Den store bryllupssniksnak-tråd

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Pindsvinet
Kort karma: 1
Likede indlæg: 28

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Pindsvinet » 16. aug 2016, 19:12

Halløj herinde. Hvis nogen er nysgerrige så får jeg snart en kjole hjem fra kina.. så kan I se om det var det værd :) lægger billeder op når den er kommet
2
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2523
Kontakt:

Indlægaf Annione » 16. aug 2016, 23:14

Pt. lover alle meteorologer regn på lørdag. Hvor vi har udendørs vielse :sur:

Vil gerne se statistik over hvor ofte de lover pisseregn, og det så rent faktisk bliver solskin med lammeskyer...
0
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
MissDitte
Kort karma: 75
Likede indlæg: 482

Indlægaf MissDitte » 17. aug 2016, 06:17

Annione skrev:Pt. lover alle meteorologer regn på lørdag. Hvor vi har udendørs vielse :sur:

Vil gerne se statistik over hvor ofte de lover pisseregn, og det så rent faktisk bliver solskin med lammeskyer...

NEJ. Jeg lytter hverken til dig eller meteorologer! Faktisk har jeg med vilje undgået at tjekke vejret, fordi så tror jeg åbenbart det bliver bedre.

Men - jeg vil gerne tage lidt ekstra regn, hvis I så til gengæld bliver viet i tørvejr!
1
Brugeravatar
Luffegås
Kort karma: 43
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 506

Indlægaf Luffegås » 17. aug 2016, 06:18

Så kom budgetterings-snakken i går. Fik downloadet sådan et fint excelark, og startede ud med at skrive et realistisk drømmebryllup i et forsamlingshus.. Måtte så nedtrappe nogle ting. Stadig højt.. Læste så nogen et andet sted påstå, at et restaurent/konferencecenterbryllup kan ende med at være billigere.. Naah, der var ca. 4000 kr. forskel.. Godt der er 2 år til, jeg er på dagpenge, men han er færdig med uddannelse til sommer, ergo er planen vi begge to på et eller andet tidspunkt inden 2 år får godt betalt arbejde. Vi blev enige om han koncentrere sig om at få noget klatgæld ud af verden så han får større rådighedsbeløb, og så giver vi den gas derfra med at spare op. Helt tosset er det ikke :) Men det er virkelig interresant at gå ind i sig selv og sine følelser og finde ud af hvad man forventer, og HVORFOR.. Betyder lang hvid kjole overhovedet noget, og den der transport, jeg vil næsten hellere at vi bare køre i vores UP! :D
1
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1105

Indlægaf girl_beat » 17. aug 2016, 06:19

Annione skrev:Pt. lover alle meteorologer regn på lørdag. Hvor vi har udendørs vielse :sur:

Ved ikke om I bruger den i forvejen, men yr.no plejer at være RET præcis :)

Vores udendørsvielse så også ud til at skulle foregå i regn, men da yr.no lovede en lille bitte opklaring lige i dét tidsrum, så holdt det altså :gisp: :D
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Luffegås

Indlægaf Luffegås » 17. aug 2016, 06:20

MissDitte skrev:

NEJ. Jeg lytter hverken til dig eller meteorologer! Faktisk har jeg med vilje undgået at tjekke vejret, fordi så tror jeg åbenbart det bliver bedre.

Men - jeg vil gerne tage lidt ekstra regn, hvis I så til gengæld bliver viet i tørvejr!

Min APP der hedder "byvejret" er aldrig til at stole på, og baseret på fyn, men den siger regn om natten og tidlig morgen, og fra kl. 14 skulle det bare kun være skyet..
2
Brugeravatar
MissDitte
Kort karma: 75
Likede indlæg: 482

