Hvorfor skal handicappede stå for skud hele tiden?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
gnostic
Kort karma: 116
Likede indlæg: 342

Re: Hvorfor skal handicappede stå for skud hele tiden?

Indlægaf gnostic » 13. sep 2016, 07:07

dykkersild skrev:
gnostic skrev:Er det ikke også underligt, at de traditionelle store medier, JP, DR, Berlingske osv. ikke beretter om demonstrationer for handicappedes vilkår i Danmark?

http://arbejderen.dk/indland/nedsk%C3%A ... -protester

Kun Dagbladet Arbejderen beretter om sådanne demonstrationer.

Det er jo et direkte bevis for, at befolkningen er komplet og totalt aldeles ligeglad med vores rettigheder, vores velfærd, ja, vores liv.

Det er lige præcis her - at du skal stoppe Gnostic - lige så snart du trækker kortet: hele befolkningen versus os (de handicappet)- gider ingen høre på dig mere. Du bliver usaglig - dvs. intet grundlag for en god debat.

Du har lige beskyld alle andre end dem der stemmer på den yderste venstrefløj for at være ligeglade med 10-15% af Danmarks befolkning - det er ikke korrekt og det ved du godt!

Er det ikke bemærkelsesværdigt, at de 10-15 % af befolkningen, som er handicappede eller udfordrede på forskellig vis, ret præcist rammer inden for andelen af vælgere som stemmer på SF, EL og Alternativet samlet set?

Der skal selvfølgelig nok være undtagelser i alle tilfælde, men groft set, så er det vælgerandelen.
0
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 156
Likede indlæg: 2008

Indlægaf dykkersild » 13. sep 2016, 07:21

gnostic skrev:
dykkersild skrev:
gnostic skrev:Er det ikke også underligt, at de traditionelle store medier, JP, DR, Berlingske osv. ikke beretter om demonstrationer for handicappedes vilkår i Danmark?

Det er jo et direkte bevis for, at befolkningen er komplet og totalt aldeles ligeglad med vores rettigheder, vores velfærd, ja, vores liv.

Det er lige præcis her - at du skal stoppe Gnostic - lige så snart du trækker kortet: hele befolkningen versus os (de handicappet)- gider ingen høre på dig mere. Du bliver usaglig - dvs. intet grundlag for en god debat.

Du har lige beskyld alle andre end dem der stemmer på den yderste venstrefløj for at være ligeglade med 10-15% af Danmarks befolkning - det er ikke korrekt og det ved du godt!

Er det ikke bemærkelsesværdigt, at de 10-15 % af befolkningen, som er handicappede eller udfordrede på forskellig vis, ret præcist rammer inden for andelen af vælgere som stemmer på SF, EL og Alternativet samlet set?

Der skal selvfølgelig nok være undtagelser i alle tilfælde, men groft set, så er det vælgerandelen.

Det ændrer ikke på, at du stiller resten af Danmarks befolkning i bås som værende ligeglade med en hel befolkningsgruppe. Det er usandt og respektløst over for alle de mange mennesker som dels ikke er sådan, dels betaler en fandens stor bunke skat og dels gør en kæmpe forskel for den befolkningsgruppe!

Jeg kommer privat samme med et folketingsmedlem fra Alternativet - jeg kan garantere dig for, at alle hans vælgere ikke kun er handicappet.
3
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 716
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 14429

Indlægaf icelady » 13. sep 2016, 07:32

Som en anden skriver; Det er her, du skal stoppe!

Du skal IKKE lægge en stor del af befolkningen for had, fordi du ikke aktivt ser dem til en demonstration, eller ser dem i medierne.

Det er usympatisk ad helvede til.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 73
Likede indlæg: 1277

Indlægaf Tux » 13. sep 2016, 07:51

gnostic skrev:Jeg vil påstå, og det med rette, at Danske Handicaporganisationer er blandt landets mest upopulære foreninger. Befolkningens syn på mennesker med udfordringer, handicaps osv. er ret negativt, for at sige det mildt. Det er fordi vi er en byrde. Vi regnes ikke som medmennesker, vi regnes alene som byrde, som befolkningen aller helst vil være fri for.

Sådan er det ikke kun i Danmark. Sådan har det til alle tider været alle steder i verden gennem hele menneskehedens historie. Svaghed anses som skammeligt mildest talt, en forædderisk tilstand som kun er døden værdig, i værste fald.

Det var da noget af det værste sludder jeg længe har hørt..
0
gnostic

Indlægaf gnostic » 13. sep 2016, 08:06

icelady skrev:

Du skal IKKE lægge en stor del af befolkningen for had, fordi du ikke aktivt ser dem til en demonstration, eller ser dem i medierne.

Undskyld. Jeg vil iøvrigt gerne bede om at denne tråd låses. Den gavner hverken debatten eller mig.

Jeg har det bare ad helvedes til pga. angsten for alle de nedskæringer. Jeg vil gerne bruge lejligheden til at undskylde for mine udtalelser.
1
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 156
Likede indlæg: 2008

Indlægaf dykkersild » 13. sep 2016, 08:32

gnostic skrev:
icelady skrev:

Undskyld. Jeg vil iøvrigt gerne bede om at denne tråd låses. Den gavner hverken debatten eller mig.

Jeg har det bare ad helvedes til pga. angsten for alle de nedskæringer. Jeg vil gerne bruge lejligheden til at undskylde for mine udtalelser.

Så er det nu du skal bruge din kontaktperson - som ved præcis hvad du har brug for - og du har ikke brug for debatten, tværtimod.

