Den store juletråd 2016!!!

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 231
Likede indlæg: 1406

Re: Den store juletråd 2016!!!

Indlægaf Filipai » 15. sep 2016, 18:26

Jeg aner virkeligt ikke hvad jeg skal finde på til min kærestes pakkekalender i år, har givet ham i 2 år, men nu er jeg sgu ved at løbe tør for dims han rent faktisk kan bruge. Overvejer i stedet at lave adventskalender.
0
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4215

Indlægaf Persnikedy » 15. sep 2016, 18:44

Filipai skrev:Jeg aner virkeligt ikke hvad jeg skal finde på til min kærestes pakkekalender i år, har givet ham i 2 år, men nu er jeg sgu ved at løbe tør for dims han rent faktisk kan bruge. Overvejer i stedet at lave adventskalender.

Hvad med snolder eller ting til kaffen, eller special øl, eller små flasker sprut til at komme i kaffen? Spise/drikke gaver falder i god jord ved de fleste. Og fylder kun i mavsen :-D
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Filipai

Indlægaf Filipai » 15. sep 2016, 20:36

Persnikedy skrev:
Filipai skrev:Jeg aner virkeligt ikke hvad jeg skal finde på til min kærestes pakkekalender i år, har givet ham i 2 år, men nu er jeg sgu ved at løbe tør for dims han rent faktisk kan bruge. Overvejer i stedet at lave adventskalender.

Hvad med snolder eller ting til kaffen, eller special øl, eller små flasker sprut til at komme i kaffen? Spise/drikke gaver falder i god jord ved de fleste. Og fylder kun i mavsen :-D

Der er nogen (os begge) der skal tabe os en del, inden ferie i januar, og bryllup til sommer :D Så snolder og øl duer bare ikke.
0
Brugeravatar
Persnikedy

Indlægaf Persnikedy » 15. sep 2016, 20:53

Filipai skrev:
Persnikedy skrev:

Der er nogen (os begge) der skal tabe os en del, inden ferie i januar, og bryllup til sommer :D Så snolder og øl duer bare ikke.

Aaah.
Hvad så med at en af dem var et lille kort med en rute til en gå tur med noget varmt i en termo flaske så i både kan komme lidt ud, hygge lidt i byens lys men siden i har noget varmt med hjemmefra så er latte og julegløgg ikke en fristelse? Både termo flasken og indhold kan være noget gave værk

Og tillykke med det forestående bryllup :-D
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Filipai

Indlægaf Filipai » 15. sep 2016, 20:54

Persnikedy skrev:
Filipai skrev:
Persnikedy skrev:

Aaah.
Hvad så med at en af dem var et lille kort med en rute til en gå tur med noget varmt i en termo flaske så i både kan komme lidt ud, hygge lidt i byens lys men siden i har noget varmt med hjemmefra så er latte og julegløgg ikke en fristelse? Både termo flasken og indhold kan være noget gave værk

Og tillykke med det forestående bryllup :-D

Ej, det var bare en mega mega god idé, vi bor tæt på alle mulige skønne områder.
Og tusinde tak :)
0
Brugeravatar
Persnikedy

Indlægaf Persnikedy » 16. sep 2016, 13:01

Jeg er lige kommet hjem fra at spise frokost på Mackies i Århus.. De spillede julemusik under hele besøget :lun:
Det var bl.a Søren Banjomus der kørte da jeg betalte
1
Fab-Yule-Ous
godtnavn
Kort karma: 214
Likede indlæg: 1235

Indlægaf godtnavn » 16. sep 2016, 14:31

Jeg lavede den obligatoriske liste med hvem der skulle have gaver i år, cirka budget og gaveidéer. Alt gik godt, undtage idéerne, har ikke idé til en eneste! Nu har jeg allerede fået gavestress :lol: Jeg har så en del eksamner i december, så kan først købe gaver de sidste dage op til jul eller nu-start november, at tage på gaveshopping når jeg er eksamensstresset er en dårlig idé.

