Socialdemokraterne lyver og bedrager - her er beviserne!

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
paint
Kort karma: 97
Likede indlæg: 2409

Re: Socialdemokraterne lyver og bedrager - her er beviserne!

Indlægaf paint » 17. sep 2016, 09:56

Jeg har selv, adskillige gange, haft diverse politiske planer og udtalelser mv. skrevet i artikler, liggende som bogmærke - skrevet af alle mulige forskellige slags personer og politiske partier, og lige så mange gange har jeg mødt "Not found", når jeg prøvede at fiske det frem igen. I disse tilfælde, har det været medier som åbenbart har slettet noget. Om det derved også ryger på google, skal jeg ikke kunne sige.

Men tiden går, tingene ændrer sig, økonomien ændrer sig osv.osv. Og forslag eller ideer, som på tidspunktet hvor de blev fremsat, gav mening, giver måske lige pludselig ikke mening. Måske fordi, dele af et oprindeligt forslag, er blevet inkorporeret i andre forslag og forlig.

Men hvis man har en dato og et medie, kan man vel altid søge i The waybackmachine http://archive.org/web/
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 17. sep 2016, 09:57

gnostic skrev:
landsbytossen skrev:
gnostic skrev:
Wizzze skrev:Hvad er det du mener er blevet bortcensureret??
Googler du førtidspensionsreform, kommer der masser frem, googler du førtidspensionsreform 2012, kommer der masser frem, googler du førtidspensionsreform mette frederiksen, så kommer der masser frem, bl.a. disse artikler
https://www.information.dk/telegram/201 ... m-stor-dag
http://www.bt.dk/politik/mette-frederik ... t-holdning
http://www.dr.dk/nyheder/politik/aftale ... sion-i-hus
http://www.politiko.dk/nyheder/7.179-fa ... sidste-aar

Deres oprindelige udspil, den lå i et PDF-format, er væk.

Socialdemokratiet får, måske, slettet noget på Google. Du får slettet tråde på Debatten. Hvori ligger forskellen ?

At jeg ikke er politiker. Der er meget stor forskel. Politikere laver landets lovgivning, og bør derfor stå til regnskab for hele deres historik, i resten af menneskehedens historie. Privatpersoner er derfor noget helt andet.

Tja, er man privatperson eller samfundsdebattør, når 99,9999 % af alle indlæg handler om at nedgøre arbejdsgivere, politikere, folk i arbejde og mange flere.
Du burde også stå til regnskab for alle dine indlæg.
3
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 54
Likede indlæg: 707

Indlægaf Tux » 17. sep 2016, 09:58

gnostic skrev:
landsbytossen skrev:
gnostic skrev:
Wizzze skrev:Hvad er det du mener er blevet bortcensureret??
Googler du førtidspensionsreform, kommer der masser frem, googler du førtidspensionsreform 2012, kommer der masser frem, googler du førtidspensionsreform mette frederiksen, så kommer der masser frem, bl.a. disse artikler
https://www.information.dk/telegram/201 ... m-stor-dag
http://www.bt.dk/politik/mette-frederik ... t-holdning
http://www.dr.dk/nyheder/politik/aftale ... sion-i-hus
http://www.politiko.dk/nyheder/7.179-fa ... sidste-aar

Deres oprindelige udspil, den lå i et PDF-format, er væk.

Socialdemokratiet får, måske, slettet noget på Google. Du får slettet tråde på Debatten. Hvori ligger forskellen ?

At jeg ikke er politiker. Der er meget stor forskel. Politikere laver landets lovgivning, og bør derfor stå til regnskab for hele deres historik, i resten af menneskehedens historie. Privatpersoner er derfor noget helt andet.

Du ved godt Google ikke har indhold liggende ikke?

Hvis det lå på Socialdemokraternes hjemmeside er de i den gode ret til at slette det herfra, og så forsvinder det af gode grunde også fra Googles søgninger..

..og i øvrigt er Google nok ret lige glade led hvad Mette Frederiksen kunne tænke dig skulle vælge fra søgeresultaterne.

Hvis jeg nu holder på med at stemme S, og så stemmer LA i stedet, er du så tilfreds?
6
Brugeravatar
paint
Kort karma: 97
Likede indlæg: 2409

Indlægaf paint » 17. sep 2016, 09:59

gnostic skrev:
paint skrev:
gnostic skrev:
paint skrev:
gnostic skrev:
Mani skrev:
gnostic skrev:
Mani skrev:Nu vil du igen opdrage og informere den uvidende befolkning...

