Først stribede vaser, så hvide hylder.

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1911

Re: Først stribede vaser, så hvide hylder.

Indlægaf Purple Haze » 11. sep 2016, 07:09

vUlpeS skrev:
Purple Haze skrev:
vUlpeS skrev:Det er givetvis et meget lille foto, jeg har set, men det ser alligevel ud som om, at man sagtens kunne bøje sig frem til sådan nogle ophæng, hvis man bare havde materialerne, værktøjet og en hjælpsom sjæl, som havde bestået den lille bøjeeksamen.

I teorien kan man jo faktisk lave alting, hvis man har materialerne, viden om hvordan og tiden til det.

Se fx Bonderøven, han er ved at bygge et hus.
Det kan man også, hvis man altså har materialerne, viden om hvordan og tiden til det - og så selvfølgelig også en grund til at placere huset på.
Eller også kan man købe et færdiglavet :-p

Det er helt rigtigt. Heldigvis er det ikke lige så svært at bøje lidt ståltråd, som det er at bygge et palads.

Korrekt.
Men tvivler lidt på at man kan hænge hylder op i ståltråd, hvis det skal se nogenlunde pænt ud. ;)
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Maanii
Kort karma: 8
Likede indlæg: 153

Indlægaf Maanii » 11. sep 2016, 08:18

vUlpeS skrev:Det er givetvis et meget lille foto, jeg har set, men det ser alligevel ud som om, at man sagtens kunne bøje sig frem til sådan nogle ophæng, hvis man bare havde materialerne, værktøjet og en hjælpsom sjæl, som havde bestået den lille bøjeeksamen.

Hylden koster 269,- så det kan næppe betale sig.
1
Brugeravatar
vUlpeS
Kort karma: 142
Geografisk sted: Bagest i køen
Likede indlæg: 1433

Indlægaf vUlpeS » 11. sep 2016, 15:37

For det første, så tvivler jeg stærkt på, at to brædder fra rest-spanden og en rulle tyk ståltråd vil overstige 90,-

For det andet, så er det, jeg her foreslår, at man, når SG melder udsolgt, sagtens kan bøje sig frem til noget, der ligner den dér rædderlighed tilpas meget til, at man kan høste sig lidt misundelse hos sine peers. - Så kan man jo håbe på, at den ubehagelige sandhed, der angår hyldernes ægthed, aldrig kommer frem i lyset :P
0
- That keen, tingling sense of danger which is so often mistaken for male arousal.
Modesty Blame
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1055

Indlægaf Modesty Blame » 11. sep 2016, 15:52

Rapfisk skrev:Det er en storm i et glas vand. Der står måske 30 personer i den kø ud af en befolkning i Århus på 330.000. Så er der kommet nogle flere til senere. Måske har butikken haft 15 hylder, eller hvad ved jeg. Jeg har svært ved at finde nyhedsværdien.

Det er et arkivfoto. Den TDC-butik er der ikke længere.
1
Brugeravatar
Spasserinde
Kort karma: 65
Likede indlæg: 825

Indlægaf Spasserinde » 13. sep 2016, 08:52

Jeg kan måske også synes det er lidt mærkeligt, at nærmest føler sig berettigede til en bestemt vare, som om butikken SKYLDER dem at de kan købe dem, fordi ellers er det unfair. Hallo, det er en butik, ikke en offentlig institution der skal behandle alle lige, og ligesom du ikke skylder dem at købe en bestemt vare, skylder butikken jo ikke at sælge dig en bestemt vare.
3
Brugeravatar
Spasserinde
Kort karma: 65
Likede indlæg: 825

Indlægaf Spasserinde » 13. sep 2016, 09:00

Det sagt, så synes jeg også det er lidt underligt at tilskrive folks smag "lemminge-effekt". Det virker som om, at fordi man ikke selv synes hylden er noget særligt, eller hvis man ikke selv går op i boligindretning, så gør alle andre det bare fordi de er lemminger og vil have det samme som alle andre.

Det synes jeg er en totalt mærkelig tankegang. Som om at hvis kun 50 personer vil have noget, så er det "personlig smag", men hvis 500 vil, så er det "lemming". Det er noget mærkeligt snobberi efter min mening, og heller ikke specielt logisk konsistent. Der findes højst sandsynligt en effekt af at en vare er blevet promoveret af en blogger eller kendis eller hvad ved jeg, men der findes da omvendt også en effekt af at noget er unikt og at "ingen andre har det", det er da lige så plat, hvis ikke mere. Det giver ikke mening for mig at hævde, at folk mangler personlig smag eller whatever, baseret ud fra antallet, der kan lide den samme ting.

Måske synes folk bare at hylden er pæn?
6
Akehurst2
Kort karma: 273
Likede indlæg: 4532

Indlægaf Akehurst2 » 13. sep 2016, 09:05

Spasserinde skrev:Det sagt, så synes jeg også det er lidt underligt at tilskrive folks smag "lemminge-effekt". Det virker som om, at fordi man ikke selv synes hylden er noget særligt, eller hvis man ikke selv går op i boligindretning, så gør alle andre det bare fordi de er lemminger og vil have det samme som alle andre.

Det synes jeg er en totalt mærkelig tankegang. Som om at hvis kun 50 personer vil have noget, så er det "personlig smag", men hvis 500 vil, så er det "lemming". Det er noget mærkeligt snobberi efter min mening, og heller ikke specielt logisk konsistent. Der findes højst sandsynligt en effekt af at en vare er blevet promoveret af en blogger eller kendis eller hvad ved jeg, men der findes da omvendt også en effekt af at noget er unikt og at "ingen andre har det", det er da lige så plat, hvis ikke mere. Det giver ikke mening for mig at hævde, at folk mangler personlig smag eller whatever, baseret ud fra antallet, der kan lide den samme ting.

Måske synes folk bare at hylden er pæn?

Ja - og så opdager folk den måske, hvis der er flere og flere, der skriver om den.
2
OberstNasig
Kort karma: 43
Likede indlæg: 396

Indlægaf OberstNasig » 20. sep 2016, 17:58

Jeg synes bare at det er pinligt at voksne kvinder gakker sådan ud pga. en skide hylde.
0

Tilbage til "Livets forhold"