Det skulle lige være til dit musik - måske du kunne få noget fred der.
0
gnostic

Indlægaf gnostic » 13. sep 2016, 08:35

dykkersild skrev:
gnostic skrev:
icelady skrev:

Så er det nu du skal bruge din kontaktperson - som ved præcis hvad du har brug for - og du har ikke brug for debatten, tværtimod.

Det skulle lige være til dit musik - måske du kunne få noget fred der.

Det er bare så træls at jeg bliver ved med at gøre de samme fejltagelser gang på gang.

Jeg beder endnu en gang om at få min tråd låst. Den bringer intet godt til debatten.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1185

Indlægaf Bimmerdyret » 13. sep 2016, 08:40

gnostic skrev:
Bimmerdyret skrev:
gnostic skrev:Riget fattes kun penge fordi man de sidste 5 år har lavet skattelettelser. Rul skattelettelserne tilbage til 2011-niveau, afskaf værnepligten og indfør højere boligskat efter Radikale Venstres forbillede, så fattes riget ikke længere penge til velfærd.

Hvilke skattelettelser??
Jeg har faktisk ikke fået nogen konkret skattelettelse i mere end 10 år.
Fordi man får 1000 kr i "skattelettelse", så er det jo ikke nogen skattelettelse når afgifter så siger med 3000 kr.

Det er præcist det samme som at give 50 mio til handicapområdet, men så sørge for at afgifter mv giver 100 mio i besparelse, så den påstand kan du godt pakke væk.

SR-regeringerne laver traditionelt store skattelettelser på direkte bekostning af landets syge og handicappede. Den sidste fra 2011-2015 lavede enorme skattelettelser til erhvervslivet og topskatteyderne.
Det er rigtigt, at almindelige lønmodtagere stadig har til gode at se skattelettelser.

Jeg er topskatteyder - jeg har IKKE fået nogen konkret skattelettelse :)
0
Oveditlevsen
Kort karma: 23
Likede indlæg: 583

Indlægaf Oveditlevsen » 13. sep 2016, 08:45

Bimmerdyret skrev:
gnostic skrev:
Bimmerdyret skrev:
gnostic skrev:Riget fattes kun penge fordi man de sidste 5 år har lavet skattelettelser. Rul skattelettelserne tilbage til 2011-niveau, afskaf værnepligten og indfør højere boligskat efter Radikale Venstres forbillede, så fattes riget ikke længere penge til velfærd.

Hvilke skattelettelser??
Jeg har faktisk ikke fået nogen konkret skattelettelse i mere end 10 år.
Fordi man får 1000 kr i "skattelettelse", så er det jo ikke nogen skattelettelse når afgifter så siger med 3000 kr.

Det er præcist det samme som at give 50 mio til handicapområdet, men så sørge for at afgifter mv giver 100 mio i besparelse, så den påstand kan du godt pakke væk.

SR-regeringerne laver traditionelt store skattelettelser på direkte bekostning af landets syge og handicappede. Den sidste fra 2011-2015 lavede enorme skattelettelser til erhvervslivet og topskatteyderne.
Det er rigtigt, at almindelige lønmodtagere stadig har til gode at se skattelettelser.

Jeg er topskatteyder - jeg har IKKE fået nogen konkret skattelettelse :)

:ae:
1
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1185

Indlægaf Bimmerdyret » 13. sep 2016, 08:56

bralle skrev:Jeg undrer mig f.eks. over kørsel af skolebørn. Hver morgen er der en flåde af taxaer og busser der afleverer ”special”børn på mine ungers skole. Jeg har lidt svært ved at se logikken i den ordning. Der er selvfølgelig enkelte forældre, der ikke har bil, og/eller bor 30 km væk. Men det kan næsten ikke være alle. Så hvorfor er det ikke en opgave for forældrene at aflevere deres børn? Set udefra virker det som om, at det er reglen at børnene transporteres i skole af det offentlige, frem for at det sker i undtagelsestilfælde. Hvis jeg var forælder til et handicappet barn ville jeg da gerne selv køre mit barn i skole, hvis midlerne i stedet blev brugt på bedre undervisning e.l.

Der er rigtig mange børn, der grundet inklusion, der nu sendes til skoler der ligger meget langt væk (også mere end 30 km).
Derudover er der mange af disse børn, der ikke er i stand til at benytte sig af den offentlige transport herunder skolebusser fx. grundet angst, de er autister osv. Derfor er de iflg. lovgivningen berettiget til transport. Det er i princippet ikke anderledes end hvis en elev har brækket et ben, hjemmet har ikke nogen bil, og ungen kan ikke tage offentlig transport eller cykle.

Jeg kan sagtens forstå, og er også enig med dig i det med at køre sit eget (handicappede) barn i skole, så midler kunne bruges anderledes.
Det er der også mange forældre der gør fordi deres børn er i en sådan tilstand at de psykisk vurderes til ikke at kunne benytte sig af fælleskørsel med taxa.

Nu er skoledagene så også blevet længere, men for forældre, der skal køre barnet 40 km i skole mod nord, og selv arbejder 40 km fra hjemmet mod syd, der er det ikke altid muligt at få et arbejds- og familieliv til at hænge sammen.
Ungerne kan man jo ikke bare efterlade kl 5:30 på skolen om morgen, SFO'erne er ikke for alle klassetrin, og man skal jo også kunne indrette arbejdstiden til at kunne hente.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 716
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 14429

MODERATION

Indlægaf icelady » 13. sep 2016, 08:58

Tråden er låst på TS´ opfordring.
0
....