Den store bagedyst

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 578
Likede indlæg: 5112

Re: Den store bagedyst

Indlægaf ManicNinja » 5. okt 2016, 22:39

vibbsen skrev:
ManicNinja skrev:^^Meget enig, Vibbsen. Bortset, måske lige, hvad angår, at Gunnars kage ikke var maskulin. I mine øjne var den ikke klassisk maskulin. Men det er muligvis også det, du mener ...

En hjerteformet lyserød kage med fusser (for det var altså det det var) og tæppe.....det er altså ikke maskulint...På nogen plan...

Men det betyder jo ikke at den ikke passer ind i temaet.....Måske næste års tema skulle være "Den Store Bøsse Bagedyst"

Så skal I fandme bare set løjer og lagkage.......Min ven Daniel vil iøvrigt gerne melde sig....Eller jeg vil gerne melde ham :-D

Så er vi ude i diskussionen om bl.a. "drengefarver og pigefarver" osv. Jeg kan høre, jeg ikke er helt enig med dig, så. Men heller ikke afklaret med, hvor jeg selv står i alt det dér. Så jeg lader den ligger og hopper i seng i stedet for. :)
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 163
Likede indlæg: 1846

Indlægaf Anilara » 5. okt 2016, 23:45

Jeg er sgu splittet.
Altså hvad er meningen med temaer, hvis man kan lave ALT inden for et tema. En kæmpe påskehare til et juletema ville jo også, med rette, få nogle minuspoint, uanset om "bageren" så mente det var en juleting for ham. Eller en helt sort kage til et Gay-pride tema...

Dermed ikke sagt at Gunnars kage var forkert eller udelukkende feminin. Men når der hele dagen har været en brovten tone og lagt op til mandehørm, så ér et lyserødt hjerte bare ikke hvad en dommer forventer at se. Ligesom en dommer formentlig heller ikke vil se kartoffelfrikadeller til en bøf konkurrence.
Til gengæld mener jeg heller ikke han skulle være smidt ud.
7
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 300
Likede indlæg: 3035

Indlægaf vibbsen » 6. okt 2016, 05:51

ManicNinja skrev:
vibbsen skrev:
ManicNinja skrev:^^Meget enig, Vibbsen. Bortset, måske lige, hvad angår, at Gunnars kage ikke var maskulin. I mine øjne var den ikke klassisk maskulin. Men det er muligvis også det, du mener ...

En hjerteformet lyserød kage med fusser (for det var altså det det var) og tæppe.....det er altså ikke maskulint...På nogen plan...

Men det betyder jo ikke at den ikke passer ind i temaet.....Måske næste års tema skulle være "Den Store Bøsse Bagedyst"

Så skal I fandme bare set løjer og lagkage.......Min ven Daniel vil iøvrigt gerne melde sig....Eller jeg vil gerne melde ham :-D

Så er vi ude i diskussionen om bl.a. "drengefarver og pigefarver" osv. Jeg kan høre, jeg ikke er helt enig med dig, så. Men heller ikke afklaret med, hvor jeg selv står i alt det dér. Så jeg lader den ligger og hopper i seng i stedet for. :)

Her vil jeg gerne have lov til at tilføje, at havde kagen været lyseblå. Eller lilla. Eller grøn. Så havde den altså stadig ikke været maskulin på noget plan.
3
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2147

Indlægaf sigge » 6. okt 2016, 06:03

Men det er da lidt interessant, at ingen af de mandlige deltagere lavede patter-, øl- og guns-kager, så måske var det dommernes syn på mandighed, den var gal med. Jeg syntes egentlig, at Sunes kage var ret flot, selvom den hvide chokolade ikke helt lignede en tallerken.

Og så mener jeg stadig, at konceptet mandepolterabendkage er noget, DR selv har opfundet til lejligheden. Så netop derfor må rammerne være mere vide til selv at fortolke, hvad man ville have til sin egen polterabend.
6
Shmartiesh
Kort karma: 19
Likede indlæg: 105

Indlægaf Shmartiesh » 6. okt 2016, 06:09

Jeg er lidt bagefter og har først set første afsnit i dag.

Jeg er lidt forundret over at man kan komme med i den store bagedyst og ikke vide at man ikke må åbne lågen ind til ufærdige vandbakkelser..... :gruble:

Og at en 20 årig tror dem som er 10 år ældre end hende selv, kun bruger gamle kogebøger og ikke bruger sociale medier eller Google. :forvirret2: :nerve:

Og hende dem gamle er meget selvsikker. Men med historien fra de foregående hvor de hurtigt ryger ud, ville jeg nok ikke håbe på for meget.

