Den store bryllupssniksnak-tråd

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3452

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf HappyPaww » 21. okt 2016, 19:23

catnip skrev:Ej...men altså...nogle familiemedlemmers undskyldning for at de ikke kan komme :lol:

Nogen kan ikke finde ud af det med offentlig transport (til en fest i Kbh K), nogen kan ikke lade hunden være alene hjemme, nogens børn skal til gymnastikstævne...

Det er fint nok de ikke gider at komme, men kunne de ikke svinge sig op til noget lidt mere kreativt? Såsom en nyretransplantation eller en jordomrejse? Jeg er næsten lidt skuffet...

Seriøst :8: De skulle da vist ikke have været inviteret til at starte med...!
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 231
Likede indlæg: 1406

Indlægaf Filipai » 21. okt 2016, 20:03

HappyPaww skrev:
catnip skrev:Ej...men altså...nogle familiemedlemmers undskyldning for at de ikke kan komme :lol:

Nogen kan ikke finde ud af det med offentlig transport (til en fest i Kbh K), nogen kan ikke lade hunden være alene hjemme, nogens børn skal til gymnastikstævne...

Det er fint nok de ikke gider at komme, men kunne de ikke svinge sig op til noget lidt mere kreativt? Såsom en nyretransplantation eller en jordomrejse? Jeg er næsten lidt skuffet...

Min kammerats bedste forældre meldte fra fordi de ikke kunne overskue at tage 20 minutter med bus, fordi de skulle have skiftetøj med til dagen efter, fordi der var overnatning med til brylluppet. De er ikke syge eller særligt gamle. Og de ville ikke høre tale om at der kunne arrangeres kørsel for dem.
0
Brugeravatar
flicka
Kort karma: 70
Likede indlæg: 612

Indlægaf flicka » 21. okt 2016, 21:23

Jeg lurede lige på brugte brudekjoler på preownedweddingdresses.com og faldt over denne her - den er fin! Men desværre ikke i min størrelse - men prisen er god. Derfor poster jeg den her, i tilfælde af at der skulle være en anden, der kunne se sig selv i en lidt utraditionel farve :)

Str. 10 (ca. 38, hvis jeg husker rigtigt), koster 500$ og befinder sig i Frankfurt, Tyskland

Billede

Billede

Billede

https://www.preownedweddingdresses.com/ ... ze-10.html
2
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn

A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
D.itsen
Kort karma: 173
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1386

Indlægaf D.itsen » 22. okt 2016, 05:35

Samano skrev:Hvordan ville I have det med at overnatte i telt efter et bryllup? Har indset min far har en Mark(ja sådan er det at være landmandsdatter) meget tæt på det gode fest sted hvor vi kunne lave teltlejr. Jeg tænker også vi kender nogen håndværkere der har en toiletvogn vi måske kunne låne til hvis folk skal tisse i løbet af natten.

Jeg var til et bryllup, der blev holdt i et telt i baghaven. Alle vennerne medbragte telte og sov der, og familie sov i huset + hos nogle af naboerne. Det fungerede fint
0
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Ficus
Kort karma: 27
Likede indlæg: 316

Indlægaf Ficus » 22. okt 2016, 06:43

Min venindes far(eneste forældre hun har tilbage og nærmest eneste familiemedlem) meldte afbud til hendes datters dåb.... fordi der var jo fodboldkamp på hans holds hjemmebane den dag.
0
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1104

Indlægaf girl_beat » 22. okt 2016, 08:51

Filipai skrev:
HappyPaww skrev:

Min kammerats bedste forældre meldte fra fordi de ikke kunne overskue at tage 20 minutter med bus, fordi de skulle have skiftetøj med til dagen efter, fordi der var overnatning med til brylluppet. De er ikke syge eller særligt gamle. Og de ville ikke høre tale om at der kunne arrangeres kørsel for dem.

Jeg ville sgu blive lidt stram i masken over sådanne undskyldninger :nerve:

Min egen far meldte afbud til brylluppet en uge før, fordi min mor også skulle deltage. De har været skilt i 15 år, og denne ENE dag kunne han ikke mande sig op til at bryde sit princip om ikke at være i 'stue med hende'. Behøver jeg sige, at kontakten til min far siden har været lig nul?
:evil: :cuss: :tie: :badr:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
godtnavn
Kort karma: 214
Likede indlæg: 1232

Indlægaf godtnavn » 22. okt 2016, 11:09

Eneste forklaring på de afbud må være at I har ringet og inviteret til brylluppet ½ time før vielsen, send invitationer næste gang :P

Ej, det er da langt ude! Jeg var blevet så skuffet, håber ikke det er for tæt familie/venner der giver de afbud.
1
Brugeravatar
catnip
Kort karma: 17
Likede indlæg: 535

Indlægaf catnip » 22. okt 2016, 11:34

Det var nær familie der meldte fra på den måde. Men jeg er ikke overrasket, og derfor heller ikke skuffet. Til gengæld kommer alle dem vi allerhelst vil se, I ved den familie man selv vælger...vores venner :lun:
2
Brugeravatar
flicka

Indlægaf flicka » 22. okt 2016, 13:33

Jeg er ved at blive vanvittig af det her venteposition :genert:

Vi kan ikke planlægge noget som helst, før vi har hørt mere fra stedet, hvor vi gerne vil holde brylluppet til næste år. Der er 3 datoer i spil og det afgøres af stedet, hvornår det bliver. Vi skulle dog gerne høre fra dem i starten af november.

