DSB pendler rejse tids garanti?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
StripesAddict
Kort karma: 66
Likede indlæg: 560

DSB pendler rejse tids garanti?

Indlægaf StripesAddict » 12. sep 2016, 06:15

Er der nogen herinde, der er tilmeldt og kan fortælle mig hvordan det fungerer?

Jeg plejer at søge manuelt, men når det er under er vist beløb får man udstedt en ny billet til pågældende strækning og da jeg har periodekort er det ikke særlig meningsfyldt.

Jeg kan forstå at ved pendler reksetidsgaranti får man automatisk udbetalt kompensation ved forsinkelser, men jeg forstår ikke helt hvordan det fungerer, da dsb jo ikke kan vide hvornår jeg rejser, og dermed hvornår jeg ee blevet forsinket.

Er der nogen der er tilmeldt og kan forklare mig hvordan det helt præcist fungerer? Tak
0
Guldfisk
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1047

Re: DSB pendler rejse tids garanti?

Indlægaf Guldfisk » 12. sep 2016, 10:31

Du tilmelder dig en strækning og så er det månedens gennemsnitlige rettidighed, kompensationen udregnes efter.
Målet er ca. 81,8 pct, og hvis de ligger under det, får du udbetalt penge i forhold til, hvor mange forsinkelser, der har været, og hvad dit pendler-/periodekort har kostet.

Jeg betaler fx 1110 kr. om måneden og har de seneste måneder fået ca. 200 tilbage hver måned. Du kan se opgørelserne på dsb.dk, hvis du søger på kompensationsstørrelse og går ind på trafikdata for f&r eller s-tog.

Du får kun på gennemsnitlig månedsbasis. Dvs. hvis du bliver to timer forsinket en dag, får du ikke specifik kompensation for det.
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3262

Indlægaf Hunkat » 12. sep 2016, 12:36

Især hvis du rejser med S-tog bliver det meningsløst for det er samme princip som Guldfisken beskriver men de tæller også nattog med så det sker stort set aldrig at rettidigheden falder nok i løbet af et helt døgn. Sidst det skete var da ham fyren påstod der var plantet en bombe på hovedbanegården.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
StripesAddict
Kort karma: 66
Likede indlæg: 560

Indlægaf StripesAddict » 13. sep 2016, 18:07

Tak for jeres svar - det kan vist ikke svare sig, nej. Så vidt jeg kan se overholder den strækning jeg rejser på generelt rettidighedsmålene, men det til trods synes jeg nu stadig at jeg er forsinket tit..
0

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"