Den store bryllupssniksnak-tråd

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1216

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 17. okt 2016, 15:45

Samano skrev:

godtnavn skrev:
Samano skrev:
Der er også et par andre grunde til gerne at ville giftes :P

Vi inviterer godt nok heller ikke fætre-kusiner med, så ville kærestens familie lige øge gæstelisten med over 40 :ad!: Jeg tror ikke en gang jeg har mødt alle hans fætre og kusiner endnu og vi har været sammen over 6 år.. Er dog bange for hans mor vil brokke sig over vi ikke inviterer så bredt, men altså, det er ikke hendes fest.

Overnatningsmuligheder gør en del, ville virkelig ønske folk havde tænkt på det i kærestens familie, for det er virkelig trist at være nødt til at gå fra festen kl 21 fordi den eneste der kan give et lift er gammel og skal hjem og sove der. I nævnte tilfælde var der 8 km til nærmeste offentlige transport, så det var lige langt nok at skulle gå midt om natten. Vi endte faktisk med at være nødt til at gå turen på udvejen, så transporten på udvejen tog 5 timer, suk! Og det var endda på sjælland og vi kom fra København :lol: Når vi skal holde bryllup en gang bliver det et sted med offentligt trafik :)

Hehe godt nok :lol:

Jeg kan høre har ligeså store familie som os.
Jeg har omkring 25 fætre og kusiner og min kæreste er på samme niveau.
Jeg gider virkelig ikke betale for at de skal med :lol:
Jeg er heller ikke sikker på jeg har mødt alle min kærestes.
Der er nok nogle af de ældste der 10-15 år ældre jeg ikke har mødt.
Heldigvis er det heller ikke noget hverken hans mor eller min mor overhoved vil blande sig i :)

Offentlig transport er smart, men jeg tror mere jeg satser på overnatning.
Jeg synes det hyggeligere og det begrænser folk mindre at de bare kan vælte i seng når det passer dem.

Min kæreste har 40-50 fætre og kusiner, han ved ikke helt selv hvor mange :stoned: Jeg har 4 kusiner :P
Men vores tætte familie er stor, jeg har 4 søskende, der alle har mænd/koner og en hel del børn.
Kæresten har 5 søskende der ligeledes har mænd/koner og børn.
Her ved jeg min svigermor vil prøve at blande sig, hun vil gerne bestemme alting og har en masse normer som ikke helt er de samme som vores normer. Så ved at kæresten vil bede hende pænt om at blande sig uden om så hun får på ingen måde lov at bestemme noget :)

Overnatning er også bedre, men det bliver hurtigt dyrt, så medmindre du betaler værelser til alle er mulighed for offentlig transport nok en god idé til dem der ikke har råd til at smide så mange penge :) Men du kender jo dine gæster og ved hvad der ville fungerer bedst for dem :)
0
Samano
Kort karma: 23
Likede indlæg: 245

Indlægaf Samano » 17. okt 2016, 15:51

godtnavn skrev:
Samano skrev:

godtnavn skrev:
Samano skrev:
Der er også et par andre grunde til gerne at ville giftes :P

Vi inviterer godt nok heller ikke fætre-kusiner med, så ville kærestens familie lige øge gæstelisten med over 40 :ad!: Jeg tror ikke en gang jeg har mødt alle hans fætre og kusiner endnu og vi har været sammen over 6 år.. Er dog bange for hans mor vil brokke sig over vi ikke inviterer så bredt, men altså, det er ikke hendes fest.

Overnatningsmuligheder gør en del, ville virkelig ønske folk havde tænkt på det i kærestens familie, for det er virkelig trist at være nødt til at gå fra festen kl 21 fordi den eneste der kan give et lift er gammel og skal hjem og sove der. I nævnte tilfælde var der 8 km til nærmeste offentlige transport, så det var lige langt nok at skulle gå midt om natten. Vi endte faktisk med at være nødt til at gå turen på udvejen, så transporten på udvejen tog 5 timer, suk! Og det var endda på sjælland og vi kom fra København :lol: Når vi skal holde bryllup en gang bliver det et sted med offentligt trafik :)

Hehe godt nok :lol:

Jeg kan høre har ligeså store familie som os.
Jeg har omkring 25 fætre og kusiner og min kæreste er på samme niveau.
Jeg gider virkelig ikke betale for at de skal med :lol:
Jeg er heller ikke sikker på jeg har mødt alle min kærestes.
Der er nok nogle af de ældste der 10-15 år ældre jeg ikke har mødt.
Heldigvis er det heller ikke noget hverken hans mor eller min mor overhoved vil blande sig i :)

Offentlig transport er smart, men jeg tror mere jeg satser på overnatning.
Jeg synes det hyggeligere og det begrænser folk mindre at de bare kan vælte i seng når det passer dem.

