Har du nogensinde været udsat for vold?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3388

Re: Har du nogensinde været udsat for vold?

Indlægaf FruDulle » 31. aug 2016, 19:28

Advocatus-Diaboli skrev:
FruDulle skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
FruDulle skrev:
Jeg skriver nøjagtig det. At jeg forstår at accepterede det i den tid og brugte det, men at jeg ikke forstår at man i dag kan sidde og sige at det var ok at slå børn og faktisk berettiget.

Hvis du ikke var enig, var det en ting. Men at du ikke kan forstå, det er noget helt andet. Man burde som minimum kunne forstå intellektuelt hvorfor folk kunne synes sådan, selvom man ikke selv var enig.

Nu skal du ikke gøre mig dummere end jeg er. Det er lidt ordknepperi eller som minimum fordi der er en forskel i vores retorik. Jeg har ikke forståelse for den holdning og dermed også total uenig. Jeg kan ikke forstå at man kan have det sådan. Overhovedet.

Jeg gør dig ikke dummere end du er. Jeg fortæller dig at du skriver nogle meningsforstyrrende ting!

"Jeg har ikke forståelse for"
og
"Jeg kan ikke forstå"
er altså bare to vidt forskellige ting, der ikke betyder det samme. At jeg gør opmærksom på dette, betyder ikke at jeg gør nogen dummere.

Det er jo hvad jeg mener med at vi retorisk opfatter tingene forskelligt.

Du gør ikke bare opmærksom på, men tordner mod mig på en ret voldsom måde synes jeg. For hvis du vitterligt havde læst mine indlæg som jeg skrev efterfølgende om min holdning, fordi jeg netop følte at jeg ikke kom igennem med min pointe og defor prøvede at omformulere mig, jamen så gør du mig du mig ærligt talt dummere.

Men det er noget af en meta debat i en alvorlig tråd som ikke fortjener det. Jeg "hører" hvad du skriver, men jeg synes også at jeg har gjort mit til at få mit budskab igennem på flere måder. Og det er trods alt det skrevne ord med vidt forskellige forudsætninger og opfattelserne kan være mange. Flere har givet udtryk for at forståe mig, end ikke at forstå mig.
2
Whatever
Brugeravatar
sortkaffe
Kort karma: 41
Likede indlæg: 329

Indlægaf sortkaffe » 31. aug 2016, 19:32

ja, på mit arbejde
0
Brugeravatar
OCULUS RECORDANS
Kort karma: 2
Likede indlæg: 21

Indlægaf OCULUS RECORDANS » 1. sep 2016, 06:35

Jasmin skrev:
OCULUS RECORDANS skrev:Det var en uundgåelig del af jobbet.
:gruble:
Det lyder som lidt af et lorte job.
Jobbet havde sine ups and downs, men for mig var det verdens bedste job.
Der var heldigvis mange positive oplevelser.
0
Rakel
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3086

Indlægaf Rakel » 1. sep 2016, 18:43

Alt vold fysisk som psykisk på mit job registeres som arbejdsskade og udløser skadestuebesøg, hvis ansvarshavende eller en leder vurderer det nødvendigt. Det er vældig fint og vi er meget opmærksomme på elever, styderende og ufaglærte. Der undervises også i konfliktnedtrapning og det at passe på sig selv. Jeg har fået min del gennem årene, men intet der matcher min opvækst.

Desværre ser vi en klar tendens til at beskæringer har øget volden. Det er i den grad frusterende og svært at finee løsninger på.
0
Brugeravatar
vUlpeS
Kort karma: 141
Geografisk sted: Bagest i køen
Likede indlæg: 1409

Indlægaf vUlpeS » 2. sep 2016, 20:00

Ork ja, rigeligt. Det er der i det hele taget for meget af i den her verden.
0
- That keen, tingling sense of danger which is so often mistaken for male arousal.
Brugeravatar
Skorstenen
Kort karma: 9
Likede indlæg: 210

Indlægaf Skorstenen » 2. sep 2016, 20:15

Ja. Gik en gang ud af en dør og lige durk ind i en skalle. Av sku da!
0
Brugeravatar
Bad Samaritan
Kort karma: 132
Likede indlæg: 1519

Indlægaf Bad Samaritan » 3. sep 2016, 06:52

Ikke så lidt, ja.

Er blevet skudt, spyttet og tæsket på - har fået skub og slag (har også selv delt nogle stykker ud) - har haft løbet fra en riffel presset mod min pande, er blevet overfaldet og forsøgt knivstukket, og alt muligt andet nederen shit. Men det har ikke været på den dér "sageløst voldsoffer"-agtige måde, som jeg synes er den allerværste - andet end måske lige en gang i gymnasie-tiden, hvor en jydetamp forsøgte at brække min københavnersnude med en velplaceret albue lige i face.

