Gammel elevfest

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 408

Re: Gammel elevfest

Indlægaf Marott » 2. sep 2016, 09:07

Jeg mødes hvert år med min gamle folkeskoleklasse. Det er vældig hyggeligt og vi laver alt muligt forskelligt i dag, selvom vi kommer fra samme flække og aldrig kunne forestille os at komme ud over bygrænsen. Det er ret pudsigt. :)
Gymnasie meldte jeg fra allerede til første gensynsfest. Vi talte ikke samnmen i 3 år, hvorfor skulle vi så begynde nu?
0
Brugeravatar
Evapeva
Kort karma: 105
Likede indlæg: 953

Indlægaf Evapeva » 2. sep 2016, 11:15

Jeg har prøvet at stå for en 10 års reunion for vores 9. klasse samt parallelklassen tilbage i 2009. For det første diskuterede vi i en længere periode op til stolpe op og ned omkring datoen, menuen, lokationen etc. Da vi så - en veninde fra klassen og jeg - tog teten med at stå for lortet, baksede vi med at gøre klar til fest med alt, hvad det nu indebærer, og da de ankom, var der genert/akavet stemning hos en tredjedel, en anden tredjedel hjalp lidt med at stille maden an, og den sidste tredjedel brokkede sig jævn fordelt hen over aftenen.

Vi forsøgte med sådan en "runden rundt - hvad laver du nu?"-agtig ting, som fungerede nogenlunde, men altså. Det var bare kliker og underlig stemning resten af aftenen.

Én af dem fra parallelklassen bad mig fx på et tidspunkt hente en bestemt sodavand ude i køkkenet, da jeg jo stod for det, og hun var gravid (hvilket jo er en sygdom, det ved vi alle...). Jeg kiggede bare misbilligende på hende. Ej, men det var helt vildt langt ude. Sådan nogle små fnidder-fnadder-ting var der en million af. Der var sågar konstante uenigheder om, hvilken slags musik, vi skulle høre. :stoned:

Min veninde og jeg stod alene med rengøringen dagen derpå. Med tømmermænd, som helt sikkert var forårsaget af mere og andet end sprut. Det var virkelig en flad fornemmelse at gå dér med kost og spand og tænke "blah" omkring hele arrangementet.

Den fest var én lang parodi på, hvordan det netop ikke skal foregå. Jeg tror faktisk ikke engang, jeg gider møde op en anden gang.
Senest rettet af Evapeva 2. sep 2016, 11:19, rettet i alt 1 gang.
1
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 237
Likede indlæg: 2483
Kontakt:

Indlægaf Annione » 2. sep 2016, 11:17

Jeg synes gammel elevfest er fantastisk. Vi har holdt 2 som var virkelig sjove. Vi var 80 i vores årgang, så måske gør det det nemmere at bryde sit mønster?!
0
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Evapeva
Kort karma: 105
Likede indlæg: 953

Indlægaf Evapeva » 2. sep 2016, 11:27

Til de, der har tvivlsomme erfaringer med klassen og/eller reunion, kan jeg varmt anbefale Anna Odells "Gensynet" :D :D :D

http://dk.filmtrailer.com/cinema/14932/gensynet
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 390
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3862

Indlægaf Delfin » 2. sep 2016, 11:33

Jeg valgte både 25års og 30års fra med den klasse, jeg gik i det meste af skoletiden. De gode minder derfra hænger ikke just som perler på en snor.
Jeg var til 25års med den klasse, jeg gik i det sidste år. Det var virkelig hyggeligt, men vi var også kun 13 i klassen, så det helt nede på jorden, holdt i privathjem og med mad udefra. Vi var først på rundtur på skolen, og det var også sjovt se den igen. 30års valgte de at holde for hele årgangen, og det gad jeg ikke.
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1126

Indlægaf Torn » 2. sep 2016, 11:50

Jeg er ret vild med konceptet. Det plejer både at være sjovt og lærerigt. Dagen efter reflekterer jeg altid meget over, hvordan mit liv er gået. Det gælder både folkeskole, gymnasie og højskole.
0
Brugeravatar
Muuh
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1273

Indlægaf Muuh » 2. sep 2016, 11:58

Jeg havde det i lang tid på samme måde, jeg gad virkelig ikke mødes med mine gamle klassekammerater. Jeg havde slet ikke behovet for at mødes med dem. Den person jeg var dengang ligger så langt fra den person, som jeg er i dag og gad ikke tilbage til den rolle.

Men så for nogle år siden, valgte jeg alligevel at tage til en sommerfest, for min gamle klasse og det viste sig, at være skide hyggeligt.
Vi havde alle sammen forandret os og det var hyggeligt at mindes gode stunder sammen, grine over nogle af de dumme ting vi gjorde dengang.

Siden har jeg mødes med dem 2-3 gang om året til klasse komsammen, det er ikke alle der deltager og ikke altid de samme. Men det er lige hyggeligt hver gang
3
Ved ikke at give op nåede selv sneglen Noahs ark
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 52
Likede indlæg: 708

Indlægaf Charly » 2. sep 2016, 12:06

Nej tak.

Jeg kom ind i klassen i slutningen af 3. klasse, og jeg faldt aldrig rigtig til. Jeg blev ikke mobbet eller drillet - jeg passede bare ikke ind, og jeg har da heller ikke kontakt til nogle af dem i dag.

