Er mænd generelt ligeglade med kønssygdomme eller graviditet?

Åbent forum hvor alle kan deltage, også dig der ikke har oprettet en bruger.
Usikker sex
Likede indlæg: 268

Er mænd generelt ligeglade med kønssygdomme eller graviditet?

Indlægaf Usikker sex » 28. aug 2016, 17:23

Nu taler jeg kun af min egen og mine veninders erfaringer.
Men alle jeg har været sammen med,på nær 2,har taget det som en selvfølge,eller plaget om at dyrke ubeskyttet sex.og når jeg sagde jeg ikke tog p-piller eller var testet for nylig,så har svaret generelt været at jeg ikke ligner en der fejlede noget og at de nok skulle trække sig ud i tide.og nogen har lige nævnt bagefter at de selvfølgelig går ud fra jeg vælger abort hvis nu uheldet var ude.
og jeg har været sammen med en hel del.vi taler 40+
Det samme er sig gældende for alle de veninder og piger jeg møder på mig vej,de siger altid det samme.
Der har måske lige været en enkelt eller to gennem tiden der har sagt noget andet,men det har spøjst nok været piger med romantiske fyre der kun har været sammen med max 2 før dem.
Hvad siger I? hvad er jeres erfaring? og hvad med jer mænd er i ligeglade,eller tænker i bare ikke over det. Eller er i herinde en hel anden type?
Synes bare virkelig det er underligt.
0
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8413
Kontakt:

Re: Er mænd generelt ligeglade med kønssygdomme eller graviditet?

Indlægaf Ado » 28. aug 2016, 17:36

Min erfaring har været: De gik automatisk ud fra, at jeg tog p-piller og blev noget forbavsede og ærgerlige, da de fik at vide, at sexen kun kunne fortsætte med kondom.
Jeg ville ønske jeg kunne svare anderledes. Det er sørgeligt. Og endnu mere sørgeligt, at stort set dem alle svarede noget i stil med: "Jamen, jeg vil bare lige mærke dig. Bare kort. Det sker der ikke noget ved".
9
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1155
Likede indlæg: 6798

Indlægaf Wizzze » 28. aug 2016, 17:42

Jeg var ung der i 80´erne hvor vi fløjtede i reklamer og fik tudet ørerne fulde at HIV- og AIDS, så jeg har altid startet alle forhold med kondom. Men jeg er også vildt gammeldags og konservativ, så måske er det bare mig :genert:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 423
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6015

Indlægaf LadyFox » 28. aug 2016, 17:42

Min erafring, både ud fra mig selv, og veninder og kvinder jeg har mødt er at mange (som i virkelig mange) mænd er villige til at tage chancen, og helst har sex uden kondom, uanset hvor godt eller slet ikke de kender deres sexpartner. Men at en del af de mænd bestemt ikke er ligeglade med kønssygdomme og graviditeter når de først opstår :stoned:

Desværre.
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 612
Likede indlæg: 3411

Indlægaf FruDulle » 28. aug 2016, 17:50

Jeg er enig med Ado og Fox. Selv er jeg panisk angst for det. Er delvist vokset op i et homomiljø og det var ikke så festligt i 80'erne start 90. Derfor er jeg endnu mere skuffet over min onkel som for få år siden fik konstateret hiv. Øv.

Udover hiv/aids er der jo alt muligt andet lort og uønskede graviditeter. Har kun oplevet en ud af de mænd jeg har været sammen med som selv nævnte kondom.
0
Whatever
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1126

Indlægaf Torn » 28. aug 2016, 18:01

De fleste mænd, jeg har kendt seksuelt, har forventet, at jeg stod for prævention. Hvis ikke jeg sørgede for det, var de villige til at tage gennemføre alligevel. Instant turn-off.
3
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1834

Indlægaf Sangius » 28. aug 2016, 18:04

Jeg har aldrig oplevet at en mand spurgte efter kondom. Ikke én eneste gang. Jeg har selv i perioder været lidt for uforsigtig, og de gange jeg ikke selv bragte kondom på banen, der er jeg aldrig blevet spurgt, om jeg så var på p-piller.

