Er mænd generelt ligeglade med kønssygdomme eller graviditet?

Åbent forum hvor alle kan deltage, også dig der ikke har oprettet en bruger.
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1828

Re: Er mænd generelt ligeglade med kønssygdomme eller graviditet?

Indlægaf Sangius » 1. sep 2016, 12:44

dgd2007 skrev:
JoyNips skrev:Dine partnere resten af livet er til gengæld ikke.

Arh, men det blev jo behandlet længe inden næste gang. :)

Du er altid smittebærer og kan give smitten videre.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3430

Indlægaf dgd2007 » 1. sep 2016, 12:54

JoyNips skrev:Men nu findes der jo ingen behandling mod virusset i sig selv. Man er smittet resten af livet.

Så stopper du! :evil:
Det var bare nogle knopper.
0
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2924

Indlægaf JoyNips » 1. sep 2016, 13:19

dgd2007 skrev:
JoyNips skrev:Men nu findes der jo ingen behandling mod virusset i sig selv. Man er smittet resten af livet.

Så stopper du! :evil:
Det var bare nogle knopper.

Aha, så det var ikke, som du tidligere skrev, kondylomer/HPV?
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1828

Indlægaf Sangius » 1. sep 2016, 13:33

Jeg tror her at vi ser, hvorfor ca. 80 procent af befolkningen er smittet med hpv :p
7
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3430

Indlægaf dgd2007 » 1. sep 2016, 15:01

JoyNips skrev:Aha, så det var ikke, som du tidligere skrev, kondylomer/HPV?

Det kan da godt være, jeg blander et eller andet sammen.
Det, jeg fik, skulle være ret uskadeligt.
0
FrkRød
Kort karma: 1
Likede indlæg: 55

Indlægaf FrkRød » 1. sep 2016, 15:42

Det HPV virus der giver kondylomer er ikke det samme, som det der giver livmoderhalskræft. Så i princippet er det ufarligt at have kondylomer.......men har du virus er det for altid i kroppen, og kan bryde ud når som helst og dermed smitte. Og det kan være voldsomt ubehageligt, flere slipper ikke af med dem, selvom de er under behandling. Det kan være temmelig ødelæggende for sexlivet tænker jeg - selvom de forsvinder ved du jo ikke om de dukker op igen.
3
Mocca
Kort karma: 18
Likede indlæg: 374

Indlægaf Mocca » 3. sep 2016, 12:37

Nu har jeg 'kun' haft 5 forskellige sexpartnere efter at mit 20-årige ægteskab røg for 3 år siden. Og af de 5, har de 3 af dem helt pr automatik brugt kondom uden at spørge.

Det har alle tre været mænd, som havde et aktivt sexliv, og hvor vi ikke var i kærestemode på nogen måder.
De to sidste har været sådan nogle 'lige kommet ud af en langt ægteskab'-typer som mig selv.
Vi har nok været lidt for naivdumme og ikke vant til det game med ny eller skiftende sexpartnere endnu. I de to tilfælde glemte jeg simpelthen også selv at tænke så langt. Sorry to say...
0
Brugeravatar
vUlpeS
Kort karma: 143
Geografisk sted: Bagest i køen
Likede indlæg: 1434

Indlægaf vUlpeS » 3. sep 2016, 15:34

Dirtylittledevil skrev:
eks-Maupassant skrev:Bizart man nægter at tage kondom på, for så i stedet at komme en strømpe på. Nu har jeg ikke testes strømper, men umiddelbart forekommer kondomer mig mere behagelige.

Altså i mit tilfælde blev hverken strømpe eller pose brugt, jeg tror mere han bare sagde det for at virke velvillig og løsningsorienteret. For jeg tænker da også det må have givet rigtig dårlig sex.

"Det er en fucking god idé, Knud, men jeg er altså løbet tør for remouladeposer!"
5
- That keen, tingling sense of danger which is so often mistaken for male arousal.
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2105

Indlægaf eks-Maupassant » 3. sep 2016, 18:50

Man kan også måske vende dem om. Måske er der også nogen kvinder der tænker "ligner jeg måske en sygdomsbefængt buskadsludder???" hvis manden automatisk hiver kondomet frem? Så måske nogen mænd ikke trækker kondomet frem for at undgå at fornærme kvinde og af hensyntagen til hendes følelser og selvbillede.