Socialdemokraterne har bedt Google censurere oplysninger. Det er da klart, at befolkningen er uvidende, når der er censur!

Jeg tror du gør en del af os dummere end vi er!

Ved du hvad, nu har jeg i årevis sagt, at folk er ONDE og BEREGNENDE. Og når så endelig Paint fortæller mig, at folk ikke er onde, men dumme, og jeg skriver ét (1) uno ein ÉT indlæg hvor folk ikke er onde, men dumme, så klandres jeg kræfteddeme også for det!

NU STOPPER DET FANDEME! Lad så være med at køre på mig, jeg har til dato kun skrevet ét indlæg hvor jeg opfatter folk som dumme.
ÉT indlæg!

Hvor har jeg fortalt dig det henne?

Beklager jeg ikke kan genfinde indlægget (blandt de mange andre indlæg her), men du sagde engang, hvor jeg påstod at verden er ond, hvor jeg husker dit svar om at mennesker generelt er uvidende, ikke dumme.

Jeg kan ikke lige huske i hvilken sammenhæng jeg skulle have sagt det. Men i visse sammenhænge, kan det da godt tænkes, at jeg har sagt noget i den stil.
Men jeg troede at du mente her i denne tråd eller i én af dine seneste tråde.

Nej, det er et stykke tid siden. Dog i år.
Det har "forfulgt" mine tanker lige siden, som mundede ud i dette indlæg hvor jeg prøvede, for en gangs skyld, ikke at kalde folk for onde, men uvidende. Og så skal jeg da ellers lige love for at jeg fik verbale tæsk - også for det!

Alting er relativt, som du sikkert ved. Hvis man kalder folk uvidende, må det være 'uvidende', i forhold til noget. Hvis dette noget f.eks er dig selv, som er den vidende, så har du da sikkert fået tæsk for det. ;)
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1105

Indlægaf girl_beat » 17. sep 2016, 10:00

gnostic skrev:Vi taler om at de vender 180 grader i løbet af meget kort tid. Det er ikke hvad man kalder slingrekurs. Det er, hvad man kalder vælgerbedrag!

Hvorfor skulle de være værre end fx DF? :gruble:
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 17. sep 2016, 10:22

gnostic skrev:Nej, det er et stykke tid siden. Dog i år.
Det har "forfulgt" mine tanker lige siden, som mundede ud i dette indlæg hvor jeg prøvede, for en gangs skyld, ikke at kalde folk for onde, men uvidende. Og så skal jeg da ellers lige love for at jeg fik verbale tæsk - også for det!

Du får ikke verbale tæsk, du er ikke et offer, men f.eks. jeg tillader mig at være uenige med dig og din retorik. Det er ikke det samme.
Jeg har intet imod dig, som person, jeg har ingen grund til at dele tæsk ud. Jeg er uenig med dig nogle gange og jeg bryder mig ikke om din skrivestil - det er noget helt andet.
6
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Smiling_Goat
Kort karma: 470
Likede indlæg: 5953

Indlægaf Smiling_Goat » 17. sep 2016, 11:28

Men for pokker Gnostic, det er jo også en negativt ladet betegnelse. Det handler ikke om, om du synes folk er dumme, onde, grimme eller noget som helst andet negativt, isoleret set. Det er ikke det enkelte ord, der gør forskellen. Det er hele den negative indstilling.

Personligt er jeg fuldstændigt ligeglad med, om du synes, jeg er ond eller uvidende. Du synes stadig noget rigtig grimt om mig, og så gider jeg da ikke lytte til dig.

Dine indlæg bærer virkelig ofte præg af, at du har forstået "noget," og nu skal vi alle sammen lære det samme. Du vælger fx at kalde denne tråd: "Socialdemokraterne lyver og bedrager - her er beviserne!" Det er ikke en diskussion, du inviterer til, men et foredrag. Det er en overskrift, man ville kunne finde på en (propaganda)artikel eller en blog og ikke noget der fordrer til ligeværdig debat.

Når du så hopper ud i, at samtidig kalde os alle sammen uvidende.. Jeg kan godt forstå på dig, at du ikke mener noget ondt med det, det er bare virkelig svært at ignorere, hvor nedladende den retorik er (om end det er utilsigtet.)

Jeg er sikker på, du er et godt menneske. Du går op i at vi alle skal have det godt, baseret på din politiske observans osv., og du skal ikke tro, at jeg mener andet. Din retorik kan være provokerende, fordi du tit virker belærende, og at jeg ikke altid kan lide din tone betyder ikke, at jeg ikke kan lide dig - og sådan tror jeg folks tilgang til debatter ofte er. Det er derfor ikke noget personligt, når folk siger dig imod.

