Enorm appetit ved PMS - er jeg den eneste?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Wunder8
Kort karma: 54
Likede indlæg: 519

Enorm appetit ved PMS - er jeg den eneste?

Indlægaf Wunder8 » 13. sep 2016, 15:50

Ok, jeg er simpelthen nødt til at høre, om andre oplever dette, og hvad I i så fald gør.

Jeg er ikke på p-piller eller anden prævention og har en del PMS-symptomer, der dog varierer i graden fra gang til gang. Én ting er dog sikker: de begynder en lille uge inden menstruationen starter, og ét symptom slår aldrig fejl: min appetit bliver fuldstændigt vanvittig.

Normalt spiser jeg sundt og varieret, og jeg føler egentlig godt, jeg kan "styre mig", hvis blot jeg sørger for at spise nogle gode og solide måltider. Når jeg har PMS er jeg et bundløst hul. Jeg kan simpelthen blive VED med at spise. Det er ikke engang søde sager, det er bare mad generelt - brød med smør, ost, yoghurt/skyr, kød, frugt. Den slags. Jeg føler hele tiden, at jeg er sulten, og det er totalt underordnet hvad jeg ellers har spist i løbet af dagen.

Det betyder, at jeg nogle dage kan indtage virkeligt mange kalorier, fordi jeg efter aftensmaden stadig er sulten og lige skal have en skål skyr med müsli, et stykke rugbrød med ost, en banan, noget mørk chokolade og en håndfuld müsli mere direkte fra glasset. Det plager mig meget, da jeg ikke har lyst til at tage på, og da jeg ofte får det mentalt lidt underligt med at spise så meget.

Derfor er jeg lidt desperat efter gode råd, der IKKE involverer at begynde på prævention, for det er jeg af forskellige årsager ikke interesseret i :)
0
Brugeravatar
Craver
Kort karma: 49
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 373

Re: Enorm appetit ved PMS - er jeg den eneste?

Indlægaf Craver » 17. sep 2016, 07:30

Det er helt normalt - jeg har oplevet mange kvinder i praksis med PMS, og en af fællesnævnerne er øget appetit, mig selv inkluderet.
Hvordan er dine motionsvaner under PMS? Hård træning kan afhjælpe nogle af symptomerne, og som bonus får du omsat dine ekstra kalorier. Desuden er det en god idé at skære ned på koffein, alkohol og nikotin-forbruget, da de også kan forværre PMS symptomer.
Jeg fungerer klart bedst med at øge motionsmængden og skrue op for grove kulhydrater (fuldkornsprodukter). Jeg spiser stadig meget, når jeg har mine PMS dage, men slet ikke så meget, som hvis jeg ikke dyrkede motion.
1
... I would name her Rock'N'Roll
Brugeravatar
Mulan
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2595

Indlægaf Mulan » 2. okt 2016, 15:50

Jeg får også voldsom appetit. Har i forvejen en ret pæn appetit, så jeg bliver til det astronomiske Black Hole ved menstration. Jeg bliver bare ikke mæt. Vildt irriterende. Plejer at fortælle mig selv, at det er ok at være lidt småsulten og man ikke behøver at være stopmæt. Desuden plejer jeg at spise mange meget små måltider. Det virker for mig :)
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 289
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 3451

Indlægaf Studsgaard » 2. okt 2016, 17:38

Jeg har det også. Både alm mad og så stiger trangen til dukker også. Det kan også starte op til en uge før og topper gerne dagene lige omkring mens start.

Syntes det er vildt hårdt og tærer virkelig på den noglegange i forvejen slatne rygrad.
0
Smiling_Goat
Kort karma: 563
Likede indlæg: 8214

Indlægaf Smiling_Goat » 2. okt 2016, 18:59

Jeg oplever det også, og jeg lytter bare til min krop. Jeg spiser og spiser, og tager ikke rigtigt på i perioden, trods det øgede madindtag, så jeg går ud fra, min krop bare har brug for ekstra brændstof. Vejer du dig, når du bliver et bundløst hul?
0
Brugeravatar
sortkaffe
Kort karma: 135
Likede indlæg: 907

Indlægaf sortkaffe » 3. okt 2016, 22:27

Har spist 3 portioner muslii her til aften, vel og mærket efter jeg havde spist aftensmad.
Så ja :panik: :blush:
0
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 152
Likede indlæg: 1883

Indlægaf dykkersild » 4. okt 2016, 07:15

Studsgaard skrev:Jeg har det også. Både alm mad og så stiger trangen til dukker også. Det kan også starte op til en uge før og topper gerne dagene lige omkring mens start.

Syntes det er vildt hårdt og tærer virkelig på den noglegange i forvejen slatne rygrad.

Du går simpelthen i barndom når du er pms :gruble:

:lol:
2
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 289
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 3451

Indlægaf Studsgaard » 4. okt 2016, 08:25

dykkersild skrev:
Studsgaard skrev:Jeg har det også. Både alm mad og så stiger trangen til dukker også. Det kan også starte op til en uge før og topper gerne dagene lige omkring mens start.

Du går simpelthen i barndom når du er pms :gruble:

:lol:

Ja åbentbart :D

Der er da en af de sjovere slåfejl. Selvfølgelig er det sukker
1

Tilbage til "Helbred"