Den store bagedyst

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10279

Re: Den store bagedyst

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. okt 2016, 20:11

Sagde de ikke til ham med fuldskægget, at det kun var ham selv og hans venner, der ville kunne forstå, hvad hans kage sigtede til? Og at det var en fejl? Samtidig med at han klarede sig rigtig dårligt i de to andre runder.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 576
Likede indlæg: 5107

Indlægaf ManicNinja » 5. okt 2016, 20:17

Holy moly - hvem sagde 'shitstorm' ...? Ærligt - jeg synes sgu, de har fortjent den her ... :rulle:
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Allmost_Famous
Kort karma: 107
Likede indlæg: 1671

Indlægaf Allmost_Famous » 5. okt 2016, 20:19

DetSorteCirkus skrev:Sagde de ikke til ham med fuldskægget, at det kun var ham selv og hans venner, der ville kunne forstå, hvad hans kage sigtede til? Og at det var en fejl? Samtidig med at han klarede sig rigtig dårligt i de to andre runder.

Jo.
0
:lol:

Stofbind sælges: viewtopic.php?f=58&t=4479
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. okt 2016, 20:21

Allmost_Famous skrev:
DetSorteCirkus skrev:Sagde de ikke til ham med fuldskægget, at det kun var ham selv og hans venner, der ville kunne forstå, hvad hans kage sigtede til? Og at det var en fejl? Samtidig med at han klarede sig rigtig dårligt i de to andre runder.

Jo.

Så fatter jeg minus. Det gør jeg også mht. Iben.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9722

Indlægaf kidkomb » 5. okt 2016, 20:26

Hvordan kan ingen på det program have forudset det her?
Ingen?
Hvor mange er der på sådan et produktionshold? 100?
Jeg forstår det slet ikke...
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. okt 2016, 20:37

Jeg glæder mig allerede til Henrik Marstals kommentar.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 5. okt 2016, 20:50

Og programmets redaktør har nu svaret inde på Facebook. Jeg synes, det er noget ævl, han skriver ...
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. okt 2016, 20:56

ManicNinja skrev:Og programmets redaktør har nu svaret inde på Facebook. Jeg synes, det er noget ævl, han skriver ...

Han skriver sådan cirka ingenting.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 5. okt 2016, 21:08

DetSorteCirkus skrev:
ManicNinja skrev:Og programmets redaktør har nu svaret inde på Facebook. Jeg synes, det er noget ævl, han skriver ...

Han skriver sådan cirka ingenting.

Det er meget præcist opsummeret ...
0
Brugeravatar
Vaginetta
Kort karma: 4
Likede indlæg: 165

Indlægaf Vaginetta » 5. okt 2016, 21:13

Endnu et kedeligt chokolade/konditortema næste uge. :træt: Ham den vindtørre dommer, som er fucking KOK, skulle tag at mande sig op og få noget mad-bagning ind i programmet.

Og hvis ham med bolle-dåbskagen havde misforstået temaet, så havde Jesper sgu også. En rød kage med to store fallossymboler på toppen?

14991067-1.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. okt 2016, 21:16

Politiken er ikke skuffet. Politiken er vred. Og giver ét hjerte.

Gunnar blev ugens mandebager i 4. afsnit af Den store bagedyst

Film&Tv følger ’Den store bagedyst’ tæt og giver hjerter til hvert afsnit. I denne uge gik der fatal kønsballade i bageriet og vores anmelder føler sig nødsaget til at skrive en alternativ slutning.

Den store bagedyst’ har mandehørms-tema. Hele maskulinitetspræmissen er sådan lidt tø-hø: Timm Vladimir har håret strøget glat tilbage, han hugger brænde i den altid pinagtige intro, skjorteærmerne er smøget ekstragodt op, så man kan se hans tatoveringer.
Der krydsklippes særlig ofte ind på sæsonens obligatoriske heteromand, Jesper, og især togføreren Gunnar, årets glad-bøsse-med-en-sød-mand-derhjemme.
Ingen behøver sige det: Vi ved godt, at dysten står mellem de to i aften. To maskulinitetsparadigmer i en mikroverden af fondant og mel.

Jesper klarer sig middelmådigt med at bruge kød frem for surdej, mens Gunnar laver de bedste breadsticks til den hemmelige udfordring.
Gæstedommerne fra Gastromand vurderer i deres akavede smokinger selvsikkert, at de groveste sticks er lavet af en mand. Men faktisk er de lavet af Helle. Hø hø. Sikke en kønsballade.

