Naboer spiller høj musik hele tiden

Åbent forum hvor alle kan deltage, også dig der ikke har oprettet en bruger.
Lars
Likede indlæg: 268

Naboer spiller høj musik hele tiden

Indlægaf Lars » 31. aug 2016, 16:29

Hej Debat
Jeg er netop flyttet i en lejlighed og bor desværre ved siden af nogen, der spiller høj musik fra 10- 23 hver dag. De nægter at skrue ned, og da jeg ikke kan holde ud at opholde mig i min lejlighed mere (får stress) ved jeg ikke hvad jeg skal gøre. Jeg er studerende, og dette går meget ud over min uddannelse, da jeg er stresset hele tiden, og ikke kan falde til ro.

Nogen, der ved, hvad jeg skal gøre?
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3306

Re: Naboer spiller høj musik hele tiden

Indlægaf Hunkat » 31. aug 2016, 16:31

1) forsøg dialog.
2) klag til boligselskabet.
3) klag til boligselskabet.
4) gentag overstående.
5) enten flytter de eller også må du flytte.
1
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Lars

Indlægaf Lars » 31. aug 2016, 16:35

Har forsøgt dialog. De ignorerer mig. De er begge på bistand og sidder hjemme hele dagen, så ved ikke, hvad jeg skal gøre.
0
GÆST

Indlægaf GÆST » 31. aug 2016, 16:48

Min erfaring fra flere steder og ligende episoder er at man desværre er nødt til at flytte, hvis man vil slippe for det. Ja, man kan klage, men der kan gå op til 2 år før de får behandlet klagen. Har selv siddet og sendt den ene klage afsted efter den anden og der skete bare nada, de skrev blot hver gang at de var igang med at behandle klagen og at der ville gå ca 1 år. Jeg mistede rigtig mange penge på at måtte flytte (og har været boligløs i næsten 2 år siden) men det var det værd, jeg var ved at gå helt ned med stress..måtte få beroligende piller til sidst. Så ja, hvis jeg var dig ville jeg flytte...det er sjældent nemt at finde noget i en storby. men på landet er der masser af boliger der står tomme...kan godt være du skal bruge længere tid på at komme i skole, men så får du i det mindste ro.

Ps jeg var også medlem af LLO dengang, men det hjalp stadig ikke på at der min var 1 års ventetid på at få behandlet klagerne.
0
Brugeravatar
Jasmin
Kort karma: 17
Likede indlæg: 252

Indlægaf Jasmin » 31. aug 2016, 16:57

0
“Frihed består i at kunne alt det, som ikke skader andre”
Den franske erklæring om menneskerettigheder 1789
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2377

Indlægaf Juki » 31. aug 2016, 17:21

GÆST skrev:Min erfaring fra flere steder og ligende episoder er at man desværre er nødt til at flytte, hvis man vil slippe for det. Ja, man kan klage, men der kan gå op til 2 år før de får behandlet klagen. Har selv siddet og sendt den ene klage afsted efter den anden og der skete bare nada, de skrev blot hver gang at de var igang med at behandle klagen og at der ville gå ca 1 år. Jeg mistede rigtig mange penge på at måtte flytte (og har været boligløs i næsten 2 år siden) men det var det værd, jeg var ved at gå helt ned med stress..måtte få beroligende piller til sidst. Så ja, hvis jeg var dig ville jeg flytte...det er sjældent nemt at finde noget i en storby. men på landet er der masser af boliger der står tomme...kan godt være du skal bruge længere tid på at komme i skole, men så får du i det mindste ro.

Ps jeg var også medlem af LLO dengang, men det hjalp stadig ikke på at der min var 1 års ventetid på at få behandlet klagerne.

Hvem har du klaget til? :gruble: Det lyder vanvittigt at der er gået op til 2 år.
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
GÆST

Indlægaf GÆST » 26. sep 2016, 00:00

Juki skrev:
GÆST skrev:Min erfaring fra flere steder og ligende episoder er at man desværre er nødt til at flytte, hvis man vil slippe for det. Ja, man kan klage, men der kan gå op til 2 år før de får behandlet klagen. Har selv siddet og sendt den ene klage afsted efter den anden og der skete bare nada, de skrev blot hver gang at de var igang med at behandle klagen og at der ville gå ca 1 år. Jeg mistede rigtig mange penge på at måtte flytte (og har været boligløs i næsten 2 år siden) men det var det værd, jeg var ved at gå helt ned med stress..måtte få beroligende piller til sidst. Så ja, hvis jeg var dig ville jeg flytte...det er sjældent nemt at finde noget i en storby. men på landet er der masser af boliger der står tomme...kan godt være du skal bruge længere tid på at komme i skole, men så får du i det mindste ro.

Hvem har du klaget til? :gruble: Det lyder vanvittigt at der er gået op til 2 år.

Boligselskabet klagede jeg naturlgvis til :) som sendte det i beboerklagenævnet.
Har mødt mange der har prøvet det samme, og det er det samme de har oplevet, at man min skal vente 1 år.
Et andet sted jeg boede var der nogle bandetyper i blokken der havde skumle typer rendende hele tiden og solgte stoffer ret åbentlyst, havde kamphund, selvom man ikke måtte have hund. Der var jævnligt slåskampe og politi og høje technofester og råben i hverdage om natten. Flere fra opgange sendte jævnligt klager. Jeg boede der i næsten 2 år før de en dag var ude, men det var ikke pga klager, det var fordi de ikke havde betalt husleje.

Kan huske jeg læste i debatten her..eller var det den anden med en der også måtte flytte pga en voldelig larmende nabo der chikanerede hende. Der skete der heller intet.

og har da talt med en del gennem tiden og er yderst sjældent jeg har hørt om at folk er smidt ud, og hvis de er er der gået min 1 år før.

Min bror måtte også flytte fra en opgang pga en psykobeboer der larmede og truede folk hele tiden, det var ret komisk,,,for der var godt nok kun 6 lejligheder i blokken, men det endte sgu med at alle folk fra opgangen flyttede på nær psykoen...og kan huske hvordan naboer fra opgangene op til advarede folk der kom ud og se på de tomme boliger, om at de ikke skulle flytte ind. Simplethen for åndsvagt. Gad vide om han stadig er enehersker over blokken haha

Senest placeret øverst af Anonymous 26. sep 2016, 00:00.
0

Tilbage til "Åbent forum"