Deal breakers

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5930

Re: Deal breakers

Indlægaf Dikus » 13. sep 2015, 09:35

Altså sådan helt grundlæggende er misbrug og vold selvfølgelig også no go.

Og jeg tænker egentlig også, det er en deal breaker ikke at ville tage mod hjælp eller at ville ændre ting, der er vigtige for mig. F.eks. en rådden økonomi. Jeg kan sagtens forsørge os og få den tilbage på rette spor - men det kræver, jeg får lov og adfærden ændres fremadrettet. Jeg vil dog foretrække ikke at skulle forsørge nogen til jeg er færdig med at forsørge eksmand med nul-indkomst. At forsørge to voksne ville altså være lige træls nok :tie:
1
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 818
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8459
Kontakt:

Indlægaf Ado » 13. sep 2015, 09:55

Jeg bliver altså nødt til at tilføje: Nogenlunde pænt og normalt tøj.
Faktisk har jeg indtil i tirsdags troet jeg var ligeglad med sådan noget. Men når det ligner tøj der er trukket op af en tøjcontainer, står jeg af.

Skæg plejer jeg også at være vild med. Men det må simpelthen ikke være for langt. Det skal være trimmet og plejet.

En mand, der konstant er på kontanthjælp uden realistiske ambitioner, kommer heller ingen vegne med mig.
3
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
In_your_eyes
Kort karma: 73
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 609

Indlægaf In_your_eyes » 13. sep 2015, 10:09

Hvis han vil bestemme, hvordan jeg skal klæde mig, men kun selv gider gøre et absolut minimum ud af sin egen påklædning/fremtoning, fordi "det kan jeg ikke finde ud af/det siger mig ikke noget" Hør her Bassemand, hvis du kan finde ud af at have en holdning til min påklædning, kan du dælme også finde ud af at have en holdning til din egen.

Manglende personlig hygiejne.

Holdningen " det har jeg ikke selv et problem med, ergo behøver vi ikke løse problemet, for det er bare noget pjat"

Løfter, der gentagne gange ikke bliver overholdt.

Egoisme.

For stor forskel på seksuelle præferancer.

Negative kommentarer omkring min krop. Hør nu her, sådan så jeg ud, da du mødte mig, så du vidste hvad du gik ind til, så drop det.. Nej vent, farvel makker :wave:
6
:pompom:
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 13. sep 2015, 10:20

Jeg er så overfladisk, så tøj skal være pænt og præsentabelt. Efter mine standarder.

Og løfter, der ikke overholdes :tie: nej tak.
4
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 13. sep 2015, 10:27

Dikus skrev:Alle andre end livsambitioner kan jeg nu godt arbejde med :-D dog ikke systematisk utroskab. Men en enkelt svipser. Herregud. (Men fortæl det ikke til nogen...)

Det er jeg også blevet klogere på og jeg tror godt, jeg kunne leve med julefrokost-knald eller have et decideret åbent forhold, men der skulle være klare aftaler og ærlighed omkring det.

Jeg fandt ud af at min kæreste gennem seks år havde haft affærer og han fik en chance mere, men efterhånden som jeg fandt ud af mere og mere, blev det klart at der er alt for mange løgne omkring ham og de affærer han har er længerevarende forhold ved siden af. Det er som om han slet ikke kan lade være med at lyve. Jeg havde fundet ud af, at han havde mødt én af kvinderne til et arrangement, men da jeg spurgte ham, hvordan han havde mødt hende, sagde han noget andet. Aj, men for fanden, du har jo lagt et billede af din storebror op på Facebook fra arrangementet og der står kvindemennesket sku da i baggrunden, din knold. Én af de virkelig afgørende løgne var da jeg spurgte ham om de havde brugt kondom hver gang. Han sagde "ja". Kvinden, han havde været sammen med, sagde "ja, undtagen de sidste par gange". Så går det ligesom over i at være løgne, der sætter mit helbred på spil.

