Føler verden er imod mig

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
gnostic
Kort karma: 83
Likede indlæg: 188

Re: Føler verden er imod mig

Indlægaf gnostic » 4. sep 2016, 12:56

vUlpeS skrev:Du misser en takt i bar 10 i "Journey to the World's End". - Eller er det mig, der ikke kan tælle ordentligt?

Det skulle jeg helst ikke, da det er indsat meget stringent (dvs. ikke spillet, men indskrevet som MIDI). Jeg har møjsommeligt siddet og klikket tonerne ind i programmet, istedet for at spille det.
0
Brugeravatar
vUlpeS
Kort karma: 141
Geografisk sted: Bagest i køen
Likede indlæg: 1405

Indlægaf vUlpeS » 4. sep 2016, 12:57

gnostic skrev:
vUlpeS skrev:Der er meget, der peger på at antallet af subscribers stiger eksponentielt, når man først har fået fat. Folk skal jo lige have lov at opdage, at kanalen eksisterer.

Jeg har lavet et edit på det citerede, der måske kan understrege, hvor odiøst det er at slås med vindmøller på youtube :)

For en måneds tid siden blev jeg spurgt til om "The Pumper Jones Tabletop Gaming Network" måtte bruge mit musik til deres brætspils-anmeldelser, hvilket jeg sagde ja til, mod at jeg får henvisninger til min YT-kanal. Der er ikke sket meget endnu.

For et halvt års tid siden blev noget af mit musik fra 2010 brugt i en polsk dokumentar om kristendommens indførsel i Polen i 900-tallet.
Igen, mod kreditering med henvisning til min youtube-kanal.

Mit musik er også blevet brugt af Naturpark Åmosens lille film om Undløse Kirke og Unionsmesteren for et par år siden.

Men er det success? Selvfølgelig er jeg glad for at folk kan bruge det jeg laver. I det mindste føler jeg ikke at det er bare er "tidsfordriv" (som kryds-og-tværs) det jeg laver. Men en større success er det jo heller ikke.

Det er da noget, man skal fejre, sådan noget! Ikke noget, man skal være trist over.

Jeg lever stadig højt på dengang der var en gut, der ved et uheld kom til at hente noget af mit hjemmelavede på Limewire. det har han fanmar godt af, hahaha!
0
- That keen, tingling sense of danger which is so often mistaken for male arousal.
Brugeravatar
vUlpeS
Kort karma: 141
Geografisk sted: Bagest i køen
Likede indlæg: 1405

Indlægaf vUlpeS » 4. sep 2016, 12:58

gnostic skrev:
vUlpeS skrev:Du misser en takt i bar 10 i "Journey to the World's End". - Eller er det mig, der ikke kan tælle ordentligt?

Det skulle jeg helst ikke, da det er indsat meget stringent (dvs. ikke spillet, men indskrevet som MIDI). Jeg har møjsommeligt siddet og klikket tonerne ind i programmet, istedet for at spille det.

Så er det bare mig, der ikke kan tælle. Undskyld forstyrrelsen :)
0
- That keen, tingling sense of danger which is so often mistaken for male arousal.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5862

Indlægaf Dikus » 4. sep 2016, 13:00

gnostic skrev:
vUlpeS skrev:Der er meget, der peger på at antallet af subscribers stiger eksponentielt, når man først har fået fat. Folk skal jo lige have lov at opdage, at kanalen eksisterer.

Jeg har lavet et edit på det citerede, der måske kan understrege, hvor odiøst det er at slås med vindmøller på youtube :)

For en måneds tid siden blev jeg spurgt til om "The Pumper Jones Tabletop Gaming Network" måtte bruge mit musik til deres brætspils-anmeldelser, hvilket jeg sagde ja til, mod at jeg får henvisninger til min YT-kanal. Der er ikke sket meget endnu.

For et halvt års tid siden blev noget af mit musik fra 2010 brugt i en polsk dokumentar om kristendommens indførsel i Polen i 900-tallet.

Mit musik er også blevet brugt af Naturpark Åmosens lille film om Undløse Kirke og Unionsmesteren for et par år siden.

