Hvilket produkt mangler du på markedet

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 230
Likede indlæg: 1402

Re: Hvilket produkt mangler du på markedet

Indlægaf Filipai » 31. aug 2016, 19:22

Lys skrev:Pakninger rettet mod singler, men ikke nødvendigvis i mindre mængder, men pakket så man kan åbne for fx halvdelen af gangen, så man ikke behøver at fryse ned eller spise det samme flere dage i træk. Altså fx to halve pakker bacon solgt sammen eller to små mozzarellakugler solgt i "dobbelt-pose". Tanken er, at prisen kan holdes nede, når madmængder er den samme som i en normal pakning, men at holdbarheden er bedre, fordi man kan nøjes med at åbne for noget af den.

Baconen er faktisk kommet i Føtex i små dobbelt pakker. Angående alt andet, så er producenterne mega tunge at danse med, de vil jo hellere have vi smider ud og køber igen. Mega træls og spild af mad.
1
Lys
Kort karma: 41
Likede indlæg: 762

Indlægaf Lys » 31. aug 2016, 19:27

Filipai skrev:
Lys skrev:Pakninger rettet mod singler, men ikke nødvendigvis i mindre mængder, men pakket så man kan åbne for fx halvdelen af gangen, så man ikke behøver at fryse ned eller spise det samme flere dage i træk. Altså fx to halve pakker bacon solgt sammen eller to små mozzarellakugler solgt i "dobbelt-pose". Tanken er, at prisen kan holdes nede, når madmængder er den samme som i en normal pakning, men at holdbarheden er bedre, fordi man kan nøjes med at åbne for noget af den.

Baconen er faktisk kommet i Føtex i små dobbelt pakker. Angående alt andet, så er producenterne mega tunge at danse med, de vil jo hellere have vi smider ud og køber igen. Mega træls og spild af mad.

Det var jeg ikke klar over - kommer sjældent i Føtex. I disse stop madspildstider skulle man da tro, at det var noget, der var interesse for. Jeg ville i hvert fald være interesseret som forbruger.
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 230
Likede indlæg: 1402

Indlægaf Filipai » 31. aug 2016, 19:29

Lys skrev:
Filipai skrev:

Det var jeg ikke klar over - kommer sjældent i Føtex. I disse stop madspildstider skulle man da tro, at det var noget, der var interesse for. Jeg ville i hvert fald være interesseret som forbruger.

Ja, det ville jeg også tro, derfor undrede det mig også da jeg kom med en af mine geniale ideer om at man skulle pakke pålæg i mindre inddelinger, så man kunne bevare den modificerede atmosfære i dele af pakken. Det havde emballageudviklingsafdelingen allerede foreslået flere producenter, men der var ingen der ville hoppe på.
2
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1157
Likede indlæg: 6807

Indlægaf Wizzze » 31. aug 2016, 19:30

Chichu skrev:Jeg mangler mere sund convinience. Tænk whole Foods og deres afdeling for snittede og pakkede-altmuligt:-)

Jeg mangler også mandelmælk i mindre pakninger. Bruger det kun til chiagrød og kan aldrig nå at bruge en hel karton.

Vi mangler generelt også en Whole Foods i København :D
Placeret på Østerbro tror jeg den ville kvæle alt andet handel :lol:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1157
Likede indlæg: 6807

Indlægaf Wizzze » 31. aug 2016, 19:44

Generelt ville jeg gerne se mange flere produkter uden alt det tilsatte salt og sukker.
7
Do as I say! :whip:
Falstria
Kort karma: 79
Likede indlæg: 439

Indlægaf Falstria » 31. aug 2016, 19:47

achillaxedprune skrev:Ris og pasta, der kan tilberedes i microovn = ingen rengøring af gryder.
...ultimativ dovenskab. :-D

Det gør jeg da dagligt, med frosne ris og pasta retter :)

Men hvis det ikke er forkogt, så slipper man ikke for at bruge et fad, -og det er vel lige så rengøringskrævende som en gryde.
0
Muspel
Kort karma: 91
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Muspel » 31. aug 2016, 20:37

Mindre mængder af smør end 200 gram -spiser det kun i weekender - så hvis jeg ikke bager ryger 2/3 dele ud
1
Falstria

Indlægaf Falstria » 31. aug 2016, 20:41

Falstria skrev:
Daine skrev:Det er denne her jeg snakker om. Der er 98,8% hvidløg i :)

Kan man få bagsiden at se? :) vil gerne se indholdet og holdbarheden.

