Skal mænd (også) fortælles at de er lækre?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Re: Skal mænd (også) fortælles at de er lækre?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 28. aug 2016, 10:14

Lulu skrev:Jeg tænker (og opfører) mig lidt efter devisen: behandl andre som du selv ønsker at blive behandlet.

Jeg synes jo det er dejligt at få komplimenter, et klap i måsen etc af min mand. Så hvorfor skulle han ikke synes det samme?

Fordi der er visse store og generelle forskelle på hvad mænd hhv. kvinder synes er hit og skidt?
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 568

Indlægaf Lulu » 28. aug 2016, 10:41

Advocatus-Diaboli skrev:
Lulu skrev:Jeg tænker (og opfører) mig lidt efter devisen: behandl andre som du selv ønsker at blive behandlet.

Jeg synes jo det er dejligt at få komplimenter, et klap i måsen etc af min mand. Så hvorfor skulle han ikke synes det samme?

Fordi der er visse store og generelle forskelle på hvad mænd hhv. kvinder synes er hit og skidt?

Tjo, men så tænker jeg at min mand og jeg kender hinanden godt nok til at vide, at vi må fortælle sådan noget (hvilket han også har bevist og vice versa).
0
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2113

Indlægaf eks-Maupassant » 28. aug 2016, 10:44

Lulu skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:

Tjo, men så tænker jeg at min mand og jeg kender hinanden godt nok til at vide, at vi må fortælle sådan noget (hvilket han også har bevist og vice versa).

Så er det jo heller ikke bare "jeg kan lide det" > "det kan han nok også"

Men "jeg kender ham og ved han kan lide det" > "han kan lide det"
0
Lulu

Indlægaf Lulu » 28. aug 2016, 11:03

eks-Maupassant skrev:
Lulu skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:

Så er det jo heller ikke bare "jeg kan lide det" > "det kan han nok også"

Men "jeg kender ham og ved han kan lide det" > "han kan lide det"

Det er jo sådan noget der typisk sker efter 10+ års forhold. Vi var jo på det andet niveau engang også.
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 28. aug 2016, 12:02

Lulu skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Lulu skrev:

Men nu brugte du altså oprindeligt argumentet "fordi JEG synes noget, så må han jo også synes det" til at sætte lighedstegn mellem hvad kønnene synes er dejligt. Nu ændrer du det så til at du VED han synes noget bestemt, fordi han er din mand.

Men hvis du VED at han synes sådan, hvorfor så spørgsmålstegnet efter sætningen "så hvorfor skulle han ikke synes det samme?"
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 91
Likede indlæg: 1505

Re: Skal mænd (også) fortælles at de er lækre?kan

Indlægaf DenSyngendeLussing » 28. aug 2016, 12:15

Altså, ja, det tror jeg da helt bestemt, at de skal. Jeg tror dog ikke, at mænd i lige så høj grad som kvinder har behov for at blive bekræftet på deres udseende, men snarere på, hvad de kan udrette (f.eks. er det da altid et megahit at rose hans evner som elsker!)

Men selvfølgelig har mænd da også brug for at høre, at de er lækre en gang i mellem, og at man begærer dem. Det er jeg slet ikke i tvivl om. :)
0
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 91
Likede indlæg: 1505

Indlægaf DenSyngendeLussing » 28. aug 2016, 12:22

Men er det ikke lidt i samme boldgade, som at mænd også har behov for at blive rørt ved og kælet for under sex? Jeg har generelt et indtryk af, at nogle kvinder godt kan glemme, at (mange) mænd altså også godt lide at blive gramset på og kysset, når man boller - og ikke kun på pikken. Det er da i hvert fald min erfaring, at mænd bliver helt skørt taknemmelige, når man tager sig tid til at give igen og viser ham, at man begærer ham.

Jeg ved selvfølgelig ikke, hvad det handler om, men jeg forestiller mig, at det ligger dybt indlejret i vores traditionelle opfattelse af sex, som noget manden "gør" ved kvinden, i stedet for et fælles foretagende. Manden skal være den gode elsker, kvinden skal se smuk ud, så han ikke mister sin gejsten.