Men er det success? Selvfølgelig er jeg glad for at folk kan bruge det jeg laver. I det mindste føler jeg ikke at det er bare er "tidsfordriv" (som kryds-og-tværs) det jeg laver. Men en større success er det jo heller ikke.

Det er da HELT VILDT flot!!!
5
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4228

Indlægaf Flora » 4. sep 2016, 13:20

Gnostic, jeg tror dit største problem i det her er at du har tendens til at fokusere på det negative frem for det positive. Det virker som om, at selvom mange af os herinde giver dig positive tilkendegivelser, du får likes på din YouTube-kanal og der er næsten 400 der følger dig derinde, så skal der ikke mere end én negativ kommentar til at overbevise dig om at din musik er noget lort og alle os der siger vi kan lide det lyver eller at der garanteret findes en masse der heller ikke kan lide det, men bare ikke siger det.

Tilsvarende med de ting din musik er blevet brugt til. Frem for at glæde dig over at nogen har fundet din musik god nok til de havde lyst til at bruge den i deres film eller spil, så vælger du at fokusere på det negative i at der ikke er flere der har brugt den.

Jeg ville virkelig ønske du kunne lære at glæde dig mere over de mennesker der faktisk godt kan lide din musik. Vær dog glad for at der er 400 mennesker der ønsker at abonnere på din kanal. Det er der sgu mange der ikke er i stand til at opnå. Vær glad for de positive tilkendegivelser du får herinde i stedet for at smide det hele på gulvet bare fordi en eller anden tilfældig idiot har sagt noget negativt. Og vær dog stolt af at din musik er blevet brugt i film og spil. Det er da vildt sejt sådan noget og langt mere succes end så mange andre har med deres musik!
3
Debattens sødeste :engel:
Smiling_Goat
Kort karma: 460
Likede indlæg: 5864

Indlægaf Smiling_Goat » 4. sep 2016, 13:28

Dikus skrev:
gnostic skrev:

Ja, jeg synes da egentligt også det er ret sejt.

Bare af nysgerrighed: Hvad skal der til, før du ser det som en succes?

Jeg tror rigtig meget af din følelse af at være prygelknabe osv. handler om hvordan du ser verden, og ikke hvordan verden ser dig. Jeg tror umiddelbart, du tillægger de negative røster og oplevelser væsentlige mere værdi end de positive, og jeg tror, det er derfor, du føler, verden er imod dig.

Jeg tror også, det er meget naturligt at blive fastholdt i en slags negativ tankespiral, hvis man først er kommet ind i den. Alt man hører bliver lige forsøgt analyseret mhp. at finde ud af hvad afsenderen egentligt mener. Det jeg skriver ovenover kan måske fx ses som, at jeg siger, verden ikke har noget imod dig = du er okay, eller at du har misforstået verden = du er ikke okay (jeg mener i øvrigt det første.)

Hvis du går ud i verden med en tro på, at den vil skade dig, er du også mere tilbøjelig til tro alle handlinger bunder i dette ønske er min formodning.

Jeg ville nok tale med en psykolog, hvis jeg var dig. Forsøge at få hjælp til at anskue verden og mennesker fra en anden vinkel. Den og vi er ikke dine fjender. Tværtimod vil jeg godt vædde med, at langt størstedelen af os vil dig det allerbedste.
2
gnostic

Indlægaf gnostic » 4. sep 2016, 13:45

Flora skrev:Gnostic, jeg tror dit største problem i det her er at du har tendens til at fokusere på det negative frem for det positive. Det virker som om, at selvom mange af os herinde giver dig positive tilkendegivelser, du får likes på din YouTube-kanal og der er næsten 400 der følger dig derinde, så skal der ikke mere end én negativ kommentar til at overbevise dig om at din musik er noget lort og alle os der siger vi kan lide det lyver eller at der garanteret findes en masse der heller ikke kan lide det, men bare ikke siger det.

Tilsvarende med de ting din musik er blevet brugt til. Frem for at glæde dig over at nogen har fundet din musik god nok til de havde lyst til at bruge den i deres film eller spil, så vælger du at fokusere på det negative i at der ikke er flere der har brugt den.