Jeg vil dig det bedste. Du skal bare ikke kalde mig ond, uvidende eller noget andet negativt og forvente, at jeg smiler og tager en rolig debat med dig om det. For når du siger "folk er uvidende" er det også mig. Jeg er også "folk," og jeg vil da ikke finde mig i at blive kaldt uvidende.

Sådan tror jeg mange tænker, og derfor, tror jeg, at du så tit føler, du får verbale tæsk.
11
gnostic
Kort karma: 83
Likede indlæg: 191

Indlægaf gnostic » 17. sep 2016, 11:37

Mani skrev:

Du får ikke verbale tæsk, du er ikke et offer, men f.eks. jeg tillader mig at være uenige med dig og din retorik. Det er ikke det samme.
Jeg har intet imod dig, som person, jeg har ingen grund til at dele tæsk ud. Jeg er uenig med dig nogle gange og jeg bryder mig ikke om din skrivestil - det er noget helt andet.

Undskyld min retorik, jeg kan ikke andet. Når jeg siger 'uvidende' mener jeg naturligvis forstået på en ikke-negativ måde som i "har ikke sat sig helt ind i det fordi man evt. har travlt med noget andet"-agtigt.

Jeg er selv uvidende på rigtig mange områder.

For mig at se er der uvidende (positivt), dum (lidt negativt) og kynisk beregnende (særdeles negativt).

Smiling_Goat skrev:

Men for pokker Gnostic, det er jo også en negativt ladet betegnelse. Det handler ikke om, om du synes folk er dumme, onde, grimme eller noget som helst andet negativt, isoleret set. Det er ikke det enkelte ord, der gør forskellen. Det er hele den negative indstilling.

Personligt er jeg fuldstændigt ligeglad med, om du synes, jeg er ond eller uvidende. Du synes stadig noget rigtig grimt om mig, og så gider jeg da ikke lytte til dig.

Dine indlæg bærer virkelig ofte præg af, at du har forstået "noget," og nu skal vi alle sammen lære det samme. Du vælger fx at kalde denne tråd: "Socialdemokraterne lyver og bedrager - her er beviserne!" Det er ikke en diskussion, du inviterer til, men et foredrag. Det er en overskrift, man ville kunne finde på en (propaganda)artikel eller en blog og ikke noget der fordrer til ligeværdig debat.

Når du så hopper ud i, at samtidig kalde os alle sammen uvidende.. Jeg kan godt forstå på dig, at du ikke mener noget ondt med det, det er bare virkelig svært at ignorere, hvor nedladende den retorik er (om end det er utilsigtet.)

Jeg er sikker på, du er et godt menneske. Du går op i at vi alle skal have det godt, baseret på din politiske observans osv., og du skal ikke tro, at jeg mener andet. Din retorik kan være provokerende, fordi du tit virker belærende, og at jeg ikke altid kan lide din tone betyder ikke, at jeg ikke kan lide dig - og sådan tror jeg folks tilgang til debatter ofte er. Det er derfor ikke noget personligt, når folk siger dig imod.

Jeg vil dig det bedste. Du skal bare ikke kalde mig ond, uvidende eller noget andet negativt og forvente, at jeg smiler og tager en rolig debat med dig om det. For når du siger "folk er uvidende" er det også mig. Jeg er også "folk," og jeg vil da ikke finde mig i at blive kaldt uvidende.

Sådan tror jeg mange tænker, og derfor, tror jeg, at du så tit føler, du får verbale tæsk.

Det er mig som har misforstået hele min egen tråd og de svar der er kommet, inkl. resten af debatten. Jeg har fået en opfattelse af at folk vil mig det ondt.

Det er i det lys man skal se mine indlæg. Jeg føler mig oprigtigt forfulgt, og mine indlæg skal ses i et selvforsvar. Men jeg er glad for at DU (eller andre) ikke er ude på at gøre mig ondt.

Og så vil jeg referere til mit svar til Mani. Jeg mener ikke mit indlæg negativt om socialdemokratiske vælgere eller vælgerne generelt. Jeg mener, at Socialdemokraterne (som parti) er ondt, og vælgerne måske, måske ikke, ved hvad der i virkeligheden foregår.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1916

Indlægaf Purple Haze » 17. sep 2016, 11:39

girl_beat skrev:
gnostic skrev:Vi taler om at de vender 180 grader i løbet af meget kort tid. Det er ikke hvad man kalder slingrekurs. Det er, hvad man kalder vælgerbedrag!

