Hvorfor skal handicappede stå for skud hele tiden?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1103

Re: Hvorfor skal handicappede stå for skud hele tiden?

Indlægaf girl_beat » 12. sep 2016, 11:20

gnostic skrev:http://www.avisen.dk/professor-kalder-udspil-fra-regeringen-rettighedsma_405509.aspx

Hvorfor er det, at man vil give de ældre rabatter på diverse ting og sager, garantier og "værdighedsmilliarder" mens man rask væk sparer på hjælpen til handicappede og udsatte borgere, fysisk og/eller psykisk syge?

Hvor er vores "værdighedsmilliarder"?

Folk siger altid "det kan ikke passe at skatten kun kan gå én vej og det er op!"

Jeg vil vende den rundt og sige: Det kan ikke passe, at velfærden kun kan gå én vej, og det er ned! (eller jo, det kan den åbenbart).

Jeg anerkender fuldt ud den demografiske udvikling med flere ældre til færre hænder, men det er derfor jeg mener at vi i det lys, alle sammen bør betale noget mere i skat for at bevare vores nuværende serviceniveau. Man kunne også afskaffe værnepligten og spare omkring 10 milliarder eller andet højt milliardbeløb på at afskaffe dette tvangsarbejde.

Jeg mener, at det offentlige bør have en gennemgribende effektivisering, så skattekronerne bruges til de såkaldte varme hænder og i langt mindre grad til administration. Det nytter ikke noget at poste flere penge i et rigidt bureaukrati.
3
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
fisken80
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1530

Indlægaf fisken80 » 12. sep 2016, 12:23

Jeg synes den her diskussion drukner i "slå-på-TS-fordi-han-ikke-kan-fremlægge-tal" og det er sgu ærgerligt. Fordi helt seriøst, det ER da problemtisk, at kommunerne fremover kan vurdere, at en handicappet borger har de og de behov og ingen andre, og derefter tildele (eller fjerne) hjælp ud fra den vurdering. Vurderingen kan nemlig ikke ankes...
1
gnostic
Kort karma: 83
Likede indlæg: 191

Indlægaf gnostic » 12. sep 2016, 14:48

fisken80 skrev:Jeg synes den her diskussion drukner i "slå-på-TS-fordi-han-ikke-kan-fremlægge-tal" og det er sgu ærgerligt. Fordi helt seriøst, det ER da problemtisk, at kommunerne fremover kan vurdere, at en handicappet borger har de og de behov og ingen andre, og derefter tildele (eller fjerne) hjælp ud fra den vurdering. Vurderingen kan nemlig ikke ankes...

Jeg har meget stærke overvejelser om at forlade tråden. Enten giver debattørerne mig "svinere" (tilgiv mig, jeg skriver det her hurtigt, så har ikke bedre ordformulering, ved godt det er et lidt malplaceret ord at bruge) og siger at det er iorden det, der sker og/eller at "det er ikke så slemt som det lyder" hvilket jeg er uenig i. Det giver mig ikke noget positivt.

Omvendt gør det mig angst at læse kommentarer som din, som giver mig ret i mine antagelser.

Det virker som pest eller kolera. Jeg har ikke lyst til "svinere", men jeg bliver angst når folk giver mig ret.
0
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2931

Indlægaf JoyNips » 12. sep 2016, 14:49

gnostic skrev:
Det virker som pest eller kolera. Jeg har ikke lyst til "svinere", men jeg bliver angst når folk giver mig ret.

Men hvad ER det så, du vil opnå med dine tråde, når du hverken ønsker at folk er uenige eller enige?
2
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1126

Indlægaf Torn » 12. sep 2016, 14:56

Jeg er ikke enig i præmissen om, at der bør eller skal spares på de offentlige udgifter. Af den årsag går jeg heller ikke ind for endnu en besparelse, som det lader til at være.
0
gnostic

Indlægaf gnostic » 12. sep 2016, 14:58

JoyNips skrev:
gnostic skrev:

Men hvad ER det så, du vil opnå med dine tråde, når du hverken ønsker at folk er uenige eller enige?

Jeg tror mine tråde om samfunds-emner er ugennemtænkte.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 782

Indlægaf Bimmerdyret » 12. sep 2016, 20:56

gnostic skrev:Riget fattes kun penge fordi man de sidste 5 år har lavet skattelettelser. Rul skattelettelserne tilbage til 2011-niveau, afskaf værnepligten og indfør højere boligskat efter Radikale Venstres forbillede, så fattes riget ikke længere penge til velfærd.