Så for mig vil en dealbreaker være ærlighed. Problemet er bare at jeg jo ikke fangede ham i løgne før der var gået 5,5 år, så jeg ved ikke, hvordan man kan beskytte sig selv mod en sådan person...
1
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Peanutbutt
Kort karma: 10
Likede indlæg: 141

Indlægaf Peanutbutt » 13. sep 2015, 11:05

Alt er relativt, men de her ting er for mig enten enormt usexede eller også vil vi bare ikke kunne tale sammen:
(Altså udover vold, dårlig hygiejne, utroskab og alt sådan noget)

Manglende lyst/evne til at kommunikere, forstå, respektere og acceptere
En mand, der ikke synes, han kan/bør ændre uhensigtsmæssigheder for 'sådan er jeg og har altid været det. Det er for sent.'
En mand, der ikke som udgangspunkt har forståelse og udviser omsorg for de svageste
En mand, der ikke har noget, han synes han er god til og som ikke har drømme og ambitioner
En mand, der går op i penge på Liberal Alliance-måden
Ukontrollerede afhængighedstendenser (af mad, alkohol, træning, arbejde, penge, stoffer, sex, computerspil - alt)
Ugenerøsitet (af venlighed, opmærksomhed, interesse, tid, penge)
Ingen viden om, eller interesse for, omverdenen
En mand, som synes, at det er hyggeligt(?) og nødvendigt at småskændes eller storskændes
En mand, der let bliver frustreret, irriteret, hidsig eller vred
En mand, der ikke har en smag eller et forbrug af kulturprodukter (bøger, musik, film, whatever)
En mand, der ikke slår edderkopperne eller kakerlakkerne ihjel (eller fjerner dem), fordi han heller ikke kan lide dem
Stor forfængelighed (hvad det så er for mig)
Meget lav forfængelighed (hvad det så er for mig)
Meget ekstrovert/festtype - eller en person, hvor der altid skal ske noget
Lav sexlyst
En mand, som ikke respekterer og anerkender andres viden og ekspertise
En mand, der har brug for, at vi bliver et sammenklistret 'Vi' - "Hvad synes du om maden?" "VI synes det smagte godt"
En happy-go-lucky type, der altid ser det positive i alting
En mand, der ikke kan være meget, meget mørk, kynisk og grov i sin humor - eller som ikke kan aflæse sarkasme og ironi
1
Brugeravatar
Hurrze
Kort karma: 42
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 332

Indlægaf Hurrze » 18. sep 2015, 00:07

- En der ikke ønsker børn, eller flere børn. Det er et stort ønske for mig at få børn i fremtiden, når jeg bliver klar til det. Er dog ikke klar til det endnu, er også kun 21.
- En der ikke har lyst til at snakke om tingene (kommunikere)
- En der ikke kan respektere og forstå (først og fremmest respektere og forstå mig)
- En misbruger; stoffer,alkohol osv
- En der ikke vil opnå noget som helst med sit liv. Og værre hvis han samtidig kigger ned på sig selv. Havde en eks der var sådan. Han mente ikke han burde lave noget eller have nogen som helst ambitioner, men alligevel så han ned på sig selv over det han havde valgt. Han var virkelig ikke til at leve med. Behøver ikke være store ambitioner. Bare noget han sigter efter at opnå, og så gør det. Ikke bare sidder og har ondt af sig selv
- Dårlig hygeine
- Utroskab, samt utroskab med tidligere partner også
- Så dårlig selvtillid at han kritiserer sig selv kontant, på trods af komplimenter osv. Gør ikke noget med lidt usikkerhed osv, men behovet for konstant at blive bekræftet, og det heller ikke er nok.
- En virkelig arrogant mand. Sådan en type der tror han er guds gave til kvinder, og alle burde ville have ham og begære ham. (har desværre også været sammen med sådan en type). Og vil lige tilføje at jeg heller ikke bryder mig om kvinder der har samme attitude (alt for meget selvoptagethed)
- At han går mere op i sit udseende end mig (bruger længere tid på badeværelset, og har flere produkter osv end mig). Har en del faktisk. Fint at han går op i sit udseende, men at han gør det mere end mig, bliver simpelthen for meget.