Ja den synes jeg bare vi skulle have op også.
1
Brugeravatar
vUlpeS
Kort karma: 143
Geografisk sted: Bagest i køen
Likede indlæg: 1434

Indlægaf vUlpeS » 3. sep 2016, 20:10

eks-Maupassant skrev:Man kan også måske vende dem om. Måske er der også nogen kvinder der tænker "ligner jeg måske en sygdomsbefængt buskadsludder???" hvis manden automatisk hiver kondomet frem? Så måske nogen mænd ikke trækker kondomet frem for at undgå at fornærme kvinde og af hensyntagen til hendes følelser og selvbillede.

Ja den synes jeg bare vi skulle have op også.

Lidt absurd hvis kvinden giver udtryk for et ønske om at kondomet skal på, men jeg kan godt følge dig, og jeg tror der er stor sandsynlighd for, at der sidder mindst een verdensborger, der er hæmmet, derude et sted.

Jeg har da også mødt en enkelt kvinde eller to, der øffede om "karameller med papir på", så de findes også. De får bare ikke noget af min føromtalte 'penito doblado', nej de gør ej.
2
- That keen, tingling sense of danger which is so often mistaken for male arousal.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 782

Indlægaf Bimmerdyret » 25. sep 2016, 23:59

Wizzze skrev:Jeg var ung der i 80´erne hvor vi fløjtede i reklamer og fik tudet ørerne fulde at HIV- og AIDS, så jeg har altid startet alle forhold med kondom. Men jeg er også vildt gammeldags og konservativ, så måske er det bare mig :genert:

nope ;)
0
Guldfisk
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1048

Indlægaf Guldfisk » 26. sep 2016, 05:34

Jeg har mødt min første decideret ligeglade mand:
Han pev og pev over det kondom: det strammer, det er også dårligere for dig, jeg skal nok trække mig ud, det er kun HIV der er slemt at få af kønssygdomme og risikoen for HIV er virkeligt lav...

Seriøst! Han mente at klamydia mm. bare kunne behandles, så det behøvede man ikke kondom for. Spade.
5
LaScrooge
Kort karma: 322
Likede indlæg: 2563

Indlægaf LaScrooge » 26. sep 2016, 06:56

Sjovt nok, er det de to mest promiskuøse mænd jeg har været sammen med, der ikke selv har bragt kondom på banen. Begge var uhyggeligt nok også i faste forhold og havde altså en kæreste, de kunne smitte. Den sidste, min seneste ex, har dog, ligesom jeg, naturligt brugt det hvis vi var nødt til det pga problemer med min prævention. Ingen af os var interesserede i graviditet.
Når jeg tænker tilbage, har de 5 af de 6 jeg har haft sex med siden 2002 helt naturligt brugt kondom og er vi endt i et forhold, er vi begge blevet tjekket inden vi gik over til sex med kun mit svangerskabsforebyggende middel som beskyttelse.

Jeg er inden for det seneste år stødt på to kvinder, der opdagede, at deres kæreste havde HIV, og det var unge mennesker, så nu hvor jeg er single og muligvis skal have sex med folk på et mere løst grundlag, skal jeg ikke nyde noget af ubeskyttet sex på love og fromme. Det skulle jeg dog ikke alligevel, det er mere dét, at HIV synes at være noget, folk rager til sig igen.
Jeg regner dog med at manden kender sin størrelse bedre end jeg og er udstyret med et passende kondom og hvis ikke, må vi vente.
3
Brugeravatar
Contrast
Kort karma: 2
Likede indlæg: 60

Indlægaf Contrast » 26. sep 2016, 08:42

Guldfisk skrev:Jeg har mødt min første decideret ligeglade mand:
Han pev og pev over det kondom: det strammer, det er også dårligere for dig, jeg skal nok trække mig ud, det er kun HIV der er slemt at få af kønssygdomme og risikoen for HIV er virkeligt lav...

Seriøst! Han mente at klamydia mm. bare kunne behandles, så det behøvede man ikke kondom for. Spade.

Det dér, det er simpelthen SÅ ucharmerende :puke:
5
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 214
Likede indlæg: 2255

Indlægaf Zombie » 30. sep 2016, 18:02

Jeg har samme negative oplevelse som mange af jer.

Fyren, jeg ser fast nu, har dog altid været rigtig skarp til brug af kondom og det var ikke noget, vi snakkede om. For nyligt droppede vi kondomet, efter begge at være blevet testet og en snak om p-piller, abort (jeg skal aldrig have en pga. uønsket graviditet) m.m.

Jeg må indrømme, det betyder rigtig meget positivt for mig, at det aldrig var et issue. Jeg har meget respekt for ham på det punkt.
0

Tilbage til "Åbent forum"