Jeg kan ikke finde noget som helst om den på nettet, men det lyder rigtigt, og så ville jeg bare ønske den var på tube istedet for glas :)

Har savnet sådan et produkt i henved 20 år...

Mit yndlingspizzaria havde det, men det var vist en genbrugt remoulade container, som de selv fyldte op med deres friske hjemmelavede hvidløgssnask.
0
Chichu
Kort karma: 3
Likede indlæg: 70

Indlægaf Chichu » 31. aug 2016, 21:26

Wizzze skrev:
Chichu skrev:Jeg mangler mere sund convinience. Tænk whole Foods og deres afdeling for snittede og pakkede-altmuligt:-)

Jeg mangler også mandelmælk i mindre pakninger. Bruger det kun til chiagrød og kan aldrig nå at bruge en hel karton.

Vi mangler generelt også en Whole Foods i København :D
Placeret på Østerbro tror jeg den ville kvæle alt andet handel :lol:

Enig, og Østerbro er oplagt. Eller der hvor COOP har lavet deres madmarked på hovedbanen. Mega antiklimaks at komme derind, se de stooore køleskabe for så at finde ud af, at det bare er de samme vakuumpakkede ananasstykker, som de også har henne om hjørnet i min Fakta :sur:

Den ville dog nok dø en hurtig død her hvor jeg bor, for jeg ville være cirka eneste kunde. :sarkasme:
1
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 39
Likede indlæg: 987

Indlægaf Anne Droid » 31. aug 2016, 21:39

achillaxedprune skrev:Ris og pasta, der kan tilberedes i microovn = ingen rengøring af gryder.
...ultimativ dovenskab. :-D

Tupperware har en fantastisk riskoger til microovn. http://www.tupperware.dk/produkter/284/EasyRice

Det har Lékué også, den er bare ikke praktisk når den skal vaskes. https://www.lekue.com/eu/cookware/rice- ... lekue.html
1
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3882

Indlægaf Delfin » 31. aug 2016, 21:55

Miljørigtige karklude, som er lige så lette at vride, som dem i pakker med gul/lyserød/lyseblå.
(jeg, og mange andre gigtpatienter kan ikke vride de strikkede)
1
14 11 14 :banan:
Lakika
Kort karma: 12
Likede indlæg: 108

Indlægaf Lakika » 31. aug 2016, 22:42

Delfin skrev:Miljørigtige karklude, som er lige så lette at vride, som dem i pakker med gul/lyserød/lyseblå.
(jeg, og mange andre gigtpatienter kan ikke vride de strikkede)

Jeg er glad for disse. De tørrer også hurtigt, selvom man ikke får dem vredet hårdt
http://www.helsam.dk/hus-og-fritid/reng ... e?id=17016
1
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2113

Indlægaf eks-Maupassant » 31. aug 2016, 22:45

Ketchup med indbygget kunstig intelligens. Det ville være super praktisk.
0
Lakika
Kort karma: 12
Likede indlæg: 108

Indlægaf Lakika » 31. aug 2016, 22:51

Filipai skrev:I forbindelse med et af mine fag, skal vi udvikle et produkt til industrien , altså sårn for sjov ikke, men ikke destomindre skal vi kunne argumentere for at produktet mangler.

Så nu er jeg nysgerrig efter hvad i mangler når i står i supermarkedet? Det kan også fint være en videreudvikling af et produkt.

Jeg synes det oftest er pålægs hylderne jeg går kold ved. Jeg finder det meste kedelig og uinspirerende. Jeg syntes de små enkeltpakker der blev lavet med sild var smarte, både til madpakker og singler. Kunne man lave noget lignende med fx røget eller gravad laks? Altså enkelt pakninger som var mere madpakke venlige? Hvis det skal spices op kunne der evt være æggestand/dilddressing ved siden af.

Eller måske en pakning med roastbeef, peberrod og remo? Æg/reje. Fortsæt selv med ting der kunne være interessante for en single husholdning til madpakker :)
2
Falstria

Indlægaf Falstria » 31. aug 2016, 23:06

eks-Maupassant skrev:Ketchup med indbygget kunstig intelligens. Det ville være super praktisk.

Er du sindsyg!?

Tænk hvis ketchup valgte at gå i strejke!
1

Tilbage til "Mad og drikke"