Fælles tråd - september 2016

Brugeravatar
Animi
Kort karma: 313
Likede indlæg: 5789

Re: Fælles tråd - september 2016

Indlægaf Animi » 18. sep 2016, 19:48

Jeg prøver desuden at følge 16:8 kuren i lidt tid. Normalt er jeg ikke særlig glad for sådanne fastekure, men jeg er i en periode hvor jeg spiser og spiser og ikke rigtig kan finde ud af om jeg er sulten eller ej. Jeg har så prøvet før at 16:8 er ret god til at hjælpe mig med at kunne mærke hvordan reel sult faktisk føles. Hvis det giver mening :P
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 428
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6129

Indlægaf LadyFox » 19. sep 2016, 07:02

Jeg fik kun trænet to gange i løbet af den forgående uge, grundet min krop ikke havde det godt de første par dage, og weekenden har været så travl t jeg ikke har kunne få presset noget træning ind. Men ellers er det gået fint med nå alle mine mål. :)

Denne uge:
- Cykle i skole hver dag.
- Træne 4 gange enten i center eller svømmehal. Der er ingen krav til intensiteten.
- Drikke 2 liter vand om dagen.
- En kødfri dag.
- Gøre præcis hvad jeg vil på min fødselsdag :)
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1060

Indlægaf Ally » 19. sep 2016, 08:07

Jeg gider ikke bruge tid på at opdatere sidste uges mål, for det gik ikke helt efter forventningerne. Det eneste, der egentlig lykkedes for mig, var træningen. Det blev nemlig både til en tur i fitnesscentret, en tur i svømmehallen og fredag eftermiddag spillede jeg rundbold med min klasse - bestående af både mekaniker- og smedeelever :gogo:

Denne uges mål ligner, as usual, de foregående uger...
- Minimalt indtag (læs: helst INGEN) slik, is, kage og chips mandag-torsdag - fredagssnolder er OK, både lørdag og søndag skal vi fejre pigernes fødselsdage
- Træne (gåtur, svømning og træning i fitnesscentret)
- Neglepleje
- Minimere kulhydrater i form af brød, pasta og ris
- 16:8-faste de dage, hvor det giver mening

Jeg arbejder hjemmefra i dag; retter elevopgaver og skulle også gerne nå at få læst PD-tekster til onsdagens vejledning. Det er bare svært at nå med elevopgaver, forberedelse og en helvedes masse undervisningslektioner oveni. Denne uge er ikke så slem, men de næste tre uger har jeg omkring 36 lektioner + en masse møder...
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 244
Likede indlæg: 1114

Indlægaf MyGirl » 19. sep 2016, 09:13

Jeg er netop hjemvendt fra Grækenland efter 4 skønne skønne dage.

Har faktisk været ganske god med min kost, og har gået 10.000 + skridt hver dag, men har til gengæld drukket 6-8 gange egen vægt i alkohol :genert:

I denne uge burde intet forpurre planerne helt, så satser på en "stram uge".

Målene bliver:

- max. 1500 kcal 5 dage denne uge
- max. 1 dag over 2000 kcal
- Vejedag torsdag (ingen ambition om vægttab grundet weekenden, men SKAL på vægten og se realiteterne i øjnene)
- Hård fysisk aktivitet mindst 1 gang (bliver nok lørdag, når kæresten er ude. Hvad det bliver bestemmer humøret, men skal have pulsen længere op end mine gåture)
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3568

Indlægaf Ballademager » 19. sep 2016, 09:32

Har simpelthen været så sølle i min kost de sidste par måneder, at jeg er helt flov over det :blush2:

Dertil kommer en overbelastningsskade, der gør træning temmelig smertefuldt.