Jeg ville virkelig ønske du kunne lære at glæde dig mere over de mennesker der faktisk godt kan lide din musik. Vær dog glad for at der er 400 mennesker der ønsker at abonnere på din kanal. Det er der sgu mange der ikke er i stand til at opnå. Vær glad for de positive tilkendegivelser du får herinde i stedet for at smide det hele på gulvet bare fordi en eller anden tilfældig idiot har sagt noget negativt. Og vær dog stolt af at din musik er blevet brugt i film og spil. Det er da vildt sejt sådan noget og langt mere succes end så mange andre har med deres musik!

Lige for at rydde eventuelle misforståelser af vejen (og beklager hvis jeg ikke får svaret på alle kommentarer her):

1. Jeg mener på ingen måde, at jer der giver mig positive tilkendegivelser på mine værker, lyver eller "bare siger noget". Jeg tror på i mener det oprigtigt. Jeg mener det må foreligge en misforståelse her. Jeg har ingen intentioner om at anklage jer for at lyve. Overhovedet!

2. Jeg glæder mig over at der er andre der kan bruge mit musik. Jeg ville bare ønske mine værker (ikke migselv, men mine værker) bliver mere kendt.

Men måske det hele er tilbage til "konen i muddergrøften" som jeg oprettede en tråd om forleden dag...

Beklager, men jeg kan ikke lige overskue at svare alle lige nu, måske senere. Jeg ville bare rydde den værste misforståelse af vejen.
0
gnostic

Indlægaf gnostic » 4. sep 2016, 13:47

Smiling_Goat skrev:
Dikus skrev:
gnostic skrev:

Ja, jeg synes da egentligt også det er ret sejt.

Bare af nysgerrighed: Hvad skal der til, før du ser det som en succes?

Jeg tror rigtig meget af din følelse af at være prygelknabe osv. handler om hvordan du ser verden, og ikke hvordan verden ser dig. Jeg tror umiddelbart, du tillægger de negative røster og oplevelser væsentlige mere værdi end de positive, og jeg tror, det er derfor, du føler, verden er imod dig.

Jeg tror også, det er meget naturligt at blive fastholdt i en slags negativ tankespiral, hvis man først er kommet ind i den. Alt man hører bliver lige forsøgt analyseret mhp. at finde ud af hvad afsenderen egentligt mener. Det jeg skriver ovenover kan måske fx ses som, at jeg siger, verden ikke har noget imod dig = du er okay, eller at du har misforstået verden = du er ikke okay (jeg mener i øvrigt det første.)

Hvis du går ud i verden med en tro på, at den vil skade dig, er du også mere tilbøjelig til tro alle handlinger bunder i dette ønske er min formodning.

Jeg ville nok tale med en psykolog, hvis jeg var dig. Forsøge at få hjælp til at anskue verden og mennesker fra en anden vinkel. Den og vi er ikke dine fjender. Tværtimod vil jeg godt vædde med, at langt størstedelen af os vil dig det allerbedste.

Til det markerede:

Tusind tak!

:)
1
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 4. sep 2016, 14:08

gnostic skrev:
landsbytossen skrev:Du er ikke fair overfor dem, der på denne debat har givet dig god kritik på din musik. Deres mening er lige så meget værd, som dem, der ikke kan lide musikken.

Undskyld, det gav jeg ikke nok eftertanke. Naturligvis er der nogle her fra debatten, hvis ikke alle i skrivende stund, som har givet mig god kritik/ros/konstruktiv kritik.

Men jeg har stadig fornemmelsen af, at det er et fåtal ud af den store verden.

Men Gnostic sådan er verden. Alle vil aldrig kunne lide én, det kan du ikke ændre. Det er følelsen i dig du skal have bearbejdet så du i stedet for at koncentrere dig om at gøre alle tilfredse selv lærer at være tilfreds med dem som kan lide dig. Det er spild af tid du aldrig får dig igen at arbejde på alle skal kunne se det fantastiske i din musik, i dig som menneske, dine holdninger osv.

