Den store bagedyst

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9218

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Fru Sunshine » 14. sep 2016, 19:35

Jeg har også kigget med.
Og jeg er Inge-fan.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 166
Likede indlæg: 890

Indlægaf Æble » 17. sep 2016, 06:29

Synes Inge virker lidt hmm skør. Sådan gammel kattedame bare med kager. Men min datter er fan.

Min søn holder med Gunnar fordi han har et sejt navn.

Jeg holder ikke med nogen endnu, jeg hater kun :lol: Iben er da for irriterende at høre på og sikke noget klamt noget hun fik snasket sammen. Og Muhammed er helt klart med fordi han er mand og fra Mellemøsten. Bage kan han ikke. Og Jette som sagde at hun var meget struktureret og så manglede der to linier i hendes egen opskrift :lol: Det var også klamt det hun fik lavet.

Synes det var lidt kedeligt at det var tre udfordringer med creme/mousse. Hvad var temaet? De der passionstårne var jo slet ikke bagt.
0
Brugeravatar
Nuttegris
Kort karma: 13
Likede indlæg: 244

Indlægaf Nuttegris » 17. sep 2016, 06:51

Det burde efterhånden hedde Den store dessertdyst.
0
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 814
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8378
Kontakt:

Indlægaf Ado » 17. sep 2016, 08:20

Inge er kær. Gunnar er kær. Og Iben er jeg vild med.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Muspel
Kort karma: 90
Likede indlæg: 1176

Indlægaf Muspel » 17. sep 2016, 08:37

Æble skrev:Synes Inge virker lidt hmm skør. Sådan gammel kattedame bare med kager. Men min datter er fan.

Min søn holder med Gunnar fordi han har et sejt navn.

Jeg holder ikke med nogen endnu, jeg hater kun :lol: Iben er da for irriterende at høre på og sikke noget klamt noget hun fik snasket sammen. Og Muhammed er helt klart med fordi han er mand og fra Mellemøsten. Bage kan han ikke. Og Jette som sagde at hun var meget struktureret og så manglede der to linier i hendes egen opskrift :lol: Det var også klamt det hun fik lavet.

Synes det var lidt kedeligt at det var tre udfordringer med creme/mousse. Hvad var temaet? De der passionstårne var jo slet ikke bagt.

Når man ser på Muhammeds Facebook er han faktisk vildt god. (Muhammed Hawa) - så mon ikke det er tidspresset der gør, at han får så dårlige resultater. Jeg håber på, at han får lov at blive længe nok til at det viser sig.
0
Brugeravatar
Evapeva
Kort karma: 105
Likede indlæg: 953

Indlægaf Evapeva » 17. sep 2016, 09:31

Jeg så også med. Synes det er ganske underholdende tv - men jeg er viiirkelig træt af, at det er blevet en kamp på pyntning af kager, altså en konditor-konkurrence i stedet for ind imellem også at være bagning som håndværk. Og nu også desserter, åbenbart.

I første sæson skulle de også bage brød - det forsvinder mere og mere (er mit gæt for denne sæson også), hvilket er skide irriterende!
Det bliver bare sådan en "lagkage med mousser i varierende smag + pynt"-konkurrence, hvorunder der findes fondant- og marcipanmennesker i to særskilte, religiøse grupper. Ej at forglemme den tredje chokolade"hegn"-gruppe. Skide smart i øvrigt at smække sidstnævnte på siderne, hvis selve kagen er lidt grim/skæv, ikke? ;)

Boooring!
4
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9667

Indlægaf kidkomb » 17. sep 2016, 09:45

Daine skrev:Inge er skøn, men ellers hepper jeg selvfølgelig på Louise :)

Hvorfor selvfølgelig?
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 717
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6828

Indlægaf Daine » 17. sep 2016, 10:48

kidkomb skrev:
Daine skrev:Inge er skøn, men ellers hepper jeg selvfølgelig på Louise :)

Hvorfor selvfølgelig?

Navnesøster :genert:
2
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9218

Indlægaf Fru Sunshine » 17. sep 2016, 11:04

Jeg kan også godt lide Iben.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 116
Likede indlæg: 2142

Indlægaf sigge » 18. sep 2016, 15:09

Jeg har først fået set det her i weekenden, men jeg skal i hvert fald følge med igen i år. Selvom jeg melder mig på holdet, der mukker lidt over, at det virker til fortsat at handle mere om pynt/konditorhåndværk end bagning. Så ja, måske skulle de ændre navnet til "Den store konditordyst". Den hemmelige udfordring havde da i hvert fald ikke meget med bagning at gøre. Og jeg bliver så træt af, var mesterværket hver eneste gang skal være en "lagkage" med mousser og pynt. Nu har vi set det.

I øvrigt synes jeg nu, de lægger hårdt ud i år med vandbakkelser i første runde og croquembouche allerede i andet program. Den glæder jeg mig til at se i næste uge - altid underholdende med sindssygt varm karamel og tidspres. :-D
2
Brugeravatar
Evapeva

Indlægaf Evapeva » 18. sep 2016, 15:43

Ku' I forresten klare ærterne? Altså som deltagere? Jeg ville aldrig kunne fremtrylle de samme ting på den tid, de får til det. Foran snurrende kameraer, ikke at forglemme. PRES! :D
1

Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 408

Indlægaf Marott » 18. sep 2016, 16:41

Jeg ser den svenske udgave på TV2 Fri og de har en signaturbagning og en hemmelig udfordring. Jeg forstår ikke helt mesterværket i den danske udgave, der altid er en form for kage?
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2377

Indlægaf Juki » 18. sep 2016, 16:54

Jeg synes også, som flere allerede har påpeget, at det var klamt at Iben havde sit lange hår nede i smørret :puke:

Ellers har jeg vist ikke noget negativt at tilføje :D Glæder mig til at følge med i deltagernes udvikling.
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
Evapeva

Indlægaf Evapeva » 18. sep 2016, 17:04

Marott skrev:Jeg ser den svenske udgave på TV2 Fri og de har en signaturbagning og en hemmelig udfordring. Jeg forstår ikke helt mesterværket i den danske udgave, der altid er en form for kage?

Ser det også ind imellem - synes du til gengæld ikke, deres kager er grimme? :genert: Når nu der tydeligvis er gået konditor i den danske version, så er svenskernes kager til gengæld temmelig rodede - nånej rustikke, som Blomsterberg siger - i udtrykket, synes jeg.
0

Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8465

Indlægaf 2SHY » 18. sep 2016, 17:07

Åh den svenske udgave magter jeg ikke :genert: Jeg synes dommerne er frygtelige og så er jeg bare ikke ret stor fan af selve sproget :genert:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:

Tilbage til "Mad og drikke"