Køb af ny bolig

Brugeravatar
Daine
Kort karma: 719
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6862

Re: Køb af ny bolig

Indlægaf Daine » 17. sep 2016, 07:48

Hvad hvis sælger synes det er JER der er useriøse og derfor trækker sig lidt? Medmindre det er noget semiprivat salg uden om mægler, burde din far ikke snakke med dem om hvem der har budt på deres lejlighed (og at det er jeres drømmebolig?). Jeg synes det er fair nok at I byder under prisen, men din far skal ikke blande sig - også selvom det måske bare var en bemærkning i forbifarten. Det kunne være sælger opfattede det som et pres for at give efter?

Da jeg købte hus (bor i meget lille by) fik mine forældre besked på ikke at snakke med NOGEN om det, før jeg havde skrevet under. De kendte sælger en smule, men i deres omgangskreds var der flere der så sælger privat og jeg ville ikke risikere snak i krogene, netop fordi jeg skulle presse prisen langt ned og ikke ønskede udefrakommende påvirkning. Ikke engang mine søskende vidste noget.
1
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 719
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6862

Indlægaf Daine » 17. sep 2016, 07:56

Det kunne også være, at hvis sælger har fundet ud af, at det er jeres drømmebolig, så har tænkt "Hvis de så gerne vil have den, så kan de betale fuld pris. Hvorfor forhandle? Vi har et andet bud, hvis ikke de er interesseret. Og så har vi desuden ikke travlt, så vi har råd til at vente".
2
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
IrmaPigen
Kort karma: 76
Likede indlæg: 943

Indlægaf IrmaPigen » 18. sep 2016, 07:28

landsbytossen skrev:Jeg forstår ikke, man byder 95.000 kr. under udbudspris, når det er drømmeboligen. Det er småpenge at spare i forhold til risiko for den sælges til anden side.

95.000 finansieret over 30 år til nuværende lave rente er ingen ting.

Jeg forstår godt sælger, hvorimod i synes useriøse på mig - sådan lidt tøsefornærmerede over sælger ikke vil acceptere jeres bud.

Og nåja, bed din far om at blande sig udenom. Det er jer der skal købe hus.
1
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 53
Likede indlæg: 705

Indlægaf Tux » 18. sep 2016, 08:43

Hvorfor er det useriøst at sælge til under udbudsprisen, og i øvrigt mindre end bud man allerede har fået..
0
MGG
Kort karma: 0
Likede indlæg: 14

Indlægaf MGG » 4. okt 2016, 19:04

Jeg beklager mit sene svar.

Det forholder sig således, at sælger og min far havde talt om lejligheden før vi kontaktede ejendomsmægleren. Sælgeren kom selv ind på, at de havde sat deres lejlighed til salg, om vi var interesserede. Han sagde, at han godt kunne gå med til 1,75 mio., og den pris accepterede vi. Vi accepterede mundligt en torsdag, og fik at vide, at vi kunne komme forbi lørdag, og se på lejligheden. Og han forsikrede os, at vi behøvede ikke at stresse over salget af vores egen lejlighed, da de nok skulle vente, og de ville afvise andre potentielle købere. I mellemtiden kontaktede vi banken og ejendomsmægler, for at sætte vores lejlighed hurtig til salg.

Da selve lørdagen kom, fik vi et telefonopkald, at vi ikke behøvede at komme forbi - de har solgt lejligheden til en anden. Det blev vi selvfølgelig skuffet over, da vi troede, at vi havde en mundtlig aftale.

Men vi valgte alligevel at bibeholde vores aftale med banken og ejendomsmægleren. Da ejendomsmægleren kom for at vurdere vores lejlighed, sagde hun, at lejligheden var solgt med forbehold, og at vi sagtens kan købe den. Endvidere sagde hun også, at der er en renovationsgæld, som køber overtager (den er på 60.000 kr). Denne gæld, kom sælgeren ikke ind på. Men vi valgte stadig at byde 1,75 mio. (den pris vi aftalte), da vi kan købe lejligheden her og nu.

Vi kan umiddelbart bare byde over og evt. give 1,85 mio. Men synes det er for dyrt, når boliger i samme størrelse og stand bliver solgt til 1,6 mio. Og vi overtager også en gæld på 60.000 kr., derudover fik jeg oplyst af bestyrelsen, at vandrørene på badeværelset skal renoveres, og hvis der er fliser på væggene, skal disse ned. Denne omkostning skal vi selv hæfte for, så det kommer til at løbe over 1,95 mio. :tie: :tie: :tie:
0

Tilbage til "Privatøkonomi"