- Målene for denne uge er derfor:
- Ingen chokolade på job eller hjemme
- Få lært det nye fitnessprogram
Komme helskindet igennem ugens tre undervisningstimer

:genert:
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 211
Likede indlæg: 2702

Indlægaf POCKETKITTEN » 19. sep 2016, 10:01

Jeg har givet den sygt gas på kalorier i weekenden, så er røget op over 73 kg igen. Jeg er spændt på, om jeg kan nå målet om at lande på 70 kg per den første oktober. Lige nu virker det lidt urealistisk, men jeg får heldigvis mange dage, hvor det passer mig godt at faste.

Mine mål for denne uge - minus i dag, hvor jeg har indlagt trøstespisning:
Ingen slik, junk food og sodavand (minus slikkepinde) i hverdagene
Sigt efter et måltid om dagen
Rigelige mængder vand
Mindre mængder cigaretter
0
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
Brugeravatar
ina
Kort karma: 134
Likede indlæg: 728

Indlægaf ina » 19. sep 2016, 14:43

Jeg er klar igen med nye mål fra i morgen efter en off uge. :gogo: Skriver dem lige ind i aften, skal lige tænke færdig. :lol:
1
Brugeravatar
ina
Kort karma: 134
Likede indlæg: 728

Indlægaf ina » 19. sep 2016, 18:05

Jeg har haft ondt i maven i 4-5 dage nu, og jeg tænker måske om det er en lille omgang irritabel tyktarm der driller mig - grundet mit usunde forbrug i sidste uge. :genert: Så jeg må hellere tilbage på sporet!

Jeg har lang undervisning torsdag, så når ikke til mit vandmotion. Derfor må der en gåtur ind i stedet. Jeg har fået penge i fødselsdagsgave, så tror jeg skal ind og have mig nogle gode sko til traveturene.

Denne uges mål (tirsdag-søndag):
- ingen sukkerholdige sager, junk, chips eller lign. tirsdag-søndag. (vi skal til et arrangement lørdag, hvor der er masser af kage, men jeg vil forsøge at holde mig i skindet)
- min. 1 lang gåtur (7 km.)
- få indhentet det forsømte litteratur til undervisningen
- min. 1,5 l. vand dagligt
Senest rettet af ina 20. sep 2016, 09:17, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 20. sep 2016, 08:02

Hov, jeg skal selvfølgelig også gå mine 10.000 skridt gennemsnitligt om dagen. :)
1
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1060

Indlægaf Ally » 20. sep 2016, 10:55

Jeg har hevet efterårets første forkølelse til mig - jeg er forkølet, hoster og har ondt i halsen, men har bare slet ikke tiden til at ligge syg :rulle:

Som om det ikke var nok, har jeg lige skældt ud på nogle af mine elever. Det er sjældent, at det sker, men jeg fik lige et mindre meltdown, da de ikke hørte efter og jeg havde fortalt dem flere gange, hvad de skulle lave. Don't mess with Mama Ally! :naughty:
0
orchid89
Kort karma: 4
Likede indlæg: 41

Indlægaf orchid89 » 20. sep 2016, 13:57

Hej igen (igen, igen)... Jeg hopper lige med i månedstrådene igen (igen, igen) :genert:

Der skal altså til at ske noget for mit vedkommende! Jeg har været alt, alt for inaktiv de seneste måneder, og min kost har været alt for dårlig. Jeg er så småt begyndt at træne lidt igen. Jeg er så heldig, at der er et lille motionsrum, hvor jeg bor. Det er sådan set ganske fint, men i længden bliver det lidt ensformig, så tidligere i dag var jeg omkring DGI-huset og tilmelde mig fra d. 1. oktober. Jeg har fået et studieabonnoment, hvor både fitness og hold er inkluderet. Dog har jeg aldrig rigtig været den store fan af holdtræning, men nu prøver jeg at give det et forsøg :) DGI-huset virker nemlig som et sted, hvor der er plads til alle. Jeg har allerede tilmeldt mig et par hold i næste måned, hvilket egentlig føles lidt skræmmende :genert: Men vi skal jo alle starte et sted :D Selve fitness-området virker dog lidt lille, men mon ikke det går.