Min gymnasieklasse derimod har jeg været til en del fester med efterfølgende, og jeg har stadig to gode, gode veninder fra den tid.
0
Kan man ringe til en voksen?
Rakel
Kort karma: 419
Likede indlæg: 3100

Indlægaf Rakel » 2. sep 2016, 12:08

Ellers tak. Min gymnasietid var nu ellers god, men det siger mig intet.
0
Smiling_Goat
Kort karma: 467
Likede indlæg: 5894

Indlægaf Smiling_Goat » 2. sep 2016, 12:18

I min folkeskoleklasse aftalte vi på sidste skoledag at aldrig ses igen, og det har vi overholdt. Ved det 10. år efter afslutningen, luftede en elev, der havde forladt klassen på 7. klassetrin, at det kunne være hyggeligt, og alle andre var sådan lidt vævende omkring det, så det blev aldrig til noget. Hun lagde et klassefoto op af os, taggede os alle og spurgte, om vi havde lyst, det er derfor jeg ved, hvad de andre sagde.

Jeg har stadig intet behov for at gense dem. Vi havde et fint forhold indbyrdes og kom fint overens, men jeg har bare intet behov for at genopleve det. Det er et afsluttet kapitel for mig.

Min gymnasieklasse gider jeg slet ikke til klassefest med. De eneste jeg kan huske fra den klasse er klikepigerne, og hold nu op nogle stride gimper. Nå ja, og så dem jeg selv gik med, men dem gik jeg kun med, fordi vi gik i klasse sammen, ikke fordi de var specielt fantastiske. Jeg var mere sammen med en af parallelklasserne faktisk.
0
computermus
Kort karma: 44
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 900

Indlægaf computermus » 2. sep 2016, 12:40

Nej tak.
Jeg havde for så vidt en okay skoletid, men blev fra 3.klasse til 8.klasse, mere eller mindre negligeret af pigerne i min klasse. Så mine frikvarterer blev brugt på skolebiblioteket, hvor der altid var en rar skolebibliotekar at tale med.
Man kan vel sige at bøgerne blev min flugt fra tøsepjat , snak om drenge , makeup og deslige, som bare overhovedet ikke interesserede mig.
10. klasse var nok det bedste år, jeg havde i folkeskolen, for der var der flere der var taget videre på gymnasiet, hvilket betød at de tilbageværende elever fra i alt tre klasser blev blandet på kryds og tværs.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9671

Indlægaf kidkomb » 2. sep 2016, 13:09

Jeg gider godt med folkeskolen. Og vi har gjort det mange gange.
Gymnasiet er ikke noget jeg decideret ikke gider, men lysten er ikke voldsom.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 196
Likede indlæg: 1977

Indlægaf lillebjoern » 2. sep 2016, 13:19

Jeg synes det er meget skægt at se hvor folk er i dag. Jeg havde en god klasse, og ser også et par stykker derfra ind i mellem, så jeg ville helt sikkert komme. :)
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10236

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. sep 2016, 13:20

Sociologisk er sådan noget ganske spændende, synes jeg, men jeg har ret godt tjek på, hvad min folkeskoleklasse laver, da vi næsten allesammen enten bor eller har stærke rødder i vores barndomskvarter, så det behøver jeg ikke at tage til fest for at finde ud af. Min gymnasieklasse er jeg helt, som i HELT, ligeglad med, og det var jeg også dengang, så det giver sig selv, at jeg ikke gider reunion med dem. Det samme gælder højskole og universitet. Jeg brød mig ikke om store fællesskaber, før jeg var midt i 20erne og næsten færdiguddannet.

Jeg har gået i skole med mine to tætteste venner, men dem opfatter jeg ikke som klassekammerater.

Nu er jeg jo selv blevet lærer, og mine elever, gamle såvel som nuværende, kunne det til gengæld være sjovt at møde igen senere i livet.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Luffegås
Kort karma: 43
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 503

Indlægaf Luffegås » 2. sep 2016, 13:29

Jeg har været til tøse-reunion med dem jeg gik i 8. klasse sammen, og så har min efterskole gammel elevdag hvert år, hvor jeg har været til et par stykker, som er hyggelige. Men hvis den klasse jeg gik i fra 0.-7. spurgte, ville jeg være i tvivl. Jeg blev kampmobbet, af alle, men havde nogle få veninder. Jeg ville måske alligevel tage afsted en time eller 2, men hvis jeg kunne mærke stemningen stadig er at det er mig der er underdog, så ville jeg skride. Vi var kun børn, men jeg kan dælme godt synes mange var passive og lukkede øjnene, eller også var man bare medløber og mobbede med. Vi var aldrig helt fasttømret som klasse, og selv i dag virker ikke engang drengeklikkerne til at gide hinanden. Egentligt er vi bare en masse individer der har gået i samme klasse tilfældigvis, der er ikke mange der stadig snakker overhovedet.

Men mine 2 efterskoleårgange derimod, der hviler bare en eller anden kultur i baghovedet af, at man er en form for familie, måske langt ude som gran-gran-fætre-kusiner, men der er generelt en støtte og en smule opbakning til dem der klare sig godt og er blevet kendte, og dem der føder børn i metervis får også masser af likes fra alle der gik på skolen. Der er noget familiært at se en tidligere medelev, så ja, det vil jeg, selvom jeg var en af dem ingen så eller kendte.
Senest rettet af Luffegås 2. sep 2016, 13:31, rettet i alt 1 gang.
1

Tilbage til "Livets forhold"