Mindfulness-øvelse

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Mulan
Kort karma: 292
Likede indlæg: 2216

Mindfulness-øvelse

Indlægaf Mulan » 31. aug 2016, 13:01

Jeg har et ret stramt skema for tiden og skal være påpasselig med stress. Jeg sidder desuden med klienter, der oplever stress som en ret typisk følgesvend. Derfor laver vi ofte små mindfulnesøvelser. Det kunne være sjovt at prøve på Debatten.

Vil i være med?

Første øvelse:
Du skal tænke på EN positiv oplevelse, som har givet et blivende og stærkt indtryk på dig. SÅdan en oplevelse, hvor alt stadigvæk står lysende klart i hukommelsen og du næsten kan mærke oplevelsen i kroppen stadigvæk.

Min egen:
Hestestalden i vintermørket, lyden af gumlen fra hestemunde, duften af læder, hest og halm. Prust og varm ånde i kold luft. Jeg sidder sammenfoldet i halmen. Lugter selv af sved og hest. Det er særligt lydene fra hestene, der har en helt særlig beroligende effekt på mig. Jeg husker lyset som gyldent fra gården og hvidt i stalden. Kulden bider i fingrene, men jeg varmes af hestenes kropsvarme, halmen og jeg kan snart få en kop te.

Hvad er jeres minde? :)
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 196
Likede indlæg: 1978

Re: Mindfulness-øvelse

Indlægaf lillebjoern » 31. aug 2016, 13:24

Hmm.. Det er fakisk den eneste jeg kunne komme på (men der må da være flere... *mimre*). Det er nytårsaften for en del år siden, og jeg er samlet med mine bedste og næreste venner, og vi har en skidesjov aften. Klokken skal til at slå 12 og vi står alle på møblerne, og kl 12 hoppede vi og skålede og så blev der sat "I've had the time of my life" på, imens vi alle skrålede med og lige dér føltes livet altså meget godt.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Generelt"