Måtte din mand?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
malou_43
Kort karma: 89
Geografisk sted: Jylland
Likede indlæg: 583

Re: Måtte din mand?

Indlægaf malou_43 » 3. sep 2016, 20:30

Selvfølgelig skulle han da se barnet. Ingen tvivl overhovedet.

Men jeg ville gå pga. utroskaben.
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1858

Indlægaf Sangius » 3. sep 2016, 20:36

Jacobsen81 - er dette en virkelig situation, hvis man må spørge?

Hvordan skulle man overhoved forbyde sin mand, at ses med sit barn? :)
2
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3275

Indlægaf DD_81 » 3. sep 2016, 21:25

Min mand bestemmer selv hvad han vil, men han er helt sikkert ganske bevidst om at ikke alt ville være foreneligt med at vi fortsat er i et ægteskab.
Herunder ville bl.a. utroskab stå højt på listen, og det ville komme endnu højere op hvis dette også skulle forenes med en relation til et barn der var resultat af dette, og dermed også kvinden han var utro med.

Vi opererer ikke i må, og må ikke, men i hvad kan fungere - og det ville aldrig nogensinde fungere.
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 3. sep 2016, 22:31

Sangius skrev:Jacobsen81 - er dette en virkelig situation, hvis man må spørge?

Ved at fortælle ham, at man ikke vil acceptere det, og hvis han gør det, så er forholdet slut.

I øvrigt et princip der er velkendt og ofte brugt i mange forhold - det er bare emnet, der varierer. For de fleste gælder det minimum utroskab. De fleste føler sig fint i stand til at forbyde sin partner at være utro. Det er nøjagtigt samme princip der anvendes her.

Hvis min partner gav mig et ultimatum, så ville jeg da altid overveje det seriøst, og ikke være barnlig og afvise det i trods, bare fordi det er et ultimatum.
Senest rettet af Advocatus-Diaboli 4. sep 2016, 11:16, rettet i alt 1 gang.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9735

Indlægaf kidkomb » 4. sep 2016, 01:42

Min kæreste ville aldrig svigte et barn på den måde. Aldrig.
Jeg ville gå fra ham dog. Han må gerne være sammen med andre. Men aftalen er, at det må man kun, hvis man er helt, helt sikker på, at det ikke bliver "opdaget".
Aftalen er sådan, fordi ingen af os ville kunne slippe de billeder man får inde i hovedet af den anden sammen med en anden.
Måske ville jeg gå tilbage til ham, når jeg havde sundet mig. Ingen ved det.
Men at være far for sit barn er slet ikke et spørgsmål man kan stille om min kæreste.
Han er et ordentligt menneske. Meget ordentligt. Det er en af de ting jeg elsker ham for.
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Allmost_Famous
Kort karma: 107
Likede indlæg: 1671

Indlægaf Allmost_Famous » 4. sep 2016, 06:06

Jeg havde engang en veninde, der gjorde det.

Hun fandt sammen med denne her fyr, som hun hurtigt blev gravid med. Det viste sig så, at han kort før de fandt sammen, havde gjort ekskæresten gravid, og ikke fortalt det til hende, jeg kender. Det var først da hun var måske et halvt års tid henne, at han fortalte, at i løbet af en måneds tid, altså kom en baby,norsk ekskæresten var højgravid med hans barn.
Hun sagde til ham, at han måtte vælge mellem hende og deres fælles barn, eller sit barn med ekskæresten.
0
:lol:

Stofbind sælges: viewtopic.php?f=58&t=4479
Mumifar
Kort karma: 12
Likede indlæg: 145

Indlægaf Mumifar » 4. sep 2016, 06:20

Allmost_Famous skrev:

Hun fandt sammen med denne her fyr, som hun hurtigt blev gravid med. Det viste sig så, at han kort før de fandt sammen, havde gjort ekskæresten gravid, og ikke fortalt det til hende, jeg kender. Det var først da hun var måske et halvt års tid henne, at han fortalte, at i løbet af en måneds tid, altså kom en baby,norsk ekskæresten var højgravid med hans barn.
Hun sagde til ham, at han måtte vælge mellem hende og deres fælles barn, eller sit barn med ekskæresten.

