Hvilket produkt mangler du på markedet

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 83
Likede indlæg: 442

Re: Hvilket produkt mangler du på markedet

Indlægaf Falstria » 2. sep 2016, 16:32

Inspireret af halal kød hvor der bliver læst en bøn for dyret, synes jeg der mangler kød hvor dyrene er blevet fortalt nogle gode sjofle vittigheder...

De svin der lader livet for frikadeller, skal da slagtes med manér :)
5
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3484

Indlægaf FruDulle » 3. sep 2016, 13:45

Pandesteg skrev:Vegansk "creme fraiche" eller lignende produkt, som kan bruges til dressinger.

Og nu er det så jeg håber at nogen kommer og fortæller mig, at det allerede findes :-D

Jeg bruger havre fraiche. Den er super
0
Whatever
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2504

Indlægaf Pandesteg » 3. sep 2016, 14:02

FruDulle skrev:
Pandesteg skrev:Vegansk "creme fraiche" eller lignende produkt, som kan bruges til dressinger.

Og nu er det så jeg håber at nogen kommer og fortæller mig, at det allerede findes :-D

Ej fedt :klap: hvor kan det købes?
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 3. sep 2016, 14:06

Jeg kommer snart til at mangle buræg.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3484

Indlægaf FruDulle » 3. sep 2016, 14:09

Pandesteg skrev:
FruDulle skrev:

Ej fedt :klap: hvor kan det købes?

I hvert fald i Irma.
1
Whatever
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 210
Likede indlæg: 2693

Indlægaf POCKETKITTEN » 3. sep 2016, 15:16

Økologiske æggeblommer på bæger. Har kun set det i små kartonner, og jeg når slet ikke at bruge så meget.
0
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
godtnavn
Kort karma: 214
Likede indlæg: 1235

Indlægaf godtnavn » 3. sep 2016, 16:52

POCKETKITTEN skrev:Økologiske æggeblommer på bæger. Har kun set det i små kartonner, og jeg når slet ikke at bruge så meget.

Hvis det er kan de fryses, så en isterningebakke el.lign. der er godkendt til mad ville være en idé, bare indtil nogen laver dem i bægre til dig :) Og ellers har Irma nogle mindre dunke, altså de er stadig ikke opdelte men en mindre mængde og dermed nemmere at nå at bruge :)
0
Lakika
Kort karma: 12
Likede indlæg: 113

Indlægaf Lakika » 3. sep 2016, 22:44

Falstria skrev:
Lakika skrev:
Falstria skrev:En god portion (spand) med dansk sauerkraut, på linie med de spande man kan købe med rødkål.

Synes kun det findes i små glas i Matas, med påskrifter om biodynamisk, Ø mærker og alt muligt ligegyldigt gejl og så tvivlsom oprindelse til overpris...

Saurkraut og andre fermenterede ting er ved at blive rigtig hippe, så det er der helt sikkert potentiale i!
Har du prøvet koreansk kimchi, som også er fermenteret kål, dog med chili. De fås i tha/asiatiske butikker, hvis du har sådan nogle i nærheden.

Nej det har jeg ikke prøvet, jeg er heller ikke særligt hip, jeg elskede også sauerkraut for 20 år siden og den skal altså helst ikke have været halvvejs rundt om planeten :)

Man kan købe det på store dåser lige syd for grænsen (som jeg bor ret tæt på), men mangler det i mit danske supermarked og helst af dansk oprindelse.
Vil jo helst grænsehandle/importere så lidt som muligt :)

Lidt atypisk holdning for en som bor i Sønderjylland :D Jeg forstår dog dit standpunkt og er overvejende enig.
Men i det fermentering er blevet lidt trendy, så tror jeg ikke det er usandsynligt at coop vil have det på hylderne inden for nogle år. Indtil da må du enten købe udenlandsk eller selv i gang :) Kål, salt og et patenglas og du er kørende :P
0
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 143
Likede indlæg: 2121

Indlægaf eks-Maupassant » 3. sep 2016, 22:57

Falstria skrev:Inspireret af halal kød hvor der bliver læst en bøn for dyret, synes jeg der mangler kød hvor dyrene er blevet fortalt nogle gode sjofle vittigheder...

