Fælles tråd - september 2016

Chungodongowongo
Kort karma: 11
Likede indlæg: 198

Re: Fælles tråd - september 2016

Indlægaf Chungodongowongo » 11. sep 2016, 08:36

I går aftes stak jeg af på en løbetur på 5,1 km :). Jeg havde ikke de vilde planer på forhånd om en bestemt distance, men det var meget hyggeligt at være af sted. Tænk sig, at løb i sig selv er blevet en hyggelig aktivitet.

Nu er jeg også blevet en af de der typer med løbetights i garderoben + kompressionstights. Jeg bliver nok glad for det, når vejret bliver koldere ;).
Vægten siger 104,5, så jeg har smidt omkring 1 kg på en uge, men alt det forsøger jeg nu at tage med ophøjet ro. Jeg har været nede på 101 og jeg har været oppe på 105,8. Det skal ikke komme sig så nøje. Livskvalitet og livsglæde er andet end et bestemt tal på vægten. Jeg vil stadigvæk gerne længere ned i vægt, men det haster-haster ikke. Jeg blev jo heller ikke tyk på kun et halvt år :)
5
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 310
Likede indlæg: 5751

Indlægaf Animi » 11. sep 2016, 18:17

I dag blev dagen hvor jeg løb 13 min i træk - det lyder ikke af meget, men det er længe siden jeg har løbet så langt i træk :banan:
7
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3508

Indlægaf Ballademager » 12. sep 2016, 04:16

Pyha, er ikke så god til at få opdateret... Men læser med dagligt og synes I er ret seje :rock:

Har haft nogle crazy uger med alt for meget program. Har trænet meget, men kosten har ikke været noget at prale af. Min ferie har kostet mig et par kilos ekstra polstring, som jeg håber snart damper af igen. Bryder mig ikke om følelsen, når dellen yderst på min hofte hopper op og ned :genert:

Nu venter to uger med om muligt endnu mere træning (plejer at kalde det "fitness week from hell" - det er fedt, men hårdt :D), fordi der snart kommer nyt program, og fordi jeg har taget nogle ekstra undervisningstimer. Kommer nærmest til at bo i fitnesscenteret :ticks:
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 242
Likede indlæg: 1092

Indlægaf MyGirl » 12. sep 2016, 07:49

Ugens evaluering:

- max. 1500 kcal i hverdagene - dvs. 5 dage på en uge.
- 1 portion aftensmad
- gns. 10.000 skridt om dagen eller derover
- tabe min. et halvt kg Baaaah, intet tabt, men håber det bare var et enkeltstående tilfælde.
- kun gå på vægten en gang (og det er onsdag morgen) Onsdagens vejning gjorde nysgerrigheden for stor
- Spise og drikke præcis, hvad jeg vil til kærestens 40-års fødselsdag på lørdag uden skyggen af dårlig samvittighed.
- Huske mit Vivofit HVER dag (bortset fra festen lørdag, hvis det clasher med mit outfit :D)

Alt i alt en ok uge, bortset fra at min tællefri lørdag også lige blev til en søndag :genert: Men det er nu ikke fordi, den blev så slem i sidste ende - dog heller ikke helt god.

Denne uge bliver lidt noget rod, da jeg tager sydpå fra torsdag til søndag. Så tror målene i denne uge alene bliver:

- 1500 kcal mandag - onsdag
- passe på, hvad jeg spiser og drikker på min tur

Tør ikke rigtig tro på vægttab på onsdag pga. weekenden.
2
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1060

Indlægaf Ally » 13. sep 2016, 08:33

I går eftermiddags smuttede jeg i fitnesscentret inden jeg kørte hjem. Det blev til ca. 35 min. cardio og jeg svedte som et svin :pompom:

To gange om ugen (tirsdage og torsdage) er jeg på arbejdsadresse #2 og mine elever har undervisning på 5. sal - hvilket betyder, at jeg forsøger at lade være med at tage elevatoren, men derimod trapperne. Damn, det er hårdt, men jeg tænker, at det kun kan hjælpe på min kondition og kan aktivere balde- og lårmusklerne :lol: Og jeg vil da gerne, at min booty bliver endnu mere lækker end den allerede er :lol:
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 423
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6017

Indlægaf LadyFox » 13. sep 2016, 11:25

Denne uge:

- Cykle i skole hver dag.
- Træne 3 gange enten i center eller svømmehal. Der er ingen krav til intensiteten.
- Drikke 2 liter vand om dagen.
- En kødfri dag.

Den her uge er startet sløjt, jeg måtte aflyse et Yoga hold igår pga. ond i kroppen efter træning i lørdags. Og i dag er jeg syg, med ondt i maven. Jeg håber at jeg kan komme afsted til træning i morgen.. Weekenden er rimelig presset med fuld kalender både lørdag og søndag.
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 24
Likede indlæg: 322

Indlægaf twinkle » 13. sep 2016, 15:59

Var af sted til træning 05:45, cyklede på job og hjem samt cyklede til tandlæge og hjem - jeg er træt! Tror jeg skal tidligt i seng.
2
Brugeravatar
ina
Kort karma: 132
Likede indlæg: 717

Indlægaf ina » 13. sep 2016, 19:57

Pyha, jeg har været lidt hårdt spændt for, så har ikke fået kigget herind.

