Husmoder-blær-dig-tråden

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3009

Re: Husmoder-blær-dig-tråden

Indlægaf vibbsen » 4. sep 2016, 21:58

DD_81 skrev:
vibbsen skrev:Jeg har bagt cupcakes til Fifi's fødselsdag....

Når jeg selv skal sige det, så er man rimelig blæret når man bager kage for at fejre en tøjhunds fødselsdag....Især når man faktisk ikke bryder sig om kage :genert: :genert:

Haha, hvor er det godt altså! :klap:
Havde ikke forestillet mig at du var typen der bagte til tøjhundens fødselsdag! :-P :D

Og så blev jeg også nødt til at bage cupcakes, - dog til barn nr. 2's klasse :D
Og så lavede jeg frikadeller, som blev helt perfekte lækre, på farmor måden, :ivrig:

JEG havde heller ikke liiige forestillet mig at jeg var typen som bagte til tøjhundens fødselsdag......

Jeg er ikke særlig vild med kage. Og jeg afskyr faktisk cupcakes....Men de er super-nemme at lave, så derfor blev det dem. Og Trunten blev simpelthen så glad...Der var ikke et øje tørt da hun fik øje på den lyserøde glasur og Prinsesse-krymmel-sortimentet :lun: :lun:

Hun er iøvrigt heller ikke selv særlig vild med kage....Så hun spiste kun en enkelt....Men dagen var reddet....
1
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 4. sep 2016, 22:02

Ballademager skrev:
vibbsen skrev:Jeg har bagt cupcakes til Fifi's fødselsdag....

Når jeg selv skal sige det, så er man rimelig blæret når man bager kage for at fejre en tøjhunds fødselsdag....Især når man faktisk ikke bryder sig om kage :genert: :genert:

Ja, det er da ret overskudsagtigt :kys:

Herhjemme har vi tøjhunden Bob. Måske man skulle fejre hans fødselsdag lidt oftere :D

Jeg tænker at det bliver lidt sjovere når Fifi bliver lidt ældre og vi kan have Tequila slammers fest når det er hendes fødselsdag....Det er nok mere mig...Jeg er ikke så vild med kage :-D

Men jeg tænker at Emma også er vokset fra at holde Fifis fødselsdag til den tid....Ellers så er jeg ihvertfald sikker på at vi får vores eget reality program på viasat....Med mindre hun selvfølgelig har taget navneforandring til Fifi....Så VED jeg at vi får vores eget reality program på Viasat...

Nå, det var vist et lille sidespring :fløjt:
2
Ladysparrow
Kort karma: 22
Likede indlæg: 283

Indlægaf Ladysparrow » 5. sep 2016, 06:38

:ivrig: Plukket äbler i kærestens have og lavet äble/løg tærte og applecustard pudding fra en gammel engelsk kogebog.. Endnu en fordel med en engelsk kæreste :lun:
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2476

Indlægaf Pandesteg » 5. sep 2016, 06:49

Gjort rent (dog ingen stor bedrift, det bliver gjort hver søndag), vasket en maskine tøj og fundet symaskinen frem med gode intentioner om at reparere noget af kattenes lejetøj. Det blev dog ved tanken, men prøver at tage revanche i dag :D
Senest rettet af Pandesteg 5. sep 2016, 09:40, rettet i alt 1 gang.
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1626

Indlægaf dykkersild » 5. sep 2016, 09:39

Skovhindbær, brombær og blåbær syltetøj på lager til den næste lange stykke tid - og lidt til værtindegaver.
Hurra for den svensk skov - jeg er den eneste i mit område, der giver tosse rundt derude og samle bær.

Porse og prikbladet periokon snaps er også klar til div. julefrokoster og gaver.
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9658

Indlægaf kidkomb » 5. sep 2016, 09:49

dykkersild skrev:Skovhindbær, brombær og blåbær syltetøj på lager til den næste lange stykke tid - og lidt til værtindegaver.
Hurra for den svensk skov - jeg er den eneste i mit område, der giver tosse rundt derude og samle bær.

Porse og prikbladet periokon snaps er også klar til div. julefrokoster og gaver.

