Bogen "Helt ude i hampen - mails fra underklassen"

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
gnostic
Kort karma: 83
Likede indlæg: 191

Bogen "Helt ude i hampen - mails fra underklassen"

Indlægaf gnostic » 10. sep 2016, 11:43

Hvad mener i om den debat der er opstået? Mener i, at Karina Pedersen har ret i at samtlige, eller flertallet, eller ihvertfald en betydelig del, af mennesker på offentlig forsørgelse bare er snydere og bedragere, som "går under radaren" som jeg har indtryk af at hun giver udtryk for at det er sådan det er?
(ret mig hvis jeg er forkert i den opfattelse!)

Jeg har ikke selv læst bogen, men jeg har fulgt debatten i medierne, og jeg kan forstå på det, at Karina Pedersen vil fratage samtlige modtagere af offentlig forsørgelse deres rettigheder og forsørgelse.

(ret mig hvis jeg er forkert i den opfattelse!)

Justitsminister Søren Pind siger tilmed, at vi skal "vise hensyn til Karina Pedersen" fordi hun "rejser en vigtig debat" og "bryder med tabuer".

Jeg mener også hun rejser en vigtig debat, men det er mere hensynet til dem, det går ud over jeg tager perspektivet på.
Jeg mener hun generaliserer i dén grad. Jeg skal ikke kunne sige om der er ting i bogen, som påstået, er usande eller ej, men jeg mener så afgjort at debatten er skadelig for samtlige modtagere af arbejdsløsheds- og sygdoms/handicap-betingede ydelser, fordi disse grupper i samfundet står uden muligheder for at forsvare sig mod den vrede pøbel, som meget vel kan tænkes at opstå i kølvandet på Karina Pedersens bog.

Det vil uden tvivl ende med, at befolkningen vender sig helt og aldeles væk fra de svageste, og vil forlange velfærdsydelserne afskaffet og erstattet af fattighjælp med tilhørende tab af borgerlige rettigheder såsom valgret til Folketinget jvf. Grundlovens §29 som giver mulighed for fratagelse af valgretten til modtagere af fattighjælp, hvis ikke Karina Pedersens debat får et klart modspil.

Det er en farlig vej at bevæge sig udad. Underklassen mangler lige så meget moral som overklassen eller omvendt. Eller lige lidt. At NOGLE opfører sig åndssvagt, skal vel ikke afgøre en hel samfundsklasses skæbne, vel?
2
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 53
Likede indlæg: 705

Re: Bogen "Helt ude i hampen - mails fra underklassen"

Indlægaf Tux » 10. sep 2016, 13:03

Debatten om Karina Pedersen er mere og mere gået væk fra hvad hun mener til om det er usandt eller ej det hun skriver. De lader til at det mere eller mindre er løgn fra ende til anden:
http://www.mx.dk/feature/coverfull/story/18483646
0
Rakel
Kort karma: 420
Likede indlæg: 3108

Re: Bogen "Helt ude i hampen - mails fra underklassen"

Indlægaf Rakel » 10. sep 2016, 13:10

Mener? At det ikke er værd at bruge tid på. Hverken bog eller forfatter.
3

Tilbage til "Livets forhold"