I morges brugte jeg crosstraineren i 40 min. med forskellige intervaller. Shit, jeg fik varmen (jeg er i så dårlig form :lol:)

Denne uge har sat mig disse mål:
- mindst 2 liter vand dagligt
- i seng senest kl. 23
- stå op senest kl. 7 (weekenden inkluderet)

Endvidere skal jeg blive bedre til at lave madpakke. Jeg har ikke mange forelæsninger, men indimellem er det altså nødvendigt, at jeg tager mad med. Mine onsdage bliver meget lange de næste par uger, så her må jeg altså lige tage mig sammen og lave en god madpakke.
2
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 428
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6129

Indlægaf LadyFox » 20. sep 2016, 14:38

orchid89 skrev:Hej igen (igen, igen)... Jeg hopper lige med i månedstrådene igen (igen, igen) :genert:

Der skal altså til at ske noget for mit vedkommende! Jeg har været alt, alt for inaktiv de seneste måneder, og min kost har været alt for dårlig. Jeg er så småt begyndt at træne lidt igen. Jeg er så heldig, at der er et lille motionsrum, hvor jeg bor. Det er sådan set ganske fint, men i længden bliver det lidt ensformig, så tidligere i dag var jeg omkring DGI-huset og tilmelde mig fra d. 1. oktober. Jeg har fået et studieabonnoment, hvor både fitness og hold er inkluderet. Dog har jeg aldrig rigtig været den store fan af holdtræning, men nu prøver jeg at give det et forsøg :) DGI-huset virker nemlig som et sted, hvor der er plads til alle. Jeg har allerede tilmeldt mig et par hold i næste måned, hvilket egentlig føles lidt skræmmende :genert: Men vi skal jo alle starte et sted :D Selve fitness-området virker dog lidt lille, men mon ikke det går.

I morges brugte jeg crosstraineren i 40 min. med forskellige intervaller. Shit, jeg fik varmen (jeg er i så dårlig form :lol:)

- i seng senest kl. 23

Endvidere skal jeg blive bedre til at lave madpakke. Jeg har ikke mange forelæsninger, men indimellem er det altså nødvendigt, at jeg tager mad med. Mine onsdage bliver meget lange de næste par uger, så her må jeg altså lige tage mig sammen og lave en god madpakke.

Det er da slet ikke dårligt :D :pompom:
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 313
Likede indlæg: 5789

Indlægaf Animi » 20. sep 2016, 14:49

LadyFox skrev:
orchid89 skrev:Hej igen (igen, igen)... Jeg hopper lige med i månedstrådene igen (igen, igen) :genert:

- i seng senest kl. 23

Det er da slet ikke dårligt :D :pompom:

Jeg synes også det er ret godt :genert: :pompom:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 20. sep 2016, 14:55

Det ser sgi ud til, at jeg skal hjem og have at vide, hvornår vi starter behandling (fertilitets) :panik: (Der ligger et brev derhjemme og venter på mig.)

Så forhåbentlig får jeg nu en konkret dato for mine vægttabsmål :D Det MÅ da give lidt ekstra motivation. Ligger og vipper liiige på BMI-grænsen lige for tiden, så burde have en 3-4 måneders tid til at smide lidt og være på den sikre side.
4
orchid89
Kort karma: 4
Likede indlæg: 41

Indlægaf orchid89 » 20. sep 2016, 17:13

Hvor er I søde :kys:

Jeg er nu også ret glad for, at jeg endelig fik mig meldt ind i DGI-huset. Det er noget, jeg har tænkt på meeeeget længe, og så fik jeg endelig gjort det i dag - og så var det endda lidt impulsivt (jeg ville hellere tage derhen end at læse op til mine forelæsninger i morgen :lol:).

Jeg er lige kommet hjem fra en lille gåtur. Nu skal jeg til at læse lidt igen, og så står den på madpakke til i morgen. Ork, hvor jeg slet ikke gider. Dumme madpakke!!
2

Tilbage til "Sund og/eller slank"