Sidste uge gik halvt godt og halvt dårligt med målene. :D Havde 4 gode dage og 3 dårlige. Fik dog drukket mit vand, som jeg skulle og kom til vandmotion.

I denne uge har jeg fødselsdag og derfor har jeg ingen mål. :lol: Jeg har et par omgange fejring og et stramt program (igen). Så jeg vender stærkt tilbage i næste uge.
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 242
Likede indlæg: 1092

Indlægaf MyGirl » 15. sep 2016, 05:25

Så skete der endelig lidt på vægten igen :banan:

Har tabt 800 gram den forgangne uge på trods af stor fødselsdag og familiebesøg i weekenden! :D (med forbehold for åndssvag vægt, men nu tror jeg, den har fundet en fast plads, og jeg husker at stille den der 24 timer før vejning!)

Men ret fedt at se fremskridt igen - 600 gram mere og så er der running sushi til kæresten og mig! Tror dog ikke, det bliver næste uge, da de næste 4 dage kommer til at foregå i Grækenland.
0
Brugeravatar
Animi

Indlægaf Animi » 15. sep 2016, 14:53

Jeg har været i gang med kalorietælling i en uge nu, og det går faktisk ret godt. Selvom vægten ikke er blevet mindre, synes jeg stadigvæk at jeg kan se en forandring. Jeg virker mindre oppustet og føler mig generelt mere tilpas.
Det har også åbnet mine øjne det med at tælle kalorier - fx har jeg aldrig tænkt over hvor kalorietæt sådan noget som creme fraiche er. Jovist, jeg vidste da godt at det ikke ligefrem var fattigt i det, men havde aldrig tænkt på hvor mange kalorier selv en lille klat kan indeholde. Og det er noget jeg spiser ofte af, i stedet for sovs.
Alligevel har jeg ikke følt mig sulten, selvom jeg holder mig på 13-1500 kalorier. Faktisk er jeg overrasket over hvor meget mad jeg alligevel har fået med det. Så det fortsætter jeg med i et stykke tid, og håber snart at se forandringer på vægten :)
Min løbetræning holder jeg også overrasket godt fat i :banan: Er begyndt at gå lidt mere op i minutter, så jeg nu løber 13 minutter, går 8 og løber 8. Håber snart at jeg kan løbe de 5 km :pompom:
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
POCKETKITTEN
Kort karma: 206
Likede indlæg: 2640

Indlægaf POCKETKITTEN » 15. sep 2016, 17:15

Jeg kører lidt sløset omgang med kalorier disse dage. Min kæreste tager snart til Kenya, og jeg regner med at spise meget småt, mens han er væk, så det går op i sidste ende.

I weekenden skal vi i hvertfald både på cafe, have bearnaise og spise stor brunch, og jeg gider ikke holde mig tilbage.

Målet er dog stadig 70 kg i slut september, og jeg ligger og vugger mellem 71,8 og 72,5 disse dage.
1
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
Brugeravatar
Animi

Indlægaf Animi » 15. sep 2016, 18:54

I dag orkede jeg virkelig ikke at løbe, men jeg orkede heller ikke slet ikke at røre mig.
Så kompromis blev en times gåtur med musik i ørerne :love:
0
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 24
Likede indlæg: 322

Indlægaf twinkle » 16. sep 2016, 04:52

Åååh jeg er skuffet :whine:

Vægten sagde minus 500 gram her til morgen - det er virkelig et sølle vægttab på fire uger!!! Alt min registrering, træning, vejning af mad... Nul resultater. Øv! Øv! Øv!

Tror bare jeg graver mig ned ind til på mandag.....
0
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1060

Indlægaf Ally » 16. sep 2016, 06:32

Jeg var i svømmehallen i går eftermiddags. Det blev til 40 baner - det er alligevel længe siden, men hold nu op, hvor var det skønt!

Her til morgen var jeg på vægten. Jeg er SÅ tæt på -10 kg. siden begyndelsen af marts, men det blev ikke denne gang. Forhåbentlig til næste vejning. Og jeg er egentlig overrasket, for jeg har ikke overholdt ugens mål om MINUS slik, kage m.m. Jeg bebrejder mens. Både før- og efter-mens. Anyways, det er op på hesten og kæmpe videre. I will get there, I know!
1
Brugeravatar
Animi

Indlægaf Animi » 18. sep 2016, 15:59

Nu bliver jeg lige lidt selvfed og roser mig selv :genert:
Men jeg er faktisk ret stolt af mig selv, at jeg har formået at holde fast i min løbetræning.
Det har ikke været så struktureret som jeg gerne ville have haft, og der har været nogen dårlige uger hvor jeg måske har løbet én gang eller slet ingen. Men så er jeg alligevel fortsat ugen efter. Jeg er normalt vant til at jeg har et par gode uger, og så ikke løber flere måned, op til et år efter. Men nu føler jeg at jeg nok skal få fortsat :pompom:
4

Tilbage til "Sund og/eller slank"