Hvorfor skulle de være værre end fx DF? :gruble:

Det tænker jeg også.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
vUlpeS
Kort karma: 143
Geografisk sted: Bagest i køen
Likede indlæg: 1467

Indlægaf vUlpeS » 17. sep 2016, 11:53

Du kan godt lige så godt fise af med de offerkort, pomfrit.
1
Profesionales sin iguales, modestia aparte.
gnostic

Indlægaf gnostic » 17. sep 2016, 12:00

vUlpeS skrev:Du kan godt lige så godt fise af med de offerkort, pomfrit.

1. Hvilket offerkort?

2. Det er efterhånden blevet populært, at fortælle ofre, at de ikke er ofre, og at det er deres egen skyld at de bliver udsat for "overgreb".
Det gør bare ikke denne populære ting mere moralsk rigtig. Faktisk er det moralsk forkasteligt.
0
Smiling_Goat
Kort karma: 470
Likede indlæg: 5953

Indlægaf Smiling_Goat » 17. sep 2016, 12:01

gnostic skrev:
Det er mig som har misforstået hele min egen tråd og de svar der er kommet, inkl. resten af debatten. Jeg har fået en opfattelse af at folk vil mig det ondt.

Det er i det lys man skal se mine indlæg. Jeg føler mig oprigtigt forfulgt, og mine indlæg skal ses i et selvforsvar. Men jeg er glad for at DU (eller andre) ikke er ude på at gøre mig ondt.

Og så vil jeg referere til mit svar til Mani. Jeg mener ikke mit indlæg negativt om socialdemokratiske vælgere eller vælgerne generelt. Jeg mener, at Socialdemokraterne (som parti) er ondt, og vælgerne måske, måske ikke, ved hvad der i virkeligheden foregår.

Ja, jeg kan godt forstå på dig, at du føler dig forfulgt, og det er også fra den vinkel jeg læser dine indlæg.

Når du siger: "Socialdemokraterne (som parti) er ondt, og vælgerne måske, måske ikke, ved hvad der i virkeligheden foregår," og
"Når jeg siger 'uvidende' mener jeg naturligvis forstået på en ikke-negativ måde som i "har ikke sat sig helt ind i det fordi man evt. har travlt med noget andet"-agtigt." Opfatter jeg det bare stadig som om, at du mener, jeg er uvidende. Politisk information er ikke svært at finde, og hvis jeg stemte socialdemokratisk behøvede det ikke være fordi, jeg ikke vidste bedre.

Hele forudsætningen at jeg gør noget, fordi jeg ikke ved bedre, føles ret nedladende - selvom det ikke er sådan ment.

Jeg tror nok, du interesserer dig for kommunikation, og du har tit efterspurgt råd og tanker om emnet, så jeg vil lige fortælle noget, jeg har lært, der måske kan være interessant for dig. Mennesker kan kommunikere på tre planer: "Belærende voksen," "ligeværdigt" og "trodsigt barn." Den gode dialog finder sted blandt ligeværdige. Problemet opstår, hvis den ene i en dialog begynder at tale som en "belærende voksen," for så vil den lyttende oftest reagere med "trodsigt barn." (Jeg balancerer vist selv lidt på grænsen nu :D - jeg beklager, jeg forsøger ikke at belære. Jeg synes bare selv, det er interessant :))

Så er det man oplever en dialog med konflikter og verbale tæsk. Man kan bl.a. lyde belærende, hvis man siger: "Du gør som du gør, fordi du ikke helt ved bedre," og så vil mange reagere med et: "Jo jeg gør! Jeg ved noget." En ligeværdig dialog kunne være: "Jeg forstår ikke hvorfor folk stemmer på dette parti, når jeg har læst det her. Er der nogen, der kan forklare mig det?" Eller: "Jeg mener det her, hvad mener du?"

Og det får mig til at tænke.. Jeg kommer måske til at lyde provokerende nu. Jeg kan forsikre om, at det er et oprigtigt spørgsmål. Er du helt reelt interesseret i at diskutere det her emne (Socialdemokraterne)? Jeg kan godt blive i tvivl, når du udtaler dig så bombastisk og "sådan er det."
ER det er debatoplæg, eller vil du fortælle din mening? Hvad er din motivation til oplægget her? Jeg er oprigtigt nysgerrig.
5
gnostic

Indlægaf gnostic » 17. sep 2016, 12:15

Smiling_Goat skrev:
gnostic skrev:

Ja, jeg kan godt forstå på dig, at du føler dig forfulgt, og det er også fra den vinkel jeg læser dine indlæg.

