Dine hadeord og -udtryk...

Lad os spise farmor. Diskutér vigtigheden af korrekt kommatering og andre sproglige finurligheder her.
Brugeravatar
Mulan
Kort karma: 341
Likede indlæg: 2663

Re: Dine hadeord og -udtryk...

Indlægaf Mulan » 9. apr 2016, 21:41

HappyPaww skrev::lol: Den her artikel rammer hovedet på sømmet:
http://www.b.dk/kultur/poelsesnakker-du ... -disse-ord

Jeg synes, at hun lyder som en sur, indebrændt og små-anal kone. Hun tager i øvrigt fejl angående hvordan man bruger ordet evidens og evidensbaseret videnskab. Ved evidens er der belæg eller dokumentation for den hypotese eller teori, man vil underbygge, hvorimod hvis noget er bevist, så har man påstået, at man har fundet sandheden. Sidstnævnte bruges ikke inden for videnskab og hvis det gør, så er det typisk en alarmklokke for noget halvgustent pseudovidenskab, højst sandsynligt krydret med videnskabelig cherrypicking. Det sidste har jeg evidens for, men jeg kan ikke bevise det. :gammel:
1
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2222

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 9. apr 2016, 21:53

HappyPaww skrev:Godt nok på engelsk, men folk der skriver i en mail: "Nice to e-meet you" :badr:

Det korrekte svar er "go e-fuck off".
2
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Hønsekræmmeren
Kort karma: 13
Geografisk sted: 4711, Tørre-Røvelse Overdrev
Likede indlæg: 271

Indlægaf Hønsekræmmeren » 12. apr 2016, 16:14

Jeg får lidt hvide knoer når nogen udtaler bynavnet 'Holstedbro'.. :mellow:

- eller 'Frederikcia'..

- grrr! ;)
1
'Det er aldrig for sent at leve lykkeligt til sine dages ende'...
Brugeravatar
Suzan
Kort karma: 9
Likede indlæg: 194

Indlægaf Suzan » 12. apr 2016, 17:39

"Gå viralt"

Nøøij som det udtryk irriterer mig!
Jeg kommer altid til at tænke på noget med en oral virus.....der må da findes et andet udtryk for at noget er meget udbredt på nettet :ad!:
2
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 541
Likede indlæg: 6509

Indlægaf dgd2007 » 12. apr 2016, 21:04

Hønsekræmmeren skrev:Jeg får lidt hvide knoer når nogen udtaler bynavnet 'Holstedbro'.. :mellow:

- eller 'Frederikcia'..

- grrr! ;)

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg har vist altid sagt "Frederetcia". Kan det gå an? :genert:
1
Brugeravatar
Hønsekræmmeren
Kort karma: 13
Geografisk sted: 4711, Tørre-Røvelse Overdrev
Likede indlæg: 271

Indlægaf Hønsekræmmeren » 13. apr 2016, 17:26

Fyrst Eberhard skrev:"Webinar"

Hvilken øje/øre-bæ. Jeg overvejer at begynde at bruge det som en nedsættende betegnelse i stedet. Det kunne passende være den danske betegnelse for en troll; "sikke en webinar!"

Med en koordineret indsats, kan vi måske på den måde bevirke, at det mister sin oprindelige betydning.

Ja, den er slem! - Jeg havde faktisk for nyligt den store ære at blive inviteret til et sådant 'webinar' af min bank, Nykredit..

- et eller andet sted bekom det mig vel - at ligge henslængt i Chesterfield'en i bar røv og viklers - og blive dygtiggjort udi hvordan mine arvinger sikkert en dag vil rives og skændes som sindssyge for at få fingrene i mine gamle 'The Band'-vinyler, ca. 1480 Kroner, mit fiskegrej - og ikke mindst mappen med mine hemmelige opskrifter på hjemmelavet pickles..

- på den anden side var det sgu liiidt sært, da den nydelige slipseklædte knægt på skærmen pludselig stirrede mig i øjnene på sådan en underlig 'Stein Bagger-agtig' måde - og tilbød:

'Har du arveretlige spørgsmål til panelet i webinaret, kan du chatte med os fra nu af'...

- jeg forlod 'salen' - blev på sofaen - og smed noget gammelt Lou Reed på den mindst ligeså gamle Lenco...
3
'Det er aldrig for sent at leve lykkeligt til sine dages ende'...
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 347
Likede indlæg: 8723

Indlægaf Fyrst Eberhard » 13. apr 2016, 18:06

Hønsekræmmeren skrev:
Fyrst Eberhard skrev:"Webinar"

Hvilken øje/øre-bæ. Jeg overvejer at begynde at bruge det som en nedsættende betegnelse i stedet. Det kunne passende være den danske betegnelse for en troll; "sikke en webinar!"