Min kæreste har 40-50 fætre og kusiner, han ved ikke helt selv hvor mange :stoned: Jeg har 4 kusiner :P
Men vores tætte familie er stor, jeg har 4 søskende, der alle har mænd/koner og en hel del børn.
Kæresten har 5 søskende der ligeledes har mænd/koner og børn.
Her ved jeg min svigermor vil prøve at blande sig, hun vil gerne bestemme alting og har en masse normer som ikke helt er de samme som vores normer. Så ved at kæresten vil bede hende pænt om at blande sig uden om så hun får på ingen måde lov at bestemme noget :)

Overnatning er også bedre, men det bliver hurtigt dyrt, så medmindre du betaler værelser til alle er mulighed for offentlig transport nok en god idé til dem der ikke har råd til at smide så mange penge :) Men du kender jo dine gæster og ved hvad der ville fungerer bedst for dem :)

Så ender vi på samme niveau når man slår det sammen :lol:
Åbenbart også med søskende :P Vi har 4 søskende hver med kærester og børn.
Og alle mine bedsteforældre lever også stadig heldigvis.
Selvom jeg elsker min familie kan jeg godt være misundelig på hvor billigt dem med mindre familier kan gøre det :P

Årh hvor irriterende!
Jeg har også meget forskellige normer end mine forældre, men de da heldigvis ikke prøvet at påtvinge mig dem endnu.
Det eneste er min mor tit siger "du bliver klogere". Når jeg siger et eller andet som jeg ikke vil, men som hun mener er normalt.
Som for eksempel at eje et tv eller en bil.
Senest rettet af Samano 5. dec 2016, 16:22, rettet i alt 1 gang.
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 17. okt 2016, 15:59

Samano skrev:
Selvom jeg elsker min familie kan jeg godt være misundelig på hvor billigt dem med mindre familier kan gøre det :P

Årh hvor irriterende!
Jeg har også meget forskellige normer end mine forældre, men de da heldigvis ikke prøvet at påtvinge mig dem endnu.
Det eneste er min mor tit siger "du bliver klogere". Når jeg siger et eller andet som jeg ikke vil, men som hun mener er normalt.

Vores forældre burde næsten betale, det er jo dem der har født os alle de søskende :P

Jeg tror det med min svigermor bunder meget i kulturforskelle, hun er færing og de har bare andre måder at gøre ting på. Heldigvis plejer hun at kunne forstå vores beslutninger og brokker sig aldrig på dagen, men nogle gange presser hun lidt på før arrangementer, det er dog endnu ikke lykkedes hende hos os :P
0
Samano

Indlægaf Samano » 17. okt 2016, 16:02

godtnavn skrev:
Samano skrev:

Årh hvor irriterende!

Vores forældre burde næsten betale, det er jo dem der har født os alle de søskende :P

Jeg tror det med min svigermor bunder meget i kulturforskelle, hun er færing og de har bare andre måder at gøre ting på. Heldigvis plejer hun at kunne forstå vores beslutninger og brokker sig aldrig på dagen, men nogle gange presser hun lidt på før arrangementer, det er dog endnu ikke lykkedes hende hos os :P

Mine forældre giver faktisk et rigtig pænt tilskud, især i forhold til de ikke ligefrem er rige.
Så de hjælper da lidt :lol:

Arh! Ja min kæreste har også familie fra Færøerne.
Mit indtryk er at man er lidt mere traditionel deroppe og så har man selvfølgelig også andre tradition på nogen områder.
Senest rettet af Samano 5. dec 2016, 16:21, rettet i alt 1 gang.
0
Samano

Indlægaf Samano » 17. okt 2016, 16:19

Fandt forresten kjolen fra før.
Som jeg troede var mega dyr, men er den åbenbart ikke.

http://www.dhgate.com/product/gorgeous- ... 4170171382
2
Shmartiesh
Kort karma: 19
Likede indlæg: 105

Indlægaf Shmartiesh » 17. okt 2016, 18:45

Endelig kan jeg deltage realistisk herinde, da jeg er blevet friet til :love: :dåne: :gisp: :panik: :banan:
15
Samano

Indlægaf Samano » 17. okt 2016, 19:01

Shmartiesh skrev:Endelig kan jeg deltage realistisk herinde, da jeg er blevet friet til :love: :dåne: :gisp: :panik: :banan:

Tillykke!!
1
Shmartiesh

Indlægaf Shmartiesh » 17. okt 2016, 19:07

Samano skrev:
Shmartiesh skrev:Endelig kan jeg deltage realistisk herinde, da jeg er blevet friet til :love: :dåne: :gisp: :panik: :banan:

Tillykke!!