Edit: Jeg kan se nu, at det også står nævnt i det oprindelige indlæg, at nogle mænd åbenbart forsøger at sætter sig i kvindens sted, og forestiller sig at være centrum for begæret. Det tror jeg sådan set er meget rigtigt. For mange mænd handler sex jo først og fremmest om at tilfredsstille deres kvinde, før de tilfredsstiller sig selv.
5
Lulu

Indlægaf Lulu » 28. aug 2016, 13:14

Advocatus-Diaboli skrev:
Lulu skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Lulu skrev:

Men nu brugte du altså oprindeligt argumentet "fordi JEG synes noget, så må han jo også synes det" til at sætte lighedstegn mellem hvad kønnene synes er dejligt. Nu ændrer du det så til at du VED han synes noget bestemt, fordi han er din mand.

Men hvis du VED at han synes sådan, hvorfor så spørgsmålstegnet efter sætningen "så hvorfor skulle han ikke synes det samme?"

Fordi det er det jeg mener.
Nu kender jeg min mand ret godt, men selv dengang vores forhold var nyt, eller hvis der skulle komme en ny mand, mener jeg det samme. Jeg tænker at de fleste mænd gerne vil komplimenteres og røres ved, ligesom kvinder. Det kan godt være komplimenten ikke skal være formet på samme måde til en mand som til en kvinde, men en kompliment ønsker de stadig. Det er i hvert fald sådan jeg forestiller mig de fleste mænd gerne vil have det.
0
Brugeravatar
Bad Samaritan
Kort karma: 135
Likede indlæg: 1543

Indlægaf Bad Samaritan » 29. aug 2016, 04:42

Jeg har altid fortalt mig selv, at det er der ikke nogen grund til at gå alt for meget op i, og hvis nogen synes man er pæn, så er det bare en ekstra bonus. Jeg ser temmelig gennemsnitsagtig ud og får sjældent at vide, at der er noget særligt ved den måde, jeg ser ud på - og det har jeg det ganske fint med. Men jeg synes det er ret nice, egentlig - når en kæreste eller en flirt fortæller én, at der er noget ved mig som tiltrækker dem. Igår havde jeg en lidt syret oplevelse, hvor en pige som havde læst noget jeg skrev engang (ikke herinde) fandt mig på facebook og addede mig. Hun var ret direkte og lagde ikke skjul på, hvad hendes forehavende var - at hun bare synes jeg virkede interessant, havde stalket mig og synes jeg var tiltrækkende - og selv om den efterfølgende sniksnak (og lidt flirt) bare var god spas, så var det utroligt bekræftende og faldt på et temmeligt tørt sted (med fare for at lyde patetisk).

Jeg aner stadigvæk ikke, om der var andre motiver med det - om det bare var for sjov, et øjebliks vildfarelse, eller om jeg skulle lokkes i en fælde og kompromitteres på en eller anden vis eller hvad - og jeg er sådan set også pisseligeglad. Det føltes bare godt og gav mig en følelse af slet ikke at være så isoleret og så langt fra alle de ting derhjemme, jeg går og savner... og selv om jeg ikke normalt lige kaster mig ud i fræk chat, billedudvekslinger og den slags, så udleverede jeg mig selv lidt. Gav lidt slip, bare for en gangs skyld - og det føltes ret dejligt, egentlig. At være dét for nogen. Noget nogen gerne ville have - også selv om det måske kun var for et øjeblik eller bare i en fræk fantasi.