Når du siger: "Socialdemokraterne (som parti) er ondt, og vælgerne måske, måske ikke, ved hvad der i virkeligheden foregår," og
"Når jeg siger 'uvidende' mener jeg naturligvis forstået på en ikke-negativ måde som i "har ikke sat sig helt ind i det fordi man evt. har travlt med noget andet"-agtigt." Opfatter jeg det bare stadig som om, at du mener, jeg er uvidende. Politisk information er ikke svært at finde, og hvis jeg stemte socialdemokratisk behøvede det ikke være fordi, jeg ikke vidste bedre.

Hele forudsætningen at jeg gør noget, fordi jeg ikke ved bedre, føles ret nedladende - selvom det ikke er sådan ment.

Jeg tror nok, du interesserer dig for kommunikation, og du har tit efterspurgt råd og tanker om emnet, så jeg vil lige fortælle noget, jeg har lært, der måske kan være interessant for dig. Mennesker kan kommunikere på tre planer: "Belærende voksen," "ligeværdigt" og "trodsigt barn." Den gode dialog finder sted blandt ligeværdige. Problemet opstår, hvis den ene i en dialog begynder at tale som en "belærende voksen," for så vil den lyttende oftest reagere med "trodsigt barn." (Jeg balancerer vist selv lidt på grænsen nu :D - jeg beklager, jeg forsøger ikke at belære. Jeg synes bare selv, det er interessant :))

Så er det man oplever en dialog med konflikter og verbale tæsk. Man kan bl.a. lyde belærende, hvis man siger: "Du gør som du gør, fordi du ikke helt ved bedre," og så vil mange reagere med et: "Jo jeg gør! Jeg ved noget." En ligeværdig dialog kunne være: "Jeg forstår ikke hvorfor folk stemmer på dette parti, når jeg har læst det her. Er der nogen, der kan forklare mig det?" Eller: "Jeg mener det her, hvad mener du?"

Og det får mig til at tænke.. Jeg kommer måske til at lyde provokerende nu. Jeg kan forsikre om, at det er et oprigtigt spørgsmål. Er du helt reelt interesseret i at diskutere det her emne (Socialdemokraterne)? Jeg kan godt blive i tvivl, når du udtaler dig så bombastisk og "sådan er det."
ER det er debatoplæg, eller vil du fortælle din mening? Hvad er din motivation til oplægget her? Jeg er oprigtigt nysgerrig.

Da jeg oprettede tråden, havde jeg slet ikke i tankerne at den skulle udvikle sig som den har. Jeg føler, at den bevidst bliver undertrykt og nedgjort, måske med det for øje at det er et ømtåleligt emne jeg bringer på banen.

Jeg vil oprigtigt gerne diskutere det her emne omkring Socialdemokraternes regeringsførelse, når de får magten, og sat i kontrast til når de er i opposition, for der er så tydeligt, at de siger ét i opposition, og kommer med helt andre udspil i regeringsførelse. Jeg mener det er foruroligende.

Og så kunne jeg godt tænke mig noget mere moderation i denne tråd. Der burde, efter min mening, ryddes op i over halvdelen af de indlæg inkl. mine egne svar, for at vende tilbage til et ordentligt debatspor.

Jeg synes ikke min tråd blev ordentligt modtaget. Jeg blev fra start svinet til. Den eneste her i tråden, som har skrevet noget konstruktivt i forhold til oplægget, det er Paint.
0
Brugeravatar
tjald62
Kort karma: 46
Geografisk sted: Randers NV
Likede indlæg: 492

Indlægaf tjald62 » 17. sep 2016, 12:20

gnostic skrev:
Mani skrev:

Undskyld min retorik, jeg kan ikke andet. Når jeg siger 'uvidende' mener jeg naturligvis forstået på en ikke-negativ måde som i "har ikke sat sig helt ind i det fordi man evt. har travlt med noget andet"-agtigt.

Jeg er selv uvidende på rigtig mange områder.

For mig at se er der uvidende (positivt), dum (lidt negativt) og kynisk beregnende (særdeles negativt).

Smiling_Goat skrev:

Hvordan kan et parti være ond ?? Og hvis et parti er ond er alle partier så ikke onde også ?? Og hvis de alle er det skal vi så ikke bare gå tilbage til kongevældet ??
0
Babsoman :ivrig: :slem:

Dagens ord: "anmeller"
gnostic

Indlægaf gnostic » 17. sep 2016, 12:26

Jeg vil gerne bede moderationen om at rydde op i de indlæg i denne tråd, som ingen relevans har for trådens emne.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"