Den store bryllupssniksnak-tråd

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1015
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9197

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Fru Sunshine » 3. aug 2016, 06:52

Vi holdt vores bryllup på en restaurant. Det var vist kun min tidligere svigersøn, der havde jeans på, men de var pæne, og jeg havde sagt god for dem, fordi jeg egentlig ikke syntes, han skulle ud at ofre penge på "pæne" bukser for vores skyld.
Kvinderne kom i alt muligt lige fra gallaagtige kjoler til korte kjoler, og det var så fint.

Jeg tager også selv pænt tøj på, men jeg investerer kun i galla, hvis det står i indbydelsen. Det har jeg ikke oplevet endnu.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
flicka
Kort karma: 70
Likede indlæg: 607

Indlægaf flicka » 4. aug 2016, 16:18

StripesAddict skrev:
flicka skrev:
StripesAddict skrev:
flicka skrev:De her lange kjoler er i den stil, jeg umiddelbart godt kan lide. Hvis kjolen skal være lang - men jeg aner ikke om den slags vil klæde mig.

To-delte kjoler kunne godt være en mulighed. Toppen skal bare ikke være for cropped.

Jeg tror at noget i denne stil ville være SÅ flot til dig! - altså den der slanke silhouet med korte ærmer. Evt. med broderi alá den Charlotte Simpson du viser billeder af i indlægget før. Du kunne jo evt. prøve at spørge hende skrædderen oppe i byen? Ellers syer hende der tilrettede min kjole også, og hun er meget dygtig.

I ville vies udendøre, ikke? Vær opmærksom på at et slæb kan nå at blive MEGET beskidt. Med det in mente er jeg glad for at jeg ikke havde købt en kjole til 10K for jeg syntes det var trist nok af sentimentale årsager, at min kjole blev så beskidt, som den gjorde, og jeg kunne forstå på renseriet, at sådan er det vist typisk.

:kys:
Det er også det, jeg umiddelbart hælder til. En lang kjole med slank silhouet. Men så skal jeg lige træne lidt for at få en Pippa-mås, som næsten er påkrævet i sådan en kjole :blush: :lol:

Jeg regner med at kigge forbi LoveLou inden længe og se hvad hun kan tilbyde. Ellers vil jeg meget gerne bede om kontaktoplysningerne til hende, der tilrettede din kjole. Jeg har også kigget lidt på Anne Palland, men det er nok lidt for "meget".

Jo, det bliver udendørs, hvis vi kan få nogen ud. Det er også lidt derfor, jeg ikke er meget for at smide så mange penge efter en kjole. Når det ikke kan undgås at den bliver beskidt.

:Lol: jeg har på ingen måde Pippa Booty, og min træning har stået lidt stille grundet en skade, men synes nu det gik OK alligevel :D den silhouet er, synes jeg, mere flatterende end man lige tror, også selvom man ikke er helt tilfreds med sin krop.

Du siger bare til hvis du skal bruge nummeret på "min" skrædder :kys:

Godt at høre - jeg synes nemlig, du havde en god booty i din kjole :kys:

Jeg prøver lige at forhøre mig hos LoveLou - og ellers vil jeg med glæde tage imod nummeret på din skrædder.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn

A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Shmartiesh
Kort karma: 19
Likede indlæg: 105

Indlægaf Shmartiesh » 5. aug 2016, 19:24

Filipai skrev:
Shmartiesh skrev:Jeg undrer mig over nogle ting, og håber nogen af jer brides to be kan hjælpe med give syn en ting.

Jeg skal til to bryllupper i år. Det ene bryllup skal holdes i et forsamlingshus, det andet på et gammelt lille slot som har fungeret som efterskole de sidste mange mange år.

Min kæreste mente der ville være forskel på de to bryllupper, da det ene var i et forsamlingshus og det andet et 'slot'.

En fælles veninde til den brud der holder festen på et slot, havde spurgt bruden om hvor fin man skulle være, da de ikke havde skrevet dresscode, og om hvad hun fx kunne tage på.
Bruden svarede det behøvede ikke være så pænt. Det skulle jo 'bare' holdes på en efterskole... Og med viden om hvor dyr brudens kjole er, +20.000, synes jeg det er et lidt mærkelig svar.

