"Jeg har aldrig datet"

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1124

Re: "Jeg har aldrig datet"

Indlægaf Torn » 3. sep 2016, 12:11

Jeg har aldrig datet. Eller hvad? Altså, vi var så unge, da vi mødte hinanden, at vi ikke tænkte over "nu ser vi, om vi kan blive kæreste". Vi mødtes til fester, kyssede rundt og pludseligt så vi hinanden mere og mere og en dag var vi kærester. Men på en måde var det jo dateri, for vi hang jo ud sammen og havde sommerfugle i maven. Der var bare ikke den der bevidsthed over det, som jeg forbinder med bgrebet 'dating'.
2
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1963

Indlægaf Mani » 3. sep 2016, 12:16

Altså jeg har aldrig haft aftaler med nogen for at lærer hinanden at kende med henblik på eventuelt at blive kærester. Jeg har været kærester med andre i vennekredsen eller klassekammerater eller folk jeg mødte ifbm. mine fritidsaktiviteter. Dvs. jeg har kendt dem ret godt der igennem, men jeg har ikke sådan været i byen kun med dem for at finde ud af om der kunne komme kærsterier ud af det - og det er sådan jeg opfatter det at date.
1
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5977

Indlægaf LadyFox » 3. sep 2016, 13:41

Jeg har aldrig datet. Ingen af de kærester jeg har haft er jeg gået ud med for at lære dem at kende, men er kommet ind i mit liv af andre årsager end romantik, det romantiske er først kommet efter jeg har lært dem at kende.
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
d.d84
Kort karma: 7
Likede indlæg: 62

Indlægaf d.d84 » 5. sep 2016, 07:39

Jeg mødte min exmand da jeg var 18 til en fest hos fælles venner, han begyndte så at komme på mit arbejde (butik) og så kyssede han mig til næste fest og vi blev derefter kærester. Aldrig en eneste date.
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1015

Indlægaf Sorenspige » 5. sep 2016, 08:12

Jeg har aldrig datet. Min mand og jeg blev kærester, da vi begge var 19 år. Vi havde kendte hinanden gennem 1,5 år, hvor vi mødtes til fester og i byen. En aften kyssede vi så endelig, og dagen efter mødtes vi, og så var vi kærester :lun:.

Mine tidligere kærester mødte henholdsvis på en arbejdsplads og til en fest. Min kollega begyndte jeg at hænge lidt ud med gennem en fælles ven, og pludselig en dag tog han min hånd, da vi var ude at gå tur :lun:. Jeg kan stadig huske fornemmelse i kroppen, da det skete. Det var så fantastisk :love:.
1
Brugeravatar
heysamaysa
Kort karma: 23
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 145

Indlægaf heysamaysa » 5. sep 2016, 14:04

min kæreste og jeg har kendt hinanden siden vi gik i børnehaveklasse sammen.

jeg ved faktisk ikke om vi datede i starten men det føltes ikke sådan.

Han boede godt nok i Århus og jeg i Aalborg, men vi startede med at se hinanden lige inden sommerferien da han læste og der var vi ikke fra hinanden så meget som en dag indtil ferien var ovre.

så nej jeg vil ikke kaldt det at vi sådan rigtigt datede som jeg har gjort med andre mænd.
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3407

Indlægaf dgd2007 » 6. sep 2016, 01:44

Hmm ... altså man mødtes vel til en fest eller andre arbejde, skole osv. Og så gik man måske ud sammen eller besøgte hinanden.

Altså jeg ved ikke - bortset fra lidt irritation over, at "alting skal hedde noget på engelsk nutildaws" :) - så er forskellen måske (ved ikke, men måske) hvis begge parter er tilmeldt et eller andet med specielt dette formål at få en partner. Tidligere vidste man jo ikke 100% sikkert, om den anden var ude på dette, når man begyndte at flirte (med mindre man havde indrykket eller reflekteret på en billet-mærke-annonce i avisen ... men det blev jo ansetsom lidt kikset ofg sidste-udkald-agtigt).

"Stævnemøde" lyder som noget fra gamle dage (og gjorde det allerede for 40-50 år siden).

Men altså forudsat, at "dating" er noget, der foregår mellem to, der har bekendt kulør mht., at de søger en mage og derfor aftaler at tjekke hinanden ud, så har jeg heller ikke datet. Men altså hvis det også bare kan dække over, at man går ud sammen (efter at have mødtes IRL), så er det selvfølgelig det samme, bare på engelsk.

