Den store bryllupssniksnak-tråd

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2146

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf sigge » 27. maj 2016, 08:29

Hunkat skrev:Om lidt under 5 timer har jeg officielt taget min mands efternavn og sat min underskrift på et stykke papir om at vi skal bruge resten af vores liv sammen.

Det er lidt sært. Jeg ved ikke helt om jeg har fattet det endnu men på den anden side har jeg virkelig nervøsitetskvalme. Jeg synes tiden slæber sig afsted lige nu. Egentlig vil jeg bare gerne ned og spise morgenmad i hotellets buffet så jeg kan få tankerne lidt væk men jeg tror ikke det hjælper. De første to mennesker har allerede skrevet en besked med forskellige spørgsmål så det fortsætte nok sådan hele dagen alligevel.

I det mindste skulle det ikke blive regn.

Tillykke med dagen. Jeg håber, nervøsitetskvalmen snart udvikler sig til glade sommerfugle i maven. Og så håber jeg, at du og din (kommende) mand får en rigtigt dejlig dag med fejring af jeres kærlighed til hinanden.
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2522
Kontakt:

Indlægaf Annione » 27. maj 2016, 08:33

Tillykke @Hunkat :lun:

Dagen er i hvert fald skøn, så håber vejret holder.

Sluk din telefon - eller giv den til en anden, der kan besvare spørgsmål. I dag skal du kun nyde dagen.
1
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1104

Indlægaf girl_beat » 27. maj 2016, 08:33

Hunkat; Tillykke, Tillykke med jere store dag! :blomst: :klap: :lun: :banan: :pompom:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
girl_beat

Indlægaf girl_beat » 4. jun 2016, 20:06

Argh... Jeg synes, at forberedelserne til vores bryllup er lidt... blah... for tiden :(

Kjoleforretningen har bestilt min kjole hjem for lille, men påstår hårdnakket at det er den heeeelt rigtige størrelse og at det er noget, skrædderen nemt kan tilrette (på min regning, forstås). Og rødvinen, som vi har prøvesmagt, var ikke sådan vildt fantastisk. Og blomstermandens forslag til dekorationer var heller ikke ligefrem 'wauw'. Kan sgu ikke helt finde ud af, om det er min indre Bridezilla, der er ved at bryde ud, eller om leverandørerne bare har for travlt og ikke gør sig særlig umage...

Øv er det i hvert fald :nerve:
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3339

Indlægaf Hunkat » 4. jun 2016, 20:21

Jeg vil bare lige vise det her fantastiske billede min svigermor tog på Rådhuset til vores bryllup. Når vi overtager verden skal det helt klart være vores royale portræt på mønter/frimærker :D

Royal portrait2.jpg

girl_beat skrev:Argh... Jeg synes, at forberedelserne til vores bryllup er lidt... blah... for tiden :(

Kjoleforretningen har bestilt min kjole hjem for lille, men påstår hårdnakket at det er den heeeelt rigtige størrelse og at det er noget, skrædderen nemt kan tilrette (på min regning, forstås). Og rødvinen, som vi har prøvesmagt, var ikke sådan vildt fantastisk. Og blomstermandens forslag til dekorationer var heller ikke ligefrem 'wauw'. Kan sgu ikke helt finde ud af, om det er min indre Bridezilla, der er ved at bryde ud, eller om leverandørerne bare har for travlt og ikke gør sig særlig umage...

Girl, jeg synes altså ikke du stiller for høje krav. Jeg er også sådan en som hader at sige nej til folk men hvis du ikke kan lide blomsterne eller rødvinen så er det altså helt legit at sige nej tak eller 'lav det om, tak'. Du lægger en del penge trods alt.

Kjolen lyder bare som om de er nogle røvhuller
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2522
Kontakt:

Indlægaf Annione » 4. jun 2016, 20:51

girl_beat skrev:Argh... Jeg synes, at forberedelserne til vores bryllup er lidt... blah... for tiden :(

Øv. :ae:

Kan de ikke finde en anden rødvin til jer?

Jeg viste min blomsterdame et forslag til blomster, som hun omgående godtog - det samme med min buket. Det var simpelthen så nemt - men jeg havde også billeder af det jeg gerne ville have.