Det er en kæmpe klichè, men den holder synes jeg - "Du kan ikke ændre verden, men du kan ændre din måde at anskue den på".
4
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 251
Likede indlæg: 4095

Indlægaf Persnikedy » 4. sep 2016, 19:26

Husk: Selv engle er hadet af dæmoner.

Klø på med det du holder af
2
Fab-Yule-Ous
gnostic

Indlægaf gnostic » 4. sep 2016, 21:30

ShuruQ skrev:
gnostic skrev:
landsbytossen skrev:Du er ikke fair overfor dem, der på denne debat har givet dig god kritik på din musik. Deres mening er lige så meget værd, som dem, der ikke kan lide musikken.

Undskyld, det gav jeg ikke nok eftertanke. Naturligvis er der nogle her fra debatten, hvis ikke alle i skrivende stund, som har givet mig god kritik/ros/konstruktiv kritik.

Men jeg har stadig fornemmelsen af, at det er et fåtal ud af den store verden.

Men Gnostic sådan er verden. Alle vil aldrig kunne lide én, det kan du ikke ændre. Det er følelsen i dig du skal have bearbejdet så du i stedet for at koncentrere dig om at gøre alle tilfredse selv lærer at være tilfreds med dem som kan lide dig. Det er spild af tid du aldrig får dig igen at arbejde på alle skal kunne se det fantastiske i din musik, i dig som menneske, dine holdninger osv.

Det er en kæmpe klichè, men den holder synes jeg - "Du kan ikke ændre verden, men du kan ændre din måde at anskue den på".

Jeg må altså indrømme, at lige præcis dét indlæg fra dig faktisk satte tanker igang i mig hele aftenen. Lige siden jeg læste det.
Det er så sandt. Og så alligevel så forunderligt.

Dit indlæg har sat større tanker igang hos mig, end du måske ved...
(og her tænker jeg ikke på klichéen).
6
Brugeravatar
Guru
Kort karma: 0
Likede indlæg: 6

Indlægaf Guru » 5. sep 2016, 15:42

vUlpeS skrev:Det er dit ego, der boller dig. Slå det ihjel.

Ja, egoet kan være din værste fjende, men det kan godt lade sig gøre at fjerne det. Det er ikke nemt, men det kan læres. Første skridt på vejen er at erkende at det ikke eksistere.
0
“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way” – Alan Watts.
Brugeravatar
Guru
Kort karma: 0
Likede indlæg: 6

Indlægaf Guru » 5. sep 2016, 16:45

Du mener hele verden er imod dig, men verden kan ikke være imod dig. En lektie jeg først lærte relativ sent i livet, det var at man selv skaber sin verden. Man er selv verdenen. Det lyder selvcentreret men behøver ikke at være det.

Hvis jeg var dig ville jeg glemme dårlige oplevelser fra fortiden fuldstændig. Det kan jeg sagtens sige, tænker du nok, og det er da heller ikke noget man gør fra den ene dag til den anden. Men fortiden findes IKKE!! Kun i dit hoved! Den fortid du HUSKER er helt unik for netop dig, men den er med til at skabe din fremtid. Man kan lære at se verdenen på forskellige måder. For de fleste af os sker det ubevidst. Men det kan også gøres bevidst. Det der er vigtigt at forstå er at fortiden udelukkende er din egen, og at der reelt kun eksistere NU! Det der påvirker dit humør er de ting du vælger at tænke på fra fortiden, og dit humør er med til at påvirke den måde du tænker om ting fra fortiden, og husk at dine tanker ALTID drejer sig om noget fra fortiden. Så det kan blive en ond cirkel hvis man ikke er bevidst om det. Dit humør er samtidig med til at skabe den måde du påvirker verdenen på. Den måde du møder folk på har en effekt på dem, ligemeget om de kender dig eller ej.

