Hvilket produkt mangler du på markedet

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 17
Likede indlæg: 334

Re: Hvilket produkt mangler du på markedet

Indlægaf PaleSeptember » 1. sep 2016, 15:08

Flere laktosefrie produkter som fx skyr med smag i portionspakninger - og det skal ikke kun kunne fåes i en eller anden obskur Irma eller andet på Østerbro. Jeg ved ikke, om det findes, men jeg er ikke stødt på det, men jeg handler selvfølgelig også mest i den lokale Netto.
0
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1104

Indlægaf girl_beat » 1. sep 2016, 16:45

Rapfisk skrev:Bouillonterninger, der ikke primært er salt, eller en anden måde at få velsmagende bouillon på. I andre lande kan man købe færdig bouillon på karton, og det er nok et fremskridt, men ikke så holdbart som det tørrede.

De dér Knorr i små plastikbægre, typisk fire i en lille pakke, er altså et godt skridt på vejen :gogo:
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
StripesAddict
Kort karma: 67
Likede indlæg: 568

Indlægaf StripesAddict » 1. sep 2016, 18:07

Skyr - men i en mælkefri udgave.
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3885

Indlægaf Delfin » 1. sep 2016, 18:28

sigge skrev:
Delfin skrev:Miljørigtige karklude, som er lige så lette at vride, som dem i pakker med gul/lyserød/lyseblå.
(jeg, og mange andre gigtpatienter kan ikke vride de strikkede)

Rema 1000 har sådan nogle rengøringsklude, der er uden mikroplast. De er lidt tykkere i det end de billige gul/lyserød/lyseblå altmuligklude, men ikke meget. Jeg kan dog ikke huske, om de har nogen miljømærker såsom svanen el.lign., men man slipper i hvert fald for mikroplasten.

Tak det er især microplasten jeg vil af med :gogo:

Tak til de andre forslag også.

Det viser sig jo så at de allerede findes, så forslaget dur ikke ts
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 79
Likede indlæg: 441

Indlægaf Falstria » 1. sep 2016, 18:39

Daine skrev:
Falstria skrev:
Falstria skrev:
Daine skrev:Det er denne her jeg snakker om. Der er 98,8% hvidløg i :)

Kan man få bagsiden at se? :) vil gerne se indholdet og holdbarheden.

Jeg kan ikke finde noget som helst om den på nettet, men det lyder rigtigt, og så ville jeg bare ønske den var på tube istedet for glas :)

Har savnet sådan et produkt i henved 20 år...

Mit yndlingspizzaria havde det, men det var vist en genbrugt remoulade container, som de selv fyldte op med deres friske hjemmelavede hvidløgssnask.

Jeg har kun set dem på glas. Prøver lige om jeg kan få billeder på ... De er nok lidt store :genert:

Tusind tak! :) Jeg skal gerne køre 12 km efter end Meny butik, så jeg kan få smagt på varen :)

Så må jeg skrive et brev til producenten om at bruge tuber. Det burde øge holdbarheden efter åbning, men nu må jeg lige teste først om holdbarhed efter åbning er et problem for den vare (det frygter jeg at det er).
1
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 1. sep 2016, 18:51

En god portion (spand) med dansk sauerkraut, på linie med de spande man kan købe med rødkål.

Synes kun det findes i små glas i Matas, med påskrifter om biodynamisk, Ø mærker og alt muligt ligegyldigt gejl og så tvivlsom oprindelse til overpris...
2
Lys
Kort karma: 41
Likede indlæg: 767

Indlægaf Lys » 1. sep 2016, 19:15

StripesAddict skrev:Skyr - men i en mælkefri udgave.

Huh? Det et jo et mælkeprodukt :genert: ?
4
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1853

Indlægaf Sangius » 1. sep 2016, 20:23

Delfin skrev:
sigge skrev:
Delfin skrev:Miljørigtige karklude, som er lige så lette at vride, som dem i pakker med gul/lyserød/lyseblå.

Rema 1000 har sådan nogle rengøringsklude, der er uden mikroplast. De er lidt tykkere i det end de billige gul/lyserød/lyseblå altmuligklude, men ikke meget. Jeg kan dog ikke huske, om de har nogen miljømærker såsom svanen el.lign., men man slipper i hvert fald for mikroplasten.

Alt der er svanemærket er i hvert fald uden mikroplast - dem fra änglemark er svanemærket :) . Jeg prøvdr også at undgå det hvor man kan :)
1
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 231
Likede indlæg: 1406

Indlægaf Filipai » 1. sep 2016, 20:45

Delfin skrev:
sigge skrev:

Det er også et fødevareprodukt der skal laves under alle omstændigheder, men ikke desto mindre har jeg vidst fundet på et produkt inden jeg oprettede tråden, så det er mere sådan en hygge/interesse tråd det her :D
1
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 1. sep 2016, 20:54

Filipai skrev:

Det er også et fødevareprodukt der skal laves under alle omstændigheder, men ikke desto mindre har jeg vidst fundet på et produkt inden jeg oprettede tråden, så det er mere sådan en hygge/interesse tråd det her :D

Må man spørge om hvad du fandt på? :-D
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 231
Likede indlæg: 1406

Indlægaf Filipai » 1. sep 2016, 21:10

Falstria skrev:
Filipai skrev:

Må man spørge om hvad du fandt på? :-D

Haha, naaaarrj, ikke endnu, også derfor jeg ikke nævnte det i første oplæg, skal lige se hvor godt et produkt underviseren synes det er, hvis det alligevel ikke er noget der er rentabelt, så skal i nok få det at høre, men lige nu tror jeg godt der rent faktisk kunne være et marked.

Men det er noget ovre i sundere færdigret noget. :D
1
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2117

Indlægaf eks-Maupassant » 1. sep 2016, 21:21

Smørpakker i 50 gram og 100 gram. Jeg er glad for at spise lidt smør i ny og næ, men det sker ofte at smørret blir for gammelt så jeg skal smide det sidste væk. 200 gram er tit for meget til at jeg kan nå at æde det.
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11771

Indlægaf Dirtylittledevil » 1. sep 2016, 21:23

En sampak med morgenmad, frokost, aftensmad og 2 mellemmåltider, der er lige til at åbne og spise, eller varme op og spise, og som samlet indeholder et så lavt antal kcal at det kan bruges som samlet daglig madration når man er på kur.
4
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2117

Indlægaf eks-Maupassant » 1. sep 2016, 21:23

Lys skrev:
StripesAddict skrev:Skyr - men i en mælkefri udgave.

Huh? Det et jo et mælkeprodukt :genert: ?

Det må så bare være en tom spand med påskriften "mælkefri skyr". Måske er der lidt salt tilbage på bunden af spanden.
0
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2411

Indlægaf Joe » 1. sep 2016, 21:37

Fromage frais/skyr/andre fedtfattige ting man kan lave dip og dressing på, i kvartlitersbøtter. Jeg får simpelthen aldrig brugt de der halvliters bøtter op, når jeg kun bruger det til dip og dressing.

Vandmelonjuice.

Og så i nonfoodafdelingen, men jeg er simpelthen brændt inde med den idé så længe: En skinne, man sætter på tænderne, som børster dem, og som man bare kan lægge på sit natbord bagefter. Jeg har altid så svært ved at tage mig sammen til at gå ud og børste tænder om aftenen.
4
I'm Audrey Horne, and I get what I want

Tilbage til "Mad og drikke"