Den store juletråd 2016!!!

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9232

Re: Den store juletråd 2016!!!

Indlægaf Fru Sunshine » 12. sep 2016, 04:21

Byen skal altså julepyntes. Og i år er det særlig vigtigt for mig.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2491

Indlægaf Pandesteg » 12. sep 2016, 06:23

Jeg synes, det er lidt skuffende, hvis ikke der er julelys og pyntet. Jeg bor i KBH og i min bydel var der ikke julelys i gaderne sidste år. Jeg havde faktisk glædet mig lidt til cykelturen igennem mørket med alle lysene omkring mig, så det var ret øv. Men i år i har jeg så til gengæld ingen forventninger til julelysene, så bliver jeg ikke skuffet! Min mand har sølvkort til Tivoli, så der skal vi ind nogle gange og drikke gløgg efter arbejde og se mørket falde på, har vi aftalt. Det gjorde vi også sidste år og det var rigtig hyggeligt og stemningsfyldt. Og man snakker så godt med sådan en lille gløggbrandert på :D
2
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3263

Indlægaf DD_81 » 12. sep 2016, 06:41

IrmaPigen skrev:Jeg køber altid mine juletræslys lige efter jul. Der kan man jo nærmest få dem til en femmer.

Også mig!
Juletræslys, kalenderlys, adventslys, - jeg har uden tvivl til alle årets dekorationer, og lidt til :D

Daine skrev:Jeg ved godt jeg er megatidligt ude, MEN! Er der nogen af jer, der ved hvor man kan købe rigtig fine julede juletræstæpper? Eller hvor man kunne det sidste år, omend ikke andet. Dem jeg kunne finde sidste år var temmelig kedelige og ujulede :/

Og så er jeg egentlig nysgerrig efter, om I har nogle favoritsider mht til at købe juleting/pynt/andet jul? Jeg synes tit, jeg sidder og kigger på de samme sider. (Der er self. ikke så meget pynt pt på diverse sider, men fremadrettet tænkt :) )

Hvis du er til den "gammeldags" slags med broderinger m.m. så prøv at spørg i genbrugsbutikker :) Ellers sider som QXL og DBA.
Jeg har købt julepynt på QXL engang, men ellers foretrækker jeg nu at købe det i fysiske butikker, og gerne på julemarkeder.

og så hold øje med reklamerne fra Netto og REMA, de har somregel nogle ret flotte julevarer synes jeg.

Nuttegris skrev:Er I til hængene eller stående? :-p

Stående, synes egentligt man får mest glæde af kransen når den er på et bord eller en skænk, så den er mere i øjenhøjde.
1
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3263

Indlægaf DD_81 » 12. sep 2016, 06:49

Wizzze skrev:Hvor meget betyder gadeoppynt til jul, for jer julefreaks? :D

Nørrebro i Kbh skal åbenbart ikke pyntes i år, http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-09-0 ... de-droppes men er det noget der betyder noget?

Personligt kan jeg husk som barn, når byens hovedgader blev pyntet, der blev hængt lys og og især butikkernes juleoppyntning, et sted havde et juletog der kørte rundt i vinduet, mellem de udstillede varer, et anden sted havde et mekanisk julemandens værksted, og et tredje sted havde et kæmpe nisselandsskab osv. osv. Den gang var juleoppyntning magisk, men som voksen synes jeg byernes og butikkernes julelys og oppyntning er ret tamt og kedeligt, det er faktisk kun D´Angleterre, som gør noget ud af det synes jeg. Sammenligner jeg med når vi rejser i udlandet, så er DK/København virkelig en kedelig juleby. :gruble:

jeg kan rigtig godt lide at der er julebelysning i gaderne, det gør sit til at skabe julekulissen synes jeg. Men det er ikke et must som sådan.
Min by er for lille til at det lader sig gøre, rent økonomisk. Men der er rigtig meget julelys i byen, i folks haver, og blandt de erhvervsdrivende, og det er rigtig fint og hyggeligt.

Og jeg synes faktisk at de enkelte butikkers udsmykning op til jul bærer lige så meget julestemning, som ophængt julebelysning.
Jeg elsker at kigge på juleudsmykkede butikker! :lun:
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 355
Likede indlæg: 3522

Indlægaf Ballademager » 12. sep 2016, 13:17

Wizzze skrev:Hvor meget betyder gadeoppynt til jul, for jer julefreaks? :D

Nørrebro i Kbh skal åbenbart ikke pyntes i år, http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-09-0 ... de-droppes men er det noget der betyder noget?