Edit - jo, de to faste forhold jeg har haft, der har manden gået op i det fra start af :)
Senest rettet af Sangius 28. aug 2016, 18:10, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 258
Likede indlæg: 4266

Indlægaf Flora » 28. aug 2016, 18:08

Langt de fleste af de mænd jeg har været sammen med har sørget for kondom. Er faktisk overrasket over at så mange fortæller om det modsatte.
0
Debattens sødeste :engel:
Allmost_Famous
Kort karma: 107
Likede indlæg: 1671

Indlægaf Allmost_Famous » 28. aug 2016, 18:09

Ja, i hvert fald dem, jeg har mødt.
0
:lol:

Stofbind sælges: viewtopic.php?f=58&t=4479
GÆST
Likede indlæg: 268

Indlægaf GÆST » 28. aug 2016, 18:10

Det samme oplever jeg også når man går til prostituerede.
Dem jeg har kendt der har prøvet det har altid gjort det uden gummi også selvom de havde koner og børn derhjemme.
Tilgengæld er alle venner jeg har kendt været helt hysteriske når de har haft fået en kønssygdom for så har dem de har haft sex med da været billige.
Det samme når de har gjort en pige gravid og hun tillader sig at vil beholde barnet, så er pigerne nogle hekse!
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1151
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9681

Indlægaf kidkomb » 28. aug 2016, 18:11

Ja, det er min erfaring i hvert fald.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1913

Indlægaf Purple Haze » 28. aug 2016, 18:13

Min erfaring siger mig at det ca er 1 ud af 20 der uopfordret bringer kondomer på banen.
Resten er enten ligeglade eller kommer i tanke om at det ville ha været en god ide efter sex.
Senest rettet af Purple Haze 28. aug 2016, 18:24, rettet i alt 1 gang.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 310
Likede indlæg: 5750

Indlægaf Animi » 28. aug 2016, 18:13

Jeg har været sammen med fire mænd. Tre af dem sørgede selv for at have kondom med. Den sidste gjorde ikke, og spurgte heller ikke ind til om jeg var på p-piller (det var jeg). Ret dumt af ham, men også af mig for vi havde sex alligevel, selvom jeg heller ingen kondomer havde.
Men jeg har hørt samme historier som I andre, af mine veninder.
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2111

Indlægaf eks-Maupassant » 28. aug 2016, 18:16

Purple Haze skrev:Min erfaring siger mig at det ca er 1 ud af 20 der uopfordret bringer kondomer på banen. Resten er enten ligeglade eller kommer på det efter sex.

Det er da mega svært at få det på når den er slap?
1
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 188
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 4153

Indlægaf decibell » 28. aug 2016, 18:19

Jeg må desværre støtte de andre med mine erfaringer. Det har været et skuffende lille antal af mine sexpartnere gennem årene, der har ønsket - og selv spurgt om - kondom. Nogle er endda blevet mopsede over at skulle have det på og gjorde det kun meget modvilligt - og jeg har endda oplevet en enkelt, der forsøgte at snige sig til et omgang uden, EFTER at vi havde gjort det med kondom og bagefter var faldet i søvn. Dvs. ud over at jeg sov, så vidste han udmærket, at jeg ikke tog P-piller og ikke ønskede at gøre det uden kondom. Han røg ud på røv og albuer og mente, at jeg var en kælling. :deer:

Jeg må så også til min skam melde, at jeg i mine helt unge dage gav efter, når de "kun" ville uden kondom. Jeg var ikke helt stærk nok til at sige nej dengang. Det blev jeg først, da jeg blev lidt ældre. Det har været rent held, at jeg ikke har fanget noget.
2
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."

Tilbage til "Åbent forum"