For det første, det er lidt sjovt min kæreste og bruden ikke deler samme mening om hvor 'fint' feststedet er :D
For det andet, uanset sted osv., Så ville jeg som brud have en lille forventning om at folk tager pænt tøj og jeg ville aldrig sige til dem, at det ikke behøver være særlig pænt. (Med frygt for at de møder op i jeans, shorts eller en polo t-shirt) :genert:

Er det bare mig der tænker sådan?
Eller har man forventninger til gæsterne?

Vores bryllup bliver i et forsamlingshus, fordi det er et af de steder vi er villige til at spare, men der kommer altså stadig fuld skrue på mange andre ting, og jeg ville sgu blive skuffet hvis folk mødte op i jeans og polo t-shirt.
For mig er der ingen forskel på hvilket jeg tager på, i forhold til lokalerne hvor det bliver holdt, men nærmere om hvad der er lagt op til.
Hvis det er et lidt hurtigere rådhusbryllup, i forhold til en hel aften, eller strandbryllup, så er der forskel.

Jeg har det også sådan at sted osv. Er ligegyldigt for hvor pæn en fest det er. Medmindre man skriver i indbydelsen det er en havefest og man skal klæde sig efter det. Men jeg tænker bare, hvis ikke der står dresscode, så vil jeg forvente man er pæn i tøjet, uanset feststedet.
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 230
Likede indlæg: 2454
Kontakt:

Indlægaf Annione » 14. aug 2016, 20:58

...min polterabend blev holdt i går. En veninde var "kommet til at afsløre" at min polterarbend blev holdt dagen før brylluppet, så de tog totalt røven på mig. Jeg havde den bedste dag, med motorcykelkørsel, brunch, ler-due-skydning, quiz, mavedans-undervisning, fantastisk lækker mad, stripper og en tur i byen :-D

Og altså....... om en uge er jeg en gift kone :8: Oh my.
14
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Luffegås
Kort karma: 43
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 503

Indlægaf Luffegås » 16. aug 2016, 08:05

Oh Lord, havde ikke troet jeg overhovedet skulle bevæge mig ind i dette forum.
Vi har været sammen 8 mdr. og er slet ikke forlovede, men jeg har fundet en dato 2 år frem i tiden der bare tiltaler mig mere end noget andet. Datoen er speciel, har hørt flere der vil giftes den dato, og det er en uge før jeg fylder 30, og det er i august. Så jeg tænkte, hellere være for tidligt ude end for sent...
Jeg kom så på ideen om at booke datoen i den kirke jeg allerhelst vil, men sagde også til min kæreste at det var ikke et press, og hvis han om et år følte det slet ikke var noget han ville, så aflyser vi bare datoen. Men han var helt med på det, omend han ikke er medlem af folkekirken længere.

Og nu har kirken bekræftet datoen, så nu er min puls bare helt oppe på 180, hjertet dunker, og ja, jeg har allerede lavet et hemmelig pinterrest board.

Som sagt havde jeg aldrig tænkt at jeg ville gøre sådan inden jeg var forlovet, jeg er MEGET traditionel, og i mit tidligere forhold tog jeg mange initiativer til alt hvad vi foretog sig, så da jeg blev single lovede jeg mig selv jeg ikke ville spørge nogen om de ville komme sammen. Bum, det gjorde jeg så alligevel. Og nu sidder jeg her og tænker, om en forlovelse overhovedet betyder så meget for mig som jeg altid har påstået. Min kæreste er en MEGET easy-going fyr, der tager alting roligt og som de kommer, og der er virkelig ikke nogen rammer eller kasser i hans liv han vil passe ned i. Derfor tror jeg at for ham vil det være helt naturligt, og nærmest glædeligt at vi springer forlovelsen over, og i stedet fokusere på et bryllup langt ude i fremtiden.. Puuuh.
Egentligt tror jeg 2 år er en fiiiiin tid for mig at skulle planlægge og spare op :) Så på den side er jeg ikke nervøs. (for ikke at tale om at jeg også på 2 år kan nå et par tøjstørrelser ned i kjoler.....)
4
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4509

Indlægaf Akehurst2 » 16. aug 2016, 08:24

Luffegås skrev:Oh Lord, havde ikke troet jeg overhovedet skulle bevæge mig ind i dette forum.
Vi har været sammen 8 mdr. og er slet ikke forlovede, men jeg har fundet en dato 2 år frem i tiden der bare tiltaler mig mere end noget andet. Datoen er speciel, har hørt flere der vil giftes den dato, og det er en uge før jeg fylder 30, og det er i august. Så jeg tænkte, hellere være for tidligt ude end for sent...
Jeg kom så på ideen om at booke datoen i den kirke jeg allerhelst vil, men sagde også til min kæreste at det var ikke et press, og hvis han om et år følte det slet ikke var noget han ville, så aflyser vi bare datoen. Men han var helt med på det, omend han ikke er medlem af folkekirken længere.

