Charlie Hebdo over stregen (igen)??

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 178
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 2451

Re: Charlie Hebdo over stregen (igen)??

Indlægaf Purple Haze » 4. sep 2016, 12:57

Så længe tegningen står alene, så er den hjerteløs, over enhver grænse for anstændighed og jeg bliver vred på ofrenes vegne. Og ville blive rasende hvis jeg havde relation til nogen af ofrene. Dybt respektløs er hvad den er.

Når konteksten kommer med som beskrevet her, så kan jeg godt se at den kan biddrage til relevant debat.

Problemet er så mener jeg at tegningen, hvis den skulle være god, skulle kunne stå alene og det kan den ikke. Så nu er den bare respektløs og uanstændigt.

Og beklager, for dødsfald er altid tragiske og terrorangreb aldrig i orden, men så kan jeg bedre forstå at de blev mål for terror - og min sympati for bladet (ikke de individuelle ofre) er forsvundet.
4
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Akehurst2
Kort karma: 325
Likede indlæg: 5691

Indlægaf Akehurst2 » 4. sep 2016, 14:49

Jeg forstår ikke, at man har kunnet undgå at se al debatten og utilstrækkelig jordskælvssikring i Italien ovenpå det seneste jordskælv.

Jeg synes tegningen er et virkelig fint eksempel på satire, der udstiller magthaverne.
2
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1001

Indlægaf lulu-p » 4. sep 2016, 14:58

Jeg synes der har været meget fokus på byggesjusk og i hvilket omfang mafiaen har været involveret..og hvordan man prøver at undgå at få mafiaen involveret i genopbygningen. Det er en grum tegning, som beskriver en grum virkelighed. Satire skal altid læses i kontekst.
4
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2253

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 4. sep 2016, 15:31

Jeg har ikke de fjerneste problemer med "too soon" eller "usmageligt" generelt. Min egne præferencer er langt hårdere end dét CH har lavet, og jeg mener at ALT er tilladt, når det gælder hvem og hvad man vil lave sjov om.

Men jeg har svært ved at se at den konkrete tegning skulle være morsom? Jeg synes den er lige så mormor-agtig kedelig som satiretegningerne i "Familiejournalen".
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 106
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1660

Indlægaf landsbytossen » 5. sep 2016, 14:59

Jeg hørte lidt på P1 i dag.
Nogle madproducenter har siden jordskælvet solgt produkter opkaldt efter de jordskælvsramte områder. Officielt for at samle penge ind. (Man kan godt mistænke dem for, de kun er interesseret i markedsføring i egen interesse)
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"