Når folk ikke kan lide noget du siger, gør, eller har lavet, så er det vigtigt at tænke på at der var en grund til at du gjorde som du gjorde. De behøver ikke forstå din grund. Det vigtigste er at du selv forstod hvorfor, men det ikke ensbetydende med at de ikke har ret i hvad end de skulle have at sige om det. Det kaldes selvrespekt. Hvis du har lavet et stykke musik, som du synes lyder pisse godt, så er det vigtigt at huske at du synes det lyder pisse godt når du hører det, men det er ikke ensbetydende med at andre synes det samme. Der findes teorier om hvordan man sammensætter et godt stykke musik, men det betyder ikke, at man bare kan følge alle regler fra teorien og så synes alle automatisk det fedt. Igen, vores oplevelse og opfattelse af ting er i høj grad baseret på følelser, som vi måske ikke er helt bevidste om i øjeblikket. Det er vigtigt at forstå at ALLE folk lever i deres egen lille helt unikke verden, men at vi, som konsekvens af vores syn på verdenen, kan have større eller mindre empati med hindanden.

Det er muligt at vælge hvordan vi ser verdenen hver eneste dag. Men det kræver en erkendelse af at det er muligt.

Vi kan vælge om en gråvejrs dag skal være trist og kedelig, eller smuk som en solnedgang. En solnedgang kan på samme måde også være total ligegyldig og hverdags agtig. Mange synes dog en solnedgang er utrolig smuk, fordi de er vant til gråvejr, eller bare ligegyldig blå himmel, og ikke længere værdsætter det så meget. Så det handler også lidt om vane.

Vi kan også vælge, hvordan vi ser andre folk. Er folk vi ikke kender særlig godt, som udgangspunkt på lige fod med os selv, eller skal du lige se dem an først? Hvis du mener det første, så vil du også automatisk være mere afslappet og venlig overfor dem, og du skal være uheldig at møde et såkaldt "dumt svin", hvis det ikke er gengældt. Hvis det er det sidste, så frastøder du lidt efter lidt folk.

Dine meninger betyder også noget for folks opfattelse. Hvis du generelt har meninger, der er meget negative eller meget negative over for bestemte synspunkter, så vil der være nogen som ikke kan lide dig.

Det var hvad jeg havde at sige for nu.

Cheer up buddy!
0
“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way” – Alan Watts.
Brugeravatar
Corvida
Kort karma: 2
Likede indlæg: 91

Indlægaf Corvida » 5. sep 2016, 16:51

Jeg har fulgt lidt med på sidelinjen og måtte lige ind og høre din musik, Gnostic. Jeg synes, at det er meget smukt. Det bliver bestemt ikke sidste gang, jeg går ind og lytter til det. Selvfølgelig skal du da blive ved!

Til din følelse af, at verden er imod dig: jeg tror på, at man får det tilbage, som man sender ud. Hvis man går rundt og signalerer, at man er forkert og værdiløs, så skal verden også nok behandle én som sådan. Hvis man i stedet møder verden med lidt mere fandenivoldskhed og en udstråling der siger "jeg er stolt af mig selv og mine værker; jeg tror på min egen skaberkraft", så tror jeg faktisk, at det gør en reel forskel. Det er i hvert fald min egen erfaring. Jeg kommer fra en socialt udsat familie, hvor man generelt havde tendens til at se sig selv som ofre for et ondt samfund. Som barn og ung forstod jeg aldrig, hvorfor jeg blev mobbet, aldrig følte mig anderkendt, osv., når nu jeg syntes, at jeg kæmpede så hårdt for at bryde den sociale arv. Det er først som voksen, nu hvor jeg har ændret min tilgang til verden (og først dermed for alvor brudt den sociale arv), at jeg kan se, at jeg var et oplagt offer, fordi jeg stadig forventede at verden ville mig det værste. Omverdenen ændrede først holdning til mig, da jeg ændrede holdning til mig selv. Hvis du generelt tror på, at det du laver har værdi, så bliver al kritik enten konstruktiv og hjælpsom eller ligegyldigt vrøvl, som du uden videre kan smide væk.

Du skriver et sted, at du ønsker at din musik blev mere kendt. Hvad gør du for at promovere den? Beklager, hvis du allerede har forklaret dette, og jeg har overset det, men jeg tænker, at du måske skal tænke mere i, hvordan du kan skabe opmærksomhed omkring din musik på nye måder?