Kjolen - det synes jeg bare er så øv. Kan du ikke nå at få den hjem i den størrelse, som du gerne ville have?
Jeg skal også selv betale for skrædder - her vælger jeg at tage helt til Vejle, for der kan det gøres billigere (til halv pris). Sig til, hvis du vil have et navn - jeg har ikke været hos hende endnu, men det er hende som Panayotis plejer at bruge. Hun tager vist 400 i timen (men jeg ved jo ikke, om hun så er længere tid om det, end de er her i Kbh...).
0
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4298

Indlægaf Rapfisk » 5. jun 2016, 15:11

girl_beat skrev:Kjoleforretningen har bestilt min kjole hjem for lille, men påstår hårdnakket at det er den heeeelt rigtige størrelse og at det er noget, skrædderen nemt kan tilrette (på min regning, forstås).
Det er noget sludder. Hvis man skal have skrædder alligevel, bestiller man størrelsen større, ikke mindre. Det er væsentligt sværere at lave tilrettelser med for lidt stof end for meget, som bare kan skæres af eller sys ind.
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
girl_beat

Indlægaf girl_beat » 5. jun 2016, 19:41

Rapfisk skrev:
girl_beat skrev:Kjoleforretningen har bestilt min kjole hjem for lille, men påstår hårdnakket at det er den heeeelt rigtige størrelse og at det er noget, skrædderen nemt kan tilrette (på min regning, forstås).
Det er noget sludder. Hvis man skal have skrædder alligevel, bestiller man størrelsen større, ikke mindre. Det er væsentligt sværere at lave tilrettelser med for lidt stof end for meget, som bare kan skæres af eller sys ind.

Præcis! Også derfor jeg er temmelig frustreret :( Jeg ville prøve at sætte billeder ind, så I herinde kan se dem (ét fra prøvning i butikken og ét taget af skrædderen), men billederne var desværre for store. Udover at skære omkring skuldre og armhuler er rygudskæringen i kjolen er trukket helt skæv, fordi den er for lille :whine:
0
Brugeravatar
girl_beat

Indlægaf girl_beat » 7. jun 2016, 11:13

girl_beat skrev:
Rapfisk skrev:

Præcis! Også derfor jeg er temmelig frustreret :( Jeg ville prøve at sætte billeder ind, så I herinde kan se dem (ét fra prøvning i butikken og ét taget af skrædderen), men billederne var desværre for store. Udover at skære omkring skuldre og armhuler er rygudskæringen i kjolen er trukket helt skæv, fordi den er for lille :whine:

Nå, nu skal jeg nok spare jer for mere brok... Kjoleforretningen så billederne og erkendte ENDELIG, at der jo var tydelig forskel, så nu ombytter de min kjole til dén, jeg prøvede i butikken! :banan: :klap: :savl:

Så nu er det forfra med tilretning hos skrædderen, men jeg får en kjole, der passer 100% og ikke strammer eller skærer nogen steder! Jeg er lykkelig! :love2:
9
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4298

Indlægaf Rapfisk » 7. jun 2016, 11:20

girl_beat skrev:
girl_beat skrev:
Rapfisk skrev:

Nå, nu skal jeg nok spare jer for mere brok... Kjoleforretningen så billederne og erkendte ENDELIG, at der jo var tydelig forskel, så nu ombytter de min kjole til dén, jeg prøvede i butikken! :banan: :klap: :savl:

Så nu er det forfra med tilretning hos skrædderen, men jeg får en kjole, der passer 100% og ikke strammer eller skærer nogen steder! Jeg er lykkelig! :love2:

Hvor ER det dejligt at høre!
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 230
Likede indlæg: 1406

Indlægaf Filipai » 8. jun 2016, 17:02

Ih girlbeat. super fantastisk. Ærgeligt vi ikke kan få lov at lure. Vil da gerne se din kjole.

Selv skal jeg ud og prøve kjole på søndag, meget tidligt, taget i betragtning af en uges forlovelse, men det er lige ved min svigerinde, og de reklamerede med op til 70%, så må da liiige lure.
0
Brugeravatar
Filipai

Indlægaf Filipai » 8. jun 2016, 17:04

Hvad har i andre egentligt gjort?