Personligt kan jeg husk som barn, når byens hovedgader blev pyntet, der blev hængt lys og og især butikkernes juleoppyntning, et sted havde et juletog der kørte rundt i vinduet, mellem de udstillede varer, et anden sted havde et mekanisk julemandens værksted, og et tredje sted havde et kæmpe nisselandsskab osv. osv. Den gang var juleoppyntning magisk, men som voksen synes jeg byernes og butikkernes julelys og oppyntning er ret tamt og kedeligt, det er faktisk kun D´Angleterre, som gør noget ud af det synes jeg. Sammenligner jeg med når vi rejser i udlandet, så er DK/København virkelig en kedelig juleby. :gruble:

Jeg synes, at gadepynt betyder meget for den samlede julestemning. Er ikke fan af nisser sådan generelt (undskyld :blush2: :genert:), så de behøver for min skyld ikke kravle rundt over hele byen, men jeg er ret stor fan af julelys generelt. De gør bare vinteren lidt mere spiselig.

Her er et par billeder fra Århus og Bruxelles:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4208

Indlægaf Persnikedy » 12. sep 2016, 13:23

Det kribler sådan i fingrene for at gå mere igang med julen, men det er jo nok for tidligt at få alt julehyggen frem. Det er nok med min havenisse Walter som står og holder øje med lejligheden, ind til videre
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
HappyQ
Kort karma: 112
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 763

Indlægaf HappyQ » 12. sep 2016, 13:33

Der er masser af lys i Helsingør, der er store juletræer både på havnen, på torvet og på Simon Spies plads.
julestemning 1.jpg

julestemning 2.jpg

julestemning 3.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 355
Likede indlæg: 3522

Indlægaf Ballademager » 12. sep 2016, 13:38

Og så har vi slet ikke nævnt Tivoli. Julestemning på steroider :love:
3
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Muuh
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1282

Indlægaf Muuh » 12. sep 2016, 13:46

På min lille gåtur i dag, kom jeg forbi et hus, der havde de fineste julekugler hængende i vinduet. Blev helt glad af synet :jule:
0
Ved ikke at give op nåede selv sneglen Noahs ark
Brugeravatar
Persnikedy

Indlægaf Persnikedy » 12. sep 2016, 15:01

Jeg har lige kigget lidt på indpaknings ideer... Åh, kom jul, kom sne, kom gaver :lun:
7
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Nuttegris
Kort karma: 14
Likede indlæg: 247

Indlægaf Nuttegris » 12. sep 2016, 19:35

Muuh skrev:På min lille gåtur i dag, kom jeg forbi et hus, der havde de fineste julekugler hængende i vinduet. Blev helt glad af synet :jule:

I min lillebitte nabo by, er der et hus som har julekugler i vinduerne året rundt. Det samme gælder en kæmpe triptrap nisse (måske 30 cm høj) som sidder og kigger ud på gaden. Og så er der kæmpe store kravlenisser i træ på deres rækværk ind til garagen.
1
Brugeravatar
Nuttegris
Kort karma: 14
Likede indlæg: 247

Indlægaf Nuttegris » 12. sep 2016, 19:37

Persnikedy skrev:Jeg har lige kigget lidt på indpaknings ideer... Åh, kom jul, kom sne, kom gaver :lun:

Hvor er de fine.....specielt den med prikkerne og kristtjørnen :love2:
1
Brugeravatar
Persnikedy

Indlægaf Persnikedy » 12. sep 2016, 19:47

Til julenørderne, fx Wizzzer :-D

0
Fab-Yule-Ous
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1231

Indlægaf godtnavn » 13. sep 2016, 15:07

Jeg har lige købt to små julegaver til veninder og en bunke pakkelegspakker på ebay, kom i tanke om det var ved at være tid hvis de skulle nå frem, så nu går jeg og venter på post.
0
Maria86
Kort karma: 2
Likede indlæg: 16

Indlægaf Maria86 » 13. sep 2016, 17:35

Jeg tænker først på julen når jeg har holdt fødselsdag og ikke før. Altså de der Julekager kan godt bruges hele året. Ellers er jeg ikke særlig vil med december og julen. jeg håber bare at jeg kan gå julen og nytåret uden den store psykiske ned tur :naughty: tænk sig hvis det kan være den sidste jul på medicin :love2: :love: eller bare at komme ned under 50 mg :wave2: :dance: Det er mit største ønske for denne december :love2: Det er faktisk lidt hyggeligt at følge med her i :gogo: :gogo: Og jeg så hende som køber alle julegaverne så hurtigt som muligt :wave:
1

Tilbage til "Fest og bryllup"