Men jeg kunne forestille mig, det er det muligvis "arrangerede", der måske gør, at en del ældre siger, de ikke har datet. :gruble:
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5876

Indlægaf Dikus » 6. sep 2016, 05:01

dgd2007 skrev:Hmm ... altså man mødtes vel til en fest eller andre arbejde, skole osv. Og så gik man måske ud sammen eller besøgte hinanden.

Altså jeg ved ikke - bortset fra lidt irritation over, at "alting skal hedde noget på engelsk nutildaws" :) - så er forskellen måske (ved ikke, men måske) hvis begge parter er tilmeldt et eller andet med specielt dette formål at få en partner. Tidligere vidste man jo ikke 100% sikkert, om den anden var ude på dette, når man begyndte at flirte (med mindre man havde indrykket eller reflekteret på en billet-mærke-annonce i avisen ... men det blev jo ansetsom lidt kikset ofg sidste-udkald-agtigt).

"Stævnemøde" lyder som noget fra gamle dage (og gjorde det allerede for 40-50 år siden).

Men altså forudsat, at "dating" er noget, der foregår mellem to, der har bekendt kulør mht., at de søger en mage og derfor aftaler at tjekke hinanden ud, så har jeg heller ikke datet. Men altså hvis det også bare kan dække over, at man går ud sammen (efter at have mødtes IRL), så er det selvfølgelig det samme, bare på engelsk.

Men jeg kunne forestille mig, det er det muligvis "arrangerede", der måske gør, at en del ældre siger, de ikke har datet. :gruble:

Næh. Jeg har f.eks. aldrig "gået ud sammen". Jeg har kysset med en eller anden til en fest. Han har ringet dagen efter og været glad. Og så har vi været kærester.
1
ExCoastal
Kort karma: 40
Likede indlæg: 338

Indlægaf ExCoastal » 6. sep 2016, 08:47

Dating er vel bare en amerikansk betegnelse for et mere opstillet og planlagt møde eller stævnemøde, som andre også er inde på.

Mens jeg boede i Danmark har jeg aldrig været på en date. Jeg mødte mulige kærester gennem venner eller til private fester, og så var man lige pludselig bare sammen hele tiden. Efter jeg flyttede til USA og efterfølgende blev skilt fra min første kone, så stiftede jeg bekendtskab med, hvad dating er. Mange forventninger og checklister, og selvom de fleste kvinder jeg datede gerne ville finde en kæreste, så mødte jeg flere der datede mere for det rent sociale aspekt. Møde nye mennesker, have en hyggelig aften med drinks og god mad, men de var egentlig mest tilfreds med single livet.

Jeg havde en Starbucks date med min nuværende kone, som nok varede en hel del længere end vi begge havde planlagt. Derefter havde vi kun en formel date mere indtil det blev mere til "do you want to hang out?" Det skulle stadig planlægges, fordi vi begge har et barn, men det var ikke en følelse af at være på en date. Vi blev gift 3 uger senere....
0
TomKah
Kort karma: 18
Likede indlæg: 330

Indlægaf TomKah » 6. sep 2016, 19:44

Falstria skrev:At date er vel når det foregår på den der boheme måde (efter amerikansk forbillede), hvor man tager ud at spise, i teatret, i biografen, mødes på cafe osv. mange gange, måske over flere måneder, -og måske samtidigt gør de samme ting med andre, for at se folk an inden man måske udser sig en at kysse med eller måske gør det med dem alle fra første date.

Det har jeg aldrig prøvet.

Et stævnemøde hvor det enten var knald eller fald, har været normen.

Jeg ved ikke om det er boheme, men jeg er enig. Jeg forbinder date med at man går ud (fysisk væk fra hjemmet) samt at man tjekker hinanden ud. Samt at det er ok at man sideløbende ser flere forskellige, fordi der ikke ligger en forpligtelse ift den eller dem man ser (dater).

Det er mest det jeg ikke forstår. At det er blevet socialt acceptabelt at se flere parallelt at man ikke indgår nogen som helst forpligtelse overfor modparten når man dater.

Dem jeg har været sammen med har jeg mødt og derefter været limet sammen med indtil vi blev trætte af hinanden. Men eftersom jeg har været sammen med den samme mand i næsten 20 år, er min erfaringer meget begrænsede.
0

Tilbage til "Forhold og sex"