Påsken 2017 - hvor

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10154

Re: Påsken 2017 - hvor

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. sep 2016, 00:46

Hvis I har tænkt på Grækenland og valgt det fra igen pga. det religiøse, er det værd at vide, at deres påske falder anderledes end vores.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 230
Likede indlæg: 2446
Kontakt:

Indlægaf Annione » 11. sep 2016, 06:52

Det er meget muligt vi ses, hvis I kommer til Malta der. Der er ikke umiddelbart strand-varmt, men dejligt vejr til at gå rundt i.
0
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4271

Indlægaf Rapfisk » 11. sep 2016, 07:21

Wizzze skrev:
Budapest har den fordel at de har varme kilder, så selvom vejret ikke er optimalt i april, så er den også med på vores liste, ligsom nu Cypern, Malta, Malaga, Madeira og Marokko. Malaga og Madeira er vi lidt usikre på, jvf. påsken og det religiøse, men er gået i gang med at undersøge. Men flere gode ideer er velkomne.

Malta ville jeg være bekymret for i forbindelse med påsken. De er ret religiøse, og jeg mener, de er katolikker?
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 349
Likede indlæg: 3455

Indlægaf Ballademager » 11. sep 2016, 11:35

Rapfisk skrev:
Wizzze skrev:
Budapest har den fordel at de har varme kilder, så selvom vejret ikke er optimalt i april, så er den også med på vores liste, ligsom nu Cypern, Malta, Malaga, Madeira og Marokko. Malaga og Madeira er vi lidt usikre på, jvf. påsken og det religiøse, men er gået i gang med at undersøge. Men flere gode ideer er velkomne.

Malta ville jeg være bekymret for i forbindelse med påsken. De er ret religiøse, og jeg mener, de er katolikker?

Hvad går bekymringen konkret på i forbindelse med påske i Spanien eller katolske lande? I Spanien har de deres optog, som faktisk er ret flotte, hvis man er til den slags, men som jeg husker det, så er det ikke sådan, at det går helt over gevind.

Nu er det nævnt to gange, så blev lidt nysgerrig på en uddybning :genert:
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1143
Likede indlæg: 6727

Indlægaf Wizzze » 11. sep 2016, 12:07

Ballademager skrev:
Rapfisk skrev:
Wizzze skrev:

Hvad går bekymringen konkret på i forbindelse med påske i Spanien eller katolske lande? I Spanien har de deres optog, som faktisk er ret flotte, hvis man er til den slags, men som jeg husker det, så er det ikke sådan, at det går helt over gevind.

Nu er det nævnt to gange, så blev lidt nysgerrig på en uddybning :genert:

Har prøvet at være i Rom i påsken og der er virkelig meget lukket, både butikker, restauranter og museer, der er selvfølgelig også påskearrangementer, men hvis man ikke går op i det religiøse så er det ikke så fedt. Vi vil helst bare undgå at stå i en lukket storby, eller et feriested hvor alle holder fri, der skal jo være nogen til at lave vores drinks og rydde op efter os på værelset :D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 11. sep 2016, 20:06

^^ Selvfølgelig. Det er ikke så fedt, hvis alt er lukket. Har boet i Spanien, men kan simpelthen ikke huske, om der var lukket i påsken.
0

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 11. sep 2016, 20:10

Anlewi skrev:Tenerife
Grand canaria
Begge stede gennemsnits temp 22 grader i påsken

Alternativt
Egypten (ville ikke selv turde)

Tenerife er dejligt :love:

Gran Canaria, derimod, ville jeg sandsynligvis ikke tage til igen. I hvert fald ikke til Puerto Rico, som ellers nok er der, hvor det er varmest. Det der center midt i byen ødelagde oplevelsen lidt :genert:
0

Brugeravatar
Helga1
Kort karma: 1
Likede indlæg: 39

Indlægaf Helga1 » 12. sep 2016, 09:24

Jeg har planer om, at give min kæreste en tur til Paris i julegave - hvor vi så først skal afsted i påsken. Er der nogen, der ved, om Paris "har lukket" i påsken, eller om der er åbent dernede? :gruble:
0
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4508

Indlægaf Akehurst2 » 12. sep 2016, 10:19

Helga1 skrev:Jeg har planer om, at give min kæreste en tur til Paris i julegave - hvor vi så først skal afsted i påsken. Er der nogen, der ved, om Paris "har lukket" i påsken, eller om der er åbent dernede? :gruble:

http://publicholidays.fr/
0
No1
Kort karma: 55
Likede indlæg: 460

Indlægaf No1 » 12. sep 2016, 10:54

Vi overvejer Prag
0
Brugeravatar
Helga1

Indlægaf Helga1 » 12. sep 2016, 12:37

Akehurst2 skrev:
Helga1 skrev:Jeg har planer om, at give min kæreste en tur til Paris i julegave - hvor vi så først skal afsted i påsken. Er der nogen, der ved, om Paris "har lukket" i påsken, eller om der er åbent dernede? :gruble:

TAK ! :)
0
Joy
Likede indlæg: 8

Indlægaf Joy » 14. sep 2016, 09:24

Helga1 skrev:
Akehurst2 skrev:

TAK ! :)

Jeg har boet i Paris og arbejdet på cafe, og vi havde lukket søndag og mandag. Mandag er så generelt en lukkedag i Frankrig/Paris, hvor mange seværdigheder og restauranter har lukket. Til gengæld har Paris den fordel, at du kan se virkelig mange ting alligevel, så jeg ville bestemt ikke lade 1-2 lukkedage afgøre, om vi skulle af sted eller ej. Jeg er sikker på, du kan finde på masser at lave/se/steder at spise :)
0
Brugeravatar
Helga1

Indlægaf Helga1 » 14. sep 2016, 10:26

Joy skrev:Jeg har boet i Paris og arbejdet på cafe, og vi havde lukket søndag og mandag. Mandag er så generelt en lukkedag i Frankrig/Paris, hvor mange seværdigheder og restauranter har lukket. Til gengæld har Paris den fordel, at du kan se virkelig mange ting alligevel, så jeg ville bestemt ikke lade 1-2 lukkedage afgøre, om vi skulle af sted eller ej. Jeg er sikker på, du kan finde på masser at lave/se/steder at spise :)

Tak for svar. Jeg har besluttet mig for at købe afrejse+hotel fra søndag d. 9. april- onsdag d. 12. april. Så er der måske lukket en del om søndagen, men så rammer vi de tre hverdage inden påske, så regner jeg med at det meste har åbent : :)
0

Tilbage til "Rejser"