Håber ikke jeg bliver dømt på det. Synes hvert fald ikke selv at det er for urimelige krav.
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Hurrze
Kort karma: 42
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 332

Indlægaf Hurrze » 18. sep 2015, 00:08

kommer lige en tilføjelse:

- en mand der er kontrollerende. Vil bestemme påklædning, hvem jeg er sammen med, mine venner osv
- En mand der er voldelig, både fysisk og psysisk vold.
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 18. sep 2015, 00:25

Dumhed. Den dækker vist over temmelig mange af de ting, folk tidligere har nævnt.
1
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 216
Likede indlæg: 2280

Indlægaf Zombie » 18. sep 2015, 09:51

Jeg gider ikke nævne alle de der almindelige ting.

Af de mere specielle ting, så er det en dealbreaker hvis han har allergi over for hund eller ikke kan lide dem.

Og det er en dealbreaker hvis han er storbymenneske.

Ja, og så skal han altså være lækker. Jeg vil gerne have en fyr, hvor hans hoved kunne falde af og jeg ville stadig tænde på resten.
1
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 18. sep 2015, 23:45

-En der ikke går op i hygiejne (personlig og i hjemmet).
-En nikkedukke uden selvstændig tankegang, der synes alt jeg siger er rigtig og klogt.
-En der kalder mig 'søde' eller 'prinsesse.
-En der ikke formår at markere sine grænser.
-En der ikke er passioneret omkring noget som helst.
-En der kunne være deltager i Luksusfælden.

Og så de overfladiske:
-En vis tænder enten mangler pga dårlig mundhygiejne eller er kastet ind i kæften med en skovl.
-En ranglet fyr med tynde arme og ben, der ikke kan tage på. Jeg synes simpelthen det er så usexet, på linje med dårlige tænder. I mine øjne skal en mand have gode overarme og brede skuldre (ikke på bodybuilder måden!) og der må gerne være lidt fedt.
- Han skal kunne gro skæg.

Utroskab tror jeg godt jeg kan tilgive, såfremt det er en svipser, omend det ville kræve ret meget af både ham og mig.
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 18. sep 2015, 23:47

He. Det viser sig, jeg ikke kan leve med at blive kaldt skat.

Det er filme en sær deal breaker. Men det kommer ikke til at ske :cool:
0
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1065

Indlægaf KinderBueno » 23. sep 2015, 19:36

Jeg ville ikke kunne leve med, at hans politiske holdninger lå i modsatte ende ifht mine.
Jeg ville ikke kunne leve med at være den "modne" i parforholdet. Jeg synes, jeg kan observere mange parforhold i min omgangskreds (25-30), hvor det ender med at være kvinden i forholdet, som har overblikket over hjemmet ifht indkøb, madlavning og koordinering af kalender f.eks. Det gider jeg ikke.
3
hej hest, hestehest
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9262

Indlægaf Fru Sunshine » 24. sep 2015, 21:05

Dikus skrev:He. Det viser sig, jeg ikke kan leve med at blive kaldt skat.

Det kan jeg heller ikke fordrage. Men jeg ved godt hvorfor.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 24. sep 2015, 21:46

Fru Sunshine skrev:
Dikus skrev:He. Det viser sig, jeg ikke kan leve med at blive kaldt skat.

Det kan jeg heller ikke fordrage. Men jeg ved godt hvorfor.

Hvorfor?

Jeg har sådan en fornemmelse af, det er noget, man kalder alle sine kærester. Og sådan lidt ølmave og netundertrøje-agtigt :blush: Det skulle vist over i en fordomstråd.
0

Tilbage til "Forhold og sex"