trit med den generelle sandhed

Noget helt andet er, at en 25-30 år gammel fortælling ikke kan bruges til en hujende fis i diskussionen om kontanthjælpsmodtagere i dag.
1
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Moxy-lady

Indlægaf Moxy-lady » 2. sep 2016, 19:25

Linker lige til Metroexpress artiklen. Jeg er imponeret over at en gratisavis har gjort alt det arbejde som de etablerede medier burde have gjort. De virker til at have forsøgt at afdække virkeligheden - og rettet henvendelse til hende så hun kunne svare. Hvilket hun selvfølgelig ikke har villet.

http://www.mx.dk/feature/coverfull/story/18483646
7
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 2. sep 2016, 19:29

Anilara skrev:Metroxpress (Lars Fogt) har, som de tilsyneladende eneste, forsøgt at tjekke op på de utallige påstande Karina har skrevet om sin barndom. Ingen fra folkeskoleklassen kan genkende billedet - alle forældre havde uddannelser, og de er også alle selv uddannede i dag (på nær Karina og én anden). De har talt med utallige fra området, som er dybt forundrede over, at være blevet omtalt som sociale tabere, drankere m.m.

Den historie og manglende journalistisk benarbejde er lige til Presselogen :D
Så kan alle chefredaktørerne sidde og vride hænder ved håndvasken :lol:
4
Brugeravatar
Moxy-lady

Indlægaf Moxy-lady » 2. sep 2016, 19:31

Sorry, jeg var for langsom :D
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10150

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. sep 2016, 19:51

Mand, hvor jeg fryder mig lige nu.
Jeg kunne heller ikke snuppe hende første gang, hun var i pressen, men det her er det hele værd. Det er sådan en slags Kemoland # 2, bare med rigtige mennesker (stakkels brødre, klassekammerater, osv. i øvrigt; det er bestemt ikke dem, jeg fryder mig over). Forhåbentlig kryber The Real (især medmenneskeligt set) Fattig-Karina nu for evigt tilbage under den sten, hvor hun kommer fra. Og får noget tiltrængt hjælp.

Mht. de påstande, hun er fremturet med, har jeg altid været uenig i dem. A- og umoral findes skam også i middel- og overklassen, men der er den ofte sværere at spotte, fordi meget lort kan løses og bliver løst indenfor hjemmets og familiens rammer uden eller med diskret hjælp fra det offentlige.
7
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 161
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1491

Indlægaf Code71 » 2. sep 2016, 20:17

DetSorteCirkus skrev:Mand, hvor jeg fryder mig lige nu.
Jeg kunne heller ikke snuppe hende første gang, hun var i pressen, men det her er det hele værd. Det er sådan en slags Kemoland # 2, bare med rigtige mennesker (stakkels brødre, klassekammerater, osv. i øvrigt; det er bestemt ikke dem, jeg fryder mig over). Forhåbentlig kryber The Real (især medmenneskeligt set) Fattig-Karina nu for evigt tilbage under den sten, hvor hun kommer fra. Og får noget tiltrængt hjælp.

Mht. de påstande, hun er fremturet med, har jeg altid været uenig i dem. A- og umoral findes skam også i middel- og overklassen, men der er den ofte sværere at spotte, fordi meget lort kan løses og bliver løst indenfor hjemmets og familiens rammer uden eller med diskret hjælp fra det offentlige.

Jeg fryder mig også lidt meget. Det var det jeg sagde fra starten. At hendes "meninger" står ret alene. Det havde jo så sin grund. Hun var fuld af løgn :lol:
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5861

Indlægaf Dikus » 2. sep 2016, 20:22

Jeg havde slet ikke opfanget, at hun havde skrevet så generaliserende imod alle i hendes omgangskreds :genert:

Jeg troede netop, det var et indblik i fåtallet :blush: Der er så meget, jeg misser...
0
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 53
Likede indlæg: 697

Indlægaf Tux » 2. sep 2016, 20:31

Godt arbejde af Metro Express, virkelig pinligt af hende at hun skal finde på alt det - hun trænger tydeligvis til hjælp..
1
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 2. sep 2016, 21:06

Dem på Gyldendal, der har sagt ok til bogen, må have lidt røde øre nu, hvor mange mon de nu sælger? :gruble:
4

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"