Udover det er jeg spændt på at se resten. :D
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2147

Indlægaf sigge » 6. okt 2016, 07:30

Jeg har nu gennemført yderst uvidenskabelig undersøgelse blandt mine mandlige kolleger, og ingen af dem kender til polterabendkager. :lol: Men vi er selvfølgelig også fra Jylland, så det kan godt være, vi bare er bagud ift. nye trends.
3
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 818
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8459
Kontakt:

Indlægaf Ado » 6. okt 2016, 08:59

De der Gastromænd; I guder...kunne de være i sig selv af selvfedme?
2
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 39
Likede indlæg: 992

Indlægaf Anne Droid » 6. okt 2016, 09:00

0
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 6. okt 2016, 09:20

Anne Droid skrev:http://www.dr.dk/levnu/mad/dr-chef-efter-seerstorm-mod-bagedysten-det-er-ikke-homofobi-og-sexisme

Endnu en gang vand ud af ørerne.
"Nå, så det er ikke sexisme, siger du? Tusind tak - nu er jeg mere rolig". :stoned:

Prøv med nej ... Hvad havde de tænkt sig?
3
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 6. okt 2016, 09:23

Ado skrev:De der Gastromænd; I guder...kunne de være i sig selv af selvfedme?

Pudsigt. Jeg oplevede dem mere som nervøse og lidt usikre og derudover komplet malplacerede i et program om brød og kager.
De prøvede at få alle til at grine og roste mest muligt. De virkede ... ja, usikre. Og opblæstheden var da vist mest sådan en "jeg forsøger at stive mig selv af". Ikke at dét gjorde den nemmere at holde ud ...
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9735

Indlægaf kidkomb » 6. okt 2016, 09:28

Nå, men det er da dejligt at DR kan fortælle at det er seerne der er noget galt med og ikke dem.
Sådan er det så nemt, når man ikke er afhængig af reklameindtægter eller går det store op i sine moralske forpligtelser som public service kanal.
4
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 84
Likede indlæg: 443

Indlægaf Falstria » 6. okt 2016, 10:24

kidkomb skrev:Nå, men det er da dejligt at DR kan fortælle at det er seerne der er noget galt med og ikke dem.
Sådan er det så nemt, når man ikke er afhængig af reklameindtægter eller går det store op i sine moralske forpligtelser som public service kanal.

Er det ligefrem et moralsk problem at temaet handler om mænd og en lejlighed der endnu ikke har kagetradition?

Temaet kunne ligevel have været en "Min hest har lige smidt mælketænderne" kage, men moralsk er der da ikke noget galt i at det handler om mænd, uanset om der så er mænd med i konkurrencen eller ej.
1
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 6. okt 2016, 10:52

Falstria skrev:
kidkomb skrev:Nå, men det er da dejligt at DR kan fortælle at det er seerne der er noget galt med og ikke dem.

Er det ligefrem et moralsk problem at temaet handler om mænd og en lejlighed der endnu ikke har kagetradition?

Temaet kunne ligevel have været en "Min hest har lige smidt mælketænderne" kage, men moralsk er der da ikke noget galt i at det handler om mænd, uanset om der så er mænd med i konkurrencen eller ej.

Nej, det er et moralsk problem at præmissen var en polterabend-kage til mænd. Og når en bøsse så laver en polterabendkage, som nok mest kan betegnes som en homopolterabendkage og han så taber på at have misforstået konceptet... Ja, så siger de indirekte at homomænd ikke er rigtige mænd.
6
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 84
Likede indlæg: 443

Indlægaf Falstria » 6. okt 2016, 10:59

kidkomb skrev:
Falstria skrev:

Nej, det er et moralsk problem at præmissen var en polterabend-kage til mænd. Og når en bøsse så laver en polterabendkage, som nok mest kan betegnes som en homopolterabendkage og han så taber på at have misforstået konceptet... Ja, så siger de indirekte at homomænd ikke er rigtige mænd.

De betegnede det som en dåbskage, ikke som en homopolterabendkage.

De første mange kommentarer her i tråden om den kage sagde da noget af det samme.
0
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 6. okt 2016, 11:03

Falstria skrev:
kidkomb skrev:
Falstria skrev:

De betegnede det som en dåbskage, ikke som en homopolterabendkage.

De første mange kommentarer her i tråden om den kage sagde da noget af det samme.

Hvis man kigger på kagen, så er det meget tydeligt to mennesker der knalder.
0
Jeg gider ikke engang.
Give free love.

Tilbage til "Mad og drikke"