Og samtidigt er jeg ved at få lidt stress over kjolen. Jeg vil ikke give 10.000+ for en kjole, jeg kun bruger een gang. Og jeg er ret kræsen samtidigt med at jeg ikke helt ved hvad jeg vil have. Men det må jo løses ved at jeg kommer ud og prøver en masse kjoler. Men dem, jeg sådan umiddelbart kan lide, ligger som regel over de 15.000-30.000 kr :tie:
Og jeg ved sgu ikke helt hvor jeg skal starte med kjoleprøvningen - og om jeg skal have nogen med. Eller ej :stoned:

Jeg havde håbet på at finde noget lækkert stof i Indien, så jeg kunne få en skrædder til at sy kjolen. Men jeg fandt desværre ikke noget.
0
Always be yourself
then always be a unicorn

- Rebecca Carroll
Brugeravatar
flicka

Indlægaf flicka » 22. okt 2016, 17:49

Og jeg overvejer at vi skal leje nogle stole - istedet for dem, der er på stedet. Fordi de er grimme :genert:

Er jeg skør eller bare ved at blive til en bridezilla?
0
Always be yourself
then always be a unicorn

- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Filipai

Indlægaf Filipai » 23. okt 2016, 10:35

flicka skrev:Og jeg overvejer at vi skal leje nogle stole - istedet for dem, der er på stedet. Fordi de er grimme :genert:

Vi er næsten 90% sikre på at vi lejer stole.

Dem der er på vores sted er virkeligt grimme, har cigaret huller og er snavsede. Og farven passer ingen steder ind. Det koster under 1000 kr for at leje stole til vores gæster, og selvom det måske er fjollet, så vil det genere mig helt vildt med de grimme stole :genert: . Men altså jeg er også lidt zilla.
1
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2522
Kontakt:

Indlægaf Annione » 23. okt 2016, 11:28

Min onkel og tante meldte afbud, fordi "Der er for langt fra Als til København". Vores venner fra Ålborg og fra det nordlige Norge kom glædeligt.
Min søster meldte afbud, helt uden årsag. Sendte bare et kort, hvor der stod "Tak for indbydelsen -desværre kan jeg ikke komme".

Vi fik så nogle meget sjovere og festligere mennesker ind på deres plads.
1
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 356
Likede indlæg: 3540

Indlægaf Ballademager » 23. okt 2016, 12:04

girl_beat skrev:
Filipai skrev:
HappyPaww skrev:

Jeg ville sgu blive lidt stram i masken over sådanne undskyldninger :nerve:

Min egen far meldte afbud til brylluppet en uge før, fordi min mor også skulle deltage. De har været skilt i 15 år, og denne ENE dag kunne han ikke mande sig op til at bryde sit princip om ikke at være i 'stue med hende'. Behøver jeg sige, at kontakten til min far siden har været lig nul?
:evil: :cuss: :tie: :badr:

Seriøst? :shock: Det er jeg virkelig ked af at høre :ae:

Nogle gange får man altså lyst til at ruske i folk og råbe "grow the fuck up", selvom det drejer sig om meget voksne mennesker.
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
flicka

Indlægaf flicka » 23. okt 2016, 13:25

Filipai skrev:
flicka skrev:Og jeg overvejer at vi skal leje nogle stole - istedet for dem, der er på stedet. Fordi de er grimme :genert:

Dem der er på vores sted er virkeligt grimme, har cigaret huller og er snavsede. Og farven passer ingen steder ind. Det koster under 1000 kr for at leje stole til vores gæster, og selvom det måske er fjollet, så vil det genere mig helt vildt med de grimme stole :genert: . Men altså jeg er også lidt zilla.

Rart at vide at jeg ikke er den eneste der tænker på at leje stole :genert:

Det vil også koste os under 1000 kr at leje stole, nok nærmere omkring 600 kr. Og det er sgu ok et eller andet sted. Men det kan være, vi ændrer mening, når vi nærmer os af hensyn til budgettet. Men umiddelbart synes jeg at det er ok at smide 600 kr efter pænere stole.
0
Always be yourself
then always be a unicorn

- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Filipai

Indlægaf Filipai » 23. okt 2016, 14:32

flicka skrev:
Filipai skrev:

Rart at vide at jeg ikke er den eneste der tænker på at leje stole :genert:

Det vil også koste os under 1000 kr at leje stole, nok nærmere omkring 600 kr. Og det er sgu ok et eller andet sted. Men det kan være, vi ændrer mening, når vi nærmer os af hensyn til budgettet. Men umiddelbart synes jeg at det er ok at smide 600 kr efter pænere stole.

Ja, vi havde i budgettet at vi villle leje runde borde, men det har vi droppet. Så derfor så er der plads i budgettet til stolene.

Prøv lige at se altså, og det her er endda ikke fra samme lokale, men samme stole. I dem vi skal låne er der også cigaret mærker i nogle af dem.

Screen Shot 2016-10-23 at 16.31.11.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0

Tilbage til "Fest og bryllup"