Har du nogensinde været udsat for vold?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2371

Re: Har du nogensinde været udsat for vold?

Indlægaf achillaxedprune » 31. aug 2016, 06:15

Puha, hvor væmmeligt, at så mange af jer har prøvet det. :(

Jeg har aldrig oplevet vold mod min person. Og heldigvis da! Jeg har heller aldrig været interesseret i at arbejde indenfor et felt, hvor der var for meget kontakt med mennesker, der kunne finde på at gøre mig ondt. Jeg slog op med min eks., der godt nok fik pillet mig noget ned, men psykisk vold var det ikke, da han smed en pude ind i væggen. Jeg kan slet ikke acceptere aggressiv og udfarende adfærd rettet mod mig. Det er en absolut dealbreaker med det samme.

Og nu er jeg en pige, så slag i nattelivet har jeg heldigvis været forskånet... Havde jeg vært mand, havde jeg helt sikkert fået klaps et par gange. :lol:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Luffegås
Kort karma: 43
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 506

Indlægaf Luffegås » 31. aug 2016, 06:15

Da jeg var 14 fik jeg 3 knytnæveslag i hovedet af en eller anden jævnaldrende problembarn.. Jeg havde holdt fest, pludselig var der en masse jeg ikke kendte. En fyr havde så kysset alle mine veninder og mig selv som et tantekys på munden.. Han havde så åbenbart en kæreste der hørte om det og kom hen til min fest, og hun gik så en runde for at spørge mine veninder og jeg om vi havde kærester selv. Alle mine veninder havde kærester, men jeg var single, så hun begyndte at flippe ud, for så måtte jeg jo have ment noget med mit tantekys. Bum så endte vi nede foran min mors lejlighed på fortovet, og hende tøsens ven gav mig så pludselig de her 3 slag i hovedet, hver gang faldt jeg ned, rejste mig op igen.
Christ det var dumt.

Og så ja, i mit tidligere forhold har vi da også sloges når vi/han var fulde. Jeg slog ham aldrig, men vil gerne medgive at jeg har prikket ham med en finger i brystet, og holdt ham fast i trøjen fordi jeg ville have han skulle lytte til mig. En gang gav han mig så hårdt et slag jeg fik hjernerystelse. Opdagede først 2 dage senere det var det, og ikke tømmermænd, men det bedste der kom ud af det var at jeg fandt ud af hvor fantastisk det kan være at lukke for alt lys, og bare ligge sig ned helt mørkt, og lytte til lidt behageligt musik.
0
Brugeravatar
Peter Post
Kort karma: 5
Likede indlæg: 82

Indlægaf Peter Post » 31. aug 2016, 07:33

Jeg har modtaget et par ørefigner eller to i min tid, men decideret vold har jeg ikke været udsat for.
0
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2113

Indlægaf eks-Maupassant » 31. aug 2016, 08:13

Et par slag her og der, bl.a. en pige på stoffer der besvarede "hej" med at slå mig direkte i face samt en tyv jeg hjalp med at fange, men aldrig noget der har lavet værre skader end blå mærker o. lign. Er blevet sparket i hovedet til kampsport, og det er rigtigt nok med stjernerne. Men det er jo ikke vold når det er for sjov.

Billede
0
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 774

Indlægaf thomassneum » 31. aug 2016, 08:33

Jeg er blevet reelt overfaldet et par gange. Det har kostet behandlinger på øjene, en genopbygning af min næsevæg og lidt sammenlapning hist og pist.
Jeg har været rodet ind i forskellige slåskampe, men hvor begge parter har accepteret det - så der vil jeg måske ikke kvalificerer det som "vold".

Jeg har det okay med det i dag. Jeg kunne godt mærke noget "frygt", da jeg var yngre og havde daglig gang på udsatte steder. Min selvtillig kom sig igennem gode venner (sammenhold), men også bokse og vægttræning. Det gav mig en ballast og tro på mig selv, som jeg nok havde brug for dengang.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Muuh
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1282

Indlægaf Muuh » 31. aug 2016, 08:40

Ja,som ung havde jeg desværre en kæreste, der ikke rigtig kunne styre sig når han drak. Hvilket var ret ofte i perioder.
Han slog mig aldrig direkte, men han kastede alverdens ting efter mig, eller kastede rundt med mig. Mystisk nok fik han det altid til at virke som om det var min egen skyld og jeg åd den gang på gang. Når han ikke drak var han utrolig sød og kærlig, så jeg håbede nok på af antabus ville hjælpe, men gang på gang faldt han i.