Held og lykke!
0
gnostic

Indlægaf gnostic » 6. sep 2016, 12:12

Bad Samaritan skrev:Hvad Vulpes skriver er vigtigt! Jeg ved godt det ikke er ego, men det dér "de er allesammen efter mig"-noget, som spiller ind - men læg det på hylden og/eller lad HELT være med at svare folk negativt. Det er seriøst en karrierestopper - og jeg lover dig, at en eller anden dag lader du det gå ud over én, som kunne have hjulpet dig videre istedet.

Mht. tempoet så blev Rom ikke bygget på en dag. Du har allerede tæt på 400 abonnementer, og det er rigtig fint. Tro mig, jeg ved alt om, hvor hårdt og ikke særlig opbyggeligt det er kun at se lejlighedsvise abonnenter poppe op. Men det fede ved youtube er, at når du krydser de 2.000-ish abonnementer, så går det pludselig også meget stærkere, i og med at eksponeringen bliver meget større. Men her er et par ting, du kan gøre for at forbedre oddsene lidt:

1). Sæt dig grundigt ind i "tagging" - altså de søgeord, du knytter til dine uploads. Her har du feks ingen tags (så vidt jeg kan se), hvor det ville være oplagt med kompositionens navn, nogle stikord til hvor inspirationen kom fra, eller andet som får dig til at poppe op, når folk søger på alt muligt. Tro mig, god tagging er forskellen på et par hundrede og et par tusinde abonnenter, og der er oceaner af guides på youtube til, hvordan du gør.

2). Allier dig med andre kreative sjæle. Jeg kender feks en guldsmed, som gerne vil have at jeg laver en video af ham, mens han smeder en ring - og her kunne du feks bede mig om at bruge din musik, mod at blive nævnt med credits til gengæld. Igen er tagging din (og min vens) ven, når I sammen kreerer noget større, som får flere views. Der er også tonsvis af andre muligheder. Gamere, bloggere, spilanmeldere, livestreamere af ALT muligt shit - mindcraft, brodering, kunstmaling og what the fuck not - som allesammen skriger efter free-to-use musik med den dér personlige vinkel, der passer lige til deres stuff.

3). Brug andre sites også! Steder som Soundcloud og (senere hen når du får vind i sejlene) Bandcamp. Det fede ved steder som Soundcloud, og nogle af de mere flippede steder, hvor krea-typerne hænger ud er, at du vil møde langt flere ligesindede, og folk er generelt LANGT mere konstruktive i deres approach (youtube kan virkelig være en menneskelig mødding engang imellem) - og på Soundcloud er der også en fed feature, som tillader folk at kommentere på særlige steder i hvert track, så at du kan arbejde mere i dybden med kritikken.

... og hey, det er da HERREMEGET succes at din musik er blevet brugt til både film og spil! Tro mig, det er sgu ikke alle, der bliver det - og slet ikke i begyndelsen med så "få" abonnementer. At slå igennem er benhårdt arbejde, men slet ikke umuligt. Det kræver bare tid, tålmodighed og vedholdenhed. Det første har du masser af (er det mit indtryk). Det er det sidste, du skal arbejde med. :)

1. Jeg skal så afgjort have lært at tagge. Jeg ved dog ikke hvordan man laver god tagging. Kan man få en guide til det?

2. Jeg forsøger i øjeblikket at stable et samarbejde op sammen med en kendt musiker og multikunstner. Jeg har allerede lidt kørende, men jeg vil gerne fortsætte det, men det kommer helt an på ham multikunstneren (jeg vil ikke opgive navnet) om han også vil, jeg vil ihvertfald gerne.

3. Jeg bruger allerede Soundcloud.

Jeg går sådan og dagdrømmer om at der på "magisk" vis træder en flok forretningsmænd og store produktionsselskaber frem og tilbyder mig en kontrakt hvor jeg kan få løbende royalties, eller alternativt, royalties kombineret med en overgang fra almindelig overførselsindkomst til kunstnerstøtte (som rent faktisk er lavere) og på den måde vriste mig fri af det offentlige (ihvertfald hvad angår økonomi) og blive "selvhjulpen" økonomisk set, og leve af mit musik.

At mit dagdrømmeri skulle være realistisk, er der ingen der har sagt...
0

Tilbage til "Livets forhold"