Barn (6,5 år) med ondt i maven hver aften

Sigga
Kort karma: 0
Likede indlæg: 7

Re: Barn (6,5 år) med ondt i maven hver aften

Indlægaf Sigga » 6. sep 2016, 12:25

Nå jo, hun er lige startet i skole i år, og mavesmerterne var startet langt før. Så umiddelbart tror jeg ikke at de handler om skolen.

Jeg har altid tolket hende som særlig sensitiv uden at det er nærmere undersøgt. Det har gjort at jeg har skærmet hende lidt i forhold til mængden af indtryk. Hun har altid virket dom om hun blev fuldstændig mættet af at gå i institution, ofte var det endda alt for meget for hende i børnehaven. Derfor er hun også kun meget lidt i SFO efter skole.
Det er 3 år siden hun sidst gik til en fritidsaltivitet, men i år prøver vi igen
0
Brugeravatar
Ekliptika
Kort karma: 4
Likede indlæg: 46

Indlægaf Ekliptika » 6. sep 2016, 16:10

Hej,
Jeg hæfter mig ved at du skriver, at du tolker hende som særligt sensitiv, og at børnehaven af og til kunne være for meget for hende.
Hvordan oplever du, at hendes særlige sensitivitet kommer til udtryk?
Hvilke symptomer viste hun på, at børnehaven var for meget for hende?
Har dette ændret sig til det værre eller bedre, efter hun er skiftet fra børnehave til skolen?
Hvad laver hun, når hun ligger 1-2 timer om aftenen og ikke kan falde i søvn? Er hun urolig eller ligger hun bare og kigger? Sidder du hos hende i 1-2 timer, inden hun falder i søvn? Hvad sker der, hvis du går?
0
Sigga

Indlægaf Sigga » 6. sep 2016, 21:22

Ekliptika skrev:Hej,
Jeg hæfter mig ved at du skriver, at du tolker hende som særligt sensitiv, og at børnehaven af og til kunne være for meget for hende.
Hvordan oplever du, at hendes særlige sensitivitet kommer til udtryk?
Hvilke symptomer viste hun på, at børnehaven var for meget for hende?
Har dette ændret sig til det værre eller bedre, efter hun er skiftet fra børnehave til skolen?
Hvad laver hun, når hun ligger 1-2 timer om aftenen og ikke kan falde i søvn? Er hun urolig eller ligger hun bare og kigger? Sidder du hos hende i 1-2 timer, inden hun falder i søvn? Hvad sker der, hvis du går?

Børnehaven var næsten altid for meget for hende. Hun reagerede med frustration, gråd, vrede, lavt selvværd.

Hun er et barn som lægger mærke til alt og følger med i alt hvad der foregår. Det gør at hun distraheres nemt og at hun bruger sin energi på alle andre end den opgave hun er i gang med.
Hun lægger mærke til alles udseende feks, om nogen har gået en ny frisure, nye briller, nye øreringe. Hun er meget fintfølende i forhold til andres humør.
Samtidig er hun meget bestemt, kontrollerende nærmest. Og eksplosiv i sine reaktioner.

Hendes trivsel blev meget bedre da hun startede i førskole i foråret. Der kom et skift i børnegruppe og en anden struktur.
Nu er hun så startet i skole og har det svært igen.

Når hun ligger om aftenen og skal prøve at falde i søvn alene så kalder hun mange gange, kommer op mange gange. Får vand, går på toilet, skal lige spørge om noget osv. Hun kan også ligge og græde fordi hun har ondt i maven.

Håber det var svar nok
0
Sigga

Indlægaf Sigga » 6. sep 2016, 21:23

Hun faldt i søvn til aften relativt hurtigt, alene og uden at klage over ondt i maven!!!!
Det er så dejligt.
3

Tilbage til "Børn"