Det er vidst det man kalder et dilemma
0
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3486

Indlægaf FruDulle » 4. sep 2016, 06:42

Jeg ville have det stramt med at være sammen med mand som ikke så sine børn. Og jeg ville have det endnu strammere med et barn som kom til grundet utroskab mod mig. Jeg tror ikke at det ville holde, selvom jeg egentlig er villig til at tilgive et sidespring.
0
Whatever
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 39
Likede indlæg: 992

Indlægaf Anne Droid » 4. sep 2016, 06:45

Alt det han ville. Og han ville have masser af tid, for han ville ikke komme til at bruge mere tid med mig. Jeg er ellers meget rummelig, men utroskab kan jeg ikke acceptere.
1
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 348
Likede indlæg: 2381

Indlægaf achillaxedprune » 4. sep 2016, 07:00

Jeg ville forvente, at han selvfølgelig var der for sit barn... Men jeg ville helt ærligt stille mig tvivlende overfor, om det nu også var hans barn - ville immervæk være uheldigt. Så jeg ville afkræve en DNA-prøve, og jeg ved faktisk ikke rigtigt hvorvidt jeg ville acceptere, at han skulle være der for hende gennem graviditeten og til en fødsel... Egentlig bare fordi, jeg virkelig ville have svært ved at tro på, at faderen til barnet skulle være min mand.

Antager vi, at DNA-prøven viste, at min mand var faderen, skulle han selvfølgelig være der for barnet... Jeg ved helt ærligt ikke, om vores ægteskab ville kunne holde til det. Hvordan lukker man lige barnet ind i ens familie, når det er blevet til pga. svigt og utroskab? Hvad når barnet blev ældre og måske spørger ind til det hele... Jeg ved helt ærligt ikke, om jeg ville kunne rumme barnet og møde det, på nogle præmisser hvor det var godt og trygt for barnet. Jeg tror desværre, at jeg ville have meget, meget svært ved at holde af barnet og meget svært ved at have et godt samarbejde med barnets mor.

Jeg ville nok forsøge at få det til at fungere, men vi skulle helt klart have proffessionel hjælp ind over.

Jeg synes virkelig, at det er en af de mest røvede situationer, jeg ville kunne komme i... Jeg er også temmelig sikker på, at jeg ville dykke ned i noget bitterhed og en hvorfor-er-verden-så-uretfærdig-følelse.
4
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 4. sep 2016, 07:33

Allmost_Famous skrev:

Jeg kan for så vidt godt forstå man kan sige det, eventuelt fordi man føler sig vred og såret.

Jeg synes bare personligt den det rammer hårdest er (uanset hvad han så valgte) det ene af børnene og det er jo ligesom på ingen måde nogle af børnenes skyld :genert:.
2
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
paint
Kort karma: 97
Likede indlæg: 2411

Indlægaf paint » 4. sep 2016, 08:04

Nu er jeg ikke kvinde, men derfor kan jeg vel godt bidrage til tråden.

Nu, er jeg som mand, lidt i den (imaginære) omvendte situation, rent kønsmæssigt. Hvis min kæreste, kom og var gravid med en anden mand, ville det være mig, der skulle deltage i det daglige liv med hendes og en anden mands barn.
Naturligvis er det ikke barnets skyld, på nogen måde. Men det er hendes (kvindens) skyld/valg, og derfor må hun også tage ansvaret og konsekvensen for sine handlinger, og dét blev uden mig. I alle mulige andre situationer, ville jeg stensikkert stå ved hendes side og hjælpe alt det jeg kunne. Men ikke i lige netop dén situation.

Jeg kunne sikkert godt, rent viljemæssigt, tvinge mig selv til at synes upåvirket af situationen, overfor barnet. Men jeg er overbevist om, at barnet ville kunne mærke det. Og det kan man, ifølge min moral, ikke forsvare overfor et uskyldigt barn.
5
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
JoyNips
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2965

Indlægaf JoyNips » 4. sep 2016, 08:17

Jeg har faktisk kendskab til en, der var i den situation. Mand var utro med ung sprød pige. Pige løj om p-piller for at blive gravid og få mand til at gå fra kone (og to teenagebørn).

Anyway, min kæreste må gøre hvad han vil, men er han mig utro er vi ikke kærester mere.
1
IrmaPigen
Kort karma: 76
Likede indlæg: 945

Indlægaf IrmaPigen » 4. sep 2016, 08:24

Det ville ikke være relevant for mig overhovedet at skulle tage stilling til, for jeg ville smutte i det øjeblik jeg fandt ud af, han havde trådt ved siden af.
Senest rettet af IrmaPigen 4. sep 2016, 08:25, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1130

Indlægaf Torn » 4. sep 2016, 08:25

Jeg er overbevist om, at jeg ville slutte forholdet til ham. Men jeg håber, at han ville opføre sig som en far for sit kommende barn uanset.
0

Tilbage til "Forhold og sex"