I mit job og dér hvor jeg befinder mig, er det ret nemt at tilsidesætte ens egne behov, drifter og ønsker, og på min forholdsvis korte tid her, har jeg set lige præcis det dér smadre både ægteskaber og mennesker fuldstændig. Jeg synes det er pissetrist, og hvis der er noget, jeg frygter i den branche, jeg har valgt for mig selv, så er det at ende sådan. Men den forudsætning tror jeg egentlig gør sig gældende for ret mange mennesker derhjemme også, hvor folk tit får så travlt - bare med success, karriere og studieliv i stedet - at de til sidst totalt glemmer sig selv og/eller deres partner. Så ja, mænd - og kvinder - skal fortælles engang imellem, at man synes de er lækre. Især når det er noget, vi oprigtig synes. Det er ingen vist død af endnu - og så er det jo også fjollet at gå og holde på det! :lol:
3
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5906

Indlægaf Dikus » 29. aug 2016, 07:21

Jeg har oplevet en del mænd, der i årevis har holdt fast i en frisure eller skæglængde, fordi jeg har kigget på dem og givet et oprigtigt kompliment. Også mænd, der ingen romantisk interesse har i mig.

Jeg tror faktisk en del mænd mangler opmærksomhed, som kvinder tager for givet.
4
Flowergirl
Kort karma: 9
Likede indlæg: 149

Indlægaf Flowergirl » 29. aug 2016, 10:32

Jeg tror på, at alle synes det er rart at få en kompliment - specielt når det er fra det modsatte køn. Men jeg tror det er meget individuelt, hvor stort et behov man har for at få det afvide - ofte/sjældent.
Min kæreste har behov for jævnligt at få bekræftet, at jeg synes han er en flot fyr. Og specielt hvis vi skal til et arrangement hvor vi skal stadses ud, har jeg også erfaret, at han ligger meget mærke til det hvis jeg har glemt at fortælle ham at jeg synes han ser godt ud, og han skal nok smide en hentydning til mig hvis det er.
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1843

Indlægaf Sangius » 29. aug 2016, 10:34

Min mand elsker komplimenter, og ville klart mangle dem, hvis jeg ikke gav dem. Jeg har aldrig rigtig oplevet, at det skulle være mere ham der skulle komplimentere mig, end omvendt.
1
Brugeravatar
Precaseptica
Kort karma: 74
Likede indlæg: 655

Indlægaf Precaseptica » 29. aug 2016, 11:12

Dikus skrev:Jeg tror faktisk en del mænd mangler opmærksomhed, som kvinder tager for givet.

Det tror jeg nemlig er meget rigtigt.

Men det er måske fordi nogle mænd tegner med den repræsentative pensel, når de udtaler sig om at mænd ikke har samme behov.
2
Brugeravatar
Precaseptica
Kort karma: 74
Likede indlæg: 655

Indlægaf Precaseptica » 29. aug 2016, 11:14

DenSyngendeLussing skrev:Edit: Jeg kan se nu, at det også står nævnt i det oprindelige indlæg, at nogle mænd åbenbart forsøger at sætter sig i kvindens sted, og forestiller sig at være centrum for begæret. Det tror jeg sådan set er meget rigtigt. For mange mænd handler sex jo først og fremmest om at tilfredsstille deres kvinde, før de tilfredsstiller sig selv.

Den del bed jeg også mærke i. Det er interessant at tænke sig, at der skulle være en form for misundelse på det her fokus på kvinden. Men det giver jo mening, hvis det oprigtigt er et savn det ene køn ender med at have.

Så vidt jeg kan se er mænd dog selv med til at danne en mandekultur hvor forventningerne er at vores behov på dette punkt er mindre. Det er klart at hvis man har en vokal gruppe der fortæller kvinder om hvordan mænd er, så vil der mangle noget input, hvis det ikke gælder for alle.
1
Brugeravatar
Luffegås
Kort karma: 43
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 506

Indlægaf Luffegås » 29. aug 2016, 11:29

Dem jeg kender synes det er rart, men de opfatter det ikke som om de IKKE er lækre, hvis de ikke får det afvide..

Min egen kæreste hviler enormt i sig selv, og synes ikke han er tyk selvom han ikke er den tyndeste, og at se hans øjne når jeg fortæller ham hvor lækker JEG synes han er, i mine øjne, det betyder bare alt, at se på ham hvor glad han bliver for at det er alt ved ham der er lækkert.

Så længe vi holder fast i, uanset om man er mand eller kvinde, det handler om øjnene der ser, og vi tænder alle på noget forskelligt.
1

Tilbage til "Forhold og sex"