Nu spørger jeg sikkert dumt, men blev vildt nysgerrig:
Prikbladet perikon; er det så potent i snaps, at man bør advare evt p-pille-brugere inden de drikker det?
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1149
Likede indlæg: 6745

Indlægaf Wizzze » 5. sep 2016, 09:58

´Kæft hvor er I overskudsagtige og lidt nederen :whine:
Hilsen ham der ikke lavede dagens gode gerning ud over risengrød i går, og det var ikke engang på husmoder måden :genert:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 5. sep 2016, 12:23

Wizzze skrev:´Kæft hvor er I overskudsagtige og lidt nederen :whine:
Hilsen ham der ikke lavede dagens gode gerning ud over risengrød i går, og det var ikke engang på husmoder måden :genert:

Jeg lavede frikadeller efter din opskrift....Og de blev MEGA gode....Og jeg føler mig faktisk så overskudsagtig i den anledning, at jeg kan dele ud af det.... :preggo2: :preggo2:
2
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 251
Likede indlæg: 4117

Indlægaf Persnikedy » 5. sep 2016, 12:41

Jeg er igang med at lave diverse til at fylde fryseren.

Gryderet med paprika og svinekød (længest væk) tilsættes sener cocktail pølser og væsken fra 2 glas champion. Måske endda en champion eller 2...

Tættest på er en gryde med bolognese, eller ind til videre er det 2 pakker bacon, 1,2 kilo hakket kød, 1 kilo gulerod, en stor knoldselleri, 1 kilo løg og 7 fed hvidløg. Jeg har lige inden jeg satte mig her tilsat en halv flaske rødvin, ladet det dampe af og tilsat 2,5l knuste tomater.

Så er der både til lasagne og fryseren!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 251
Likede indlæg: 4117

Indlægaf Persnikedy » 5. sep 2016, 12:46

I tilfælde af at sovsen koger over så kan jeg jo gøre en anden husmor ting som jeg ellers havde udsat... gulvvask
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 254
Likede indlæg: 4239

Indlægaf Flora » 5. sep 2016, 12:48

Jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvordan man laver risengrød på en måde der ikke er husmoderlig med mindre man køber den færdig, men så kan det vel næppe kaldes at lave det? :gruble:

Enlighten me please :blomst:
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1149
Likede indlæg: 6745

Indlægaf Wizzze » 5. sep 2016, 12:56

Flora skrev:

Jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvordan man laver risengrød på en måde der ikke er husmoderlig med mindre man køber den færdig, men så kan det vel næppe kaldes at lave det? :gruble:

Husmoder måden er at koge ris og mælk op, og så pakke gryden væk i sengen pakket ind i dynen nogle timer.
Den hurtige ikke husmoderlige måde, er bare at koge op, og så lade gryden stå og små simre på lavt blus i små 3 kvarter.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 254
Likede indlæg: 4239

Indlægaf Flora » 5. sep 2016, 13:02

Wizzze skrev:
Flora skrev:

Husmoder måden er at koge ris og mælk op, og så pakke gryden væk i sengen pakket ind i dynen nogle timer.
Den hurtige ikke husmoderlige måde, er bare at koge op, og så lade gryden stå og små simre på lavt blus i små 3 kvarter.

Ah ok. Jeg synes nu begge metoder er husmoderlige og noget man gerne må blære sig med. Men jeg er så også pænt udfordret på risengrødsområdet :genert:
0
Debattens sødeste :engel:
Akehurst2
Kort karma: 272
Likede indlæg: 4527

Indlægaf Akehurst2 » 5. sep 2016, 13:20

Jo tak - mine husmoderbedrifter ud i madlavning på det seneste fordeler sig således:

Fredag: Mand lavede mad
Lørdag: Mand hentede take away
Søndag: Mand inviterede på restaurant.

:tie: :tie:
6
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1124

Indlægaf Torn » 5. sep 2016, 13:25

Jeg koger hønsekødssuppe på en rigtig kylling. Normalt køber jeg mig fra det.
0

Tilbage til "Mad og drikke"