Og nu har kirken bekræftet datoen, så nu er min puls bare helt oppe på 180, hjertet dunker, og ja, jeg har allerede lavet et hemmelig pinterrest board.

Som sagt havde jeg aldrig tænkt at jeg ville gøre sådan inden jeg var forlovet, jeg er MEGET traditionel, og i mit tidligere forhold tog jeg mange initiativer til alt hvad vi foretog sig, så da jeg blev single lovede jeg mig selv jeg ikke ville spørge nogen om de ville komme sammen. Bum, det gjorde jeg så alligevel. Og nu sidder jeg her og tænker, om en forlovelse overhovedet betyder så meget for mig som jeg altid har påstået. Min kæreste er en MEGET easy-going fyr, der tager alting roligt og som de kommer, og der er virkelig ikke nogen rammer eller kasser i hans liv han vil passe ned i. Derfor tror jeg at for ham vil det være helt naturligt, og nærmest glædeligt at vi springer forlovelsen over, og i stedet fokusere på et bryllup langt ude i fremtiden.. Puuuh.
Egentligt tror jeg 2 år er en fiiiiin tid for mig at skulle planlægge og spare op :) Så på den side er jeg ikke nervøs. (for ikke at tale om at jeg også på 2 år kan nå et par tøjstørrelser ned i kjoler.....)

Men hvis I er blevet enige om at I skal giftes og har fundet en dato, så er I da forlovede :-D

Et tillykke er vist på sin plads :blomst:
1
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 229
Likede indlæg: 1391

Indlægaf Filipai » 16. aug 2016, 08:31

Luffegås skrev:Oh Lord, havde ikke troet jeg overhovedet skulle bevæge mig ind i dette forum.

Tillykke.

Altså vi gjorde det samme, mest fordi at vi gerne ville have et budget bryllup, og vi havde muligheden for et fint festlokale til 700 kr for 4 dage. Så vi bookede altså datoen, da der allerede der var begyndt at komme bookninger selvom det var 2 år inden.
Jeg betragtede os nu alligevel ikke som forlovede, men mere bare praktiske, og vi vidste jo at vi ville hinanden. Han røg så også på knæ senere hen, for at det ligesom alligevel blev rigtigt :D
1
Brugeravatar
Ficus
Kort karma: 24
Likede indlæg: 262

Indlægaf Ficus » 16. aug 2016, 08:39

Luffegås, du er så meget ikke den eneste.

Da vi havde været kærester i et par måneder, kom jeg til at udbryde at jeg havde den perfekte dag klar, til når vi skal giftes :genert: han tog det nu meget pænt, men kunne godt se på ham at han synes jeg bar lidt kukkeluk. Havde jo bare lige skulle slå noget andet op i den måned i 2018 og fandt så ud af at datoen for at vi mødte hinanden og vores "månedsdag" falder i en weekend der. Så var det ligesom besluttet :lol2:

Han er også rimelig low key og heller ikke medlem af folkekirken, men vi har da alligevel snakket lidt om hvad den perfekte kirke kunne være, eller hvor man alternativt kunne blive viet. Og hvad vi vil spise. Og hvilke vine. Og hvad vi vil have på. :lol: han er dog også rimelig fornuftigt anlagt, så han har startet en opsparing.

Jeg har sagt til ham at han gerne lige må spørge senest 12-9 måneder forvejen, så jeg kan nå at bestille en kjole :fløjt:

Pinterestboard siger du?... Må straks igang :-D

Og tillykke! :blomst:
1
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1212

Indlægaf godtnavn » 16. aug 2016, 09:46

Altså jeg har også meldt ud hvilken dag jeg har tænkt at gifte mig, til den tid har vi så også været sammen i 8 år og har mindst et barn (som pt bor i min mave). Og vi har snakket om hele brylluppet, altså hvor vi vil vies osv. men han har ikke friet og vi bliver kun gift hvis han gør det :) Dog er årstallet ligegyldigt for min dato, så bliver det ikke det år så falder datoen vel på en lørdag igen mange år efter :)
0
Brugeravatar
Annione
Kontakt:

Indlægaf Annione » 16. aug 2016, 10:50

Jeg synes det er så hyggeligt, at der er så mange, der har så god tid til at planlægge bryllup :lun:

Samtidig er jeg selv glad for at vores bryllup hovedsageligt er baseret på hurtige beslutninger :-D Vi har været i Dk i 3 måneder nu, og jeg synes virkelig at alt er på plads (bortset fra min tale, men selv den er i store træk på plads).