Deltagerne hælder mandebacon og mandeøl ned i dejene, når der skal hældes mandebrød i truget. Men Gunnar har flettet sit brød. Dommerne stivner.
Det er svært med kønsstereotypier anno 2016. Jo mere vi mudrer sammen og gør, som vi vil, jo mere må de holde tungen lige i munden: Mænd fletter ikke deres brød. Basta.

Fatal kønsrolledesperation
Og da ugens mesterværk, den testosterondunstende mandepolterabendkage, skal konstrueres, er det kvinderne, der maks.er ud på hyggesexismen; Juliane bager en stripperkage, grine-Iben en brun kvinderøv med tangatrusse og røvgevir. Jesper har derimod lavet en kryptisk hyldest til sit yndlingsværtshus, fyldt med skiver af citron.

Så når vi til polterabendkagen for mænd, men han får simpelthen misforstået opgaven og skudt ved siden af
Blomsterberg
Og Gunnar? Gunnar kan bedre lide hygge end hørm. Han laver en lyserød lagkage med uskyldig lagengymnastik af fondant på toppen. Teknisk set er det ikke ham, der er (aller)dårligst i dag. Men det er ham, der ryger ud.
»Man kan jo godt undre sig over, at Gunnar han skal væk herfra, når han faktisk har vundet den hemmelige udfordring«, forklarer Mette Blomsterberg.
»Men han havde altså et brød, som skulle være maskulint, det kunne vi simpelthen ikke finde«, supplerer rolige Friis-Mikkelsen.
Tilbage til Blomsterberg: »Så når vi til polterabendkagen for mænd, men han får simpelthen misforstået opgaven og skudt ved siden af, simpelthen«.
Således gik der desperat og fatal kønsrolledesperation i ’Bagedysten’ med en grædende Gunnar og en grådlabil Jesper og en ægte chokeret anmelder.

Her er den kommentar, som Gunnar burde have fået: Kære Gunnar. Du er hverken mere eller mindre talentløs end resten af årets deltagere.
Du er til gengæld den eneste, der ikke desperat parodierer køn, men står modigt inde for din version af mandighed. Du er ugens mandebager.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 299
Likede indlæg: 3027

Indlægaf vibbsen » 5. okt 2016, 21:30

Gunnar "ramte nok lidt ved siden af temaet" ingen tvivl om det.....Hans kage lignede noget der kunne være serveret til et babyshower på Vestegnen....Og have fået adskillige cecil-hæse Hårh-Hårh-Hårh med på vejen fra den kommende mormor som har foræret sin datter et sæt nye extensions hos "Salon Dina" i barselsgave.....

Men det er ikke det samme som at Gunnars kage burde stemmes hjem for ikke at være en polterabend kage.... For Gunnars kage kunne såmænd være bagt at en af mine mest fantastiske venner, Daniel. Han ville muligvis have vendt de der fødder liiiiiiidt anderledes...You know what I mean.....Men hvis han havde en polterabend da han i sin tid blev gift med manden i sit liv, så er jeg overbevist om at kagen ville have været hjerteformet og lyserød....For der ville have været kage...Og den ville ikke have været maskulin....
Hvis der er nogen der skal stemmes hjem så er det da dem der har fundet på at blande køn og kager sammen.....Hold nu kæft og bag....

Og hvad sker der iøvrigt for at man inviterer gastroman ind som dommere i et bageprogram....Find dog nogen der har speciale i brød....
4
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 5. okt 2016, 21:54

^^Meget enig, Vibbsen. Bortset, måske lige, hvad angår, at Gunnars kage ikke var maskulin. I mine øjne var den ikke klassisk maskulin. Men det er muligvis også det, du mener ...
0
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 5. okt 2016, 22:15

Denne umiddelbart uskyldige damebladsartikel får altså en lidt anden klangbund efter aftenens program, synes jeg ...

http://www.soendag.dk/kvindeliv/kendte- ... melige-aar
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 299
Likede indlæg: 3027

Indlægaf vibbsen » 5. okt 2016, 22:24

ManicNinja skrev:^^Meget enig, Vibbsen. Bortset, måske lige, hvad angår, at Gunnars kage ikke var maskulin. I mine øjne var den ikke klassisk maskulin. Men det er muligvis også det, du mener ...

En hjerteformet lyserød kage med fusser (for det var altså det det var) og tæppe.....det er altså ikke maskulint...På nogen plan...

Men det betyder jo ikke at den ikke passer ind i temaet.....Måske næste års tema skulle være "Den Store Bøsse Bagedyst"

Så skal I fandme bare set løjer og lagkage.......Min ven Daniel vil iøvrigt gerne melde sig....Eller jeg vil gerne melde ham :-D
0
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO

Tilbage til "Mad og drikke"