Du er jo et geni. De koteletter ville jeg betale HVAD SOM HELST for!
1
Brugeravatar
Ficus
Kort karma: 27
Likede indlæg: 317

Indlægaf Ficus » 3. sep 2016, 22:59

Wizzze skrev:En god ikke for sød lemonade mangler jeg også på danske hylder. I dk er lemonade af en eller anden grund enten noget med alkohol i, eller noget dårligt saftvandsnoget. Det er kun dunkene fra Teisseire der er noget værd, men rigtig lemonade, kan man ikke få :whine:

God købe-lemonade er virkelig en af de eneste ting jeg mangler, hvor jeg ikke kan finde en eller anden form for tilfredstillende erstatning :mellow:

Sig til hvis du finder en!
0
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 143
Likede indlæg: 2121

Indlægaf eks-Maupassant » 3. sep 2016, 23:03

Savner sourcreme and onion chips hvor alle chipsene ermonteret på en mini-drone med kunstig intelligens, så man åbner bake pakken og så flyver chipsene ind i munden på en uden at man behøver bevæge sig mere. super smart når man rigtig vil slappe af på sofaen, man skal bare holde munden åben.
0
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 3. sep 2016, 23:10

Lakika skrev:
Falstria skrev:
Lakika skrev:
Falstria skrev:En god portion (spand) med dansk sauerkraut, på linie med de spande man kan købe med rødkål.

Synes kun det findes i små glas i Matas, med påskrifter om biodynamisk, Ø mærker og alt muligt ligegyldigt gejl og så tvivlsom oprindelse til overpris...

Saurkraut og andre fermenterede ting er ved at blive rigtig hippe, så det er der helt sikkert potentiale i!
Har du prøvet koreansk kimchi, som også er fermenteret kål, dog med chili. De fås i tha/asiatiske butikker, hvis du har sådan nogle i nærheden.

Nej det har jeg ikke prøvet, jeg er heller ikke særligt hip, jeg elskede også sauerkraut for 20 år siden og den skal altså helst ikke have været halvvejs rundt om planeten :)

Man kan købe det på store dåser lige syd for grænsen (som jeg bor ret tæt på), men mangler det i mit danske supermarked og helst af dansk oprindelse.
Vil jo helst grænsehandle/importere så lidt som muligt :)

Lidt atypisk holdning for en som bor i Sønderjylland :D Jeg forstår dog dit standpunkt og er overvejende enig.
Men i det fermentering er blevet lidt trendy, så tror jeg ikke det er usandsynligt at coop vil have det på hylderne inden for nogle år. Indtil da må du enten købe udenlandsk eller selv i gang :) Kål, salt og et patenglas og du er kørende :P

Jeg bor ikke i Sønderjylland, der er vand der hvor jeg krydser grænsen ;)

En stor tysk dåse koster ca. 10 kr. Jeg kan tilmed se at COOP i Sverige sælger sådan en dåse for 17,50 matadorpenge (vist nok af fransk oprindelse).

Tror ikke jeg skal forsøge på at lave den slags selv :-D
0
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 3. sep 2016, 23:22

eks-Maupassant skrev:
Falstria skrev:Inspireret af halal kød hvor der bliver læst en bøn for dyret, synes jeg der mangler kød hvor dyrene er blevet fortalt nogle gode sjofle vittigheder...

Du er jo et geni. De koteletter ville jeg betale HVAD SOM HELST for!

Igår faldt jeg i søvn til en 1 time lang pseudovidenskabelig dokumentar om at vand ændre smag hvis man giver det kærlighed.

Gad vide hvad et par gode sjoferter så kan udrette for en mørbrad? :gruble:
1
Sjg
Kort karma: 11
Likede indlæg: 227

Indlægaf Sjg » 4. sep 2016, 09:40

Ficus skrev:
Wizzze skrev:En god ikke for sød lemonade mangler jeg også på danske hylder. I dk er lemonade af en eller anden grund enten noget med alkohol i, eller noget dårligt saftvandsnoget. Det er kun dunkene fra Teisseire der er noget værd, men rigtig lemonade, kan man ikke få :whine:

God købe-lemonade er virkelig en af de eneste ting jeg mangler, hvor jeg ikke kan finde en eller anden form for tilfredstillende erstatning :mellow:

Har I prøvet den nye fra Rynkeby?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 495
Likede indlæg: 1604

Indlægaf Spjaerten » 4. sep 2016, 12:31

Sjg skrev:
Ficus skrev:

Har I prøvet den nye fra Rynkeby?

Yes har drukket et par litre. Det er et ok bud. Bare ikke helt lækker nok. Virker lidt for industrielt og knap så luksus.
0
Tryk på * :slem:

Tilbage til "Mad og drikke"