Ellers har jeg stort set altid båret noget - et våben, en uniform eller en jakke med et emblem, som for nogle andre har været symbol på undertrykkelse, frustration eller måske ligefrem dybtfølt had... og det er ok, synes jeg. Eller... ikke ok. Bare forståeligt. Det er en hård fucking verden, og jeg forstår udmærket at nogen ikke bare lige sådan tager tingene liggende ned. Til gengæld må de så også forstå (eller lære på den hårde måde), at det gør jeg heller ikke.
0
Brugeravatar
kokkenok
Kort karma: 8
Likede indlæg: 72

Indlægaf kokkenok » 3. sep 2016, 07:49

Jeg har vist set min del af vold.
Først som barn, oven i en masse andet bras.
senere som ung og som voksen, har jeg, og gør det stadigvæk en sjælden gang, haft en hyre som dørmand, security eller lignende.
Men i den forbindelse har jeg da skulle håndtere slag, spark, nedtagninger, skalder, flasker, boldtræer og knive
Jeg synes selv, at jeg har god føling med hvorfor folk har langet ud efter mig, man er sjældent i tvivl om hvorvidt folk vitterligt er ude på at skade en eller ej.
De folk der er ude på at sakde en, tager enten våben med, eller overrasker en når man har fri, afslappet eller bare mindst venter det og har som oftest venner med.
0
"She stands before you naked. You can see it, you can taste it, And she comes to you light as the breeze.
Now you can drink it or you can nurse it, It don't matter how you worship. As long as you're Down on your knees."
Oddinary
Kort karma: 19
Likede indlæg: 254

Indlægaf Oddinary » 3. sep 2016, 08:17

Ja, både fysisk og psykisk derhjemme. Jeg er skideligeglad med om det tidligste var før '97, og dermed 'tilladt'. Politiet er tilsyneladende ligeglad med episoder, der ligger efter alligevel.
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5945

Indlægaf LadyFox » 3. sep 2016, 08:52

FruDulle skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
FruDulle skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
FruDulle skrev:
Jeg skriver nøjagtig det. At jeg forstår at accepterede det i den tid og brugte det, men at jeg ikke forstår at man i dag kan sidde og sige at det var ok at slå børn og faktisk berettiget.

Hvis du ikke var enig, var det en ting. Men at du ikke kan forstå, det er noget helt andet. Man burde som minimum kunne forstå intellektuelt hvorfor folk kunne synes sådan, selvom man ikke selv var enig.

Nu skal du ikke gøre mig dummere end jeg er. Det er lidt ordknepperi eller som minimum fordi der er en forskel i vores retorik. Jeg har ikke forståelse for den holdning og dermed også total uenig. Jeg kan ikke forstå at man kan have det sådan. Overhovedet.

Jeg gør dig ikke dummere end du er. Jeg fortæller dig at du skriver nogle meningsforstyrrende ting!

og
"Jeg kan ikke forstå"
er altså bare to vidt forskellige ting, der ikke betyder det samme. At jeg gør opmærksom på dette, betyder ikke at jeg gør nogen dummere.

Du gør ikke bare opmærksom på, men tordner mod mig på en ret voldsom måde synes jeg. For hvis du vitterligt havde læst mine indlæg som jeg skrev efterfølgende om min holdning, fordi jeg netop følte at jeg ikke kom igennem med min pointe og defor prøvede at omformulere mig, jamen så gør du mig du mig ærligt talt dummere.

Men det er noget af en meta debat i en alvorlig tråd som ikke fortjener det. Jeg "hører" hvad du skriver, men jeg synes også at jeg har gjort mit til at få mit budskab igennem på flere måder. Og det er trods alt det skrevne ord med vidt forskellige forudsætninger og opfattelserne kan være mange. Flere har givet udtryk for at forståe mig, end ikke at forstå mig.

Og for et par indlæg siden kaldte du en debattør for afstumpet fordi hun kunne forstå noget, som du ikke kan forstå. Jeg synes bestemt ikke AD er ene om at " tordne frem på en voldsom måde". Sorry.
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 3. sep 2016, 09:31

LadyFox skrev:
FruDulle skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
FruDulle skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
FruDulle skrev:

og
"Jeg kan ikke forstå"

Og for et par indlæg siden kaldte du en debattør for afstumpet fordi hun kunne forstå noget, som du ikke kan forstå. Jeg synes bestemt ikke AD er ene om at " tordne frem på en voldsom måde". Sorry.

Hvorfor sorry? Du mener det vel.

Men det er da absolut taget ud af kontekst. AD kalder mig afstumpet fordi han tilsyneladende ikke forstår min retorik.

Jeg står gerne ved at jeg synes st det er afstumpet at man forstår og billiger vold mod børn.
1
Whatever
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5945

Indlægaf LadyFox » 3. sep 2016, 10:07

FruDulle skrev:
LadyFox skrev:
FruDulle skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
FruDulle skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
FruDulle skrev:

og
"Jeg kan ikke forstå"

Men det er da absolut taget ud af kontekst. AD kalder mig afstumpet fordi han tilsyneladende ikke forstår min retorik.