Haft kirke og fest tæt på hinanden, og har i haft en reception? Jeg synes virkeligt det er et rod at finde rundt i.
Jeg vil jo gerne opmuntre mine gæster til at komme med det offentlige, for at de ikke skal holde sig ædru til festen. Og vi overvejer en festbus i mellem de to lokationer. Vi ved endnu ikke hvilken kirke vi skal giftes i, men har lokalet allerede.
0
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4567

Indlægaf Akehurst2 » 8. jun 2016, 17:08

Vi havde ca. 7 km. mellem kirke og feststed og lejede en bus til at køre fra kirken til restauranten.

Vi holdt ikke reception. Vi havde inviteret "alle", forstået som at vi havde været rimeligt bredt ude, så der var ikke en hel masse til globryllup, hvilket vi heller ikke forventede, og derfor syntes vi reception var overflødigt, også fordi vi blev viet kl. 15.30 og ikke havde en masse tid, der skulle gå mellem vielse og middag.
1
godtnavn
Kort karma: 213
Likede indlæg: 1231

Indlægaf godtnavn » 8. jun 2016, 18:00

Altså vi er ikke gift endnu... eller forlovet... men vi har allerede aftalt meget af vores bryllup :genert: Vi kommer til at holde reception hvor vi bliver viet, vi har enorme familier og når vi skær helt ind er vores tætteste familie omkring 50-60 mennesker (her snakker vi kun forældre, bedsteforældre, søskende og deres mænd/koner og børn) så vi har meget familie vi ikke får med til festen om aftenen, derfor holder vi reception med en masse lækkert ved vielsesstedet (også fordi det ville være synd ikke at bruge tid der da vi skal giftes et fantastisk sted) hvor vi regner med at inviterer en 120-150 mennesker, og så kun en 70-80 mennesker til fest om aftenen.

Blev vi viet "et kedeligt sted" og alle kunne komme med om aftenen ville vi droppe receptionen :)

Vi regner med at holde et par timer mellem reception og fest (billede og sex-pause :D dog en ting af gangen :lol: ) og har endnu ikke besluttet os for feststedet, men der kommer til at være offentligt transport da begge ting kommer til at foregå i København :)
1
Brugeravatar
Filipai

Indlægaf Filipai » 8. jun 2016, 19:19

godtnavn skrev:Altså vi er ikke gift endnu... eller forlovet... men vi har allerede aftalt meget af vores bryllup :genert: Vi kommer til at holde reception hvor vi bliver viet, vi har enorme familier og når vi skær helt ind er vores tætteste familie omkring 50-60 mennesker (her snakker vi kun forældre, bedsteforældre, søskende og deres mænd/koner og børn) så vi har meget familie vi ikke får med til festen om aftenen, derfor holder vi reception med en masse lækkert ved vielsesstedet (også fordi det ville være synd ikke at bruge tid der da vi skal giftes et fantastisk sted) hvor vi regner med at inviterer en 120-150 mennesker, og så kun en 70-80 mennesker til fest om aftenen.

Blev vi viet "et kedeligt sted" og alle kunne komme med om aftenen ville vi droppe receptionen :)

Vi regner med at holde et par timer mellem reception og fest (billede og sex-pause :D dog en ting af gangen :lol: ) og har endnu ikke besluttet os for feststedet, men der kommer til at være offentligt transport da begge ting kommer til at foregå i København :)

Hold da op en forskel, med vores familie af dem vi ser, har vi samlet 30 personers familie. Så vi tror ikke reception er nødvendig. Det ville mest være til kollegaer, og studiekammerater.

Uh ha, sex pause, det ville jeg slet ikke gide :P Både at "spilde" tid af vores store dag, og så tænk hvis hår og makeup blev ødelagt, og i sådan en kæmpe kjole jeg skal have på, næ nej, det ville være et fler timers projekt.

Vi snakker om at søge tilladelse til at køre en studentervogn, fordi min fars bedste kammerat er vognmand, med sådan en til rådighed, og ville helt sikkert give det i bryllupsgave hvis det var aktuelt.
0

Tilbage til "Fest og bryllup"