Indlægaf MissDitte » 17. aug 2016, 06:21

Luffegås skrev:Så kom budgetterings-snakken i går. Fik downloadet sådan et fint excelark, og startede ud med at skrive et realistisk drømmebryllup i et forsamlingshus.. Måtte så nedtrappe nogle ting. Stadig højt.. Læste så nogen et andet sted påstå, at et restaurent/konferencecenterbryllup kan ende med at være billigere.. Naah, der var ca. 4000 kr. forskel.. Godt der er 2 år til, jeg er på dagpenge, men han er færdig med uddannelse til sommer, ergo er planen vi begge to på et eller andet tidspunkt inden 2 år får godt betalt arbejde. Vi blev enige om han koncentrere sig om at få noget klatgæld ud af verden så han får større rådighedsbeløb, og så giver vi den gas derfra med at spare op. Helt tosset er det ikke :) Men det er virkelig interresant at gå ind i sig selv og sine følelser og finde ud af hvad man forventer, og HVORFOR.. Betyder lang hvid kjole overhovedet noget, og den der transport, jeg vil næsten hellere at vi bare køre i vores UP! :D

Hvad kom I op på? Hvis altså du vil fortælle det?

Jeg synes det har været svært at budgettere. Især sådan noget som blomster og pynt og tøj til alle 5 og småting af forskellig art. Det løber alligevel op.
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3348

Indlægaf Hunkat » 17. aug 2016, 06:23

Luffegås skrev:
MissDitte skrev:

Min APP der hedder "byvejret" er aldrig til at stole på, og baseret på fyn, men den siger regn om natten og tidlig morgen, og fra kl. 14 skulle det bare kun være skyet..

Min fotograf sagde at man ALDRIG skal kigge på vejrudsigten før dagen før eller på dagen. Det skifter simpelthen som viden blæser ( :fløjt: ).
2
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
catnip
Kort karma: 17
Likede indlæg: 535

Indlægaf catnip » 17. aug 2016, 06:28

Vi blev gift i regn af monsoonske proportioner. Udendørs. Det var ikke planlagt, naturligvis, men jeg ville ikke bytte det for solskin og tørvejr. Det var simpelthen så intimtbog stemningsfuldt, og det var uden sammenligning højdepunktet fra dagen :)
4
Brugeravatar
Luffegås

Indlægaf Luffegås » 17. aug 2016, 06:32

MissDitte skrev:
Luffegås skrev:Så kom budgetterings-snakken i går. Fik downloadet sådan et fint excelark, og startede ud med at skrive et realistisk drømmebryllup i et forsamlingshus.. Måtte så nedtrappe nogle ting. Stadig højt.. Læste så nogen et andet sted påstå, at et restaurent/konferencecenterbryllup kan ende med at være billigere.. Naah, der var ca. 4000 kr. forskel.. Godt der er 2 år til, jeg er på dagpenge, men han er færdig med uddannelse til sommer, ergo er planen vi begge to på et eller andet tidspunkt inden 2 år får godt betalt arbejde. Vi blev enige om han koncentrere sig om at få noget klatgæld ud af verden så han får større rådighedsbeløb, og så giver vi den gas derfra med at spare op. Helt tosset er det ikke :) Men det er virkelig interresant at gå ind i sig selv og sine følelser og finde ud af hvad man forventer, og HVORFOR.. Betyder lang hvid kjole overhovedet noget, og den der transport, jeg vil næsten hellere at vi bare køre i vores UP! :D

Jeg synes det har været svært at budgettere. Især sådan noget som blomster og pynt og tøj til alle 5 og småting af forskellig art. Det løber alligevel op.

Jeg tror jeg har sat alting enormt højt, og så vil der altid komme uventede ting.. Såsom brudetøj er jeg sikker på er for lidt.. Men i omegnen af 50.000 for ca. 40 mennesker. Har lige revideret lidt i det til morges, men 51.000 for konference/restaurent/"ude", og 48.000 hvis det er festlokale. Restaurent tiltaler mig dog mere, da der jo så ikke er bordpynt og alt muligt der kan løbe op, man ved ligesom lidt om hvad man får. Men vi vil i det nye år tage ud og besøge stederne, og måske få snakket om nogle priser med nogen steder :)
Jeg har også forsøgt at indregne porto til invitation, "save-the-day", og lidt Panduro-hobby ting.
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 231
Likede indlæg: 1407

Indlægaf Filipai » 17. aug 2016, 06:37

Luffegås skrev:
MissDitte skrev:

Jeg tror jeg har sat alting enormt højt, og så vil der altid komme uventede ting.. Såsom brudetøj er jeg sikker på er for lidt.. Men i omegnen af 50.000 for ca. 40 mennesker. Har lige revideret lidt i det til morges, men 51.000 for konference/restaurent/"ude", og 48.000 hvis det er festlokale. Restaurent tiltaler mig dog mere, da der jo så ikke er bordpynt og alt muligt der kan løbe op, man ved ligesom lidt om hvad man får. Men vi vil i det nye år tage ud og besøge stederne, og måske få snakket om nogle priser med nogen steder :)
Jeg har også forsøgt at indregne porto til invitation, "save-the-day", og lidt Panduro-hobby ting.