Med en koordineret indsats, kan vi måske på den måde bevirke, at det mister sin oprindelige betydning.

Ja, den er slem! - Jeg havde faktisk for nyligt den store ære at blive inviteret til et sådant 'webinar' af min bank, Nykredit..

- et eller andet sted bekom det mig vel - at ligge henslængt i Chesterfield'en i bar røv og viklers - og blive dygtiggjort udi hvordan mine arvinger sikkert en dag vil rives og skændes som sindssyge for at få fingrene i mine gamle 'The Band'-vinyler, ca. 1480 Kroner, mit fiskegrej - og ikke mindst mappen med mine hemmelige opskrifter på hjemmelavet pickles..

- på den anden side var det sgu liiidt sært, da den nydelige slipseklædte knægt på skærmen pludselig stirrede mig i øjnene på sådan en underlig 'Stein Bagger-agtig' måde - og tilbød:

'Har du arveretlige spørgsmål til panelet i webinaret, kan du chatte med os fra nu af'...

- jeg forlod 'salen' - blev på sofaen - og smed noget gammelt Lou Reed på den mindst ligeså gamle Lenco...

Det lyder ækelt. Som at fjerne fæces fra øjenkrogen.

Chesterfield, bar røv, hjemmelavet pickles og gammelt Lou Reed, lyder derimod fabelagtigt, synes jeg.
2
Peace!
Brugeravatar
Lisva
Kort karma: 23
Likede indlæg: 570

Indlægaf Lisva » 13. apr 2016, 19:35

"At gå med" anvendt ift. at vælge noget. Mads Steffensen siger det konstant i Kender du Typen, og jeg synes simpelthen, at det lyder så irriterende. "Går du med den røde eller den grønne bil?"
3
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1166
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 10848

Indlægaf 2SHY » 13. apr 2016, 19:41

"At lave et barn på" :tie:
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 17977

Indlægaf Dirtylittledevil » 14. apr 2016, 06:52

Jeg har lige pludselig fået nok af udtrykket "Den mentale værktøjskasse"
2
How people treat you is their karma; how you react is yours.
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 347
Likede indlæg: 8723

Indlægaf Fyrst Eberhard » 14. apr 2016, 08:02

"Overskudsagtig"

Det sætter os andre i et unødvendigt dovent lys, og så er det desuden bare irriterende.
2
Peace!
LaScrooge
Kort karma: 402
Likede indlæg: 3440

Indlægaf LaScrooge » 17. apr 2016, 11:11

Hønsekræmmeren skrev:- 'ja, og så var vi en uge i sommerhus på Skagen'...

- nogenlunde lige så korrekt som hvis jeg havde været en tur i Bilka ' Slagelse'...

:gruble:

Er det ikke fordi Skagen ligger ude på spidsen og ikke inde i landet, at nogen tænker det sådan, tror du? Skagen er vel nærmest en landtange og sådan en tager man ud på inde fra landet.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 898
Likede indlæg: 14094

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. apr 2016, 11:16

"Kysse på"
Jeg kan ikke rigtig forklare hvorfor, men udtrykket irriterer mig virkelig.
3
Beetles and eggs and blues and pour a little everything else - Cocteau Twins
Brugeravatar
paint
Kort karma: 205
Likede indlæg: 6438

Indlægaf paint » 17. apr 2016, 11:54

Apropos 'på' (Skagen) – så bliver jeg voldsomt irriteret, når visse folk i TV(som regel folk med rødder i det vestlige Danmark) fx.siger ”på Bredgade”. I København, hedder det 'i' Bredgade. Med andre ord: 'i' en gade og 'på' en vej (eneste undtagelser er de store gennemgående gader fx Vesterbrogade, Nørrebrogade etc)

Det hedder i øvrigt heller ikke nede PÅ Nyhavn. Før i tiden, kunne man altid spotte en jyde, på den forkerte anvendelse af 'på' om gader. Men det lader til at det har bredt sig. Hvis man virkelig vil få mig til at skære tænder, skal man bare, efter 'forkert' brug af 'på', sige Midtbyen (når man er i København) ;)
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1951

Indlægaf Velvet-Goldmine » 18. apr 2016, 13:17

GNAVEGRØNT!!

Det er nok det grimmeste meget brugte ord lige pt. Det lyder som noget der foregår med åben mund, højlyst smasken, spyt flyvende til alle sider og fare for at æde sig vej ned til albuen - hold OP med det, blev der sagt!
Hvad i alverden er der pludselig galt med feks. grøntsagsstænger?
15

Tilbage til "Sprog"