Vi får næsten det bryllup vi drømte om - og vi får svigermor med, hvilket faktisk er det vigtigste. Hun blev mormor i juli, vi skal giftes på lørdag og min kærestes søster skal giftes 14 dage efter os. Jeg er uendelig spændt på at se hvordan det går hende, når de 3 mærke-sager er overstået. Om luften går af ballonen, eller at hun bare hænger i.
(Hun har cancer, der stadig gnaver efter 2 gange kemo.)
1
Brugeravatar
Annione
Kontakt:

Indlægaf Annione » 16. aug 2016, 11:30

....for helvede...

Jeg sidder og øver lidt på min tale. Og stor-tuder :sur:
0
Brugeravatar
MissDitte
Kort karma: 75
Likede indlæg: 482

Indlægaf MissDitte » 16. aug 2016, 11:42

Annione skrev:....for helvede...

Jeg sidder og øver lidt på min tale. Og stor-tuder :sur:

Jeg har også lige øvet tale og kan mærke at jeg når at blive meget spændt inden lørdag...
0
Brugeravatar
Annione
Kontakt:

Indlægaf Annione » 16. aug 2016, 11:55

MissDitte skrev:
Jeg har også lige øvet tale og kan mærke at jeg når at blive meget spændt inden lørdag...

Jeg har bedt min veninde om at tage en kold flaske champagne med, når hun skal hente min weekend kuffert i vores lejlighed, inden hun tager forbi min frisør og henter mig. Jeg skal tydeligvis have lidt for at stive mig af. Håber virkelig jeg klarer dagen uden at tude alt for meget :kryds: - jeg ligner nemlig én der har grædt rigtig meget i flere timer efter en tudetur.
0
Brugeravatar
Luffegås
Kort karma: 43
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 503

Indlægaf Luffegås » 16. aug 2016, 15:35

Kæresten kom nu hjem fra arbejde, og jeg var stadig helt oppe under loftet af spænding allerede og hvad vi skal have drømt os frem til, særligt budgetmæssigt. Jeg er sikker på at I det sekund vi nævner ordet Bryllup vil der komme meget hjælp fra folk, vi kender både fotografer, folk med gode kontakter til forsamlingshuse, og musikere.. Og så har vi hver især en mor med meninger :P....
Jeg siger så, at jeg synes vi skal vente til december i år med at nævne vi går i gifte tanker.. Han blev straks "I ÅRR??!" Han havde troet det var sådan noget vi først skulle sige næste december i 2017, når der er 8 mdr. til. Det er sikkert også fint, men for filan, man kan da ikke holde noget hemmeligt SÅ længe! :D

Hvornår annoncerede i andre, at nu var der ved at blive planlagt et decideret bryllup??
0
Brugeravatar
Anlewi
Kort karma: 28
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 388

Indlægaf Anlewi » 16. aug 2016, 16:27

Luffegås skrev:Kæresten kom nu hjem fra arbejde, og jeg var stadig helt oppe under loftet af spænding allerede og hvad vi skal have drømt os frem til, særligt budgetmæssigt. Jeg er sikker på at I det sekund vi nævner ordet Bryllup vil der komme meget hjælp fra folk, vi kender både fotografer, folk med gode kontakter til forsamlingshuse, og musikere.. Og så har vi hver især en mor med meninger :P....
Jeg siger så, at jeg synes vi skal vente til december i år med at nævne vi går i gifte tanker.. Han blev straks "I ÅRR??!" Han havde troet det var sådan noget vi først skulle sige næste december i 2017, når der er 8 mdr. til. Det er sikkert også fint, men for filan, man kan da ikke holde noget hemmeligt SÅ længe! :D

Hvornår annoncerede i andre, at nu var der ved at blive planlagt et decideret bryllup??

Vi forlovede os i April 2000 og annoncerede at vi ville gifte os sommeren 2001.
Det blev så til august 2002 da jeg blev gravid med termin sommeren 2001
0
:love: lige børn leger godt - skæve børn har det sjovere :love:

Tilbage til "Fest og bryllup"