Er det med ringe også? Jeg synes vi havde budget bryllup, men det er stadig meget højere end jeres. Altså nu er der jo lang tid til, så det kan godt være det egentligt bliver billigere, vi har nemlig også sat budgettet ret så højt, så vi kun kan blive positivt overraskede.
0
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1105

Indlægaf girl_beat » 17. aug 2016, 06:37

Luffegås skrev:Jeg synes det har været svært at budgettere. Især sådan noget som blomster og pynt og tøj til alle 5 og småting af forskellig art. Det løber alligevel op. Jeg tror jeg har sat alting enormt højt, og så vil der altid komme uventede ting.. Såsom brudetøj er jeg sikker på er for lidt.. Men i omegnen af 50.000 for ca. 40 mennesker. Har lige revideret lidt i det til morges, men 51.000 for konference/restaurent/"ude", og 48.000 hvis det er festlokale. Restaurent tiltaler mig dog mere, da der jo så ikke er bordpynt og alt muligt der kan løbe op, man ved ligesom lidt om hvad man får. Men vi vil i det nye år tage ud og besøge stederne, og måske få snakket om nogle priser med nogen steder :)

Uden at kende jeres præferencer virker det til at være et realistisk budget :) Og godt at du husker de "små" ekstraudgifter som porto, print, kuverter, dimser osv. Det løber alt sammen op i sidste ende, og det ville være ærgerligt at skulle gå på kompromis med de sidste finesser, fordi man har ramt loftet af sit budget før selve brylluppet :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3348

Indlægaf Hunkat » 17. aug 2016, 06:39

Jeg var SÅ glad for at vi havde middagen på en restaurant og hvis budgettet havde været til det så kunne receptionen for min skyld også godt have været et sted med folk ansat til at tage sig af alting.

Der var først der jeg rigtig kunne slappe af og jeg ville gerne have haft den følelse hele dagen. Ikke at resten af dagen ikke var dejlig og der var mange mennesker som gjorde rigtig meget for at hjælpe til men altså... bare det ikke at blive spurgt til råds hele tiden fordi uddannede tjenere/selskabsbookerer ved præcis hvad de laver.
2
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1163
Likede indlæg: 6824

Indlægaf Wizzze » 17. aug 2016, 06:46

Der er altså et eller andet forkert ved at I to bliver gift på dansk jord, det burde være noget med at en skibskaptajn vier jer på vej over ækvator eller en luftkaptajn i et fly på vej over den internationale datolinje i Stillehavet, et eller andet der bevæger sig ihvertfald :D
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Luffegås

Indlægaf Luffegås » 17. aug 2016, 06:58

Filipai skrev:
Luffegås skrev:
MissDitte skrev:

Er det med ringe også? Jeg synes vi havde budget bryllup, men det er stadig meget højere end jeres. Altså nu er der jo lang tid til, så det kan godt være det egentligt bliver billigere, vi har nemlig også sat budgettet ret så højt, så vi kun kan blive positivt overraskede.

Ja men ringe har jeg ikke rigtig nogen ønsker omkring, derfor har jeg sat det til 1300 for 2. Jeg har ikke noget i mod de ikke matcher.. Kæresten sagde i går, at han jo stadig skulle fri, hvortil jeg sagde jeg vil være tilfreds med en forlovelseshalskæde, eller HVIS han køber ringe til at blive forlovet, så kan vi jo altid få dem pudset til brylluppet, gjort lidt anderledes, eller bare ingraveret til selve brylluppet. Vi behøver ikke indgravering tænker jeg, det kan man altid få senere :)
0

Tilbage til "Fest og bryllup"