Opdatering af ESTA

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Myresluger
Kort karma: 13
Likede indlæg: 331

Opdatering af ESTA

Indlægaf Myresluger » 18. sep 2016, 08:23

Jeg skal til USA arbejdsmæssigt og har en gammel godkendt ESTA.

Jeg har forsøgt at opdatere den - men har kun lykkedes med at opdatere adressen på hotellet. I den ESTA version jeg har udfyldt står bla arbejdsgiver og telefon nummer - det har jeg ikke kunnet finde ud af at opdatere - hvilket er lidt uheldigt da jeg har fået nyt job og arbejdsgiver og også nyt tlf. Nummer.

Nogen der ved hvordan man gør??
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 217
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1992

Re: Opdatering af ESTA

Indlægaf Lurende Peber » 18. sep 2016, 08:43

Hvordan opdatere?
ESTA gælder (måske ikke i alle tilfælde?) i 2 år.
Når den er udløbet ansøger man igen.
Jeg har "bare" udfyldt skemaet forfra. Så lang tid tager det heller ikke, og en del oplysninger skal, som du selv er inde på, alligevel ændres.
Dog virkede godkendelses linket på den officielle (billige) side ikke sidst, så jeg måtte bruge en af de sider, som tager et højt gebyr for, at du udfylder samme skema på deres side. Men det virkede!
1
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
Myresluger

Indlægaf Myresluger » 18. sep 2016, 08:53

Min ESTA er stadig gældende og derfor vil jeg ind og opdatere de oplysninger der ikke længere er korrekte. Så vidt jeg ved kan man ikke lave en ny ESTA på det samme pas, mens den gamle stadig er gældende, siden fortæller en at man allerede har en godkendt.
0
honeybee
Kort karma: 6
Likede indlæg: 99

Indlægaf honeybee » 18. sep 2016, 08:58

Vi havde samme problem sidste år. Min ESTA var også stadig gældende, men jeg havde skiftet adresse herhjemme. Jeg kunne ikke få lov at opdatere det, så endte med at lave en helt ny og betale igen.
0
Stormborn
Kort karma: 0
Likede indlæg: 11

Indlægaf Stormborn » 18. sep 2016, 09:12

Jeg sendte en email til dem, da jeg heller ikke kunne opdatere nogle af felterne på mit ESTA og fik at vide at det var uden betydning. Grunden til at der var nogle felter jeg ikke kunne opdatere var at de havde fjernet felterne - men pga jeg havde oprettet mit ESTA før de havde ændret det, stod de gamle oplysninger der stadig.

Så jeg tror at det er det samme som er gældende for dig - men du kan prøve at sende en email til dem. De svarede mig ret hurtigt :).
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 217
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1992

Indlægaf Lurende Peber » 18. sep 2016, 09:47

Nåh på den måde... jeg har bare brugt de tidligere godkendte ESTAer, som de var. Tror man forvirrer mere end man gavner, hvis man retter til.
De er jo godkendt på en dato, hvor oplysningerne var korrekte.

EDIT: Lige sådan noget som pasnummer ændret, der ville jeg lave en ny ESTA
1
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
Myresluger

Indlægaf Myresluger » 18. sep 2016, 12:37

Jeg har lavet en ny - da den kontakt man skulle opgive var adressen på mit gamle firma.
0
MitBrugernavnHer
Kort karma: 0
Likede indlæg: 22

Indlægaf MitBrugernavnHer » 20. sep 2016, 09:01

Der er to fordele ved at opdatere sin gamle ESTA:
1 - Man sparer de 14 USD som en ny ESTA koster
2 - Da jeg for et par uger siden mellemlandede i Chicago, der var der kommet selvbetjeningsautomater i immigrationen, for returning ESTA's. Så istedet for at stå i den time lange kø sammen med de andre, så kunne jeg gå til en selvbetjeningsautomat, og 5 minutter efter var jeg gennem immigration. Jeg ved ikke om alle lufthavnene har fået dette system.

På den officielle side står der følgende om hvornår man skal søge om ny ESTA:
A new ESTA authorization is required if:
•You are issued a new passport,
•You change your name (first and/or last)
•You change your gender (ESTA does not currently have a gender X to choose from on the application. It is suggested that the traveler choose whichever choice they feel most comfortable with. ESTA will not be denied solely on the gender chosen on the application. )
•Your country of citizenship changes
•Your circumstances change, e.g., you are convicted of a crime of moral turpitude or you develop a contagious disease. Such a change may require you to get a visa to travel to the U.S. You must re-apply and your application must reflect the change in your circumstances or you may be denied entry upon arrival in the United States.
0

Tilbage til "Rejser"