Heldigivs skal vi se kærestens familie i wekeenden (de bor langt væk) og håber at kunne pejle mig ind på nogle idéer til alle børnene.
0
Nuttede-Nuser
Kort karma: 59
Likede indlæg: 386

Indlægaf Nuttede-Nuser » 16. sep 2016, 14:45

Jeg glæder mig som en vild til at skulle pynte op i vores 100år gamle hus på landet. Det er første jul i vores nye hus med vores lille baby i det nye køkken. Det bliver så fedt og hyggeligt.
5
Brugeravatar
Nuttegris
Kort karma: 14
Likede indlæg: 247

Indlægaf Nuttegris » 20. sep 2016, 05:24

Hvornår plejer I at pynte til jul?

Herhjemme har jeg altid pyntet op til 1. søndag i advent. Og kiggede lige på kalenderen og så at det er ret tidligt i år. Allerede den 27. november, så julepynten kan nydes længe i år :banan:
1
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2503

Indlægaf Pandesteg » 20. sep 2016, 05:57

Vi plejer at pynte weekenden før 1. december. :)
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1105

Indlægaf girl_beat » 20. sep 2016, 06:26

Filipai skrev:
Persnikedy skrev:

Hvad så med nogen ting til ferien? Tandpasta, shampoo, creme m.m. i rejsestørrelse? Etui til solbriller/pas/valuta? :)

Ellers er adventskalender en god idé - jeg synes selv, det er meget federe at give brugbare og lidt større gaver om søndagen :jule:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2503

Indlægaf Pandesteg » 20. sep 2016, 06:34

girl_beat skrev:
Filipai skrev:
Persnikedy skrev:

Hvad så med nogen ting til ferien? Tandpasta, shampoo, creme m.m. i rejsestørrelse? Etui til solbriller/pas/valuta? :)

Ellers er adventskalender en god idé - jeg synes selv, det er meget federe at give brugbare og lidt større gaver om søndagen :jule:

Jeg er også mest til adventsgaver - vi har masser af dingeldangel i forvejen, så det skal vi helst ikke have for meget mere af og man propper sig jo i forvejen med gode ting i december måned, så spiselige ting og sager bliver lidt for meget af det gode... For os altså.

On the top of my head så kan jeg huske flg. tidligere adventsgaver til min mand: FCK-hoptimist, lange underbukser (intern joke :D), undertrøjer, lækker shampoo, en supergod flaske gin (og tonics til) og juleøl.
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1105

Indlægaf girl_beat » 20. sep 2016, 06:46

Pandesteg skrev:Jeg er også mest til adventsgaver - vi har masser af dingeldangel i forvejen, så det skal vi helst ikke have for meget mere af og man propper sig jo i forvejen med gode ting i december måned, så spiselige ting og sager bliver lidt for meget af det gode... For os altså.

On the top of my head så kan jeg huske flg. tidligere adventsgaver til min mand: FCK-hoptimist, lange underbukser (intern joke :D), undertrøjer, lækker shampoo, en supergod flaske gin (og tonics til) og juleøl.

Jeg kan supplere med boxershorts, spil, kogebog med Snickers-opskrifter (inkl. små Snickers), hjemmesko, handsker, gavekort til brunch og hudpleje :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
HappyQ
Kort karma: 113
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 763

Indlægaf HappyQ » 20. sep 2016, 06:49

Vi pynter i ugen op til den første december :jule:
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Persnikedy

Indlægaf Persnikedy » 20. sep 2016, 08:31

I min familie havde vi traditionen med at pynte op dagen før første december eller første søndag i advent, hvadend der kom først.

Jeg har ændret lidt i det så det er lørdagen inden første søndag i advent eller lørdagen før første december. Simpelthen fordi jeg invitere en ven over også pynter vi træet og hænger nisser op imens en and eller flæskesteg hygger sig i ovnen. Så det er som en mini juleaften i starten af hele julemåneden. Det er så hyggeligt.
Og det er om lørdagen fordi så kan vi sagtens drikke en flaske vin hver imens :-D
2
Fab-Yule-Ous

Tilbage til "Fest og bryllup"