Hvorfor skal handicappede stå for skud hele tiden?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Oveditlevsen
Kort karma: 21
Likede indlæg: 408

Re: Hvorfor skal handicappede stå for skud hele tiden?

Indlægaf Oveditlevsen » 13. sep 2016, 06:32

gnostic skrev:
Området har allerede stået for skud hvad angår enorme besparelser. Jeg kan ikke forstå hvorfor man vil føre det til nye yderligheder.

http://www.dr.dk/nyheder/indland/kommun ... ndicappede

Men der står jo også at der har været vækst i udgifterne i årtier til området, når der ikke er råd til det mere må udgifterne selvfølgelig reduceres.
0
gnostic
Kort karma: 83
Likede indlæg: 189

Indlægaf gnostic » 13. sep 2016, 06:38

Oveditlevsen skrev:
gnostic skrev:
Området har allerede stået for skud hvad angår enorme besparelser. Jeg kan ikke forstå hvorfor man vil føre det til nye yderligheder.

Men der står jo også at der har været vækst i udgifterne i årtier til området, når der ikke er råd til det mere må udgifterne selvfølgelig reduceres.

Men du skal tænke på at området før det har stået på et absolut nulpunkt, dvs. stort set ingen hjælp udover fattiggården og umenneskeliggørelse af de handicappede. Det var derfor kun naturligt at skulle der opnåes noget kunne det kun gå fremad for det kunne faktisk ikke blive værre. Man gik fra at tvangskastrere og i 40'erne også aflive de handicappede (godt nok "kun" i Tyskland, Østrig, Polen og Frankrig, har ikke sat mig ind i om man også aflivede handicappede i Danmark, men alligevel...) og så sent som i 1980'erne kunne man udføre det hvide snit i Danmark.

Og nu er besparelserne opnået gennem 5 år. Jeg vil mene, at det er på tide at stoppe denne tilbagegang.
0
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2897

Indlægaf JoyNips » 13. sep 2016, 06:55

gnostic skrev:- og den her diskussion handler ikke om at have empati eller ej, som en anden bruger tidligere skrev. Alle kan blive syge, alle kan blive handicappede så befolkningens had mod os vendes i sidste ende mod dem selv, med deres evindelige krav om at udsætte syge og handicappede for alverdens barske strabadser.

Stop nu for helvede én gang for alle med det der "befolkningens had".
4
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1620

Indlægaf dykkersild » 13. sep 2016, 06:57

gnostic skrev:Jeg vil påstå, og det med rette, at Danske Handicaporganisationer er blandt landets mest upopulære foreninger. Befolkningens syn på mennesker med udfordringer, handicaps osv. er ret negativt, for at sige det mildt. Det er fordi vi er en byrde. Vi regnes ikke som medmennesker, vi regnes alene som byrde, som befolkningen aller helst vil være fri for.

Sådan er det ikke kun i Danmark. Sådan har det til alle tider været alle steder i verden gennem hele menneskehedens historie. Svaghed anses som skammeligt mildest talt, en forædderisk tilstand som kun er døden værdig, i værste fald.

https://www.gigtforeningen.dk/nyheder/2 ... -sclerose/

Ikke synderligt upopulær indsamling - gigtforeningen som jeg er medlem af, er meget tilfredse.
0
Brugeravatar
dykkersild

Indlægaf dykkersild » 13. sep 2016, 07:01

gnostic skrev:Er det ikke også underligt, at de traditionelle store medier, JP, DR, Berlingske osv. ikke beretter om demonstrationer for handicappedes vilkår i Danmark?

http://arbejderen.dk/indland/nedsk%C3%A ... -protester

Kun Dagbladet Arbejderen beretter om sådanne demonstrationer.

Det er jo et direkte bevis for, at befolkningen er komplet og totalt aldeles ligeglad med vores rettigheder, vores velfærd, ja, vores liv.

Det er lige præcis her - at du skal stoppe Gnostic - lige så snart du trækker kortet: hele befolkningen versus os (de handicappet)- gider ingen høre på dig mere. Du bliver usaglig - dvs. intet grundlag for en god debat.

