Mon Enhedslisten nu omfavner den private ejendomsret?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Re: Mon Enhedslisten nu omfavner den private ejendomsret?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 17. sep 2016, 11:50

kokkenok skrev:
Bad Samaritan skrev:
....good stuff....

Iøvrigt synes jeg Johanne og andre af enhedslisten, i den grad har vist deres dedikering til enhedslisten når de har betalt partiskat af deres vederlag for deres arbejde i folketinget. Det er der så vidt jeg ved, absolut ingen folketingspolitikere der gør - Så alene af den grund fortjener Ø en stor sjat respekt.

Say what? De betaler ikke partiskat af deres gode hjerte, men fordi det er et krav jf. § 16 i deres vedtægter. Det er ikke frivilligt om man vil gøre det. I min bog får man ikke respekt bare fordi man følger de regler, man frivilligt har underlagt sig.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Bad Samaritan
Kort karma: 135
Likede indlæg: 1567

Indlægaf Bad Samaritan » 17. sep 2016, 14:47

Advocatus-Diaboli skrev: I min bog får man ikke respekt bare fordi man følger de regler, man frivilligt har underlagt sig.

En skam. Tror ikke så få ville kunne se fordelen i hvis du lod respekten for mennesket være udgangspunktet, i stedet for det modsatte...
1
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 84
Likede indlæg: 442

Indlægaf Falstria » 17. sep 2016, 15:00

kokkenok skrev:
Iøvrigt synes jeg Johanne og andre af enhedslisten, i den grad har vist deres dedikering til enhedslisten når de har betalt partiskat af deres vederlag for deres arbejde i folketinget. Det er der så vidt jeg ved, absolut ingen folketingspolitikere der gør - Så alene af den grund fortjener Ø en stor sjat respekt.

Det skal de naturligvis selv have lov at bestemme, men der er da ingen grund til at ønske det samme system for nogen andre.
0
Brugeravatar
kokkenok
Kort karma: 8
Likede indlæg: 73

Indlægaf kokkenok » 17. sep 2016, 16:21

Falstria skrev:

Det skal de naturligvis selv have lov at bestemme, men der er da ingen grund til at ønske det samme system for nogen andre.

Det er der heller ikke nogen der skriver.
Det er bare nemmere at respektere politikere og mennesker generelt, der ofrer så meget på en ideologi, parti, håndværk mm(her parti) at de bliver stillet dårligere, for at være i tråd med deres ideologi(håndvæk osv). Hvis ledelsen fra LA(og en del fra Venstre og K) gjorde det samme ville det være lettere at have respekt for dem.

Advocatus-Diaboli skrev:
Say what? De betaler ikke partiskat af deres gode hjerte, men fordi det er et krav jf. § 16 i deres vedtægter. Det er ikke frivilligt om man vil gøre det. I min bog får man ikke respekt bare fordi man følger de regler, man frivilligt har underlagt sig.

og alligevel kunne uenige medlemmer have stiftet et nyt parti eller ændret vedtægterne.
Men ingen af delene er sket.

Ovenidet har de et rotationsprincip for folketingsmedlemmer.
0
"She stands before you naked. You can see it, you can taste it, And she comes to you light as the breeze.
Now you can drink it or you can nurse it, It don't matter how you worship. As long as you're Down on your knees."
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 17. sep 2016, 16:57

Bad Samaritan skrev:
Advocatus-Diaboli skrev: I min bog får man ikke respekt bare fordi man følger de regler, man frivilligt har underlagt sig.

En skam. Tror ikke så få ville kunne se fordelen i hvis du lod respekten for mennesket være udgangspunktet, i stedet for det modsatte...

Jeg er ikke i tvivl om at mange mennesker kunne se fordelen i at få udleveret respekt gratis, og det er sørgeligt, at mange tror det fungerer på den måde.

Udgangspunktet for mig er at man starter med at være neutral. Derefter kan man gøre sig fortjent til at få min respekt gennem færden og gebærden. (Og jeg kan godt afsløre at det kræver mere end at man overholder reglerne - for det er bare noget jeg forventer at man gør per selvfølge). På samme måde kan man gøre sig fortjent til min despekt.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 17. sep 2016, 17:03

kokkenok skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:

og alligevel kunne uenige medlemmer have stiftet et nyt parti eller ændret vedtægterne.
Men ingen af delene er sket.

Det skyldes jo nok at det kræver flertal at ændre vedtægterne, og det er der ikke for at pille ved partiskatten, samt at de ville ryge ud på røv og albuer ved førstkommende valg, hvis de blev valgt for Ø, og så blev løsgængere med det samme, fordi de ikke ville acceptere deres eget partis vedtægter.

Og? Det har ikke rigtigt noget med sagen at gøre.
0
Brugeravatar
kokkenok

Indlægaf kokkenok » 17. sep 2016, 17:28

Advocatus-Diaboli skrev:
Det skyldes jo nok at det kræver flertal at ændre vedtægterne, og det er der ikke for at pille ved partiskatten, samt at de ville ryge ud på røv og albuer ved førstkommende valg, hvis de blev valgt for Ø, og så blev løsgængere med det samme, fordi de ikke ville acceptere deres eget partis vedtægter.