Tak :lun:

Det bliver formentlig først i 2018 men jeg kan simpelthen ikke lade være med at planlægge allerede nu. Og vi har besluttet hvor vi vil holde det :D
1
Shmartiesh

Indlægaf Shmartiesh » 17. okt 2016, 19:08

Samano skrev:Fandt forresten kjolen fra før.
Som jeg troede var mega dyr, men er den åbenbart ikke.

http://www.dhgate.com/product/gorgeous- ... 4170171382

Den er virkelig fin! :lun:
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 230
Likede indlæg: 1391

Indlægaf Filipai » 17. okt 2016, 19:16

godtnavn skrev:
Samano skrev:

Årh hvor irriterende!

Folk bliver chokerede over hvor få vi kommer til vores bryllup. Men jeg er enebarn og enebarnebarn på den side af familen jeg ser. Så det begrænser det bare en del i antal. Heldigvis har vi en masse dejlige venner der gerne vil fejre os.
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 17. okt 2016, 19:25

Filipai skrev:
godtnavn skrev:
Samano skrev:

Årh hvor irriterende!

Folk bliver chokerede over hvor få vi kommer til vores bryllup. Men jeg er enebarn og enebarnebarn på den side af familen jeg ser. Så det begrænser det bare en del i antal. Heldigvis har vi en masse dejlige venner der gerne vil fejre os.

Hvor mange har I da inviteret?
Jeg ville elske et lille intimt bryllup, men med vores familier er et lille bryllup bare umuligt.
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 230
Likede indlæg: 1391

Indlægaf Filipai » 17. okt 2016, 19:35

godtnavn skrev:
Filipai skrev:
godtnavn skrev:
Samano skrev:

Årh hvor irriterende!

Hvor mange har I da inviteret?
Jeg ville elske et lille intimt bryllup, men med vores familier er et lille bryllup bare umuligt.

Vi har ikke listen helt i orden, men imellem 46 og 50 , så det er stadig ikke et mini bryllup.
0
Samano

Indlægaf Samano » 17. okt 2016, 20:02

Vi tænker 60-70.
Jeg synes det virkelig svært i forhold til venner.
Hvem skal med og hvem skal ikke?
og hvornår man gode venner nok?
Jeg har en del nyere venner fra min studietid som jeg godt kunne overveje at invitere med, men ved jo ikke om det længerevarende venskaber.
Og vi overhoved ville snakke sammen når vi færdige.
Min kæreste har det nemt.
Han har tre vennergrupper og så invitere han alle fra den.
Jeg har bare langt flere venner og bekendt og aner virkelig ikke,hvordan jeg sortere i dem.
0
Brugeravatar
Luffegås
Kort karma: 43
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 503

Indlægaf Luffegås » 17. okt 2016, 20:29

Vi bliver ca. 40, og det bliver dyrt nok.. Tilgengæld har vi ingen venner, sådan, som man føler bare MÅ og SKAL med fremfor andre.
Jeg kan dog mærke det går min kæreste meget på sinde, så han foreslår at vi 14 dager efter evt. holder en "rest"fest, får tømt ud i overskydende alkohol, og så lejer et simpelt billigt sted og invitere så alle til fest der :) Jeg synes det er en god idé, og så kan vi kalde det min 30års fødselsdag samtidig med, så er den skid også slået :P Men han er meget vellidt, og kan selv godt lide mange mennesker, så hvis han føler det er en måde at "give tilbage" på, så fred være med det.
0
Samano

Indlægaf Samano » 17. okt 2016, 20:36

Luffegås skrev:Vi bliver ca. 40, og det bliver dyrt nok.. Tilgengæld har vi ingen venner, sådan, som man føler bare MÅ og SKAL med fremfor andre.
Jeg kan dog mærke det går min kæreste meget på sinde, så han foreslår at vi 14 dager efter evt. holder en "rest"fest, får tømt ud i overskydende alkohol, og så lejer et simpelt billigt sted og invitere så alle til fest der :) Jeg synes det er en god idé, og så kan vi kalde det min 30års fødselsdag samtidig med, så er den skid også slået :P Men han er meget vellidt, og kan selv godt lide mange mennesker, så hvis han føler det er en måde at "give tilbage" på, så fred være med det.

Det er da også en god ide!
Jeg har 5 venner der under alle omstændigheder skal ned men så har jeg en masse bobler jeg egentlig også meget gerne vil have med. Det dem der bliver de store overvejelser omkring. Og meget kan også nå at ændre sig på 1 1/2 år. en af mine bedste veninder på 5 personslisten har jeg kun kendt i 2 år.
0

Tilbage til "Fest og bryllup"