Du har lige beskyld alle andre end dem der stemmer på den yderste venstrefløj for at være ligeglade med 10-15% af Danmarks befolkning - det er ikke korrekt og det ved du godt!
3
Brugeravatar
dykkersild

Indlægaf dykkersild » 13. sep 2016, 07:03

gnostic skrev:
Oveditlevsen skrev:
gnostic skrev:

Men du skal tænke på at området før det har stået på et absolut nulpunkt, dvs. stort set ingen hjælp udover fattiggården og umenneskeliggørelse af de handicappede. Det var derfor kun naturligt at skulle der opnåes noget kunne det kun gå fremad for det kunne faktisk ikke blive værre. Man gik fra at tvangskastrere og i 40'erne også aflive de handicappede (godt nok "kun" i Tyskland, Østrig, Polen og Frankrig, har ikke sat mig ind i om man også aflivede handicappede i Danmark, men alligevel...) og så sent som i 1980'erne kunne man udføre det hvide snit i Danmark.

Og nu er besparelserne opnået gennem 5 år. Jeg vil mene, at det er på tide at stoppe denne tilbagegang.

Den sidste fattiggård lukkede i 1933 - vi skriver 2016!

Skal jeg som kvinde sammenligne mine rettigheder og muligeder med 1933 - og så råbe Hetz ud over det hele - nej vel?
1
gnostic

Indlægaf gnostic » 13. sep 2016, 07:07

dykkersild skrev:
gnostic skrev:Er det ikke også underligt, at de traditionelle store medier, JP, DR, Berlingske osv. ikke beretter om demonstrationer for handicappedes vilkår i Danmark?

Det er jo et direkte bevis for, at befolkningen er komplet og totalt aldeles ligeglad med vores rettigheder, vores velfærd, ja, vores liv.

Det er lige præcis her - at du skal stoppe Gnostic - lige så snart du trækker kortet: hele befolkningen versus os (de handicappet)- gider ingen høre på dig mere. Du bliver usaglig - dvs. intet grundlag for en god debat.

Du har lige beskyld alle andre end dem der stemmer på den yderste venstrefløj for at være ligeglade med 10-15% af Danmarks befolkning - det er ikke korrekt og det ved du godt!

Er det ikke bemærkelsesværdigt, at de 10-15 % af befolkningen, som er handicappede eller udfordrede på forskellig vis, ret præcist rammer inden for andelen af vælgere som stemmer på SF, EL og Alternativet samlet set?

Der skal selvfølgelig nok være undtagelser i alle tilfælde, men groft set, så er det vælgerandelen.
0
Brugeravatar
dykkersild

Indlægaf dykkersild » 13. sep 2016, 07:21

gnostic skrev:
dykkersild skrev:

Er det ikke bemærkelsesværdigt, at de 10-15 % af befolkningen, som er handicappede eller udfordrede på forskellig vis, ret præcist rammer inden for andelen af vælgere som stemmer på SF, EL og Alternativet samlet set?

Der skal selvfølgelig nok være undtagelser i alle tilfælde, men groft set, så er det vælgerandelen.

Det ændrer ikke på, at du stiller resten af Danmarks befolkning i bås som værende ligeglade med en hel befolkningsgruppe. Det er usandt og respektløst over for alle de mange mennesker som dels ikke er sådan, dels betaler en fandens stor bunke skat og dels gør en kæmpe forskel for den befolkningsgruppe!

Jeg kommer privat samme med et folketingsmedlem fra Alternativet - jeg kan garantere dig for, at alle hans vælgere ikke kun er handicappet.
4
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10260

Indlægaf icelady » 13. sep 2016, 07:32

Som en anden skriver; Det er her, du skal stoppe!

Du skal IKKE lægge en stor del af befolkningen for had, fordi du ikke aktivt ser dem til en demonstration, eller ser dem i medierne.

Det er usympatisk ad helvede til.
4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 53
Likede indlæg: 699

Indlægaf Tux » 13. sep 2016, 07:51

gnostic skrev:Jeg vil påstå, og det med rette, at Danske Handicaporganisationer er blandt landets mest upopulære foreninger. Befolkningens syn på mennesker med udfordringer, handicaps osv. er ret negativt, for at sige det mildt. Det er fordi vi er en byrde. Vi regnes ikke som medmennesker, vi regnes alene som byrde, som befolkningen aller helst vil være fri for.

Sådan er det ikke kun i Danmark. Sådan har det til alle tider været alle steder i verden gennem hele menneskehedens historie. Svaghed anses som skammeligt mildest talt, en forædderisk tilstand som kun er døden værdig, i værste fald.

