Socialdemokraterne lyver og bedrager - her er beviserne!

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2115

Re: Socialdemokraterne lyver og bedrager - her er beviserne!

Indlægaf eks-Maupassant » 18. sep 2016, 19:01

Der burde jo slet ikke findes noget der hedder et valgløfte egl.

At man giver et løfte forudsætter at man ved man kan gøre det.

Så det giver slet ingen mening hverken at man gerne vil ha nogen valgløfter eller at politikerne giver noget.

Men dumheden i befolkningen gør desværre at det skal være på det niveau. Det er ikke politikernes skyld, det er bare mennesker der er på den måde.
0
Merle
Kort karma: 0
Likede indlæg: 4

Indlægaf Merle » 18. sep 2016, 21:59

eks-Maupassant skrev:
Merle skrev:
gnostic skrev:
Merle skrev:Alle politikere lyver og bedrager for at få stemmer.

Det kan du have ret i. Forskellen består i hvordan de gør.

Der er den "pæne" måde at lyve og bedrage på og den "beskidte" måde.

Den pæne måde består i at lade sin politik fremstå robust, holdbar, mens der i virkeligheden er en del usikkerhed om effekterne af den.

Den beskidte måde består i at fortælle vælgerne om sine politiske holdninger, for derefter, som vinder af valget, føre samme politik som sin modstander.

Socialdemokraterne bruger den beskidte måde.

Én ting er at sige, som Venstre f.eks. siger nu "der er ikke flertal for skattelettelser i toppen". Det er en erkendelse af realiteterne, som de må forhandle ud fra. Man kan være enig i deres erkendelse (som mig) eller uenig (som Liberal Alliance). Men de har dog stadig en politik på området, som går ud på at fortælle vælgerne hvad de mener. Fair nok. Igen, man kan være enig i deres politik (som Liberal Alliance) eller uenig i deres politik (som mig).

Men når det kommer til Socialdemokraterne, går går de nu til valg på at aflyse skattelettelser ihvertfald i toppen. Men jeg er ret sikker på, at hvis/når de genvinder regeringsmagten, så vil de lave en 2025-plan som er lige så hård kost for velfærden, som Venstre-regeringens 2025-plan - måske endda værre. Inkl. topskattelettelser. Det viser historien nemlig.

De bruger da alle beskidte tricks for at vinde, og når de så vinder vender de ryggen til deres borgere. Du kan kalde det hvad du vil - Faktum er at de lyver og bedrager. Jeg er ligeglad hvordan de gør. Det er til at brække sig over uanset hvad du kalder det og uanset om farven er rød, blå, gul eller sort.

Det er jo vælgernes skyld.

Rigtigt mange folk tænker ikke om ting er realistiske, så de stemmer på dem der lover alt muligt.

Hvis folk bare lod være med at stemme efter løfterne, så ville politikerne droppe dem.

Det er bare sådan demokrati er. Det kan aldrig bliver klogere end vælgerne er.

sandt - mennesker er tåber. Uanset om de er vælgere eller de valgte :D
1
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 785

Indlægaf Bimmerdyret » 18. sep 2016, 22:26

gnostic skrev:Jeg laver dette indlæg for at genopfriske befolkningens hukommelse, inden de stemmer Socialdemokratisk i forhåbning om bedre velfærd, afvisning af topskattelettelser osv. osv. ....

Send din klage til partiet!
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5910

Indlægaf Dikus » 25. sep 2016, 20:15

Låst efter aftale med TS
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"