Hvilke skattelettelser??
Jeg har faktisk ikke fået nogen konkret skattelettelse i mere end 10 år.
Fordi man får 1000 kr i "skattelettelse", så er det jo ikke nogen skattelettelse når afgifter så siger med 3000 kr.

Det er præcist det samme som at give 50 mio til handicapområdet, men så sørge for at afgifter mv giver 100 mio i besparelse, så den påstand kan du godt pakke væk.
0
gnostic

Indlægaf gnostic » 13. sep 2016, 05:30

Bimmerdyret skrev:
gnostic skrev:Riget fattes kun penge fordi man de sidste 5 år har lavet skattelettelser. Rul skattelettelserne tilbage til 2011-niveau, afskaf værnepligten og indfør højere boligskat efter Radikale Venstres forbillede, så fattes riget ikke længere penge til velfærd.

Hvilke skattelettelser??
Jeg har faktisk ikke fået nogen konkret skattelettelse i mere end 10 år.
Fordi man får 1000 kr i "skattelettelse", så er det jo ikke nogen skattelettelse når afgifter så siger med 3000 kr.

Det er præcist det samme som at give 50 mio til handicapområdet, men så sørge for at afgifter mv giver 100 mio i besparelse, så den påstand kan du godt pakke væk.

SR-regeringerne laver traditionelt store skattelettelser på direkte bekostning af landets syge og handicappede. Den sidste fra 2011-2015 lavede enorme skattelettelser til erhvervslivet og topskatteyderne.
Det er rigtigt, at almindelige lønmodtagere stadig har til gode at se skattelettelser.

Bare vent og se, når Socialdemokraterne igen går i regering sammen med de radikale, så skal du nok se skattelettelser igen, ihvertfald hvis du er højtlønnet:

http://www.dr.dk/nyheder/penge/cepos-sr ... elettelser

Ovenstående artikel er fra 2007. Sjovt som historien gentager sig. SR-regeringen i 90'erne lettede topskatten med 5,4 %.

De gjorde det igen i perioden 2011-2015 (ved så ikke om det lige var så højt, men alligevel...)

- og de gør det helt sikkert igen når de får magten igen. For det er nemlig Det Radikale Venstre som bestemmer Danmarks økonomiske politik, uanset om de har 20, 10 eller 2 % opbakning fra vælgerne.

- ligesom dette udkast til reform af Serviceloven vil blive forkastet af Socialdemokraterne, som vil trække forhandlingerne om en reform med den nuværende V-regering ud i langdrag, men lige så snart Socialdemokraterne får regeringsmagten, så vil de med 100 % garanti lave et tilsvarende udspil som bliver gennemført sammen med Venstre og Konservative.

Sådan er socialdemokrater. De både lyver og bedrager eller lader sig styre af Radikale. Der er kun de røde partier samt måske Dansk Folkeparti, som vil de svageste (danskere) det bedste. Og sidstnævnte kan man stille store spørgsmålstegn ved, om de mener det.

Jeg kan spå, med hen ved, hvis ikke præcis 100 % garanti, at alt hvad denne nuværende V-regering spiller ud med, vil blive gennemført til fulde, og endda lidt mere til højre, med Socialdemokraterne i regering. Socidaldemokraternes 2025-plan vil nemlig ikke blot være som V's 2025-plan. Den vil være langt mere højredrejet.
0
gnostic

Indlægaf gnostic » 13. sep 2016, 05:51

Er det ikke også underligt, at de traditionelle store medier, JP, DR, Berlingske osv. ikke beretter om demonstrationer for handicappedes vilkår i Danmark?

http://arbejderen.dk/indland/nedsk%C3%A ... -protester

Kun Dagbladet Arbejderen beretter om sådanne demonstrationer.

Det er jo et direkte bevis for, at befolkningen er komplet og totalt aldeles ligeglad med vores rettigheder, vores velfærd, ja, vores liv.
0
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 13. sep 2016, 06:00

gnostic skrev:Er det ikke også underligt, at de traditionelle store medier, JP, DR, Berlingske osv. ikke beretter om demonstrationer for handicappedes vilkår i Danmark?

Det er jo et direkte bevis for, at befolkningen er komplet og totalt aldeles ligeglad med vores rettigheder, vores velfærd, ja, vores liv.