Det var da noget af det værste sludder jeg længe har hørt..
0
gnostic

Indlægaf gnostic » 13. sep 2016, 08:06

icelady skrev:

Du skal IKKE lægge en stor del af befolkningen for had, fordi du ikke aktivt ser dem til en demonstration, eller ser dem i medierne.

Undskyld. Jeg vil iøvrigt gerne bede om at denne tråd låses. Den gavner hverken debatten eller mig.

Jeg har det bare ad helvedes til pga. angsten for alle de nedskæringer. Jeg vil gerne bruge lejligheden til at undskylde for mine udtalelser.
1
Brugeravatar
dykkersild

Indlægaf dykkersild » 13. sep 2016, 08:32

gnostic skrev:
icelady skrev:

Undskyld. Jeg vil iøvrigt gerne bede om at denne tråd låses. Den gavner hverken debatten eller mig.

Jeg har det bare ad helvedes til pga. angsten for alle de nedskæringer. Jeg vil gerne bruge lejligheden til at undskylde for mine udtalelser.

Så er det nu du skal bruge din kontaktperson - som ved præcis hvad du har brug for - og du har ikke brug for debatten, tværtimod.

Det skulle lige være til dit musik - måske du kunne få noget fred der.
0
gnostic

Indlægaf gnostic » 13. sep 2016, 08:35

dykkersild skrev:
gnostic skrev:
icelady skrev:

Så er det nu du skal bruge din kontaktperson - som ved præcis hvad du har brug for - og du har ikke brug for debatten, tværtimod.

Det skulle lige være til dit musik - måske du kunne få noget fred der.

Det er bare så træls at jeg bliver ved med at gøre de samme fejltagelser gang på gang.

Jeg beder endnu en gang om at få min tråd låst. Den bringer intet godt til debatten.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 780

Indlægaf Bimmerdyret » 13. sep 2016, 08:40

gnostic skrev:
Bimmerdyret skrev:
gnostic skrev:Riget fattes kun penge fordi man de sidste 5 år har lavet skattelettelser. Rul skattelettelserne tilbage til 2011-niveau, afskaf værnepligten og indfør højere boligskat efter Radikale Venstres forbillede, så fattes riget ikke længere penge til velfærd.

Hvilke skattelettelser??
Jeg har faktisk ikke fået nogen konkret skattelettelse i mere end 10 år.
Fordi man får 1000 kr i "skattelettelse", så er det jo ikke nogen skattelettelse når afgifter så siger med 3000 kr.

Det er præcist det samme som at give 50 mio til handicapområdet, men så sørge for at afgifter mv giver 100 mio i besparelse, så den påstand kan du godt pakke væk.

SR-regeringerne laver traditionelt store skattelettelser på direkte bekostning af landets syge og handicappede. Den sidste fra 2011-2015 lavede enorme skattelettelser til erhvervslivet og topskatteyderne.
Det er rigtigt, at almindelige lønmodtagere stadig har til gode at se skattelettelser.

Jeg er topskatteyder - jeg har IKKE fået nogen konkret skattelettelse :)
0
Oveditlevsen
Kort karma: 21
Likede indlæg: 408

Indlægaf Oveditlevsen » 13. sep 2016, 08:45

Bimmerdyret skrev:
gnostic skrev:
Bimmerdyret skrev:
gnostic skrev:Riget fattes kun penge fordi man de sidste 5 år har lavet skattelettelser. Rul skattelettelserne tilbage til 2011-niveau, afskaf værnepligten og indfør højere boligskat efter Radikale Venstres forbillede, så fattes riget ikke længere penge til velfærd.

Hvilke skattelettelser??
Jeg har faktisk ikke fået nogen konkret skattelettelse i mere end 10 år.
Fordi man får 1000 kr i "skattelettelse", så er det jo ikke nogen skattelettelse når afgifter så siger med 3000 kr.

Det er præcist det samme som at give 50 mio til handicapområdet, men så sørge for at afgifter mv giver 100 mio i besparelse, så den påstand kan du godt pakke væk.

SR-regeringerne laver traditionelt store skattelettelser på direkte bekostning af landets syge og handicappede. Den sidste fra 2011-2015 lavede enorme skattelettelser til erhvervslivet og topskatteyderne.
Det er rigtigt, at almindelige lønmodtagere stadig har til gode at se skattelettelser.

Jeg er topskatteyder - jeg har IKKE fået nogen konkret skattelettelse :)

:ae:
1

Tilbage til "Livets forhold"