Mange af hans ord sidder stadig i mig i dag, selv om det er over 15 år siden

Og så er jeg engang som ung blevet slået ned på vej hjem fra en koncert af en tilfældig mand. Han slog mig to gange i ansigtet.
Jeg var pænt fuld og ville gerne hjem, men dem jeg fulgtes med anmeldte det til politiet, så kom ind og sidde på bagsædet af deres bil, så de kunne afhører mig og vurdere om jeg skulle på skadestuen.
Fik heldigvis lov til at gå, efter de havde snakket med min mor (Var under 18) Blev dog undersøgt og fik konstateret en forstuvede kæbe, så havde ondt i lang tid efterfølgende og havde svært ved at gabe/ åbne munden
0
Ved ikke at give op nåede selv sneglen Noahs ark
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 842

Indlægaf lulu-p » 31. aug 2016, 10:13

Ja af min mor. Som barn er jeg blevet slået nogle gange. Men primært var det psykisk vold.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Jasmin
Kort karma: 17
Likede indlæg: 252

Indlægaf Jasmin » 31. aug 2016, 10:20

Ja, det er sket nogle gange i nattelivet.
0
“Frihed består i at kunne alt det, som ikke skader andre”
Den franske erklæring om menneskerettigheder 1789
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 567

Indlægaf Lulu » 31. aug 2016, 10:44

Jeg har fået et par røvfulde som barn (og når man hører om bevæggrundene hertil af mine forældre var de berettiget).
Ellers har en pige engang forstuvet mit håndled og det er vidst det.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 197
Likede indlæg: 1978

Indlægaf lillebjoern » 31. aug 2016, 10:47

Nej, det har jeg aldrig været ude for. Ikke så vidt jeg kan huske, i hvert fald.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 311
Likede indlæg: 5759

Indlægaf Animi » 31. aug 2016, 10:53

Er blevet slået som barn, af mine forældre. Det ser jeg som vold, uanset årstallet.
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
OCULUS RECORDANS
Kort karma: 2
Likede indlæg: 21

Indlægaf OCULUS RECORDANS » 31. aug 2016, 10:59

Det var en uundgåelig del af jobbet.
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 614
Likede indlæg: 3433

Indlægaf FruDulle » 31. aug 2016, 11:02

Lulu skrev:Jeg har fået et par røvfulde som barn (og når man hører om bevæggrundene hertil af mine forældre var de berettiget).

Jeg forstår ikke, hvornår er det nogensinde okay at slå et barn?
3
Whatever
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1151
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9692

Indlægaf kidkomb » 31. aug 2016, 11:12

FruDulle skrev:
Lulu skrev:Jeg har fået et par røvfulde som barn (og når man hører om bevæggrundene hertil af mine forældre var de berettiget).

Tiden var en anden dengang.
Det kommer jo an på om man ser med nutidsøjne eller datidsøjne.
Jeg synes godt ytringen kan forsvares, hvis man ikke ser med nutidsøjne.

Jeg har måske været udsat for vold?
I don't know. Det har i hvert fald ikke været fra nogen jeg kendte, så havde jeg nok kunne huske det.
Men mon ikke jeg er blevet grebet meget hårdt fat i eller skubbet hårdt. Det er jeg nok i nattelivet tror jeg.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 567

Indlægaf Lulu » 31. aug 2016, 11:16

FruDulle skrev:

Jeg ville heller aldrig slå mit barn, men jeg kan sagtens sætte mig ind i at normen engang var anderlede, ligesom jeg med min søn sagtens kan se hvordan man kommer derud hvor en røvfuld måske giver mening, hvis normen i dag også var til det.
I dag er der dog også mange andre metoder og læringsprocesser for forældre så i stedet for at give en røvfuld gør man noget andet. Men da jeg var barn var normen jo heller ikke at et barn var et enkelt individ og skulle behandles og forsøgt forstås som menneske som det er normen i dag. Og jeg er endda slut firserne barn.
1

Tilbage til "Livets forhold"