Du sammenligner æbler med pærer. Dagbladet Arbejderen er ikke befolkningen og befolkningen er ikke Dagbladet Arbejderen.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
gnostic

Indlægaf gnostic » 13. sep 2016, 06:03

landsbytossen skrev:
gnostic skrev:Er det ikke også underligt, at de traditionelle store medier, JP, DR, Berlingske osv. ikke beretter om demonstrationer for handicappedes vilkår i Danmark?

Du sammenligner æbler med pærer. Dagbladet Arbejderen er ikke befolkningen og befolkningen er ikke Dagbladet Arbejderen.

Du har slet ikke forstået hvad jeg skrev. Jeg giver dig jo fuldstændig ret i, at befolkningen og Dagbladet Arbejderen er to vidt forskellige ting, faktisk er de to modsætninger.

Når befolkningen vælger ikke at indsende historier om handicappede og deres pårørendes demonstrationer for bedre vilkår på handicapområdet, til JP, Berlingske eller andre store traditionelle medier, er det fordi befolkningen hader de handicappede. De er ihvertfald fuldstændig ligeglad med vores vilkår.

Det er kun Dagbladet Arbejderen, og dermed den yderste venstrefløj, som vil os noget godt.
Når den yderste venstrefløj er så lille som den er, er det et direkte bevis for, at befolkningen er imod de handicappede.
0
gnostic

Indlægaf gnostic » 13. sep 2016, 06:08

Jeg vil påstå, og det med rette, at Danske Handicaporganisationer er blandt landets mest upopulære foreninger. Befolkningens syn på mennesker med udfordringer, handicaps osv. er ret negativt, for at sige det mildt. Det er fordi vi er en byrde. Vi regnes ikke som medmennesker, vi regnes alene som byrde, som befolkningen aller helst vil være fri for.

Sådan er det ikke kun i Danmark. Sådan har det til alle tider været alle steder i verden gennem hele menneskehedens historie. Svaghed anses som skammeligt mildest talt, en forædderisk tilstand som kun er døden værdig, i værste fald.
0
Oveditlevsen
Kort karma: 21
Likede indlæg: 416

Indlægaf Oveditlevsen » 13. sep 2016, 06:13

gnostic skrev:Jeg vil påstå, og det med rette, at Danske Handicaporganisationer er blandt landets mest upopulære foreninger. Befolkningens syn på mennesker med udfordringer, handicaps osv. er ret negativt, for at sige det mildt. Det er fordi vi er en byrde. Vi regnes ikke som medmennesker, vi regnes alene som byrde, som befolkningen aller helst vil være fri for.

Sådan er det ikke kun i Danmark. Sådan har det til alle tider været alle steder i verden gennem hele menneskehedens historie. Svaghed anses som skammeligt mildest talt, en forædderisk tilstand som kun er døden værdig, i værste fald.

Jeg kan slet ikke følge de paralleller du drager bare fordi der skal spares lidt på handicapområdet, er det fuldstændigt uacceptabelt at spare på området lige meget hvad?
0
gnostic

Indlægaf gnostic » 13. sep 2016, 06:15

Oveditlevsen skrev:
gnostic skrev:Jeg vil påstå, og det med rette, at Danske Handicaporganisationer er blandt landets mest upopulære foreninger. Befolkningens syn på mennesker med udfordringer, handicaps osv. er ret negativt, for at sige det mildt. Det er fordi vi er en byrde. Vi regnes ikke som medmennesker, vi regnes alene som byrde, som befolkningen aller helst vil være fri for.

Jeg kan slet ikke følge de paralleller du drager bare fordi der skal spares lidt på handicapområdet, er det fuldstændigt uacceptabelt at spare på området lige meget hvad?

Området har allerede stået for skud hvad angår enorme besparelser. Jeg kan ikke forstå hvorfor man vil føre det til nye yderligheder.

http://www.dr.dk/nyheder/indland/kommun ... ndicappede
0
gnostic

Indlægaf gnostic » 13. sep 2016, 06:23

- og den her diskussion handler ikke om at have empati eller ej, som en anden bruger tidligere skrev. Alle kan blive syge, alle kan blive handicappede så befolkningens had mod os vendes i sidste ende mod dem selv, med deres evindelige krav om at udsætte syge og handicappede for alverdens barske strabadser.
0

Tilbage til "Livets forhold"