Jeg står gerne ved at jeg synes st det er afstumpet at man forstår og billiger vold mod børn.

AD kalder dig afstumpet EFTER du mere en antyder at Lulu er afstumpet udfra hvad hun siger at hun forstår.

Jeg synes bare at du selv stormer frem på den her, og derfor synes jeg det virker som dobbelt standarter når du påtaler at AD tordner mod dig.

Og sorry, var for at forsætte ud af det her spor efter den var stoppet.
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 3. sep 2016, 10:16

LadyFox skrev:
FruDulle skrev:
LadyFox skrev:Og for et par indlæg siden kaldte du en debattør for afstumpet fordi hun kunne forstå noget, som du ikke kan forstå. Jeg synes bestemt ikke AD er ene om at " tordne frem på en voldsom måde". Sorry.

AD kalder dig afstumpet EFTER du mere en antyder at Lulu er afstumpet udfra hvad hun siger at hun forstår.

Jeg synes bare at du selv stormer frem på den her, og derfor synes jeg det virker som dobbelt standarter når du påtaler at AD tordner mod dig.

Det må du såmænd gerne mene. Jeg synes det selvfølgelig ikke. Jeg tordner ikke, jeg er rystet og totalt uforstående.

Deesuden er det to helt forskellige ting og han kalder mig afstumpet ud fra noget som ikke er korrekt og som jeg har rettet flere gange og forsøgt at gøre opmærksom på. Det gider jeg egenligt ikke blev ved med. For det virker lidt fjollet at jeg skal blive ved med at forsvare forskellig opfattelse af retorik. Og korrekses for det.

Men jeg stopper den her, igen.
0
Whatever
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2243

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 3. sep 2016, 12:30

FruDulle skrev:
LadyFox skrev:
FruDulle skrev:
LadyFox skrev:Og for et par indlæg siden kaldte du en debattør for afstumpet fordi hun kunne forstå noget, som du ikke kan forstå. Jeg synes bestemt ikke AD er ene om at " tordne frem på en voldsom måde". Sorry.

Det må du såmænd gerne mene. Jeg synes det selvfølgelig ikke. Jeg tordner ikke, jeg er rystet og totalt uforstående.

Deesuden er det to helt forskellige ting og han kalder mig afstumpet ud fra noget som ikke er korrekt og som jeg har rettet flere gange og forsøgt at gøre opmærksom på. Det gider jeg egenligt ikke blev ved med. For det virker lidt fjollet at jeg skal blive ved med at forsvare forskellig opfattelse af retorik. Og korrekses for det.

Men jeg stopper den her, igen.

Jamen, så samler jeg den da op igen, for det pis der gider jeg ikke have siddende på mig!

Jeg kaldte dig ikke afstumpet, fordi jeg ikke forstod din retorik. Jeg kaldte dig afstumpet, fordi du ikke intellektuelt formår at sætte dig ind i andre folks tankegang bare fordi du er uenig i den. Det fremgår ret klart af mit citat her: "Hvis du ikke var enig, var det en ting. Men at du ikke kan forstå, det er noget helt andet. Man burde som minimum kunne forstå intellektuelt hvorfor folk kunne synes sådan, selvom man ikke selv var enig." Jeg ved ikke hvordan du tror du kan slippe af sted med at forsøge at spinne så klart et udsagn, til at det skulle handle om at JEG bare ikke forstår DIG, og derfor kaldte dig afstumpet.

Og så kommenterede jeg at du retorisk var selvmodsigende - bl.a. med ting som "Jeg har ikke forståelse for den holdning og dermed også total uenig". Man behøver ikke kunne (eller ville) være enig, for at kunne forstå noget. Selv EFTER jeg har forklaret dig at "ikke at kunne forstå" og "ikke have forståelse for" er to vidt forskellige ting, så fortsætter du med at bortforklare det med at "jeg gør dig dummere" og at vi "opfatter ord forskelligt".. WTF?!
For det første har ordene en helt fastlagt betydning, og nej, du har ikke valgfriheden til selv at beslutte hvad de skal betyde. For det andet gør jeg dig på ingen måde dummere. Jeg bruger dine egne ord og forklarer dig hvad de betyder for det du siger. Du er ikke dummere end da du brugte dem første gang - du er bare blevet klar over hvor dumt det var første gang.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
D.itsen
Kort karma: 172
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1375

Indlægaf D.itsen » 3. sep 2016, 12:36

Jeg har fået en røvfuld af min mor en gang, jeg ved det kun fordi hun har fortalt mig det. Jeg har stadig aldrig været udsat for vold. Det er helt sikkert mange der har været udsat for vold under dække af revselsesretten, men det betyder ikke alt var vold. Men jeg synes da det er fantastisk at vi er blevet klogere, og har fundet ud af at fysisk afstraffelse ikke virker. Så er vi også ude over at nogen kan påstå at vold mod børn bare er afretning
1
UH UH UH UH KORT :love:

Tilbage til "Livets forhold"