Og? Det har ikke rigtigt noget med sagen at gøre.

og det aftvinger mere respekt for enhedslisten medlemmer i folketinget, at de ikke har afskaffet vedtægtet om partiskat. Medmindre enhedslistens medlemer er afvigende fra resten af menneskeheden, tror jeg snildt de kunne skabe flertal for at afskaffe partiskatten. Eller blive afhoppere eller danne andre partier.

og hvor bliver alle enhedslistens løsgængere og partihoppere af? lige nu kan jeg kun komme på Pernille- Rosenkrantz theil og min google-fu var ikke stærk nok til at finde flere (i folketinget).
0
"She stands before you naked. You can see it, you can taste it, And she comes to you light as the breeze.
Now you can drink it or you can nurse it, It don't matter how you worship. As long as you're Down on your knees."
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 17. sep 2016, 18:04

kokkenok skrev:
Falstria skrev:

Det er der heller ikke nogen der skriver.
Det er bare nemmere at respektere politikere og mennesker generelt, der ofrer så meget på en ideologi, parti, håndværk mm(her parti) at de bliver stillet dårligere, for at være i tråd med deres ideologi(håndvæk osv). Hvis ledelsen fra LA(og en del fra Venstre og K) gjorde det samme ville det være lettere at have respekt for dem.

Det ved jeg nu ikke, om man respektere medlemmer af en organisation der tvangsbeskatter deres egne medlemmer, mere end medlemmer af en organisation der lader medlemmernes lommer i fred og skaffer midler på anden vis (primært frivillige donationer, uden tvang).
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 17. sep 2016, 18:07

kokkenok skrev:
og det aftvinger mere respekt for enhedslisten medlemmer i folketinget, at de ikke har afskaffet vedtægtet om partiskat.

Hos hvem? Jeg kender ingen der respekterer Ø eller deres MF'ere for dette.

Medmindre enhedslistens medlemer er afvigende fra resten af menneskeheden, tror jeg snildt de kunne skabe flertal for at afskaffe partiskatten.

De ER afvigende fra de andre rent politisk. Det er jo derfor de har søgt hen til Ø og ikke valgt et af de etablerede partier. Hvis der var, eller hvis de kunne skaffe, flertal for en vedtægtsændring, så havde de sgu nok gjort det, skal du se. Det er ikke tilfældet. Tværtimod praler de af en større reform og opdatering af deres principper og holdninger for 2 år siden.
0
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 17. sep 2016, 18:21

Det er dobbeltmoralsk af De forenede Dødsboer at opkræve ekstra skat af MF´eres vederlag, fordi vederlaget er højere end en gennemsnitlig faglig udlært arbejder. De vil eksplodere i raseri, hvis en arbejdsgiver laver lignende aftale med sine ansatte.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Oveditlevsen
Kort karma: 16
Likede indlæg: 422

Indlægaf Oveditlevsen » 17. sep 2016, 19:50

landsbytossen skrev:Det er dobbeltmoralsk af De forenede Dødsboer at opkræve ekstra skat af MF´eres vederlag, fordi vederlaget er højere end en gennemsnitlig faglig udlært arbejder. De vil eksplodere i raseri, hvis en arbejdsgiver laver lignende aftale med sine ansatte.

Hvorfor skulle en arbejdsgiver udbetale løn for så at få noget tilbagebetalt igen? :gruble:
Pengene kommer fra den samme kasse :lol2:
0
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 17. sep 2016, 20:02

Oveditlevsen skrev:
landsbytossen skrev:Det er dobbeltmoralsk af De forenede Dødsboer at opkræve ekstra skat af MF´eres vederlag, fordi vederlaget er højere end en gennemsnitlig faglig udlært arbejder. De vil eksplodere i raseri, hvis en arbejdsgiver laver lignende aftale med sine ansatte.

Hvorfor skulle en arbejdsgiver udbetale løn for så at få noget tilbagebetalt igen? :gruble:

Men ikke nødvendigvis tilbage til samme kasse.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 17. sep 2016, 20:05

Oveditlevsen skrev:

Fordi nogen ansatte ville være misundelige over at andre ansatte fik mere end dem selv jo, så er der nogen (EL) som mener det er bedst hvis alle får lige lidt til dem selv.
0
Brugeravatar
kokkenok

Indlægaf kokkenok » 17. sep 2016, 21:31

Falstria skrev:
Det ved jeg nu ikke, om man respektere medlemmer af en organisation der tvangsbeskatter deres egne medlemmer, mere end medlemmer af en organisation der lader medlemmernes lommer i fred og skaffer midler på anden vis (primært frivillige donationer, uden tvang).

Og hvorfor er det tvang? Det står da folk fuldstændigt frit for at melde sig ind, eller ud enhedslisten.
0
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 17. sep 2016, 21:38

kokkenok skrev:
Falstria skrev:

Og hvorfor er det tvang? Det står da folk fuldstændigt frit for at melde sig ind, eller ud enhedslisten.

Du kan ikke udgøre et enhedsliste mandat uden at være medlem af organisationen bag mandatet, er jeg ret sikker på. Men ja man kan jo blive løsgænger efter man er valgt ind.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"